احمدى نژاد: قرارداد موشکى با روسیه معتبر بوده و خسارت آن را مى گیریم


احمدى نژاد: قرارداد موشکى با روسیه معتبر بوده و خسارت آن را مى گیریم

محمود احمدى نژاد براى سفر استانى به شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالى، رفته است.

محمود احمدى نژاد، رییس جمهور اسلامى ایران، روز چهارشنبه از روسیه به عنوان کشورى نام برد که به گفته وى تحت تاثیر «شیطان» است و گفت: قرارداد سیستم موشکى اس - ۳۰۰ با روسیه معتبر بوده و زیان هاى ناشى از آن را از مسکو دریافت خواهیم کرد.

آقاى احمدى نژاد که براى سفر استانى به شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالى، سفر کرده است در جمع تعدادى از مردم این شهر گفت: «بعضى از کشورها که تحت تاثیر شیطان هستند فکر مى کند اگر قراردادهاى دفاعى خود را با ایران به طور یکطرفه متوقف کنند ما زیان خواهیم دید.»

وى افزود: «در پاسخ آنها باید گفت اولا آن قرارداد معتبر بوده و زیان هاى ناشى از آن را دریافت خواهیم کرد.»

رییس جمهور ایران در عین حال گفت که اگر روسیه «چند موشک را به ایران» ندهد تهران «تسلیم آن نشده و ملت ایران قدرتى را تولید مى کند که آنها را در کاخ هاى خودشان منکوب کنند.»

قرارداد خرید سیستم دفاعى اس – ۳۰۰ در سال ۲۰۰۵ میان تهران و مسکو امضاء شده است و بر اساس آن مسکو متعهد شد دست کم پنج سامانه پدافندى اس- ۳۰۰ را در سال ۲۰۰۷ به ایران تحویل دهد که این وعده به دلایل مختلف بارها به تاخیر افتاد.

اواخر شهریورماه گذشته، ژنرال نیکلاى مارکف، رییس ستاد نیروهاى مسلح روسیه اعلام کرد که کشورش به دلیل تحریم هاى شوراى امنیت سازمان ملل تحویل این سامانه دفاعى به ایران را به حال تعلیق در آورده است.

همزمان دمیترى مدودیف، رییس جمهور روسیه، روز ۲۲ سپتامبر با صدور فرمانى تحویل سامانه اس-۳۰۰ و دیگر جنگ‌ افزارها را به ایران ممنوع اعلام کرد.

استناد به تحریم هاى شوراى امنیت براى عدم تحویل این سامانه دفاعى به ایران با انتقاد مقام هاى جمهورى اسلامى ایران روبرو شده است و رامین مهمانپرست، سخنگوى وزارت امور خارجه ایران گفته که «قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل غیر قانونى است و اصولاً قطعنامه شوراى امنیت شامل سلاح هاى پدافندى نمى ‌شود.»

سامانه دفاعى اس – ۳۰۰ قادر است تا شعاع ۱۵۰ کیلومترى با شناسایى و رهگیرى موشک هاى بالستیک، کروز و هواپیماهاى پروازى در ارتفاع کم آنها را مورد هدف قرار داده و منهدم کند. ایران قصد داشت از این سامانه براى مقابله با هر گونه حمله احتمالى اسرائیل یا آمریکا علیه تاسیسات اتمى خود استفاده کند.

«نیازی به کشورهای زورگو نداریم»

محمود احمدى نژاد در بخش دیگرى از سخنرانى روز چهارشنبه خود خطاب به کشورهاى غربى که آنها را «زورگو» معرفى کرد، گفت: «آنها به گونه اى سخن مى گویند گویا ما نیازى به آنها داریم در حالى که این گونه نبوده و ما به هر چیزى نیاز داشته باشیم به دست با برکت مردم ایران خواهیم ساخت.»

وى گفته است که «ایران سال ها مرکز صدور علم و اخلاق و فناورى بوده و به زودى دوباره مرکز صدور علم و اخلاق و فناورى خواهد شد.»
وزیر دفاع جمهورى اسلامى پیشتر مدعى شده بود که ایران خود راسا اقدام به ساخت سیستم دفاعى اس- ۳۰۰ خواهد کرد.

