کرزی دریافت پول نقد از ایران را تائید کرد


کرزی دریافت پول نقد از ایران را تائید کرد

آقای کرزی گفت که داوودزی، "قیمت وطن دوستی" را می پردازد

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان تائید کرده است که رئیس دفتر او، از نماینده ایران پول نقد دریافت کرده، اما تاکید کرده که این پول، به طور رسمی و از مجرای قانونی به افغانستان داده می شود.

آقای کرزی سخنان خود را در واکنش به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز بیان کرده است. این روزنامه روز گذشته در یک گزارش، عمر داوودزی، رئیس دفتر حامد کرزی را به دریافت "پول نقد" از سفیر ایران در کابل متهم کرد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که آقای داوودزی این پول را در داخل هواپیمای حامل آقای کرزی در جریان سفری به ایران در ماه آگوست سال گذشته میلادی گرفته است.

آقای داوودزی در گذشته سفیر افغانستان در تهران بود.

نویسنده گزارش نیویورک تایمز افزوده است که این پول اسکناس های یورو، پول واحد اروپا بوده که در میان چندین پاکت به صورت یک بسته پلاستیکی به آقای داوودزی داده شده است.

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان که پس از دیدار با امام علی رحمان، رئیس جمهوری تاجکستان در کاخ ریاست جمهوری افغانستان، با خبرنگاران صحبت می کرد، در جریان این کنفرانس خبری، با سوالهایی در رابطه با گزارش نیویورک تایمز روبرو شد.

'بهای وطن دوستی'

آقای کرزی در جواب به یکی از این سوالها گفت: "در کشورهایی مثل افغانستان، در کشورهای فقیر، وطن دوستی قیمت دارد... این قیمت را هر روز می پردازیم."

او از آقای داوودزی که با اتهامات روزنامه نیویورک تایمز روبرو شده، به شدت دفاع کرد و گفت که "وطن دوستی" رئیس دفتر او، باعث شده تا نیویورک تایمز او را هدف قرار دهد.

اما رئیس جمهور کرزی گفت که ظرف 9 سال اخیر، کشورهای متعددی به افغانستان پول نقد کمک کرده اند که جمهوری اسلامی ایران نیز از این جمع مستثنا نیست.

آقای کرزی گفت: "ایران، سالی یک بار یا دو بار، گاهی پنج صد هزار، گاهی ششصد هزار یورو کمک می کند."

او افزود: "این کمک، رسمی است و داوودزی، به امر من این پول را می گیرد."

نیویورک تایمز اما، در گزارش خود به نقل از منابع مختلف غربی و افغان نوشته که این پول بخشی از پولهای ایران است که به صورت "سری و مداوم" برای خریدن صداقت و وفاداری آقای داوودزی و تامین منافع ایران در کاخ ریاست جمهوری افغانستان به کار می رود.

نیویورک تایمز افزوده که عمر داوودزی و حامد کرزی بخشی از این پول ها را به شماری از اعضای مجلس، رهبران قومی و حتی فرماندهان طالبان می دهند.

شرکت های امنیتی

سفارت ایران در کابل این گزارش را تکذیب کرده و آن را "اهانت آمیز" توصیف کرد.

این سفارت در یک اعلامیه گفت: "اینگونه شایعات بی اساس، از سوی بعضی رسانه های غربی منتشر می شود تا اذهان عامه را مغشوش کرده و روابط محکم میان دولت ها و ملت های جمهوری اسلامی افغانستان و ایران را آسیب بزند."

رئیس جمهوری افغانستان اتهامات نیویورک تایمز علیه آقای داوودزی را به مسئله بستن شرکت های خصوصی امنیتی در افغانستان ربط داد

رئیس جمهوری افغانستان در بخشی از سخنان خود در واکنش به این گزارش، اتهامات نیویورک تایمز علیه آقای داوودزی را به مسئله بستن شرکت های خصوصی امنیتی در افغانستان ربط داد.

آقای کرزی گفت که رئیس دفتر او، از جمله افرادی بوده که با جدیت در پی تعطیل شرکت های خصوصی امنیتی بوده است، برنامه ای که به باور آقای کرزی، در کشورهای غربی طرفدار زیاد ندارد.

آقای کرزی گفت که اقدامات او در زمینه تعطیل شرکت های خصوصی امنیتی که حدود نیم آن مربوط به منابع خارجی می شود، با مخالفت حلقه های غربی روبرو بوده است.

آقای کرزی خطاب به روزنامه نگاران افغان و به شوخی گفت: "نیویورک تایمز بر اساس منافع ملی خود عمل کرده است، شما هم از نیویورک تایمز یاد بگیرید. آنها ما را بدنام می کنند و شما هم آنها را بدنام کنید."

افغانستان شرکت های خصوصی امنیتی را که هزاران نفر در آن کار می کنند، باعث افزایش نا امنی در این کشور می داند و آقای کرزی، از آن به عنوان "دولتی موازی با دولت افغانستان" یاد کرده است.

