هشدار آیت الله خامنه‌ای در مورد تغییر روش اجتهاد در حوزه‌ها


هشدار آیت الله خامنه‌ای در مورد تغییر روش اجتهاد در حوزه‌ها

رهبر ایران می گوید که تعبیر "حکومت آخوندی" به قصد بدنام کردن روحانیت مطرح می شود

آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت که عده ای از روحانیان در جهت "عرف مادی دنیا" فتوا صادر می کنند.

آقای خامنه ای امروز پنج شنبه ۲۹ مهرماه (۲۱ اکتبر) و در سومین روز سفرش به قم در دیدار با گروه بزرگی از طلاب و دست اندرکاران حوزه علمیه قم، بر ضرورت تحول در اجتهاد تأکید کرد، اما گفت که این تحول نباید به معنای "تغییر متد" و استفاده از "شیوه های غیراصولی و غیرمتعارف" در اجتهاد باشد.

او بعضی از روحانیان را بدون نام بردن از آنها متهم کرد که "برای رعایت پسند و عرف عمدتا مادی دنیا و حتی برای خوش آمد استکبار" فتوا صادر می کنند.

آیت الله خامنه ای گفت: "کسی فتوا داده است که تلاش صلح آمیز هسته ای ایران به خاطر اینکه مورد سوءظن قدرت های بزرگ است، مشروع نیست؛ اما ما می گوییم استکبار غلط کرده است که به ملت ایران سوءظن دارد".

رهبر ایران مشخص نکرد که کدام یک از روحانیان چنین فتوایی صادر کرده است.

او با وجود انتقاد از سنت شکنی در شیوه اجتهاد گفت: "اگر اجتهاد افراد بر اساس شیوه های رایج و صحیح حوزه ها به فتاوی متفاوت منجر شود، هیچ ایرادی ندارد".

خبرگزاری فارس گزارش داده است که طلاب حاضر در مراسم، پیش از آغاز سخنرانی آیت الله خامنه ای، شعار "مرجع تقلید ما، رساله، رساله" سر دادند و در حاشیه این سخنرانی هم طوماری تهیه و امضا کردند که در آن خواهان انتشار رساله عملیه رهبر ایران شده بودند.

پیش از آغاز سفر آقای خامنه ای به قم هم یک سایت اینترنتی برای جمع آوری امضای کسانی که خواهان انتشار رساله او هستند، توسط جمعی از هواداران رهبر ایران راه اندازی شده بود.

آیت الله خامنه ای به استفتائات مقلدان خود پاسخ می دهد و رساله عملیه او هم برای شیعیان خارج از ایران منتشر شده است، اما این رساله در داخل ایران منتشر نشده است.

رهبر ایران در سخنان امروز خود همچنین به منتقدانی که می گویند دخالت حکومت در کار حوزه ها باعث آسیب دیدن استقلال آنها می شود پاسخ داد.

او گفت: "عده ای می خواهند به نام استقلال رابطه حوزه ها را با نظام قطع کنند، اما واضح است که وابستگی غیر از حمایت و همکاری است و می توان در عین استقلال، به همکاری متقابل نیز پرداخت".

آقای خامنه ای تأکید کرد که بسیاری از مشکلات حوزه ها بدون استفاده از "بیت المال" قابل رفع نیست و حکومت موظف است در این موارد به حوزه ها کمک کند، اما نباید در کار آنها دخالت کند.

او گفت که این کمک ها نباید صرف معیشت طلاب شود و آنها باید از همان راه سنتی دریافت شهریه و از طریق وجوهات شرعی زندگی خود را بگذرانند، چرا که به گفته او، همین شیوه باعث ارتباط نزدیک حوزه ها و مردم می شود.

'حکومت آخوندی' و 'آخوند حکومتی'

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت که "دشمنان اسلام" با مطرح کردن تعابیری چون "حکومت آخوندی" و تفکیک قائل شدن بین "آخوند حکومتی و آخوند غیر حکومتی" قصد دارند روحانیت انقلابی را منزوی و بدنام کنند.

