ایران: اس ۳۰۰ خودمان را می سازیم


ایران: اس ۳۰۰ خودمان را می سازیم

سامانه موشکی S-300 از پیشرفته ترین سلاح های ضد هوایی به شمار می رود

سرتیپ احمد وحیدی وزیر دفاع ایران می گوید این کشور به خاطر فسخ قرارداد سامانه موشکی اس۳۰۰ به دنبال دریافت غرامت از روسیه است و به زودی این موشک در ایران تولید خواهد شد.

آقای وحیدی به خبرگزاری مهر گفته که "هم اکنون در حال طی کردن مراحل حقوقی دریافت غرامت از روسیه هستیم."

وزیر دفاع ایران تاکید کرده که "با همت متخصصان داخلی به زودی سامانه موشکی اس ۳۰۰ بومی را تولید خواهیم کرد."

دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، ماه گذشته اعلام کرده بود که این کشور تحویل موشک های زمین به هوای S-۳۰۰ به ایران را به خاطر آنچه نقض تحریم های شورای امنیت سازمان ملل خوانده شده بود، متوقف خواهد کرد.

پس از مخالفت رئیس جمهور روسیه با تحویل موشک های S-۳۰۰ به ایران، دولت این کشور اعلام کرد که پیش پرداخت ۱۶۶ میلیون دلاری برای خرید این موشک ها را به ایران باز می گرداند.

تصمیمی که با واکنش منفی ایران روبرو شد و این کشور تهدید کرد که از روسیه به خاطر عمل نکردن به تعهدش، شکایت می کند اکنون وزیر دفاع ایران می گوید که اقدامات حقوقی برای دریافت غرامت از روسیه در دست انجام است.

قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری فروش موشک های اس ۳۰۰ در سال ۲۰۰۵ میان ایران و روسیه امضا شد اما به دلیل مخالفت برخی کشورها از جمله آمریکا، روسیه تاکنون از تحویل این موشک ها به ایران خودداری کرده بود.

قطعنامه شورای امنیت، در کنار برخی تحریم های تجاری، مالی و فنی، فروش انواع اسلحه سنگین به ایران را نیز ممنوع کرده است.

مقامات ایرانی گفته اند که موشک های اس ۳۰۰ که جنبه دفاعی دارند، مشمول تحریم های سازمان ملل نمی شوند.

موشکهای اس-۳۰۰ یکی از پیشرفته ترین موشک های ضدهوایی در جهان است. این موشک می تواند ۱۰۰ هدف را در آسمان ردیابی کند.

جدیدترین نوع این موشکها بین ۱۹۵ تا ۳۰۰کیومتر برد دارند و می توانند هواپیما و موشکهای بالستیک را از فاصله ۱۰ متر تا ۲۷ کیلومتری از زمین هدف قرار دهند.

گفته می شود ایران می خواست با خرید این موشکها، سپری دفاعی برای تاسیسات هسته ای اش ایجاد کند.

omid var - کانادا - تورنتو
با ان افراد ساندیسی که دور خودتون جمع کردید موشک S300 پیشکشتون, شما پوشک هم نمیتونید درست کنید. تنها توانائی شما در درست کردن دروغهای شاخدار است و بس. مرک بر جهالت و نادانی.
یکشنبه 2 آبان 1389

ali r - ایران - تهران
اره اونم تو حوزه علمیه قم
یکشنبه 2 آبان 1389

kokex - آلمان - فرانکفورت
ایران میتونه S300 تولید کنه
یکشنبه 2 آبان 1389

saman911 - ایران - تهران
خواستن توانستن
یکشنبه 2 آبان 1389

amir pishro - ایران - تهران
ه یارو پا میشه میره حرم امام خمینی میگه ای امام من رو شفا بده من فلج شدم، یکی میاد میگه دیوونه چرا اومدی اینجا این امام خمینی فقط جوش و زیگیل و اینها رو شفا میده برای کارهای سنگین باید بری مشهد!
یکشنبه 2 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
کسی جواب منو نداد اینها که همه چیز میسازند.از توپ پلاستیکی دولایه تا افتابه لگن اعلا و موشک اس 300 چرا لوازم یدکی هواپیمای مسافربری را نمیسازند تا مشت محکم دیگری به دهان کفار بزنیم????میشه یکی از بردران یا خواهران ارزشی جواب منو بدن پلییییز.
یکشنبه 2 آبان 1389

sam-antwerpen - بلژیک - انتورپن
منظورش اینه که خودمون از 'ونزوئلا' میگیریم.
یکشنبه 2 آبان 1389

