پژوهشگران می خواهند رویاهای انسان را ثبت کنند


پژوهشگران می خواهند رویاهای انسان را ثبت کنند

پژوهشگران شیوه ای برای ثبت فعالیت های مغزی بالا بوجود آورده اند

گروهی از پژوهشگران می گویند قصد دارند رویاهای انسان در خواب را بر روی امواج الکترونیکی ثبت و تفسیر کنند.

براساس تحقیق انجام شده، دانشمندان آمریکایی می گویند سیستمی را به وجود آورده اند که توانایی ثبت فعالیت های مغز را در سطوح بالا دارد.

شاید ایده ماشینی که توانایی ثبت رویاها را داشته باشد ، به نظر تخیلی بیاید، اما یک تیم تحقیقاتی در کالیفرنیا در تلاش است تا دریابد که عملی شدن چنین ایده ای تا چه حد ممکن است.

در همین ارتباط، دکتر موران کیرف، سرپرست این تیم تحقیقاتی گفته است:"ما امیدواریم که بتوانیم رویاهای انسان را بخوانیم."

تحلیلگران خواب و رویا، تا همین اواخر از روانشناسی به عنوان ابزاری برای درک ضمیر ناخودآگاه استفاده می کردند. اما تنها راه تفسیر خواب این بود که از مردم خواسته شود تا بعد از بیدار شدن درباره موضوع خوابهایشان توضیح بدهند.

دکتر کیرف می گوید: "هنوز پاسخ روشنی در این باره که چرا خواب می بینیم وجود ندارد. اما یکی از سوالاتی که امیدواریم به آن پاسخ دهیم این است که چه موقع واقعا چنین رویاهایی به سراغ ما می آیند."

براساس تحقیقی که توسط این تیم پژوهشی انجام شده، فعالیت تک تک سلول های مغزی و یا اعصاب با اهداف و مفاهیم مشخصی مرتبط است.

در جریان این تحقیق، این تیم تحقیقاتی با نشان دادن مجموعه تصاویری به داوطلبان توانست سلول های مغزی را که با بخش وسیعی از اهداف و مفاهیم هماهنگ هستند، شناسایی کنند.

حال قدم بعدی برای این محققان این است که دریابند آیا می توانند مفهوم امواج مغزی داوطلبان را به هنگام خواب دریابند یا خیر؟ در صورتی که چنین چیزی تحقق یابد دانشمندان امیدوارند که بتوانند نقشه امواج مغزی انسان را هنگام خواب ثبت و ارتباط آن را با رویاها پیدا کنند.

persia_64 - ایران - تهران
این کار خیلی جالب و در عین حال رویایی است . فقط اسم سرپرست تیم یک مقدار غیر قابل پخش می باشد
شنبه 8 آبان 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
گاهی اوقات از خواب رویایی ام خجالت میکشم که از خجالتی " قرمز" میشم, ایا این داستگاه قادره, وقتی به این لحظه رویاییم رسید, با رنگ " قرمز " نمودار بکشه ?! اگر اینطوره, رویای من مثل خون قرمزه و گاهی اوقات از اول تا اخر نمودار حتما قرمز و ... است !
شنبه 8 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
رویای حیوانات رو هم میشه ثبت کرد؟!!! مثلا رویاهای مموتی و ولی وقیح؟!!! ولی در این صورت دیگه رویا نمیشه بلکه باید اسمش رو کابوس گذاشت.
شنبه 8 آبان 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
و بعد ملایان .?تازی ان ?بفکر ترور وتجاوز و دوروغ و فساد و ریا و هزاران چیز دیگر البته از شکم و زیر شکم .شرمتان باد بی شرفها
شنبه 8 آبان 1389

Shomali - ایران - لاهیجان
اگه بشه عالی میشه!
یکشنبه 9 آبان 1389

ali81_uk - انگلستان - منچستر
من معتقدم اگر چنین چیزی عملی بشه، این امکان هم وجود داره که اطلاعات موجود در مغز انسان، عین دیتاهای کامپوتری قابل دسترسی، ثبت، و حتی کپی برداری و انتقال بشه! یعنی به راحتی میتونیم از یه پروفسور دانشگاه خواهش کنیم اجازه بده اطلاعات مغزش رو برداریم و روی مغز یه بچه دبستانی کپی کنیم و عین آب خوردن، میلیون میلیون پروفسور تولید کنیم. حالا ببینید من این رو کی گفتم؟
یکشنبه 9 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.