او همچنین از کسانی که می گویند ورود روحانیت به مسائل سیاسی باعث کاهش احترام آنها شده است، انتقاد کرد و گفت که علت نفوذ اجتماعی روحانیان در گذشته هم این بوده است که در متن حوادث اجتماعی حاضر بوده اند.

او گفت که فاصله گرفتن روحانیان از مسائل سیاسی باعث توقف حملات "دشمن" نمی شود.

bluestar - ایران - تهران
گدا روضه خون دوزاری! در مورد چیزی که معلوماتش رو نداری اظهار نظر نکن.
جمعه 30 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
من که دین ندارم ولی هر وقت یک ادم دیندار راجع به شیطان یا دراکولا حرف میزنه من قیافه علی چکه ای و خمینی میاد جلو چشمم.
جمعه 30 مهر 1389

ahoora mazda - نیوزیلند - آوکلند
علی سگ دست حسابی ترسیده. می دونه رفتنی هستن
جمعه 30 مهر 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
اقایون طلبه ها ایشون خیلی دوست دارن رساله رو بدن بیرون ولی رساله گیر کرده و بیرون نمیاد و دوم اینکه متاسفانه سوادشو نداره .
جمعه 30 مهر 1389

Pezhman - اتریش - وین
منظورش اشتها است.ضمنا" چقدر مثل س. دنبال تائید خودش ازطرف حوزه هاست.وهمین موس موس کردنش برای تائید شدنش.سبکی وبی جنبه بودنش را میرساند.
جمعه 30 مهر 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
این مردک نادان واقعا نماد حرف و اندیشه های احمقانه و بی مصرف است ! ...درد ملت کجا و هم و غم این جو گرفته بی سواد کجا ! .
جمعه 30 مهر 1389

Punisher - ایران - شیراز
ahoora mazda - نیوزیلند - آوکلند. علی سگ دست حسابی ترسیده. می دونه رفتنی هستن //// دوست گرامی به سگ توهین نکنید / سگ یکی از مفید ترین حیوانات هست در ضمن همین کافیه که در دین .. سگ نجسه و همین برای همه کافیه که سگ رو دوست داشته باشند....
جمعه 30 مهر 1389

dara20 - ایران - تهران
معتاد افلیج بوی تعفن توی تن لش ایران را مسموم کرده. باز هم زیاد شیره کشیدی توهم تمام تار و پود وجود علیل و سرطانیت را فرا گرفت. اخه پفیوز حکومت اخوندیت که متشکل از یک مشت ملای بیسواد ریاکار دزد و جنایتکار است اینهمه تعریف تمجید ندارد. ببینم تو بجز مزدوران مفتخور ادمکشت و یک مشت خشکه مقدس بی مغز و گشنه گدایانی که پول خودشان را از توی دزد گدائی می کنند حامی دیگری هم داری? تو داری بر ارواح حکومت میکنی. مرگ با عذاب تو مایه شادمانی و تفرج ملت ایران خواهد بود.
جمعه 30 مهر 1389

klopatra7 - آلمان - دوسلدورف
مرده شور همه آخوندهای مفتخور رو ببره از اینها باید مثل خر کار بدنی کشید تا دیگه فتوا دادن یادشون بره.
جمعه 30 مهر 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
4...چنگولی به اسلام چسبیده اید تا این پالون اغشته به خون در دست شماست مغزهای اکبند اسلامی نیز هست و مخلفاتش اعدام شکنجه و دزدی.
جمعه 30 مهر 1389

bavar88 - هلند - امستردام
bluestar - ایران - تهران : بدبخت! ببین از کجا به کجا رسیدی نه از ایه اوردنت در این سایت و دفاع از اسلام و ولایت. نه از توهین کردنت به رهبر عزیر ....حالا می تونی تصور کنی که در زمان پیامبر و امامان چطور بعضی ها بریده اند....شک ندارم که یک بچه سوسول ترسو هستی .......واقعا این فتنه 88 باعث شده که میکروبهای زیادی مثل تو را از انقلاب بیرون بریزند...مشکل ما با ادمهای مثل تو هست که گرگ در لباس بره هستند. وگرنه اونها که مخالف اشکار هستند که جرات ندارند جلو بیاند....
جمعه 30 مهر 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
کسی به مردم شریف ایران سوءظن نداره, بلکه به تو و مموتی و دار و دسته شما آشغالها سوءظن دارند, چون هر عقل سالمی میدونه کسی که مردم خودشو شکنجه میدهد, جوانان مملکت را ترور میکند و بالاخره برای چند روز بیشتر در قدرت ماندن از هیچ جنایتی علیه مردم خودش ابایی نداره, نمیتونه خودش را از مردم بدونه و جایش در زباله دان تاریخ است, مثل هیتلر, صدام و خیلی از جنایتکاران دیگر.
جمعه 30 مهر 1389