مقام هاى روسیه گفته اند که مسکو در نظر دارد در ازاى خوددارى از تحویل سامانه‌هاى پدافندى اس- ۳۰۰ به جمهورى اسلامى، حدود ۱۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار را که ایران به عنوان پیش ‌پرداخت خرید این سامانه‌هاى موشکى به روسیه ارسال کرده بود را پس بدهد.

همزمان برخى از گزارش ها حاکى است که روسیه قصد دارد این سیستم دفاعى را به ونزوئلا بفروشد که همین امر نگرانى اسرائیل را برانگیخته است. تل آویو بیم آن دارد که با توجه به رابطه نزدیک تهران- کاراکاس، این سیستم دفاعى در اختیار جمهورى اسلامى ایران قرار گیرد.
Fareed - ایران - تهران
آقای احمدی نژاد شما فغلا همون وانت پیکانو که موتورش مال 50 سال پیش انگلیسه بساز موشکهای اس 300 پیشکش.
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
قرارداد موشکی ! ترا موش نخوره پهلوان پنبه ! برای روسها قرداد پوشکی و پشمکی بود, شماها که اعتباری ندارید در چشم جهان, فقط یک مشت اراذل و اوباش شپشکی هستید, نه کم و نه زیاد . وقتی با مردمت چنین رفتاری دارید, فکر کردی , دنیا تحویلت میگیره ?! بی ارزش هستید و ان امضا قرارداد شپشکی تان هم ارزش ندارد. فقط مواظب قراردادتان با شپش باشید که انها را در فصل سرما, مریض نکنید !?
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
یعنی چی مگه دونه ای چنده حدود صدو هفتاد میلیون دلار پیش پرداخت برای پنج تا دونه ؟؟!! امان از ترس ادمو وادار به چه ولخرجیهائی میکنه .
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
با سلام به همگی و مخصوصا دست اندر کاران سایت. یه سئوال و یه خواهش از مسئولین سایت دارم. سئوالم این است که چرا ادمها را با این طور عکسها به وحشت می اندازید? من دیگه شب خوابم نمیره(از ترسم). و خواهشم اینه وقتی خبری از این مرتیکه الدنگ میخواهید در خبرها درج کنید یک عکس کوچولو 1*1 اون گوشه کادر بگذارید. اگه عکس سیاه و سفید و تار باشه ممنون میشم. با تشکر
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

saeed.shiraz - انگلیس - لندن
زپرت نگیری
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

salar187 - ایران - تهران
از همان در که شعبان بی مخ خارج شد بسیج وارد شد.!
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
بوی سوختگی عجیبی میاد .. مموتی آتیش گرفته؟!!! ساندیس خورها؟!!! ولی وقیح ...
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
اتش نشانیییی محمود و دریاب...
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
هیچ غلطی نمیتونی بکنی /خیلی...داره میسوزه بعد از این همه واکسی که واسه روسیه کشیدی ادم حسابت نکردند / هیچ گ. نمیتونی بخوری از مردم مایه نزار اون ممه رو لولو برد/تویی و ساندیسیهای گمنام
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
آره اروای جوک بسیجی عمه ات
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
قسمت اول . ای وای خدا مرگم بده ..آقا رئیس جمهور عصبانی نشید ..سکته می کنید که ..و .مردم بی رئیس جمهور میشن و اون وقت چه خاکی بریزن سرشون ؟ ...قدری حوصله بفرمائید ..حودش درست میشه !! شما به خودتون خیلی ضربه روحی و جسمی میزنید و حتی اون چشاتون ضربه می بینه که خالد مشعل و چیسش رو هم دیگه نمی تونید درست و حسابی ببینید.!! بازم بفکر سلامتی تون باشید حالا تازه مردم بابت گرونی و یارانه می خوان هر روز صد ها میلیون دفعه دعا براتون بخونند و باید رئیس جمهور تنش و گوشش سالم باشه که دعاها بهش بچسبه و اون ها رو بشنوه !!!
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
قسمت دوم. جناب خود رئیس شده جمهورایران..با روس ها مشکلی نیست که به آن ها بگوئید موشک اس-300 از نوع پلاستیکی که مدل مدل آش -300 باشه رو بدن و توش خالی باشه و فقط برای گول زدن مردم عاشق گول خوردن و بس ..بگید به اونا که فقط میزاریدش رو کامیون و برای تبلیغات سیاسی راش میندازید این ور و اون ور تو ایران ..که پاسدارهاتون و چماق بدست هاتون با هاش حال کنن !! در ضمن جناب با روس ها قلدری نفرمائید چون خطر داره که یه مشت اسکناس بریزند به جیب های اراذلان تنبون پوشهای ایرانی که تو غرب و شرق کشور گرسنه شن و اونوقت تهرون میشه بغداد !!
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

