سفر آقازاده‌ها برای دریافت مدرک دکتری


سفر آقازاده‌ها برای دریافت مدرک دکتری

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت که برخی از آقازاده‌ها و مسئولان کشور تنها برای اخذ مدرک دکترا به کشورهای آسیای میانه و قفقاز سفر می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: متاسفانه اخیرا برخی برای اخذ مدارک دانشگاهی راهی برخی کشورهای آسیای میانه و قفقاز مانند ارمنستان، تاجیکستان، ‌آذربایجان و اوکراین شده‌اند.

وی با بیان اینکه روشن است که این دانشگاه‌ها از نظر طراز علمی رتبه خوبی ندارند، افزود: در بین این افراد تعدادی از آقازاده‌ها و مسئولان نیز حضور دارند که برای اخذ مدرک دکترا عازم کشورهای دیگری شده‌اند.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: این افراد با پرداخت وجوهی به دانشگاه‌های خارجی تنها زمان ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه کرده و پس از پرداخت وجوه هر ترم، بدون حضور در دانشگاه مدرک دکترای خود را اخذ می‌کنند. این مدارک ارزش علمیندارد و باید در ارزیابی علمی این مدارک تجدید نظر کرد.

سلیمی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم در این رابطه حساسیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند لذا در ارزشیابی این مدارک تجدید نظر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این افراد ظلم مضاعفی به کشور روا می‌دارند، اظهار داشت: آنها از یک سو در دوران مدیریت خود به خارج از کشور سفر می‌کنند که این غیبت آنها برای زیر مجموعه خود مسئله‌ساز می‌شود، البته برخی ازاین افراد مدعی هستند که حضور چندانی در کشور مقصد ندارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: این سخن آنها را می‌پذیریم، اما اگر آنها حضور چندانی در خارج از کشور ندارند،‌ پس مدرکی که اخذ می‌کنند هم از پشتوانه علمی لازم برخوردار نیست.
سلیمی در پایان اظهار داشت: این دانشگاه‌ها مراکزی نیستند که اعتبار و طراز علمی آنها نسبت به دانشگاه‌های داخل قوی‌تر باشد بلکه بسیاری از این دانشگاه‌ها به لحاظ علمی ضعیف‌تر از دانشگاه‌های داخل کشور هستند.

sanama - امریکا - سیاتل
همان طور که نوشتید اقا زاده هستند /اگر اونا این کار را نکنند پس افراد عادی می تونند / اونا که نمی تونند مثل ما با هزار بدبختی یاد گیری زبان و رفتن کالج/ مخارج انچنانی تحصیلات /از عهده درس خواندن بر بیایند اینا از مزایای اقازاده بودن است وبس.
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

omid var - کانادا - تورنتو
خوب دارند اسلامی رفتار مکنند. کشورمان اسلامیه و از رهبر زور چپونمان گرفته تا ساندیس خورای بی اصل و نصب همه با دروغ و ریائ مملکتمان را با استاندار طالبا و ملا عمر میچرخانند.
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

KSD91022 - ایران - تهران
این اقازاده ها لیسانس و فوق لیسانس خودشون رو هم با سهمیه گرفتن,چه برسه به دکترا.وضعیت ورود به دانشگاه درایران واقعا گریه داره.باتوجه به وجود انواع سهمیه ها عدالت اصلا رعایت نمیشه.درمورداستخدام مشاغل اداری وضعیت بدتره.من در دوره تحصیل شاگرد اول کلاس بودم ومطمئنم اگه سهمیه ای بودم الان از نظرنوع رشته تحصیلی وپست کاری در سطح بالاتری بودم.البته من برای خون شهدااحترام خاصی قائلم واین کامنت به منزله بی احترامی به این عزیزان نمیباشد.بلکه منظورم این است که خانواده این بزرگواران بهتر است درسطحی مساوی با بقیه افراد سنجیده شوند.
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

علی بی غم - ایران - تهران
آقا بیا ببین در هند چه خبره. آقایون مدرک تحصیلی را با دو سه هزار روپیه خرید و فروش می کنند فکر کردید متکی و سایر آقایون چطوری دکتر شدند؟
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

ezatdf - ایران - تهران
اینجا بر اساس میزان تقلبی بودن مدرک پست و مقام می گیری مثلا اگه ثابت کنی اِند همه شاسکولها هستی می شی رهبر تا پایین همینطور میاد رییس جمهور و وزیر خارجه ..
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
دست کثیفتون برای همه رو شده
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

alireza98 - ایران - تهران
اقای علی بی غم......شاید شما و اقازاده ها از دانشگاههای غیر معتبر و ناشناخته هند مدرک می خرید ولی دانشکاههای شهر بنگلور در هند بسیار معتبر هستند و خرید مدرک هم در کار نیست .من با سختی از اینجا فارغ التحصیل شدم
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

alireza98 - ایران - تهران
بیشتر هندی ها کثیفند از نظر نظافت ولی درس خونند و بیشتر ایرانیهای شهر بنگلور هم باید درس بخونند تا نیفتند کسی به ایرانیهای اینجا مدرک نمیده همینطوری .
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

alireza98 - ایران -
من از هند هستم از شهر بنگلور .سیستم اموزشی اینجا اصلا پولی نیست و امتحانها هم مشکل هست تقریبا برای ایرانیها .لطفا از دانشگاههای هند بخصوص شهر بنگلور بدی نگید ما اینجا خیلی تلاش کردیم و درس خوندیم که مدرک گرفتیم
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

black chador - امریکا - ولدن
خب اگر این مدرکهای دکترا را نداشته باشند چطور در اینده میتونن ایران و دنیا را مدیریت کنند?
پنج‌شنبه 6 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.