marjamak - نروژ - اسلو
https://www.gopetition.com/petition/40043.html. پتیشن حمایت از پناهجویان ایرانی در آتن خطاب به دولت یونان‏. ایرانیان آزاده ! با امضای این پتیشن و انتشار آن در سطحی گسترده به یاری پناهجویان ایرانی در یونان برخیزیم
یکشنبه 2 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
دیوانگی هم برای خودش عالمی داره، نه؟!!! نمیدونم این جانورها چه مواد مخدری مصرف میکنن که تا این حد رویایی فکر میکنن!!! هواپیما تولید میکنن، به کره مریخ سفر میکنن، مدیریت جهانی میکنن، .. ولی توی الفبای کشورداری و سیر کردن شکم مردم گیر کرده اند. خدا شر شما جانورهای موذی رو از سر ملت ایران کم کنه.
یکشنبه 2 آبان 1389

kokex - آلمان - فرانکفورت
bita کانادا. ‫ایران درمورد هواپیماهای مسافری بیکار ننشسته و همه چیزش درست شده و توربینهاش هنوز زمان می بره و قول میدم این کار رو. ‫تموم کنن بعدش همه هواپیماهای خارجی بوینگ یا ارباس رو خارج می کنند و احتیاجی به سرمای گذاری مضاعف برای. ‫قطعه یدکی نیست. در مورد کشورت تو و خیلی ها که اینجا نظر می نویسند اطلاعکافی ندارند
یکشنبه 2 آبان 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
خیکی چاق چله -شاگرد چلوکبابی که به لطف خمینی و انگلیسی ها سره تیپ شده است !می خواد موشک اس 300 پلاستیکی درست کند مادرش می گوید که موشک بازی رو از پدرش یاد گرفته و این خانم میگه که حسودان چشموشون بترکه که نمیتونن ببینن این بچه چاقو رو که میخواد بازی کنه!! . بازم روس ها دم رو به تله نداند که با فروش این نوع موشک تمام تکنیک پر خرج موشکیشان روی میز سازمان سیا پهن شود...ملاها که عامل غربی ها و شیر دوش گر اسرائیلی ها و عرب ها هستند می خواستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند که روس ها گفتند ....لاخ ! اول پول موشک ها را تمام و کمال گرفتند و چندین سال هم باهاش کار کردند و آخرش هم گفتند احمدی جنونی نژاد اینجا روسیه است و نه میدون بار فروشان مولوی تهرون ..برو خدا روزیت رو جای دیگری حوالت کنه !! روسیه و امریکا به کشوریکه موشک بفروشد باید تعدادی مستشارشان هم برای محافظت فنی و ضد حاسوسی باهاش بفرستد که در ایران امکان این امر نیست !!. دولت اندونزی چندین میگ روسی در عوض گرفتن چندین جت فانتوم از امریکا -به امریکا و اسرائیل فرستاد و روسیه دیگر این اشتباه را تکرار نمی کند !!
یکشنبه 2 آبان 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
ظاهرا سالها قبل تعداد زیادی از بلاروس و کرواسی خریده اند! قسمت اصلی ان رادار است که باید تا 100 جسم را ردیابی کند و بتواند همزمان 12 جسم را هدف قرار دهد و با تک تک موشکها ارتباط دقیق داشته باشد!
یکشنبه 2 آبان 1389

black chador - امریکا - ولدن
اینکه چیزی نیست ما وقتی بچه بودیم با کاغذ و سیریش از همین چیزها درست میکردیم.
یکشنبه 2 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
kokex اینهمه اطلاعااااات شما واقعا قابل تقدیره فقط منبع شان را لطفا ذکر کنید و بفرمایید این اتفاق زمان نوادگان ما خواهد افتاد?????در ضمن قولتو بذار در کوزه ابشو بخور برادر.
یکشنبه 2 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
kokex - آلمان - فرانکفورت یک درغگوی توهمی دیگه مثل مموتی
دوشنبه 3 آبان 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
./bita کانادا- یقین داشته باش اگه ایران ازنظرسلاحهای نظامی خودکفانبود اربابات یه لحظه هم بهمون امان نمیدادن.منتها ترس ازغیرت جوانان ایران وسلاحهایی که ساخته انداین آرزو به دلشون مونده.فقط ترسوهای فراری خودشونو باورندارن.بکوری چشم دشمنان s300 که چیزی نیست دانشمندان ایرونی عزم جزم فضا کرده اند./ بقول saman911 خواستن توانستنه.
دوشنبه 3 آبان 1389

kokex - آلمان - فرانکفورت
ای بابا شماها سئوال دارید یا دعوا ؟ شما bita khanum برید همون مک دونالد و فکر لاک انگشتاتون باشید .شما کجا این حرفا. ‫کجا. ا....... رو از گوشتکوبیده تشخیص نمیدی داری داد چی میزنی
دوشنبه 3 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
زیتون تلخ من ارباب ندارم....راستی منظورت از غیرت جوانان همون بسیجیهای جان برکف است که از روی ایرانیان بی سلاح با ماشین رد میشن دیگه???????تف به غیرتشون
دوشنبه 3 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
kokex این ارزوی شماست که زنان به جز لاک ناخن به چیزی فکر نکنند...این ارزو هم رو بقیه....دوره قاجار سر امد حداقل برای خیلی از زنان شما را نمیدانم....
دوشنبه 3 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.