احمدی نژاد: اجرای برنامه ۲۰ ساله مشروط به تغییر جهان است


احمدی نژاد: اجرای برنامه ۲۰ ساله مشروط به تغییر جهان است

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران گفت که رسیدن به اهداف برنامه چشم انداز ۲۰ ساله ایران مشروط به تغییر مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جهان است.

آقای احمدی نژاد روز پنجشنبه ۶ آبان (۲۸ اکتبر) در همایشی در تهران گفت که نمی توان افق خاصی را فقط برای ایران تنظیم کرد و انتظار داشت که جایگاه ایران بر اساس آن ارتقاء یابد.

آقای احمدی نژاد لازمه رسیدن ایران به جایگاه مطلوب در عرصه بین المللی را تغییر مناسبات جهانی دانست.

او در "همایش ملی نقش مدیریت راهبردی در تحقق چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران" گفت: "تحقق سند چشم انداز در گرو حرکت ایران و حرکت سایر جوامع جهانی است."

آقای احمدی نژاد گفت که اگر برنامه چشم انداز، جهانی ترسیم شود، هر اتفاق و حادثه ای که در دنیا رخ می دهد، می تواند به فرصت تبدیل شود.

"سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران در افق سال ۱۴۰۴ خورشیدی"، در سال ۱۳۸۲ به وسیله آیت الله خامنه ای، رهبر ایران به روسای جمهوری، مجلس، قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده بود که سند چشم انداز بیست ساله مبنای سیاست های کلی چهار برنامه پنج ساله آینده ایران را از سال ۱۳۸۴ به بعد تشکیل خواهد داد.

بر اساس این سند، ایران در سال ۱۴۰۴ خورشیدی، پانزده سال دیگر باید کشوری باشد "توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل."

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای کانادا، استرالیا و ژاپن در ماه های اخیر به طور جداگانه تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده اند.

منتقدان سیاست های آقای احمدی نژاد می گویند که عملکرد دولت های او با اصول برنامه های پنج ساله و برنامه چشم انداز مغایرت داشته و ایران را از اهداف این سند دور کرده است.

این عملکرد تا کنون بارها باعث بروز اختلاف میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام با دولت شده است.

'ایران؛ قدرت اول منطقه'

در همین حال علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر و وزیر امور خارجه پیشین ایران در همایش نقش مدیریت راهبردی در تحقق چشم انداز بیست ساله ایران گفت که در حال حاضر بخشی از اهداف چشم انداز در حوزه دفاعی، علمی و تحقیقاتی محقق شده است، ضمن اینکه در بخش های دیگر، ایران در حال حاضر قدرت اول منطقه است و "در این مورد تردیدی وجود ندارد."

او با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ و در ۱۳۱ سال گذشته ایران یکی از چند قدرت طراز اول جهان بوده است گفت: "با وجود چنین سابقه ای، احتمال تحقق این چشم انداز وجود دارد."

آقای ولایتی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه چشم انداز ۲۰ ساله ایران باید قدرت اول منطقه باشد، به وجود اختلاف نظر درباره کلمه "منطقه" اشاره کرد و گفت: "بعضی ها منطقه را خاورمیانه تعریف می کنند اما در بررسی هایی که انجام شد، دیدیم که خاورمیانه کافی نیست و در نهایت به تعریف آسیای جنوب غربی رسیدیم."

او در حاشیه سخنرانی اش به خبرنگاران گفت که ۹۰ درصد اجرای این برنامه بر عهده دولت است و سخت ترین قسمت اجرای آن، بخش اقتصادی است.

"همایش ملی نقش مدیریت راهبردی در تحقق چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران"، در دانشگاه عالی دفاع ملی در تهران برگزار شد و در آن رئیس جمهوری و تعدادی از مقامات نظامی و دولتی ایران، از جمله احمدی وحیدی، وزیر دفاع، محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس ایران شرکت داشتند.

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
همین روزهااین ملت دلیر ایران همچین بکشانتان پائین که خواب 20 سال دیگر زا بگور ببرید.
جمعه 7 آبان 1389

ahoora mazda - نیوزیلند - آوکلند
فضله نژاد و چلاغ علی و دار ودسته شون میدون رفتنی هستن و با این مزخرفات شاخدار مثل خری که تو گل گیر کرده دارن دست و پا میزند
جمعه 7 آبان 1389

NEDER - کانادا - ونکوور
20 سال دیگه???? ههههه. تو 2 سال دیگه هم موندنی نیستی نیم وجبیی.. تففففف.
جمعه 7 آبان 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
احمدی نژاد به گور باباش خندید پفیوز دزدمال مردم خور/تا زمانی که وجود کثیف و نحس و تن لشتون از ایران پاک نشه هیچ اینده درخشانی وجود نداره/تو روحت خمینی چی به روز ایران اوردی
جمعه 7 آبان 1389

Shomali - ایران - لاهیجان
البته این دیوانه درست می گوید مشروط براینکه جهان حداقل به اندازه پانصدسال به عقب تغییر کند!
جمعه 7 آبان 1389

azadazad - ایران - تهران
آره جون ننه ات اگر بقیه دنیا واستن هم به اونا نمی رسی مردک احمق سپو رچی ر... تو مملکت و هیچ غلطی نکردی حلا می گی بقیه باید درست شن .
شنبه 8 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
تغییر جهان یعنی چی؟!!! اینها از کدوم چشم انداز حرف میزنن؟!!! ساخت هزاران کهریزک و اوین؟!!! یا نابودی کامل ایران؟!!! اینها همگی روانی و خل و چل هستند و البته جنایتکار و دزد
شنبه 8 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.