هزینه هر آمپول برای بیماران ام.اس ۵ میلیون تومان است


هزینه هر آمپول برای بیماران ام.اس 5 میلیون تومان است

ایلنا: عضو کمیته علمی انجمن ام.اس ایران گفت: داروهای گران قیمت بیمارن ام.اس بیمه نیستند و این درحالی است که هر آمپول برای مصرف یکماه وقتی به ایران برسد حدود 5 میلیون تومان می‌شود بنابراین تنها تعداد کمی از بیماران توانایی تهیه آن را دارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید شاه‌بیگی در نشست خبری افزود: هر چقدر از خط استوا به سمت قطب بالا می رویم شیوع بیماری ام.اس افزایش می‌یابد، بیشترین میزان شیوع این بیماری در کشورهای کانادا و آمریکای شمالی مشاهده می شود به طوری که از جمعیت 30 میلیونی کانادا بیش از 75 هزار مبتلا به ام اس هستند و در انگلستان به ازای هر هزار نفر یک نفر به ام اس مبتلا است.
وی ادامه داد: در گذشته به نظر می‌رسید که شیوع این بیماری در کشور کم باشد اما در دهه گذشته مشاهده شده که به نسبت برخی کشورها ام اس در ایران شیوع بالایی دارد و پیش بینی می شود که حدود 40 هزار نفر در ایران به ام اس مبتلا باشند در حالیکه نزدیک به 20 هزار نفر آنان عضو انجمن هستند و بیش از 15 هزار بیمار به ام اس در تهران هستند که تاکنون در انجمن ثبت نام کرده اند.
عضو کمیته علمی انجمن ام اس ایران گفت: بیماری ام اس به طور عمده سنین 20 تا 40 سال را درگیر می‌کند و شیوع آن در زنان 5/2 تا 3 برابر مردان است.
شاه بیگی با اعلام اینکه هنوز علت دقیق ابتلا به ام اس در دنیا شناخته نشده تصریح کرد: دلایل ژنتیکی، محیطی و تغییرات سیستم ایمنی بدن و عفونت‌ها از جمله عللی هستند که در ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است. به طوری که گفته می شود کاهش تماس افراد با نور خورشید در ابتلا به ام اس تاثیر دارد.
وی در مورد وضعیت داروهای بیماران ام اس افزود: شش داروی جهانی برای این بیماران وجود دارد که همگی آنها تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دارند. از چهار نوع داروی اینترفرون، کوپاکسون، میتوکسانترول و تای سابری تنها یک نوع به ایران نیامده و مابقی داروها موجود هستند. البته به دلیل گران بودن قیمت برخی از این داروها، قدرت تهیه آنها برای همه بیماران کشور وجود ندارد.
این متخصص مغز و اعصاب از تولید دو داروی جدید خوراکی برای بیماران ام اس خبر داد و گفت: این داروها توسط سوئیس و آلمان تهیه شده اند و در مراحل نهایی تائیدیه هستند اما به دلیل اینکه قیمت بالایی دارند نمی توان آنها را وارد کرد. در کشور نیز وزارت بهداشت هر سال حدود 80 میلیارد تومان بابت داروهای ام اس یارانه می دهد اما تهیه این داروها از توان وزارت بهداشت خارج است.

zoroye iran - اتریش - وین
خدا به دادشون برسه . یه سئوال تا حالا شنیدید یه اخوند ms بگیره یا بیماری لاعلاج بگیره یا مرگ زود رس بشون دست بده این همه نفرین و اه ناله پشت سرشونه
سه‌شنبه 4 آبان 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
ادم بمیره سنگین تره تا اینکه بخواد برای یه امپول 5 ملیون تومان بپردازه
سه‌شنبه 4 آبان 1389

black chador - امریکا - ولدن
خبرخوش:ایران بزودی ازاد میشود:. "رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ایران ضمن ابراز نگرانی از افزایش مصرف نفت در ایران در سالهای اخیر، اعلام کرد که با روند فعلی مصرف نفت، ایران در دهه آینده،در بخش نفت وارد کننده خواهد بود". وقتی نفت تموم شد زالوهای تپاله بسر ایرانرا رها میکنند.
سه‌شنبه 4 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
بیخود این خبرها رو چاپ نکنید. مگه پول علف خرسه!!! یک تومن هم از سهمیه لبنان و کشورهای دیگه به این بیمارها نمیرسه. هر کی توی ایران پول نداره میتونه یارانه های نقدی رو پس انداز کنه ولی کسی حق نداره بابت بیماری از مموتی و ولی وقیح انتظار بیجا داشته باشه.
سه‌شنبه 4 آبان 1389

Pezhman - اتریش - وین
تاریخ مصرف این رژیم آدمخوار بسر آمده.شرم بر کسانی که ازسیستم غیر متمدن وعهد دقیانوسی ولایت وقیح حمایت میکنند.و آنرا جمهوری می نامند.بعضی سیستمهای بد حکومتی, به بهانه نداشتن امکانات مالی, از دادن خدمات رایگان به بیماران ونیازمندان طفره میروند.اما تن زدن وطفره رفتن حکومت جور و فساد در ایران اسلامی, از وظایف بعهده گذارده شده اش, نه کمبود پول و ارز , بلکه غلط بودن سیستم اداره مملکت است.تنها راه, آن است که مریض نشویم.!! ویا این حکومت را سکه یک پول نموده( مبارزه منفی به روش ایرانی), موجبات سرنگونیش را فراهم نمایم.
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.