هیات بلندپایه ایرانی در رختکن رئال مادرید


هیات بلندپایه ایرانی در رختکن رئال مادرید

آرش کوشا، مدیرعامل باشگاه سایپا

رادیو فردا : «در سفری که به اسپانیا داشتم، در بازدید از باشگاه بارسلونا با یکی از مدیران این باشگاه ده دقیقه در مورد انسان و ماموریتش در جهان صحبت کردم و ایشان در میانه گفت‌وگو منقلب شد و گریه کرد.» خبرگزاری فارس، ۱۱ آبان‌ماه.

این اظهارات را که، به زعم منتقدان، یادآور غلو در سفرنامه‌های درباریان ایران در سده‌های پیشین به فرنگستان است مدیرعامل باشگاه دولتی سایپا به زبان آورده است.

آرش کوشا که اخیراً از سفر اسپانیا برگشته، بدون سابقه ورزشی و تنها به واسطه رابطه خویشاوندی با اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، به سمت مدیرعاملی باشگاه سایپا گمارده شده است.

باشگاه‌های بارسلونا، رئال مادرید و به طور کلی کشور اسپانیا نظر به جایگاه ارزنده‌ای که در فوتبال جهان دارند و در ایران نیز پرطرفدار هستند، به‌شدت مورد توجه مسئولان مختلف در فوتبال ایران قرار گرفته و مسئولین ایرانی ضمن مسافرت‌های متعدد به این کشور، دائماً به نقل از طرفین اسپانیایی، مطالبی را به سود خودشان نقل می‌کنند.

اما این اظهارات هرگز سندیتی در سایت‌های فدراسیون فوتبال اسپانیا، باشگاه بارسلونا و رئال مادرید نداشته‌اند. توافقات و تفاهمات و مذاکرات صورت گرفته نیز صرفاً از زبان طرف ایرانی و در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی مطرح می‌شود.

آرش کوشا به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز گفته است که ضمن بازدید از باشگاه بارسلونا، پس از گفت‌وگو با مدیر توسعه بین‌الملل این باشگاه، «برای امضای سند همکاری بین دو باشگاه به توافق رسیدیم و در ۱۰ زمینه با آنها همکاری خواهیم کرد».

چند ماه قبل از آرش کوشا، کاروان پرتعداد مدیرعامل‌های باشگاه‌ها و اعضای اتحادیه فوتبال که به اتفاق همراهان، جمعیتی افزون بر ۳۰ نفر را تشکیل می‌دادند راهی اسپانیا شدند.

هدف از این سفر «ارتباطی تنگاتنگ با رئال مادرید» عنوان شده بود. پس از بازگشت کاروان نیز اعلام شد که به زودی تیم‌های ملی دو کشور به مصاف هم خواهند رفت، گرچه بعداً نه آن «ارتباط تنگاتنگ» محقق شد و نه بازی دوستانه‌ای در کار بود.

اما یگانه دستاورد این سفر پرهزینه اظهارات نفرات اعزامی و شرح مشاهدات آنها بود که در خبرگزاری‌های داخلی بازتاب یافت و در زیر به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود.

۱- ۱۲۰ هکتار زمین خارج از شهر مادرید برای این باشگاه خریداری شده است.

۲- همچنین راهنمای گروه ایران از روی ماکت به شرح مجموعه جدید ورزشی رئال مادرید پرداخته است.

۳- هیات بلندپایه اعزامی از فوتبال ایران از رختکن رئال مادرید نیز بازدید به عمل آوردند.

۴- همچنین در این تیم، برای رده‌های مختلف سنی زمین‌های جداگانه وجود دارد. اعضای تیم ۸ تا ۱۴ سال و تیم ۱۴ تا ۱۶ سال در تابستان در کنار خانواده هستند.

۵- ضمناً در باشگاه رئال مادرید سه رنگ زرد، آبی و سفید به عنوان رنگ لوگوی این باشگاه مورد استقاده قرار می‌گیرد!

فتح‌الله‌زاده و بارسلونا

چهاردهم تیر امسال، روابط عمومی باشگاه استقلال تهران گزارش داد: «ظهر امروز نماینده باشگاه بارسلونا در دفتر علی فتح‌الله‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نام نماینده باشگاه بارسلونا اعلام نشد. اما سایت باشگاه استقلال تاکید کرد که در این دیدار پیرامون تاسیس آکادمی مشترک فوتبال بین استقلال و بارسلونا بحث و تبادل نظر شده است.

بعد از آن هم خبر دیگری درباره عملیاتی شدن این تفاهم شفاهی منتشر نشد.
khosh bavar - ایران - کرمان
حتما از FOUL و OFFSIDE در نظام جمهوری شپشی حرف زد, که چی حرامه, چی حلاله و چی مکروه !?
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
کنتور که نداره, ببندید تا میتونید خالی ببندید شاید یکی از همین خالیها گرفت و مهدی غایب ظهور کرد.
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

kalkal - ایران - تهران
دمش گرم . به این میگن روابط عمومی بالا . آرش جون دوست داریم
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
ای بر پدر دروغگو بیشرف تازی اینهم از نشانه های مسلمان واقعی دوروغ اولین قدم مسلمانیست باز بیا مزدور هی زر زر کن اره با توام اره خوده تو
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

f.berlin - ایران - تهران
جناب اقای کوشا دوره این سیاه بازیها بسر امده و ذکر این مهملات و مزخرفات موجب خنده و مسخره کردنت میشود .گریه ان بنده خدا بحال و روز ملت ایران بوده وقتی دیده گوساله ای چون تو نماینده ورزش ایران هستی.
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

Fareed - ایران - تهران
f.berlin - ایران - تهران . جالب نوشتی.ا
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

piki82 - ایتالیا - تورین
هاهاها :))))) , ببین کیا فوتبال رو قبضه کردن !!! اون فتح الله زاده که واسه خودش عالمی داره...یادم نمیره تو تلویزیون میگفت پول باشه من. رونالدونو جذب میکنم:))))
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
piki82 - ایتالیا - تورین ...اون نظری جویباری رو نمیگی که تو برنامه نود میگفت باید برای برگزاری جشن قهرمانی استقلال کفه تریلی رو بیارن ورزشگاه که بازیکنا برن اون بالا شادی کنند
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

sam.sam - بلژیک - بروکسل
قابل توجه کسانی که اطلاع ندارند. باشگاه رئال مادرید مثل یک موزه هست و در روزهای مشخصی برای بازدید عموم باز میباشد و هر کسی با خرید بلیط میتواند از تمام نقاط ان بازدید کند حتی رخت کن تیم. من خودم روی نیمکت ذخیره های کنار زمین نشستم و عکس انداختم. اینها این دروغ ها را تو ایران به مردم میگند و فکر میکنند که شق القمر کردند رفتند بازدید این جور جاها.
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
بعید نیست که آرش راست گفته باشد آن مدیری که از باشگاه بارسلونا به مدت 10 دقیقه شنونده حرف ایشان بوده و به گریه درآمده ،علتش این بوده که بعد از مصاحبت با ایشان شدیداً از بدنیا آمدن خود پشیمان شده و گریه کرده است .
جمعه 14 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.