پلیس تهران: قوه‌قضاییه تعدادی از اراذل‌و‌اوباش را محارب معرفی کند

 
پلیس تهران: قوه‌قضاییه تعدادی از اراذل‌و‌اوباش را محارب معرفی کند

رئیس‌ پلیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خبر داد که دوشنبه‌شب بیش از ۱۰۰ تن از «افراد اراذل و اوباش نامدار و متجاوزین به عنف» در تهران دستگیر شده‌اند. وی به قوه قضائیه پیشنهاد کرده که «برخی از این افراد باید به عنوان محارب شناخته شوند.»

رئیس پلیس تهران بزرگ هم‌چنین از دستگیری ۴۰۰ نفر دیگر از «اراذل و اوباش» در طول شب‌های آینده در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، حسین ساجدی‌نیا اظهار داشت این افراد که ۹۴ مرد و شش زن هستند از «اراذل و اوباش درجه یک شناخته شده‌اند» و در یک اقدام ضربتی و در چارچوب طرح موسوم به «امنیت محله‌محور» بازداشت شده‌اند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در جریان «
طرح امنیت محله‌محور» که از روز یکشنبه آغاز شده قرار است مأموران پلیس در دو هزار نقطه از محله‌های تهران که از پیش شناسایی شده حضور بیابند.

به گفته حسین ساجدی‌نیا، سنین متهمانی که تاکنون دستگیر شده‌اند از ۱۹ تا ۳۰ سال است و «پلیس تهران آمادگی دارد تا بر اساس دستور مراجع قضایی، این افراد را برای عبرت دیگران در سطح محلات بگرداند.»

از موارد پیشین گرداندن متهمان در سطح شهر که در رسانه‌ها بازتاب یافت، «طرح مبارزه با اراذل و اوباش» در سال ۸۶ بود که در جریان آن، افراد دستگیر شده با آویزان کردن آفتابه بر گردن آنها و قرار دادن لوله آفتابه در دهان این افراد و کتک زدن آنها در ملأعام
در سطح خیابان‌های شهر گردانده شدند. در پی این اقدام، اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده وقت نیروی انتظامی اعلام کرد که رفتار این مأموران «مورد تأیید» وی نیست.
«پلیس تهران آمادگی دارد تا بر اساس دستور مراجع قضایی، این افراد را برای عبرت دیگران در سطح محلات بگرداند.»

پیشنهاد محارب خواندن افراد دستگیر شده توسط پلیس تهران در حالی بیان می‌شود که بر پایه مواد ۶۱۷ تا ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی، کیفر افرادی که با تعرض به افراد جامعه یا حرکات نامتعارف موجبات سلب آسایش و امنیت عمومی را فراهم کنند، بسته به نوع جرم حبس از دو ماه تا دو سال و شلاق در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد محارب خواندن برخی از افراد دستگیر شده در هفته جاری در صورت پذیرفته شدن از سوی مقامات قضایی می‌تواند به مجازات‌های سنگین‌تر و بر پایه قوانین جمهوری اسلامی حتی به اعدام آنها منجر شود.

در پی اعدام شماری از زندانیان سیاسی رویدادهای پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری به جرم «
محاربه» که توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی صورت گرفت، تعریف فقهی مفهوم «محاربه» بار دیگر با مناقشه روبه‌رو شده‌است.

به دنبال انتشار گزارش‌های مربوط به صدور حکم اعدام برای شماری از بازداشت‌شدگان سیاسی به اتهام «محاربه»، آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، یکی از مراجع شیعیان، در پاسخ به پرسشی در این باره، استناد به حکم محاربه در مورد معترضان به نتایج انتخابات را نادرست خواند.

وی
در باره محاربه گفته‌است، کسانی که در مقام دفاع از خود بر می‌آیند، شامل حکم محاربه نیستند و محارب به کسانی می‌گویند که روبه‌روی مردم می‌ایستند و آزادی آنها را سلب می‌کنند.

آیت‌الله یوسف صانعی، یکی دیگر از مراجع تقلید شیعیان، تاکید کرده بود، نمی‌توان معترضان به اقدامات حکومت را محارب نامید.

