۹ زندانی با استفاده از تلفن های داخل زندان کلاهبرداری می کردند


9 زندانی با استفاده از تلفن های داخل زندان کلاهبرداری می کردند

با پیگیری‌های مأموران پلیس آگاهی استان تهران، افراد زندانی در کرج که طی تماس تلفنی با شرکت‌ها و آژانس‌ها با استفاده از شگردهای مختلف کلاهبرداری می‌کردند، شناسایی شدند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان تهران، سرپرست پلیس آگاهی استان تهران با اعلام این خبر افزود: مدتی پیش گزارش‌های متعددی با پرونده‌های نیابتی از سراسر کشور به پلیس آگاهی واصل شد مبنی بر اینکه افراد ناشناسی از طریق تماس تلفنی با آژانس‌ها، شرکت‌های خصوصی و رستوران‌ها، اعتماد آنها را با ترفندهای متقلبانه جلب و با شگردهای مختلف، آنها را فریب داده و مبالغی را از حساب شرکت و آژانس‌ها به حساب خود واریز می‌کنند.
عباس علیپور ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، گروهی از مأموران پلیس آگاهی مأموریت رسیدگی به این پرونده را پیدا کرده و با انجام تحقیقات پلیسی پی بردند تعدادی از زندانیان از طریق باجه‌های تلفن عمومی داخل زندان با آژانس‌های باربری و مسافرتی تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان اشخاص معروف، اعتماد آنها را جلب و با ترفندهای مختلف از آنها تقاضای واریز مبلغی به شماره حساب‌های اعلامی می‌کردند.
وی اظهار داشت: در ادامه پیگیری‌ها، مأموران حساب‌هایی را که شکات وجوهی را به آنها واریز کرده بودند مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد اغلب حساب‌ها با هویت‌های جعلی در بانک‌ها افتتاح شده و یا اینکه آدرس افتتاح کننده، اشتباه است‌.
این مسئول تصریح کرد: سرانجام با پیگیری‌های مستمر اطلاعاتی یکی از افتتاح‌کنندگان حساب شناسایی و با تحقیق از او، مشخص شد مبالغ واریزی به یک زندانی به نام «رضا – پ »، تحویل داده شده است‌.
سرپرست پلیس آگاهی استان تهران گفت: فرد مورد نظر از زندان تحویل گرفته شد و در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به کلاهبرداری، فرد دیگری از زندانیان را معرفی کرد و در ادامه تحقیقات و پیگیری‌های ویژه، هشت زندانی دیگر که اقدام به ارتکاب این جرم کرده بودند، شناسایی شدند.
علیپور تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه پیگیری‌ها، سه متهم دیگر را که ضمن افتتاح حساب با مشخصات و آدرس جعلی، شماره حساب‌ها را در اختیار زندانیان قرار داده و مبالغ واریزی را به آنها تحویل و مقداری را نیز خود برداشت کرده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.
سرپرست پلیس آگاهی استان تهران ضمن اعلام اینکه متهمان این پرونده شناسایی و جرائم آنها از طریق مراجع قضایی تحت رسیدگی است، به شهروندان توصیه کرد در صورت تماس افراد غریبه و معرفی خود به عنوان افراد سرشناس و همچنین درخواست واریز وجه به حساب آنها، هوشیاری لازم را داشته باشند و قبل از هرگونه اقدامی موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

PRANSES - ایران - تبریز
دمتون گرم
دوشنبه 26 مهر 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
واقعا عجب استعدادی ( چه منفی و چه مثبت ) در مردم ایران نهفته !?
دوشنبه 26 مهر 1389

porharfi - هلند - آرنم
اینارو زنده و سالم در زندان نگهشون دارید!! و جوانانی را که حرف حق. میزنند .رو در زندان شکنجه دهید و بکشید!!!....
دوشنبه 26 مهر 1389

shahriyar 667 - دانمارک - کپنهاک
porharfi - هلند - آرنم )خوبه تو زندانبان نی...حق ماله همس سبز .ابی.خال خال یشمئ نداره
دوشنبه 26 مهر 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
جل الخالق !!!!!!
دوشنبه 26 مهر 1389

Shomali - ایران - لاهیجان
ایران همیشه درحال پیشرفت است؟!!
دوشنبه 26 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.