تمدن: مبلغ یارانه ها آنقدر هست که مردم پولی از جیب نگذارند و ۳۰ درصد آن پس‌انداز شود


تمدن: مبلغ یارانه ها آنقدر هست که مردم پولی از جیب نگذارند
و 30 درصد آن پس‌انداز شود

استاندار تهران با بیان این‌که احمدی‌نژاد مجری عدالت است، از دانشجویان بسیجی خواست که به رییس‌جمهور در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها کمک کنند و او را تنها نگذارند.

به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن در نشست اعضای شورای عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با اشاره به انتخابات اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران خطاب به دانشجویان بسیجی جمع حاضر گفت: شما با انتخابات شورای تبیین مواضع شروع کنید و بعد کاندیداتوری در مجلس و ریاست جمهوری را دنبال کنید و ان‌شاءالله در این عرصه، صحنه‌گردان خواهید بود.

وی در ادامه بحث هدفمند کردن یارانه‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: آنچه که مربوط به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست نقطه قوتی برای دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی، جریان اصولگرایی واقعی و همچنین برای دولت است و شما که مدعیان واقعی ارزش‌های نظام و انقلاب هستید و در بحث‌ها و چالش‌های فکری دانشگاه ورود دارید باید این بحث را برای دانشجویان به خوبی تبیین کنید.

وی با بیان این‌که یکی از جهت‌های قوی در بحث کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست، از دانشجویان خواست که این قانون را به دقت مطالعه کنند و بر بحث هدفمند کردن یارانه‌ها به خوبی مسلط شوند.

تمدن گفت: با اتخاذ چنین روندی شما خواهید دید بسیاری از افرادی که با فرمول‌ها و روش‌های ویژه خود درصدد این هستند که شان و جایگاه شما را تضعیف کنند عقب‌نشینی خواهند کرد.

استاندار تهران قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرای عدالت خواند و خاطرنشان کرد: موج و جریان عدالت‌خواهی شعار شما دانشجویان است، چراکه دانشجو مطالبه‌گر، حساس، کارشناس و در زوایای مختلف جامعه دقیق و مدعی است.

تمدن بحث اجرای عدالت را یکی از آرمان‌های مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور دانست و اظهار کرد: در حوزه مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای گفتن حرف زیاد است؛ اما در حوزه مسائل اقتصادی ما بحث طرح تحول اقتصادی را دنبال کردیم.

وی در ادامه بحث اصلاحات نظام بانکی، اصلاحات نظام پولی، یارانه‌ها، مالیات، گمرک و ارتقای بهره‌وری را از جمله موارد در دستور کار دولت عنوان و اظهار کرد: ما در میان این مولفه‌ها بحث اصلاح نظام یارانه‌ها که همان قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است را بیرون کشیدیم و آن را مدنظر قرار دادیم و به هر ترتیب ما به وضع موجود معترض و منتقدیم و برای اصلاح این وضع برنامه آورده‌ایم.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن کالاهای کالابرگی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: اقشار بسیجی ما از اقشار متوسط به پایین جامعه هستند و خیلی مال و منال افسانه‌ای ندارید، چراکه اگر اینطور بود اینجا نبودید. در حال حاضر کالاهای کوپنی دست مردم را نمی‌گیرد.

استاندار تهران در ادامه گفت: حال ممکن است این سوال مطرح شود که آیا هزینه‌هایی که به وجود می‌آید با مبلغی که در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها به شما پرداخت می‌شود برابری می‌کند یا خیر؟ در جواب باید گفت حتما برابری می‌کند. باید با اطمینان بگوییم و اعلام کنیم که به یاری خداوند متعال حداقل 30 درصد این مبلغ که به مردم پرداخت خواهد شد در حساب‌های آنان پس‌انداز می‌شود.

تمدن افزود: همچنین پرسیده می‌شود که آیا این 81 هزار تومان یک ماهه است یا دو ماهه و یا سه ماهه، من در جواب می‌گویم این مبلغ آنقدر است که 70 درصد مردم چیزی از جیب خود روی آن نگذارند و قریب 30 درصد آن پس‌انداز شود.

وی تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند که دولت، مردم را رها کرده و خود یک طرف است و مردم طرف دیگر قرار دارند، این در حالی است که جنس این دولت این است که همواره در بین مردم قرار دارد. چنین بینش و اعتقادی اجازه نمی‌دهد که مردم متضرر شوند و به آنها اجحافی صورت بگیرد.

