دولت ایران: هر ایرانی ماهی ۴۰ هزار تومان یارانه نقدی می گیرد

 
دولت ایران: هر ایرانی ماهی ۴۰ هزار تومان یارانه نقدی می گیرد

چهار اسکناس ده هزار تومانی در ماه به هر ایرانی داده می شود ولی به جای آن هر ایرانی باید هشت اسکناس ده هزار تومانی به دولت بدهد

دولت ایران اعلام کرده که از روز بیست وهفتم مهر، ۸۱ هزار تومان به حساب هر فرد در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی واریز می شود.

این مبلغ، یارانه هر فرد برای دو ماه است یعنی هر فرد ماهانه ۴۰ هزار و پانصد تومان یارانه نقدی دریافت خواهد کرد.

به این ترتیب در پنج ماه باقی مانده از سال دویست و دو هزار و پانصد تومان یارانه نقدی به هر ایرانی پرداخت می شود.

دولت اعلام کرده بود که ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی یارانه نقدی دریافت خواهند کرد. به این ترتیب حدود ۱۴ میلیون ایرانی یا متقاضی دریافت یارانه نبوده اند یا از نظر دولت مستحق دریافت یارانه نقدی تشخیص داده نشده اند.

بهروز مرادی مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها به تلویزیون دولتی ایران گفته که یارانه نقدی دیگر شهروندان ایرانی در تمام استانها تا هفته اول آبان واریز می شود.

به گفته آقای مرادی، یارانه نقدی که به حساب سرپرستان خانوار ریخته شده، "تا زمان اجرای قانون و آزاد سازی قیمت ها قابل برداشت نیست ولی پس از آزاد سازی قیمت ها خانوارها می توانند مبالغ واریزی را از حساب خود برداشت کنند."

اعلام رقم دقیق یارانه های نقدی یک روز بعد از آن صورت می گیرد که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد که اولین بخش یارانه نقدی از روز بیست و هفتم مهر همزمان با تولد امام هشتم شیعیان، به حساب ایرانیان متقاضی دریافت یارانه نقدی واریز می شود.

پرداخت یارانه نقدی، در واقع شروع برنامه حذف یارانه هاست که قرار بود از ابتدای سال شروع شود.

در قانون حذف یارانه ها پیش بینی شده است که دولت در سال جاری، از محل افزایش قیمت کالاهایی نظیر بنزین، گازوئیل، برق و گاز، دولت می تواند ۲۰ هزار میلیارد تومان (۲۰ میلیارد دلار) درآمد داشته باشد.

یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که با اعلام رقم یارانه نقدی، هر ایرانی در ماههای باقی مانده تقریبا باید حدود چهار صد هزار تومان اضافه برای خرید کالاها بدهد و در مقابل دولت نصف آن را به صورت نقدی به وی برگرداند.

قرار است برای مقابله با تورم ناشی از افزایش قیمت کالاها، نیمی از درآمدهای حاصل از افزایش قیمت، در اختیار خانواده ها قرار بگیرد و بخشی به تولید اختصاص داده شود و بخشی نیز در طرح های عمرانی هزینه شود.

بنابر قانون حذف یارانه ها، یارانه شانزده قلم کالا و خدمات با اجرای قانون جدید حذف و این کالاها و خدمات به قیمت بین المللی عرضه می شود.

یارانه موادی نظیر بنزین، گازوئیل، گاز، نفت، برق، آب، گندم (نان)، شکر، برنج، روغن، شیر، شکر، در مدت پنج سال حذف شده و این کالاها و خدمات با قیمت بازارهای منطقه خلیج فارس عرضه می شود.

Shomali - ایران - لاهیجان
ببینیم چه بلای جدیدی برسراین ملت خواهندآورد؟
دوشنبه 26 مهر 1389

خرمگس سبز - ایران - تبریز
((( بنابر قانون حذف یارانه ها، یارانه شانزده قلم کالا و خدمات با اجرای قانون جدید حذف و این کالاها و خدمات به قیمت بین المللی عرضه می شود. ))) .. ولی دستمزد ها و درآمدها و حقوق کارمندان کشور های دیگر همچنان 50 برابر ما خواهد بود و مردم ایران کماکان از سطح رفاه و بهداشت بسیار پائین تر از میانگین بین المللی برخوردار خواهند بود.
سه‌شنبه 27 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
40 دلار? این بود پول نفت مردم? با 40 دولار نمیشه یک شام هم خورد.خاک بسر ریتون کنند.
سه‌شنبه 27 مهر 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
چهلللل هزاااار تومن.مردم چکار کنند با اینهمه پول??????
سه‌شنبه 27 مهر 1389

Pezhman - اتریش - وین
سهم من را بریزید به حساب خرمشهر و آبادان وبچه های ستم دیده کارتن خواب ایران.دو درصد هم برای خرید قبر وگورهای عمق برای ضحاک علی و امام جمعه ها وماله کشان رژیم جور وستم .
سه‌شنبه 27 مهر 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
خدا بهت عمر بیشتر بده احمدی نژاد.
سه‌شنبه 27 مهر 1389

Ezhaq - ایران - تهران
زیتون کجایی برو جیره چهل هزار تومانی بابا جونت رو بگیر.
سه‌شنبه 27 مهر 1389

IRANI AZAD-1361 - ایران - اصفهان
خدا ریشه جمهوری اسلامی را هر چه زود تر بکنه.
سه‌شنبه 27 مهر 1389

zamanphp - ایران - اصفهان
خدا تک تک تون رو لعنت کنه. 40 تومن پول فبض برق هم نمیشه ، با سایر کالا ها و اقلام که گرون می کنید چیکار کنیم؟
سه‌شنبه 27 مهر 1389

Pezhman - اتریش - وین
zamanphp - ایران - اصفهان. عزیز همشهری جر نیا. قرارس ترتیبی آخوندا را بدیم.نه سر مبلغ چک وچونه بزنیم. فدای شما
سه‌شنبه 27 مهر 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
oghab - فنلاند - خیلی حال میکنه با سانیس و جیره. سفارتی وطن فروش
سه‌شنبه 27 مهر 1389

alexxx - اتریش - وین
oghab پرواز کن , ولی تو رو خدا فرود نیا دیگه. حالا دیگه چهل هزززززززززاااااااارررر تومن مازاد بر جیره هم داری, خیلیه ها بشمار از یک تا چهل هزار ببین چقدر پوله? پرواز کن به عشقش. روزی چهل هزار بار هم بگو: بابا مموتی خدا بهت عمر بیشتر بده. ولی فرود نیا دیگه, باشه? باریکلا پسر خوب
چهار‌شنبه 28 مهر 1389

shnasahand - دوبی - الاهلی
یارانه ها را حذف میکنند تا پول بیشتری برای ساخت وساز شهرکهای جدید در کروواسی وکمر و..... بدزدند همانطور که چهارصد میلیارد دلار درامد نفتی این پنج سال را دزدیدند وبه اسامی مستعار وجعلی از مملکت خارج کردند به نظر شما اینبار احمدی پولها را به چه نامی خارج میکند ؟سبورجیان وصفارنسب که لو رفته اند با نام رییس دولت هم که نمیتواند پس اینبار از کدام شناسنامه خود برای خروج پولهای ملت استفاده خواهد کرد؟لطفا بقیه را هم مطلع نمایید
چهار‌شنبه 28 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.