بازداشت یک مظنون در واشنگتن به اتهام توطئه برای بمبگذاری در مترو


بازداشت یک مظنون در واشنگتن به اتهام توطئه برای بمبگذاری در مترو

ادعا می شود مظنون از ایستگاهی در حومه واشنگتن برای انجام حملات فیلم گرفته بود

پلیس فدرال آمریکا مردی را به اتهام توطئه برای بمبگذاری در ایستگاه های متروی واشنگتن، پایتخت آمریکا، دستگیر کرده است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا فاروق احمد، 34 ساله و ساکن شهر اشبورن در ویرجینیا در تبانی با افرادی که تصور می کرد عضو القاعده هستند قصد این کار را داشت.

آقای احمد صبح روز چهارشنبه بازداشت شد و اگر گناهکار شناخته شود با حداکثر 50 سال حبس روبرو خواهد بود.

ادعا می شود که این مظنون یک ایستگاه مترو در آرلینگتون در حومه واشنگتن را در چهار مورد جداگانه زیر نظر گرفته بود.

بازداشت آقای احمد تازه ترین مورد از اقدامات دولت آمریکا طی یک رشته تحقیقات درباره شهروندان یا افراد مقیم آمریکا به ظن دست داشتن در توطئه های تروریستی است. سال گذشته بازداشت هایی در ارتباط با طرح هایی برای انجام حملاتی در ایالات تگزاس، کلورادو ایلینوی انجام شد.

اخیرا شخصی به نام فیصل شهزاد در تلاش برای بمبگذاری در میدان تایمز شهر نیویورک گناهکار شناخته شد.

نیل مک براید دادستان فدرال آمریکا گفت: "دلهره آور است که کسی که اهل اشبورن است به زیر نظر گرفتن ایستگاه قطار با هدف کشتار حداکثر تعداد مسافران از طریق بمبگذاری های همزمان متهم شود."

او افزود: "بازداشت امروز وجود تهدیدهای تروریستی در شمال ویرجینیا و توانایی ما در یافتن کسانی که قصد صدمه زدن به شهروندان آمریکا را دارند و خنثی کردن اقدامات آنها پیش از آنکه بتوانند اقدام کنند را پررنگ می کند."

مقام ها می گویند که در جریان این تحقیقات که به بازداشت آقای احمد منجر شد، عموم مردم در خطر نبودند و اینکه آنها از همان ابتدا از اقدامات فاروق احمد خبر داشتند.

آقای احمد که در پاکستان متولد شده با سه مورد اتهام روبروست.

اینها شامل تلاش برای ارائه حمایت مادی از یک سازمان تروریستی، جمع آوری اطلاعات برای کمک به طراحی یک حمله تروریستی در یک تاسیسات حمل و نقل، و تلاش برای ارائه حمایت مادی برای کمک به انجام چند بمبگذاری است.

در اتهام نامه ای که علیه آقای احمد تنظیم شده آمده است که او روز 18 آوریل با اتومبیل به هتلی در دالاس واقع در ویرجینیا رفت تا با کسی که فکر می کرد پیام آور گروهی تروریستی حامل جزئیاتی درباره محل های آتی ملاقات است دیدار کند.

مقام ها گفتند که آقای احمد روز 15 مه در هتلی در هرندون ویرجینیا موافقت کرد هتلی در واشنگتن و ایستگاه مترویی در آرلینگتون ویریجینیا را برای ارزیابی فضای امنیتی و همچنین یافتن شلوغ ترین ساعات تردد زیر نظر بگیرند.

براساس متن اتهام نامه، آقای احمد بعدا یک حافظه حاوی ویدئوهایی از ایستگاه را تحویل فردی داد که تصور می کرد عضو القاعده است.

ادعا می شود که او سپس در روز 28 سپتامبر حافظه دیگری حاوی تصاویر بیشتر از ایستگاه ها را تحویل داد.

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
جانوران اسلام خونین با خونریزی زنده هستند متاسفانه اکثر کشورهای اروپائی از خطر نهفته در این دین وحشتناک بی خبر و روز بروز بر تعداد مسلمانهای عقب افتاده در اروپا افزوده می شود بخصوص از کشور سومالی که اکثریت پناهندگانش به محض ورود به تقلب رو می اورند و داشتن مسجد و امامی و جوانانشان اکثریت طرفدار گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده.. اهریمن اسلام در اروپا در انتظار قربانی است..بعد از سومالیها پاکستانیها هستند که بشدت عقب افتاده ولی همه ی این اسلامیها در یک چیز مشترک هستند مثل خرگوش//بچه پس انداختن و این تنها هنرشان است.برای ازدیاد نفوس اسلامی//
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
براستی هر کی بیسوادتر دم از اسلام بیشتر میزن حالا کی میتوانه این پاکستانی های خر را نجات بده از این حماقت ابله های تازی پرست
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
باید یک شورایی از ایرانیها در امریکا و کانادا تشکیل بشه که این حیوانات عقده ای رو که از فرط غیر اجتماعی بودن و عقده های جنسی میخواهند دیگران را بکشند و از جامعه انتقام بگیرند یک گوشتمالی اساسی بدهد! این موجودات کثیف ابروی ما را هم برده اند.
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.