تمدن گفت: 30 درصد جامعه می‌توانند به بهترین شکل ممکن بخورند، بپوشند و در رفاه کامل باشند. اشکالی ندارد ولی باید هزینه‌اش را پرداخت کنند. کسی فردی را که 10 عدد ماشین با بنزین آزاد داشته باشد منع نمی‌کند اینکه کسی می‌خواهد در کاخ‌های مجلل زندگی کند اشکالی ندارد؛ اما هزینه چنین فردی را جمهوری اسلامی و دولت جمهوری اسلامی نمی‌دهد.

وی افزود: آنهایی که امروز مردم را از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها می‌ترسانند همان کسانی هستند که وقتی بحث مسکن مهر مطرح شد گفتند که از مسکن مهر که احمدی‌نژاد راه انداخته یک خانه برای آدم‌های بی‌خانه در نمی‌آید؛ اما حالا که بحث مسکن مهر چنین پیشرفتی داشته است این افراد سر خود را پایین انداختند و ما در همین استان تهران قرار است 20 هزار خانه دیگر هم تحویل دهیم.

وی همچنین گفت: هم‌اکنون به نزدیک 37 میلیون ایرانی سهام عدالت داده شده و تعداد دیگری را نیز در نوبت گذاشتیم و به هر ترتیب باید گفت سود کارخانه‌هایی که مال دولت است برای همه ملت قلمداد می‌شود.

استاندار تهران در ادامه اظهار کرد: با هر حرکت عدالت خواهانه‌ای که در این دولت آغاز شد عده‌ای مخالفت کردند، البته دلیل این مسئله روشن است که عدالت‌خواهی و اجرای عدالت مخالف دارد و در این راستا همیشه منافع عده‌ای محدود می‌شود و به خطر می‌افتد و ما باید اجازه دهیم که از اینها عبور کنیم و منافع اکثر مردم را تامین کنیم.

وی همچنین خطاب به دانشجویان بسیجی جمع حاضر با بیان اینکه دوستان آقای احمدی‌نژاد را در اجرای عدالت کمک کنید، گفت: نگذارید که آقای احمدی‌نژاد در اجرای عدالت تنها بماند. این مرد با همه هستی خود و با هر آنچه در توان دارد در صحنه در خدمت توده‌های مردم و بندگان خداست و آمده که مجری عدالت باشد.

وی همچنین با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی بعد از اصلاح یارانه‌ها دنبال خواهد شد،‌ گفت: آقای احمدی‌نژاد در جلساتشان به ما می‌گویند که باید بانک‌های ربوی را جمع کنیم چرا که آنچه برکت را از اقتصاد ما برده همین بانک‌های ربوی است. آقای احمدی‌نژاد در این راستا تیمی را تشکیل داده که روی این موضوع کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای نظام بانکداری اسلامی و مالیاتی بعد از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: گردن کلفت‌هایی در این مملکت هستند که دیناری مالیات نمی‌دهند. رییس‌جمهور گفته‌اند که باید سر وقت آنها رفت.

تمدن گفت:‌ برنامه‌های اصلاحات اقتصادی پشت سر هم و زنجیروار دنبال می‌شود و چنین روندی حتما ما را تبدیل به یک قدرت اقتصادی خواهد کرد.

استاندار تهران همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها را برنامه‌ای زیبا و جذاب خواند و گفت:‌ به لطف خداوند متعال مثل سایر موفقیت‌ها در چنین امری نیز موفق خواهیم شد.

وی همچنین با خطاب دوباره‌ای به دانشجویان بسیجی اظهار کرد: شما قشر پیشتاز و ممتاز جامعه که امروز زیر خیمه بسیج گرد آمده‌اید و امید رهبر، کشور، انقلاب و رییس‌جمهور عزیز هستید، ان‌شاءالله در این آزمایش بزرگ موفق خواهید شد.

وی به دانشجویان توصیه کرد کتاب کوچک و جیبی هدفمند کردن یارانه‌ها را تهیه و آن را حفظ کنند تا اگر در دانشگاه در این مورد بحثی مطرح شد جوابگو باشند.

تمدن در این راستا اظهار کرد: شما دانشجویان سعی کنید با منطق و استدلال مخالفان هدفمند کردن یارانه‌ها را به دیوار بچسبانید.