Afshin London - انگلستان - لندن
مرگ بر احمدی نژاد و خامنه ای و طرفدارانشون
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

nader46 - انگلیس - لندن
مموتی تو که امامزمان را که داری دیگه نباید غمی داشته باشی.ولی انگاری امامزمانت دوست نداره از ته چاه بیرون بیاد, فکر کنم طفلکی رو بدجوری ترسوندی که اون چاه نمناک ونمور را به دیدن قیافه های کریه خودت وخایمنه ای وامام جمعه های مفنگی تون ترجیح داه
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
مموتی ، آب رو بریز اونجای رهبرت که میسوزه
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

antidiktatoor - فرانسه - پاریس
اتش نشانی اتش نشانی خاموش کن اتیش اونجامو. تحریمها کاغذ پاره بود که این بنده خدا تو قرن پانزدهم مونده با خودش در گیره.
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

Pezhman - اتریش - وین
بگیر بده حزب الله لبنان .
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

kalkal - ایران - تهران
اگه شما ها بزارید این بنده خدا بلده چیکار کنه. راستی من نمیدونم شما چه اصراری دارید دخالت کنید تو کار ما ایرانی ها؟ هااااااااااااااااان؟؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

salar187 - ایران - تهران
kalkal - ایران - تهران_____حق هر ایرانیه که تو سرنوشت کشورش سهیم باشه..!. چه مثل من و تو تهران باشه چه اونور..!. دخالت کردن شده این...___دخالت نمیکردن اسم کشور رو Sandisestan میزاشتن تا همیشه حماسه واسشون برپا باشه.!.
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

alexxx - اتریش - وین
شما که همه چی رو خودتون میتونید تولید کنید, سامانه پدافندی اس 300 , بنزین , نیروگاه هسته ای و تموم چیزهایی که تحریم شدید, چرا پس تا حالا به قیمتهای کذایی وارد میکردید? پول زیادی داشتین یا نیروی انسانی و بیکار در سطح مملکت کم داشتین? مرتیکه دلقک انگار هنوز داره با بچه های ته کوچه و سر کوچه بازی میکنه. واسه روسیه حریف سرکوچه ای شاخشونه میکشه. فکر میکنم اون موقع هم بین بر و بچه ها کسی اینو تحویل نمیگرفته و حرفهاشو جدی نمیگرفتن. این بی اعتنایهای زمان بچگی شده یه کمپلکس براش. اینه که حالا که عده ای حرفشو میخونن اینجوری سیم گاز میبره و نمیدونه چی و به کی داره میگه . خداوند احلش کنه.
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
احمقی نژاد یادت امد جند ماه پیش میگفتی اب را ان جائی بریز که داره میسوزه......حالا تا می سوزه بریز
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
اخر مرتیکه روانی اول خسارت مارا از تازیان عراقی بگیر روسیه باشه طلب عمه جانت همگی شماها غیر ایرانی و خیانت کار و اشغالگر هستید
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

shablizim - انگلیس - لندن
اب رو بریز اونجا که میسوزه
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
شما بی عرضه ها به قول خودتون اول غرامت جنگ نا خواسته و خصارت جانی و مالی را از عراق بگیرید ,,روسیه به ریش ....
جمعه 14 آبان 1389

victory835 - ایران - تهران
با عرض پوزش از دوستان....اونطوری که این میمون ژست گرفته ، منظورش احتمالاً ..چپ مدودیفه .تازه اونم اگه بهش بدن.... به قول خال قزی: تو جیب مارو نزن ، خسارت گرفتن و یارانه نقدی ....پیش کش.
شنبه 15 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.