2oktor - ایران - قم
ادبیات رو ............... غلط کرده ............... هیچ غلطی نمیتونن بکنن .......... شما غلط کردی این اراجیفات را از زبان من گفتی .................چه غلطا .............. غلط نکنم خیلی عصبانیه لا اقل احترام همون زبون عربی رو نگه دارید حضرت آفت الله
جمعه 30 مهر 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
آدم بیسواد و این همه ادعا ؟!!! جون به جونت کنن سد علی گدا هستی و خواهی بود. از مسئولین سایت خواهش میکنم این کلمه lt;رهبر ایرانgt; رو هم بکار نبرند چون خامنه ای فقط رهبر حکومت ایرانه و نه ملت ایران. به امید نابودی هرچه زودتر حکومت جهل و جنایت ولی وقیح و آزادی ملت ایران
جمعه 30 مهر 1389

homa-ir - المان - هامبورک
سفر تاریخی خامنه ای به قم بعداز10 سال بدلیل زیرسئوال بردن درجه اجتهادی که ندارد . و هدفش با چشم زهرگرفتن از حوزیه قم گرفتن درجه اجتهاد و جانشین کردن فرزندش مجتبی به ولایت فقیه - زهی خیال باطل . غیراز مدرسین حوزه قم . باید مدرسین نجف بخصوص ایت الله سیستانی قبول کند. اقای خامنه ای در گرداب و باتلاقی که دران گیر کرده فعلا دارد دست و پامیزند.
جمعه 30 مهر 1389

dara20 - ایران - تهران
bavar 88. اولا قص حمایت از این بلو رو ندارم دوما بیچاره ترسو مخالفان حکومتند یا توی مزدور مواجب بگیر حکومت کثیف اسلامی که رفتی توی فاسد ترین شره جهان که مرکز عیاشی و کثافتکاری اروپائیان است از حکومت سرطانی اسلامی پول مزدوری میگیری و خودتو مخفی کردی؟ بینوا مردم ایران ترسو نیستند اگر جرات دارید مرد باشید و مانند مردم با دست خالی و نه مانند مزدوران هیتلر تا بدندان مسلح بیائید با هم مردانه مبارزه کنیم. حکومتتان مثل خودتان و اون رهبر افلیج کپک زده اتان فاسد و غرق در مفاسد اخلاقی و سیاسی و اجتماعی است. نابودیتان دیرو زود دارد سوخت و سوز ندارد. لابد زیاد میری کافی شاپ و مثل علی شیره ای ارباب چلاقدستت های های میشی. بی شک مرتب به خواهران زینب مستقر در خیابان د والن هم سر میزنی...
جمعه 30 مهر 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
1-باور ۸۸ / این اولین کامنت شماست که قد و اندازه سواد و معرفت در وجودتان را حسابی سعی کردیده اید نمایش دهید و سوزش انتهای روده بزرگتان را گلایه کنید!!اگر مسلمانانی مثل bluestar از ابتدا در ایران نبودند ملت ایران تا به امروز قرآن هایشان را از سرتا سر ایران به سفارت عربستان در تهران پست کرده بودند و لقا و عطای اسلام را یکجا بخشیده بودند که خبری از ولایت و امامت در ایران نمیبود که امروز این مردک نادان (رهبرت )مثل خودت نان مفت بخورد!!شما در کامنتتان کلمه (عزیز ) را جلوی کلمه رهبر آورده اید در صورتی که اگر بقول خودتان مسلمان بودید این کلمه را جلوی یکی از کلمات اسلام ،پیامبر ،امامان در کامنت خودتان میگذاشتید!!فرق bluestar با شما در این است که او خدای اسلامی خود را با شخص و دولتی عوض نمیکند!
شنبه 1 آبان 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
2-باور ۸۸ / بلوستار اگر بچه سوسول بود مثل جناب عالی از کلمه(آمستردام، هلند) آویزان بود که حتا نتواند چند جمله منطقی از باور خود بنویسد!شما خود تان میکروب هستید و در اضافه من به شما نادان هم میگویم!به کامنت های من آشنا هستید بنده نه به رهبر تو و نه به دین نداشته تو، ارزش و اعتمادی قائل ام اما به طرز فکری مثل بلوستار احترام میگذارم چون مثل شما خودش را به علی خامنه ای کرایه نمیدهد.آنهایی را که در سال ۸۸ بیرون آمدند و بازار تان را بیرون ریختند نمیبینید چون .....!من کاربر هایی مثل ARTEMIS را دوست دارم که به راستی خوب شما را هی میکند! باری بلوستار به قول شما از کجا به کجا رسیده! او یک مسلمان ایرانی است و شما !!!؟
شنبه 1 آبان 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
به به بین bavar88 - هلند - امستردام و bluestar - ایران - تهران دعوا شده. بچه ها جمع شید سوت بزنید. در ضمن مرگ بر علی چکه ای.
شنبه 1 آبان 1389