همچنین در این نشست مرادی مدیرکل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها به برخی سوالات دانشجویان پیرامون بحث هدفمند کردن یارانه‌ها پاسخ داد.
انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
یک جوری درباره یارانه ها حرف میزنند, انگار دارند به مردم صدقه میدهند, این طرح سالیان ساله که داره در کشورهای پیشرفته اجرا میشه و در کشور ثروتمندی مثل ایران که ذخایر عظیم نفت و گاز داره, این طرح میبایستی از اول انقلاب اجرا میشد, ولی این نامردا اول جیبهای خودشون و اطرافیانشون را پر کردند حالا میخواهند یک در باغ سبزی هم به مردم نشون بدهند تا شاید مردم آرام شوند و این اراذل را سرنگون نکنند, زهی خیال باطل, پس حساب دزدیها و جنایاتی که در این 30 سال مرتکب شدید چی میشه?
دوشنبه 3 آبان 1389

ab55 - فنلاند - هلسینکی
مرتضی تمدن گفت این مرد (احمدی نژاد) با همه هستی خود و با هر آنچه در توان دارد در صحنه در خدمت توده‌های مردم و بندگان خداست و آمده که مجری عدالت باشد. اقای تمدن کدوم عدالت لابد کهریزک را میگی ?
دوشنبه 3 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
من میگم اصلا موسسه های بانکی جهت راهنمایی و سرمایه گذاری اقدامات لازم بعمل بیاورند تا خدای ناکرده چنین نعمت الهی و سرمایه هنگفتی را کسی از دشمنان بخصوص اون اسراییل نامرد از دست مردم درنیاورند....راستی کتاب کوچک هدفمند کردن رایانه...ببخشید یارانه را در خارج از کشور از کجا میشود تهیه کرد?داستانهای ملانصرالین دمده شده.
دوشنبه 3 آبان 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
تمدن : مبلغ یارانه ها آنقدر هست که مردم پولی از جیب نگذارند. و 30 درصد آن پس‌انداز شود .. مرد ناحسابی منظورت از مردم بسیجیان بود !؟ اخه این چه چرتیه تو داری میگی !؟ اگر و فقط اگر یک کیک ساده رو حساب کنیم با بالا رفتن بهای شکر و ارد بهای کیک هم بالا می رود حالا افزایش دستمزد کارگر و افزایش هزینه برق و افزایش بهای ماشین الات و .. رو هم بذار روش ببین همین کیک ساده چه قیمتی بشه !!! از اونجایی که این افزایش بها بدون تولید کالا و خدمات بیشتر همراه است و تنها حجم پول افزایش می یابد ما افزایش بهای کالاها و خدمات رو به طور نجومی شاهد خواهیم بود که نتیجه آن تورمی رکورد شکن تر از پیش خواهد بود ( که امیدوارم این طور نشه که اگر بشه .. )
دوشنبه 3 آبان 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
به قول مهران مدیری : پوتین برای سربازان جدید ، نان ، نفت یه پیت ، اسلحه به تعداد کافی ،اتاق بازجویی نم کشیده ، دست‌بند 10 عدد ، پول برق را باید بدهیم، پول آب را جدا ، پول گاز را باید بدهیم ، دوبله پارک نکنیم و دیگر هیچ ..
دوشنبه 3 آبان 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
جای مهر نماز روی پیشانی اش را نگاه کن, انگار یک پرنده رویش .... ! کمک خوبی برای شناسایی و دستگیری این ریاکاران مذهبی بعد از پیروزی !
دوشنبه 3 آبان 1389

bluestar - ایران - تهران
برج میلاد اونجای دروغگو
دوشنبه 3 آبان 1389

kame_tanha - انگلستان - بیرمنگهام
اره جون جد اباد ......نفری 40 تومان میدید در عوض 160 تومان پس می گیرید...حرومزاده های اخوندی....حکومت دست سگ بود بهتر اداره می شد.
دوشنبه 3 آبان 1389

پریشان - ایران - صدرآباد
منظور این بی تمدن و بی همه چیز از جیب : جیب دولت مهر ورزه.راست هم میگه نه تنها از جیب دولت چیزی کم نمیشه بلکه کلی هم پس انداز میشه.از ماست که برماست.ملت ایران بیشتر از اینها حقشونه
دوشنبه 3 آبان 1389

homa-ir - المان - هامبورک
فقط 70 % درصد پول برق گرانتر شده و حالا مرغ و گوشت ونان وبرنج - که ارزاق اولیه هرخانواده ایرانی است بکنار - بنزین و نفت و گازوئیل و وسایل ارتباط شهری هم روش - تماما از براکات امام زمان باواسطه های مجازی وغیر. مجازی - جنتی و خامنه ای و هاله نور مموتی است . کشورگل وبلبل یعنی این
دوشنبه 3 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
مرتیکه مزدور عوضی. از قیافه کریه و شیادش میشه فهمید که جزو چه تیره ای از جانورهاست.
دوشنبه 3 آبان 1389

کلاغ سیاه - ایران - تهران
بر پدر و مادر هرچه دروغگو .بخند تا گریه کردند رو پای چوبه دار ببینیم .
سه‌شنبه 4 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.