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
حکومت ایران به همه کمک میکنه جز ملت تحت ستم خودش. این همه خرابی توی ایران داریم و مردم از فقر رنج میبرند ولی به کشورهای دیگه کمک مالی میکنند. مرگ بر چنین حکومت ضد ایرانی
دوشنبه 3 آبان 1389

kamia1 - المان - کلن
چه جالب تا حالا نشنیده بودیم که 1 کشور به صورت "سری و مداوم" برای خریدن صداقت و وفاداری به کشور دیگه ایئ پول بده!! جل الخالق. مردم از خنده!! تازه بعدش اعتراف میکنه و میفرمایند; این پولها برائ تامین منافع ایران در کاخ ریاست جمهوری افغانستان به کار می رود ;. اینا چئ میکشن تریاک , کوکائین???همه مشنگن
دوشنبه 3 آبان 1389

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
امروز ساعت 13.00 به وقت ایران در تلویزیون RTL برنامه ای پخش شد بنام mitten im leben شو خانوادگی است از افرادی که یک مشکل جالبی دارند فیلم گرفته نمایش میدهند.بیناموسی خودش را شروین تهرانی معرفی کرده با دختری به این برنامه می ایند و این ازگل که ابروهایش را برداشته مسلمانی معتقداست و میخواهد دختر چاقالوی المانی را به زور مسلمان کند وحرف چادر و اجبار و نماز وغیره. تمام مدت مادر دختر گریه میکند واز تفاوت فرهنگی سخن میگوید گویی فرهنگ ایرانی گرفته شده از کفتاران است و ما را چنان بی فرهنگ نشان میدهد که من اگر ایرانی نبودم فکر میکردم پست تر از ایرانی وجود ندارد طرف خیکی را به مسجد برد و مسلمانش کرد و چنان ابرویی از ایرانی میبرد که صد تا بسیجی از عهده نمی اید.تماس با این تلویزیون و اعتراض به خراب کردن فرهنگ 6000ساله یک ملت عین میهن پرستی است.در 2500 سال پیش زنها و مردها در ایران حقوق برابر داشتند و به زنها به مدت دو سال حق زایمان وبه ناتوانان سوسیال پرداخت میشد(کتاب از زبان داریوش از خانم انا ماری کخ)انها که داد میهن پرستی میزنند چرا ساکتند؟؟؟
دوشنبه 3 آبان 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
در کشورهای قانون مدار دادن یا گرفتن این نوع کمکهای مالی رشوه به حساب می آید و جرم محسوب میشود, مگر اینکه کمک رسمی و قانونی باشد و به قول معروف چمدانی نباشد.
دوشنبه 3 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
جه جالب. ایران انکار کرده بعدش کرزی میگه پول گرفتیم
سه‌شنبه 4 آبان 1389

Dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
دوستان توجه خیلی مهمه :. *اگر سارقان شما را وادار کردند که از کارت عابر بانکتان پول بگیرند چکار کنید؟خیلی مهم . اگر سارقان شما را وادار کردند که از کارت عابر بانکتان پول بگیرند شما میتوانید . رمز کارتتان را به صورت معکوس (یعنی از آخر به اول) واردکنید مثلا اگر کلمه عبور شما 1254 میباشد شما عدد 4521 را وارد کنید. با این کار عابر بانک به شما پول میدهد ولی در عین حال دستگاه به صورت خودکار پلیس را در جریان سرقت قرار میدهد. این قابلیتی است که تمام دستگاههای خودپرداز دارند ولی اکثر مردم از آن بی خبرند*.
سه‌شنبه 4 آبان 1389

pandora - آلمان - کلن
کاش دلیل اصلی دریافت پول رو میگفت و کارایی که در عوضش باید انجام بده!!!
سه‌شنبه 4 آبان 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
فریدون شیرازی - ایران - شیراز . خوب ببینید. الان خیلی از ایرانیها برای گرفتن پناهندگی سعی میکنند شرایط ایران را بدتر از چیزی که هست نشان بدهند. بعضی از فیلمسازها فیلمهای اینجوری میسازند و صحنه هایی را نشان میدهند که ما در عمرمان ندیده ایم! مثل ان خانم ایرانی مقیم سوید که رفته در یک دهی مردی را پیدا کرده که 5 زن دارد و انها را با هم نگه میدارد ! وقتی خارجی ها اینها را میبینند فکر میکنند همه یا حداقی بیشتر مردم ایران اینجوری هستند! ممکن است این ادمها پول یا اقامت بدست بیاورند ولی شرافتشان را بجای ان میدهند. جالب است که ادعای قهرمانی هم میکنند! اگر واقعیت را نشان بدهند خیلی هم خوب است ولی این بزرگنمایی ها یعنی دروغ!
سه‌شنبه 4 آبان 1389

pandora - آلمان - کلن
کاش دلیل اصلی دریافت پول رو میگفت و کارایی که در عوضش باید انجام بده!!!
سه‌شنبه 4 آبان 1389

alexxx - اتریش - وین
ددولت ما واسه همه مادره واسه خود ما زن بابا !!!!!!!!
سه‌شنبه 4 آبان 1389

black chador - امریکا - ولدن
جناب کرزی صبر بده تا سال اینده وقتی همه نیروها رفتند و طالبان با کمک همین بسیجی ها تورو فرستادن بلای دار به جرم باز کردن مدرسهای دخترانه ببنیم چطور اخوند اخوند میکنی. از همین شهرداری کابل هم میافتی.
سه‌شنبه 4 آبان 1389

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
saeed1 - کانادا - تورونتو /افسوس که کشور راستگویان و شرافتمندان امروز جایگاه نادانان و گشاده دهانان شده.از بسیجیان مزدور و اربابشان خامنه ای جلاد و ملیجکش احمدی نژاد که بگذریم ان بظاهر مخالفان که به شما میتاختند که چرا ابراز عقیده میکنید در موضوع بالا خفه خون گرفتند و حتی مطلب را نگرفتند.چه خوش گفت فردوسی که از نژادهای ایرانی و عرب و ترک یک نژاد مختلط و الم شوروایی بوجود می اید که خداوند را از افرینشش پشیمان میکند.شما ببین چقدر این فحاشین سایت بیغیرتند که فقط به کسانیکه در زندان ولی فقیه هستند فحش میدهند
چهار‌شنبه 5 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.