بهای جدید برق در ایران اعلام شد


بهای جدید برق در ایران اعلام شد

قبض برق در ایران معمولا به صورت دو ماه یکبار برای مشترکان ارسال می شود

کارگروه طرح تحول اقتصادی در ایران بهای جدید مصرف برق در این کشور را ۴۰ تومان برای هر کیلو وات ساعت اعلام کرد.

در حال حاضر قیمت هر کیلو وات ساعت برق در ایران ۱۶ تومان است.

صبح امروز (دوشنبه سوم آبان) خبرگزاری مهر، بهای جدید برق مصرفی در ایران را ۴۳ تومان برای هر کیلو وات ساعت اعلام کرده بود اما ساعاتی پس از آن مجید نامجو، وزیر نیروی ایران،ضمن تکذیب این خبر گفته بود که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، هنوز "اجازه اعلام قیمت های جدید" را نداده است.

آقای نامجو، امروز به خبرگزاری فارس گفت: "قیمت های نهایی برق تعیین شده اما قرار شده که این قیمت ها فعلا اعلام نشود و هنوز رئیس جمهور اجازه اعلام قیمت ها را نداده است."

در همین حال، خبرگزاری ایسنا، عصر امروز (دوشنبه) از قطعی شدن بهای جدید برق پس از آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و نوشت که از ۴۰ تومان بهای جدید برای هر کیلو وات ساعت برق، ۲۹ تومان آن به حساب وزارت نیرو و مابقی به صندوق هدفمندی یارانه ها واریز می شود.

آقای نامجو، روز گذشته (یکشنبه دوم آبان) گفته بود که با توجه به الگوی مصرف برق توسط مشترکان ایرانی، انتظار می رود که با آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، چهار هزار تومان به هزینه برق مصرفی بیش از ۷۰ درصد از مصرف کنندگان اضافه شود.

بنابر گفته آقای نامجو، افزایش بهای برق برای ۹۰ درصد از مشترکان فراتر از هفت هزار تومان نخواهد بود.

این در حالی است که آقای نامجو همچنین از تغییر نوبت صدور قبوض برق در ماههای آینده خبر داده و گفته است که از این پس قبوض برق به صورت ماهانه محاسبه و ارسال خواهد شد.

وزارت نیرو پیش بینی کرده که قیمت هر کیلو وات ساعت برق در پنج سال آینده حدود پنج برابر شود و به حدود ۸۰ تومان در هر کیلو وات ساعت برسد.

تغییر در ظاهر و محتوای قبض‌های جدید برق

در ایران مبلغ مندرج در قبض برق هر مشترک بنابر نوع کنتور، منطقه جغرافیایی و محله زندگی مصرف کنندگان محاسبه می شود

همزمان با آغاز طرح هدفمندی یارانه ها، وزیر نیرو از تغییرات جدید در قبض های برق مشترکان ایرانی خبر داده است.

به گفته آقای نامجو، یازده تغییر در صدور قبض های جدید برق ایجاد می شود که یکی از آنها یکسان شدن شکل ظاهری این قبض ها در تمامی نقاط ایران خواهد بود.

هم اکنون شکل ظاهری قبض های برق در شهرهای مختلف ایران متفاوت است.

"شفاف سازی" در نحوه محاسبه بهای برق یکی دیگر از تغییرات جدید در قبض های آینده خواهد بود. شفاف سازی به این معناست که مشترکان می توانند به راحتی نحوه محاسبه و استخراج مبلغ قبض جدید را کنترل کنند.

همچنین در قبض های جدید برق، بهای مصرف به صورت پلکانی ارایه خواهد شد و چنانچه مشترکان بیش از میزان متوسط تعیین شده برق مصرف کنند، در قبض آنها نحوه محاسبه مازاد مصرف و تعرفه مربوط به آن منعکس خواهد شد.

در ایران مبلغ مندرج در قبض برق هر مشترک بنابر نوع کنتور، منطقه جغرافیایی و محله زندگی مصرف کنندگان محاسبه می شود.

بدین ترتیب اگرچه ممکن است دو مصرف کننده در دو نقطه متفاوت جغرافیایی از ایران به یک میزان برق مصرف کنند، اما نوع کنتور محاسبه کننده میزان مصرف، منطقه ای که مشترک در آن زندگی می کند، میزان و چگونگی مصرف و آب و هوای منطقه، ممکن است تفاوت معناداری میان رقم درج شده به عنوان "سهم پرداختی توسط مشترک" ایجاد کند.

همچنین برای خواندن کنتور و صدور و ارسال قبض مشترکان به منزل آنها، مبلغی حدود یکصد تومان تحت عنوان آبونمان به مبلغ نهایی هر قبض اضافه می شود.

از چند سال پیش، وزارت نیرو در ایران در قبض های برق مبلغی را به عنوان "مبلغ واقعی" مصرف برق محاسبه می کرد و در بخش دیگری از صورتحساب، با مشخص کردن رقمی به عنوان یارانه پرداختی از سوی دولت و کم کردن این رقم از "مبلغ واقعی"، مصرف کننده ها فقط بخشی از آنچه که بهای واقعی نامیده شده بود، را پرداخت می کردند.