bluestar - ایران - تهران
bavar88 - هلند - امستردام - من از ولایت یزید بیزارم. نکنه یزید به تو وعده ..ری داده که اینطور آویزون ولایتش شدی؟
شنبه 1 آبان 1389

bluestar - ایران - تهران
bavar88 - هلند - امستردام - البته امیدوارم با این مقایسه به یزید اجحاف نشده باشه. چون معلومات یزید درمورد اسلام خیلی خیلی بیشتر از این روضه خون سابق بوده که در ابتدا به او لقب حجه الاسلام دادند و بعد مکتب نرفته و درس نخوانده یک شبه صاحب لقب آیت الله و غاصب جایگاه رهبری شد.
شنبه 1 آبان 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
من نمیدونم چرا بچه ها به bluestar - ایران - تهران گیر میدن. اونم یکی از ماست با اعتقادات خودش. مهم اینکه خودش رو به یک پاکت ساندیس نفروخته. bluestar - ایران - تهران. زیاد از دست این نا باور دلخور نشو. این همین مدلیه. عوض هم نمیشه. متاسفانه ساندیس تاثیر بدی روش گذاشته. تا زمانی که آنتی ساندیس ساخته بشه باید این افراد رو تحمل کرد.
شنبه 1 آبان 1389

bavar88 - هلند - آمستردام
فرض را بر این مییگیرم که رهبر روضه خون بوده مگه بایستی از روز اول دنیا آمدن آیت‌الله باشه ...پیامبر را چی‌ میگی‌ مگه چوپان نبوده...امثال تو هم به سفره رنگین یزید و معاویه احتیاج دارند هم به دوستی‌ و جلب رضایت امام حسین...برو کمی‌ در افکار خودت تجدید کن که بیخردان برای تو سوت و کف میزند...بقیه کامنت هم که چرت بود و قابل جواب دادن نبوده..برو با یزیدت خوش باش...
شنبه 1 آبان 1389

black chador - امریکا - ولدن
bavar88 - هلند - آمستردام . ببینم?یزید هم بهدختر بچه های 6-7 ساله تجاوز میکرد?
یکشنبه 2 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
bavar88 انسان نیست و وجدان نداره. مگر میشه انسان بود و از رژیم اخوندی دفاع کرد??????? مگر میشه انسان بود واز تجاوز جنسی به هموطنانت لذت برد????? مگر میشه انسان بود و از شکنجه هموطنانت لذت برد????? مگر میشه انسان بود از قتل ندا و تجاوز به ترانه اعتراض نکرد???????? البته این برای عقاب سفارتی و زیتون ساندیسی هم هست
سه‌شنبه 4 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.