درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب در نامه جبهه مشارکت به رفسنجانی


درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب در نامه جبهه مشارکت به رفسنجانی

جبهه مشارکت دلیل نامه نگاری با رئیس مجلس خبرگان را داشتن "گوش شنوا" دانسته است

جبهه مشارکت ایران اسلامی، در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان، خواستار تشکیل کمیته ای حقیقت یاب برای رسیدگی به عملکرد دولت و نهادهای نظامی – امنیتی در یک سال و نیم گذشته شد.

"انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری"، "حوادث پس از انتخابات"، "ناکارآمدی در اداره کشور"، "تحریم اقتصادی و تهدید نظامی"، "استقلال قوه قضائیه"، "برخورد با نهادهای مدنی"، "برخورد با دانشگاه ها" و "حاکمیت نظامیان و نیروهای امنیتی"، موضوعاتی هستند که این حزب اصلاح طلب، خواستار رسیدگی به آنها توسط یک کمیته حقیقت یاب شده است.

نامه سرگشاده این تشکل، واکنشی است به اظهارات محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در سفر جدید خود به نیویورک که در جریان آن، خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب در مورد نحوه وقوع حملات ۱۱ سپتامبر به نیویورک شده بود.

"باور عمومی بر مهندسی انتخابات است"

جبهه مشارکت در نامه خود به رئیس مجلس خبرگان، آورده است که "علی رغم فضای سنگین تبلیغاتی و سرکوب همه منتقدان و معترضان، امروز باور عمومی بر مهندسی این انتخابات بیش از گذشته است".

این حزب، "فشار عجیب و بی وقفه برای اینکه از زبان منتقدان و بخصوص زندانیان بی گناه، صحت انتخابات اعلام شود" را بهترین دلیل در اثبات این ادعا دانسته که "حاکمان نفوذ کلام خود را در جامعه از دست داده اند".

در نامه این تشکل اصلاح طلب، با بیان اینکه "پس از انتخابات حداقل قریب به صدنفر در خیابانها به شهادت رسیدند و هزاران نفر مضروب و مجروح بر جای ماندند" تصریح شده است: "بعضی از آنها از ترس، فرصت درمان نیز پیدا نکردند و هنوز افرادی هستند که برای بیرون آوردن گلوله از بدن خود به دنبال پزشکی آشنا و محرم می گردند."

"کمتر کسی در کذب آمارهای دولت تردید دارد"

جبهه مشارکت در بخش دیگری از نامه خود اداره کشور را "در بدترین وضع ممکن" دانسته و افزوده: "آمارهای ارائه شده پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی و اجتماعی از زبان رئیس دولت با واقعیت های موجود جامعه کاملاً در تضاد است و کمتر کسی در کذب این آمارها تردید دارد و اصولاً اظهارات ایشان در هر زمینه ای مایه مزاح جمع های مختلف شده است".

این حزب با انتقاد از سیاست هایی که آنها را منجر به "منزوی شدن" ایران در جهان دانسته اظهار نظر کرده است: "تداوم چنین وضعی حتی اگر منجر به حوادث مهلک فوری نشود، سبب از بین رفتن همه پایه های پیش نیاز پیشرفت کشور می شود و همه دستاوردهای ایران را در سی سال گذشته از بین خواهد برد".

"بازجویان می گویند قاضی هیچ کاره است"

جبهه مشارکت در ادامه، بخشی از قوه قضائیه را "در اختیار نهادهای نظامی و امنیتی" دانسته و افزوده است: " بازجویان وابسته به سپاه و وزارت اطلاعات رسما به زندانیان خود اظهار می کنند که قاضی هیچ کاره است و ما به او می گوئیم چه حکمی صادرکند".

این تشکل در ادامه نامه خود، خواستار آن شده تا کمیته حقیقت یاب پیشنهادی، "رفتارهای خشن با زندانیان بی گناه" را بررسی و مشخص کند "به چه جرمی یک انسان شریف ماه ها در انفرادی نگه داشته می شود و به او گفته می شود تا وقتی نگویی در انتخابات تقلب نشده است از اینجا بیرون نمی روی و یا با نمایش صحنه اعدام ساختگی او را می شکنند".

نویسندگان نامه، در توضیح دلیل درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب از اکبر هاشمی رفسنجانی، داشتن "گوش شنوا"، "نگرانی وی از وضعیت کشور و انقلاب" و برخورداری او را از "جایگاه معنوی و تاریخی در انقلاب و جمهوری اسلامی" مورد اشاره قرار داده اند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی، از احزاب اصلی اصلاح طلب ایران است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم، توسط دولت محمود احمدی نژاد غیرقانونی اعلام شد و اغلب اعضای شورای مرکزی آن به زندان افتادند.

armin7 - هلند - روتردام
تشکیل کمیته حقیقت یاب, اونم از رفسنجانی,واقعا مسخرست, یارو خودش پایه گذار ویرانی ایرانه, رفیق دزد و شریک قافله به اکبر کوسه میگن ,حالا داران دستشو از قدرت میبرن شده عادل و فقیه.امیدوارم تاوان جنایتاشو تو این زمونه از حلقومش در بیاد. هلند روتردام
دوشنبه 3 آبان 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
جبهه مشارکت کسی رو بی‌وجودتر، تن‌لش‌تر، مزخرف‌تر، اشغال‌تر از این مجسمه بی‌غیرتی پیدا نکرد، مورد خطاب قرا بده! حداقل نامه رو برای احمدی‌نزاد می‌دادند؛ ادم خیالش راحت بود بعد از خوندن نامه یه غلطی می‌کنه؛ یا نامه رو تو سر جبهه مشارکتی‌ها می‌زد و چهار تا فحش بهشون می‌داد یا اینکه دو سه تاشون رو می‌گرفت یه چند روز می‌انداخت تو زندان! این تن‌لش فقط بدرد میدون میوه و تره‌بار می‌خوره تا بعنوان نماد سیب زمینی اویزونش کنند!
دوشنبه 3 آبان 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
خسته شدم از اینهمه خود به خریت زدن ها،از دست کفتارها و گرگان و دیوان دست به دامن روبه مکار قصه ها شدن عین خریت است و وقت تلف کردن.
سه‌شنبه 4 آبان 1389

alexxx - اتریش - وین
داشتن گوش شنوا یا گوش دراز ?
سه‌شنبه 4 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.