طی ماههای گذشته بسیاری از ایرانیان از چگونگی تاثیر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بر هزینه های زندگی شان ابراز نگرانی کرده اند اما دولت این کشور هموراه تاکید کرده است که با افزایش تدریجی قیمت ها و پرداخت نقدی یارانه ها، نخواهد گذاشت هزینه های زندگی با افزایش ناگهانی روبرو شود.

Dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
- ایا می دانید که در حال حاضر بیش از 6 میلیون اختراعات وجود دارد که توماس ادیسون با 1093 اختراع رکورد را در دست دارد. .
سه‌شنبه 4 آبان 1389

parviz1 - انگلستان - کترینگ
این همون برقی بود که خمینی مییگفت مجانی میشه دیگه!!!!! ای تو اون روحت امام......... برای چهار روز ریاست و حکمفرمایی چه دروغها و جنایات و .........که نکردی.
سه‌شنبه 4 آبان 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
عاشق قطع شدن برق در شب بودم, که زیر نور چراغ نفتی مشق بنویسم, و از همه زیباتر , اگه هوا طوفانی بود و صدای شلاقی باد و باران به شیروانیهای حلبی و صدای عوعو سگ گرسنه همسایه, برای من مثل کنسرت خدایی بود, یادش بخیر !
سه‌شنبه 4 آبان 1389

alis431 - آلمان - برلین
لعنت بر پدر ومادرت احمدی نژاد با این مملکتی که ساختی میمون عوضی اینا همش زیر سر توست اشغال بی ریخت کثافت برو گم شووووووووووووو.
سه‌شنبه 4 آبان 1389

پدرام-اهواز - ایران - اهواز
پس با این حساب وای به حال ما جنوبیها باید بریم باد بزن بگیرم اونم دستی نه برقی
سه‌شنبه 4 آبان 1389

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
البته نه برای ما . مجانی بودن برق فقط برای عربهای تازی صفت بوده. پس ...به روحت خمینی....
سه‌شنبه 4 آبان 1389

NISHFA - ایران - تهران
PARVIZ- انگستان لندن . دوست عزیزم اون حرف برای مرده های بهشت زهرا بود آب و برق و تلفن و .. ماها اشتباهی فکر کردیم که برای ما میگه .!!!!
سه‌شنبه 4 آبان 1389

delmorde - سوئد - یوتوبوری
لعنت بر بنیان گذار این جمهوری سراسر ظلم و نکبت که انچه برایشان مهم نیست رفاه مردم است و بس این گدا گودوله های اخوند و اخوندزاده و حامیان خائن جناتیکارشان خو د در رفاه کامل قرار دارند همین های که زمان شاه خدا بیامرزموقعی پول بنزین کمی بالا میرفت از شدت فریاد وا مصیبت ها لچک از سر ناموس شان برمیداشتند و او را لخت مادرزاد به نمایش عموم قرار میدادند که ای ملت اسلام بباد رفت. مملکت روی ذخایر نفت است و اینان حیا نمی کنند حالا خود بی ناموس بیشرف شان ببینید چگونه خون ملت را با بیکاری و تعطیلی مراکز تولیدی و اشتغال و گرانی روزانه که دست خودشان در میان و مسب است توشیشه کرده اند و هیچ ابائی ندارند.
سه‌شنبه 4 آبان 1389

vezveznazi - ایران - تهران
لعنت به روح خمینی هندی زاده ملعون
سه‌شنبه 4 آبان 1389

adsi - چین - شانگهای
هر کیولو وات ساعت 16 تومان بوده حالا میشه 43 تومن یعنی حدود سه برابر اونوقت چطوری چهار هزار تومن فقط اضافه میشه ؟؟؟؟!!!! فکر کنم این یه نوع ریاضی جدیده که فقط آخوندا و احمقی نژاد کثافت سر در میاره . وقتی ایران بودم هیچ وقت پول برق مغازه پدرم زیر 150هزار تومن نبود همیشه هم با اداره برق مشکل داشت ای اخریا هم که کنتور برق رو از نوع دیجیتال گذاشته بودند براشون که صبح یه قیمت بود بعداز ظهر یه قیمت شب هم یه قیمت حالا دیگه پول برقش کتر از 220هزار تومان نمیاد اونوقت واسه این بیچار 4هزار تومن اضافه میشه ؟؟!!! یکی حساب کنه به من هم بگه که چطور میشه.
سه‌شنبه 4 آبان 1389

Fareed - ایران - تهران
دولت چون توانایی اداره کمپانیها رو نداره مردم رو مجبور میکنه هزینه بی کفایتی هایش را بپردازند. نمونه اش همین قیمت بالای اتومبیل و یا برق و گاز در اینده خواهد بوداا
سه‌شنبه 4 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
گران شدن برق باعث میشه تا مغازه دارها و .. هم قیمتها رو افزایش بدهند. پس در نتیجه مردم با دریافت چندر غاز بعنوان یارانه نقدی از یک طرف باید افزایش بهای آب و برق و .. که رسما گران میشوند رو بپردازند و از طرف دیگر افزایش بهای کالاهایی که میخرند. مگه این حکومت دلش برای مردم سوخته که یارانه نقدی بده!!!
سه‌شنبه 4 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.