کریس دی‌برگ ترانه مردم جهان از آلبوم جدیدش را به ندا آقاسلطان تقدیم کرد


کریس دی‌برگ ترانه مردم جهان از آلبوم جدیدش را به ندا آقاسلطان تقدیم کرد

کریس دی‌برگ، آلبوم جدیدی منتشر کرده که رنگ و بوی سیاسی از ویژگی‌های آن است. یکی از آهنگ‌های این آلبوم به ندا آقاسلطان تقدیم شده است. دی‌برگ امیدوار است که بتواند بار دیگر به ایران برود و برای مردم برنامه اجرا کند.

کریس دی برگ

کریس دی برگ، خواننده‌ی ایرلندی یکی از آهنگ‌های "مونفلیت و داستان‌های دیگر"، آلبوم جدید خود را به ندا آقا سلطان تقدیم کرده است.

قتلی بی‌دلیل

این خواننده‌ی پاپ در مصاحبه‌ای ویدئویی با خبرگزاری برون‌مرزی آلمان (dapd) گفته است که آهنگ "مردم جهان" را به یاد ندا آقا سلطان خوانده است؛ دختر ۲۶ ساله‌ای که در نزدیکی صحنه‌ی تظاهرات کشته شد.

 به گفته‌ی دی‌برگ، آن قتل بی‌دلیل بوده است و وی امیدوار است روزی شرایطی فراهم شود که بتواند بار دیگر به ایران برود و برای مردم برنامه اجرا کند.

ندا آقاسلطان

سال گذشته در رویدادهای پس از انتخابات ندا آقاسلطان، دانشجوی فلسفه به ضرب گلوله کشته و پس از انتشار ویدئوی مرگ او در خیابان به نماد مقاومت و آزادی‌خواهی تبدیل شد.

مشتاق سفر به ایران

کریس دی‌برگ به گفته‌ی خود از سال‌ها پیش در تلاش است تا به عنوان خواننده‌ی پاپ در ایران روی صحنه برود. او در مصاحبه با خبرگزاری یاد شده افزوده که هرگز در ایران به‌طور رسمی برنامه اجرا نکرده و در سال ۲۰۰۸ نخستین خواننده‌ی غربی بوده است که پس از انقلاب اسلامی ایران توانسته به این کشور سفر کند و با گروهی در ایران آواز بخواند. دی‌برگ به گفته خودش، از ۲۵ سال پیش تاکنون در ایران از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.

او به نقل از منابع خود در تهران گفته است که در صورت برگزاری کنسرت در آنجا ممکن است بتواند یک میلیون بلیت بفروشد.

به گفته‌ی این خواننده‌ی ۶۲ ساله ایرلندی، او در زمان سفر خود به تهران با استقبال بسیار روبه‌رو شده و به دلیل دگرگونی‌های سیاسی موجود در این کشور نمی‌تواند بار دیگر به آنجا سفر کند.

آلبومی براساس یک کتاب

"مونفلیت" در اصل نام کتابی است از جان مید فالکنر که داستان آن در دهکده‌ای انگلیسی به همین نام رخ می‌دهد.

کریس‌دی‌برگ به گفته‌ی خود این کتاب را در دوران نوجوانی خوانده و تحت تأثیر ماجراهای آن، آلبوم جدید خود را ساخته است. او آلبوم "مونفلیت و داستان‌های دیگر" را در اکتبر سال جاری روانه‌ی بازار کرده است.

پیش‌تر برخی خوانندگان ایرانی نیز ترانه‌هایی برای ندا آقا سلطان اجرا کرده بودند که سیاوش قمیشی، فرامرز اصلانی و شاهین نجفی از جمله‌ی ‌آن‌ها بودند.

oghab - فنلاند - هلسینکی
ای کاش مطربانی مثل ابراهیم حامد هم اینقدر متعهد بودنند.
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

abadan_boy - المان - هامبورگ
بی همتا و بی نظیری...
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

mori021 - دانمارک - ارهوس
اگه حقیقت تو امام زمانی.خودم میام پابوست.
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

Bahram Shid - انگلستان - لندن
سلام بچه ها من عضو جدیدم. من خبری از سفر مکه هنرمندان به خرج دولت شنیدم درنتیجه بدینوسیله بیعت حاجیه خانمها هدیه تهرانی _ الناز شاکردوست لیلا اوتادی نیکی کریمی و حاج آقا محمدرضا گلزار را با علیرضا افتخاری تبریک میگویم لطفا پس از زیارت خانه خدایتان دستهایتان را با آب زمزم خوب بشویید بلکه خون نداها و سهرابها از دستانتان پاک شود. واقعا اگر کریستی برگ هنرمنده شما حاجیه خانمها و حاج آقا کی هستید.
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