این مرجع تقلید نزدیک به اصلاح‌طلبان در تشریح معیارهای «محارب» گفته بود: «محارب کسی است که برای ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در جامعه و سلب آزادی‌های مردم، بوسیله سلاح اقدام نماید و موجب ترس و وحشت مردم باشد.»
khosh bavar - ایران - کرمان
ادمهای بیسواد و بیحوصله ! عوض اینکه به ریشه و مشکلات اجتماعی بپردازند, فقط با یک برچسب محارب = اعدام = ریسمان را بکش بالا , جوابگوی مشکلات جامعه میباشند ! چه انتظاری بیشتری میتونیم از این قران خواندهها داشته باشیم !? پس مقصر خودمان هستیم که هنوز این شپش 1357 بر ما حکومت میکند !?
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

fdsa60 - ایران - تهران
این حیوانات وحشی را باید قبل اعدام در خیابانهای تهران بگردانند. اینها در تمام کشورها هستند و بطور کل به این جانوران جامعه ستیز می گویند. خدایی بعد از اجرای طرح مبارزه با ارازل و اوباش مردم تهران قدری روی آرامش رو دیدنند.
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

سلام برادر - امارات - دبی
خسته نباشید برادران سخت کوش و از جان کذشته. کارتان را میستایم اى دلیر مردان هموطن. انشاء الله تعالى هریک از این مجرمان شیطان صفت به حکم اسلامى مربوط به خلافشان برسند. و مردم و نوامیس مان از شر این آفتها و انگهاى مضر خلاص شوند
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

سلام برادر - امارات - دبی
از هموطنان عزیز ایرانى و بیننده هاى این خبر خواهشمندم بعداز قرار دادن زندکی خود و ناموسهایشان درجایکاه مظلومان , بعدش نظر بدهند و از سرخود فهش و بد و بیرا ندهند به مملکت و دولت ایران عزیزمان
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

kalkal - ایران - تهران
خوب کاری می کنند دستشون درد نکنه. بابا مملکت شده بود سرگذر این الواطها. دمشون گرم گرم . به قول رفیقم دمت جیییییییییززززززززززززززززز. هرکه هم ناراحته بره بمیره. ما که خوشحالیم تشکر هم می کنیم.
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
fdsa60 - ایران - تهران گوش کن تازی اونجا ایرانه نه عربستان فکر کردی خونه خودتونه که تا اشتباه کردی بزنن تو سرت ....حالا گوش کن تازی اول اموزش میدن به بچه نه تنبیه واقعا که خوی تازی تو رگته
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

hassan5 - ایران - تهران
در نظام اسلامی ایران دین وسیله ای است برای رسیدن باهداف ولغت محارب هم کاربرد زیادی برای نظام داشته است
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

salar187 - ایران - تهران
فقط جیره خورا خوشحالن...!. از همان در که شعبان بی مخ خارج شد بسیج وارد شد.!
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
پس کی اون اراذل واوباشی که به دانشگاه حمله کردنند و مثل حیوان دانشجوهای بی دفاع رو کشتند و کور کردندو...کی به مردم نشان میدید.
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

fdsa60 - ایران - تهران
sir.amir - انگلستان - منچستر. آقای روشنفکر هنوز پات تو تهران نرسیده هنوز زنتو جلوی چشمت ندزدیدند تا چهار نفری بهش تجاوز کنن هنوز با چاقو و قمه توی شیشه جلوی ماشینت نزدنند تا ببینی زن وبچه ات از ترس چه احساسی دارند فقط تو اروپا بشینیین هی بگین تازی پارسی مرد حسابی اگه باور نداری اینها یه دسته حیوان وحشی هستند برو فقط اخبار حوادث در باره این جانوران رو بخون. آدم کم سواد .اینها از نظر ژنتیکی دارای خوی وحشی گری هستند. وقتی تو اینجا نیستی اظهار نظر نکن آقای تازی پارسی.
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
fdsa60 - ایران - تهران گفتم که الان هم از بپرسن میگی به حسن و حسین چه ربط داره باز میگم تا وقتی حکومت اسلامی هست یعنی مسئولین نالایق تا دیروز اخوندها سر کار بودن حا لا یه مشت بچه اخوند چه جوری این کشور را مخواهی پاک کنی با کشتن اخه سدی داره خراب میشه شما میری جلو سد? برای نریختن سدی که از پایه خرابه! ببین تنها راه حل این معضلات سرنگونی حکومت اسلامیه
پنج‌شنبه 13 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.