Pezhman - اتریش - وین
دمش گرم
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
این خواننده محبوب ایرانیان بود.محبوب تر شد.زنده باد.
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
کاش شرف تو رو حجازی ها ودار ودسته ش وفیلم بردارهای اماده با موبایل برای گرفتن صحنه قتلی 5-6 ثانیه ای از جهات مختلف از فردی ناشناس داشتن.ایرلندیی که ماهیت انگلیسی ها وحجازی ها و007 ها رو خوب می شناسه.
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
آقای دیبرگ آهنگهاتو تقدیم عمه ات میکردی خیلی بهتر بود.
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
MIRZADEH E ESHGHI - بی شرف اونی هست که دستور تیر داد ( چلاغ علی ماردوش) و ساندیس خورهای وطن فروش بی ن...........س تجاوزگر جنسی .... که شلیک کردید به طرف هموطنانتون. .
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

nishfa - ایران - تهران
درد و بلاش بخوره تو سر ((اشتاد )) علیرضا افتخاری
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
bahram shid خوش امدی....اینجا بعضیها مرض خنده دارن,بعضیها فحش میدن,بعضیها هم مامورن و معذور...به هر حال جمع جالبی داریم.
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

nishfa - ایران - تهران
زیتون بهبهان -ایران بهبهان - تو چرا بدت اومده - شرف و وجدان یک خواننده ایرلندی چرا اذیتت میکنه ؟؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

parsik - ایران - تهران
حالا هرکی بخاد یه نونی دربیاره از احساسات مردم سو استفاده میکنه و ندا روعلم میکنه خون ندا ارزشش بیشترازین حرفاست که بخاد عامل سواستفاده یه کسی بشه که هیچی از درد ایرانیا نمیدونه
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
چه بوی سوختنی میاد...از نوع بدش هم هست!!!
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
زیتون .بهبهان / محترم جان .من کلی از خطابه شما به این آقای دیبرگ خندیدم :)لوووووووووول . زیتون جان این آقای دیبرگ که سن عمه شما را دارد و نمیتواند روی عمه خودش حساب کند ؛ ) حالا اگه شما رضایت بدید ایشان این آلبوم اش را به بهبهان بفرستد چطور است !؟ لووول :) این اولین باری نیست که کامنت های بامزه مینویسی :) اون کامنتت که یه کلمه نوشته بودی( جل الخالق ) زیر کلیپ اون ملای (سنی) اریکسون که میگفت عرب ها بودهاند در امریکا سرخپوست شده بودند و....!با تصور اینکه چه طرز فکر هستی و چطورشما هم حرفای اون ملا عجب ناک شدی کلی بامزه و خنده دار بود:) سلامت باشی بهبهانی و باز هم مثل کامنت قبلیم که بهت گفتم گاهی وقتا که عصبی میشی و میخای کامنت بذاری علاوه بر اینکه پنجره رو باز میذاری سعی کن همیشه با شش و بش و یا جفت شش حرکت کنی وطوری حرف بزنی که ماشغلزمبه خودت نشی.(زیتون جان مزاح میکنم : ) .
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

مشتعل - سوئد - استکهلم
آقا اصلاً تقصیر از مخترع موبایله سالها حکومتها پدر صاحاب ملتها رو در میآوردند و کسی نمیفهمید این دیگه چه چیز استعمارئی بود اختراع شد برادرها که بیسیم داشتن از همون اوّل . خواننده هم فقط علیرضا دامبول .
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

فدایی - ایران - تهران
بیچاره اون مرحومه ندا سلطان تو قبر هم از دست این جماعت اسایش نداره . بابا چقدر تن این بیچاره رو توی قبر می لرزونید.شما برید برای زندهاتون که قرنهاست از دست انگلیسیها بیچاره شدند و هر سال بینشون جنگ و دعواست به اسم کاتولیک و پروتستان برای اتحاد و دوستی اونا بخونید به عبارتی شما اگه بیل زنید برید باغچه خودتونو بیل بزنید نمی خواد کاسه داغ تر از آش بشید
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
Bahram Shid - انگلستان - لندن خوش آمدید. Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند هموطن عزیز. اصلا به حرفهای میرزاده و باور 88 و .. که جیره خور حکومت هستند اهمیت نده. این مزدورها بابت همین کامنت هایی که میذارند توی اروپا مفت و مجانی زندگی میکنن. شاد و سربلند باشی
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان. واقعا از شما نوکران اعراب و حکومت آخوندی عقب مونده تر و لمپن تر و مسخره تر در این دنیا وجود نداره. مثل اینکه بدجوری همه جای شماها سوخته که هیچ کشوری در دنیا سناریوهای ساخته ذهن حسین شریعتمداری بیمار روانی رو در مورد قتل ندا آقا سلطان باور نکرد و همه دنیا این جنایت اربابان کثیف تو رو تقبیح کردند و عکس ندا و خاطره اون جهانی شد. بسوز مزدور بسوز! بزودی تو و اسلامت و حکومت رذل اسلامی رو به درک میفرستیم و ریشه این دین نکبت بار رو از ایران آریایی برای همیشه می کنیم.
جمعه 7 آبان 1389

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.