نگرانی وزیر بهداشت ایران از افزایش پوکی استخوان در میان زنان


نگرانی وزیر بهداشت ایران از افزایش پوکی استخوان در میان زنان

مشکلات ناشی از پوکی یا ضعف استخوانی در زنان بیشتر از مردان است.

وزیر بهداشت ایران گفته است حدود دو میلیون زن ایرانی در معرض خطر شکستگی استخوان قراردارند.

مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت ایران، در پیامی به نشست پیشگیری از استئوپروز (پوکی استخوان) کشورهای اکو که در دانشگاه علوم پزشگی برگزارشد، گفت:" آنچه استئوپروز را برای نظام سلامت کشور حائز اهمیت کرده، شکستگی های ناشی از آن و تحمیل هزینه های مادی و معنوی حاصل از آن است به طوری که مرگ ناشی از شکستگی های استئوپروتیک بیش از مرگ و میر ناشی از سرطان پستان گزارش شده است."

ابتلا به پوکی استخوان باعث می شود که استخوان های فرد شکننده شود.

به گفته وزیر بهداشت براساس آمارها مشکلات ناشی از پوکی یا ضعف استخوانی در زنان بیشتر از مردان است تا جایی که حدود دو میلیون زن در معرض خطر شکستگی استخوان ناشی از استئوپروز در کشور هستند.

مرضیه وحید دستجردی همچنین گفت با توجه به افزایش امید به زندگی در سال های اخیر در کشور، تعداد افراد سالخورده و در نتیجه شیوع استئوپروز در جامعه روبه افزایش است و انتظار می رود که شیوع این بیماری در دهه های آینده شدیدا افزایش یابد.

خانم وحید دستجردی با اشاره به این که روز جهانی پوکی استخوان ۲۸مهر ماه است افزود که این روز فرصتی است تا ضمن آگاهی عمومی مردم نسبت به این معضل خاموش، توجه سیاستگذاران سلامت، پزشکان و سایر حرفه های پزشکی را نسبت به این بیماری جلب شود.

بیماری پوکی استخوان سلامت و کیفیت زندگی بسیاری از سالمندان جهان را با خطر روبرو کرده است.

بیماری پوکی استخوان به گونه ای است که استحکام نسج استخوان و کیفیت آن تضعیف و احتمال شکستگی چند برابر می شود. بنابر گزارشهای علمی، نیمی از زنان بالای پنجاه سال دچار شکستگی استخوان می شوند که دلیل اصلی آن استئوپروسیس(پوکی استخوان) است.

Dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
خوب خوردن 1 لیوان در روز از پوکی استخوان جلوگیری میکنه پس خانمها نباید خوردن شیر رو فراموش کنند.
دوشنبه 26 مهر 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
برای جلوگیری از شکستگی استخوان میشه شیر و یا قرص کلسیم خورد که ضد شکستگی استخوان است, ولی برای " دل " شکسته خانمهای ایرانی که زیر فشار معیارهای غلط اسلامی هستند , ایا دارویی وجود دارد ?!
دوشنبه 26 مهر 1389

z.e.molla - ایران - ایران
این بابا بهتره اول نگران پوکی کله ی ملاهای حرومزاده باشه.نفرین به هر چی ملاست از ملاعمر تا ملاعلی.
دوشنبه 26 مهر 1389

antidiktatoor - فرانسه - پاریس
30 سال مانتو و شلوار و ندیدن افتاب. مرگ بر فاشیسم.
دوشنبه 26 مهر 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
عمده ترین علت پوکی استخوان در زنان ایرانی عدم جذب ویتامین دی از نور آفتاب به دلیل استفاده از چادرهای مشکی رنگ است. اما قبل از بد و بیراه گفتن به اسلام دو واقعیت دیگر را هم بدانید. 1- در قران به صورت کاملا صریح زنان مسن (که طبعا بیش از همه در معرض پوکی استخوان اند) از رعایت حجاب مستثنا شده اند. 2- در احادیث استفاده از لباس با رنگ مشکی نهی شده است و هیچ کجا گفته نشده که زنان بهتر است از چادر مشکی استفاده کنند. حال خودتان انصاف بدهید مشکل از اسلام است یا از مردان ضعیف النفس ما که فکر می کنند اگر زنان زشت ترین پوشش ممکنه یعنی چادر مشکی را نداشته باشند ممکن است مورد توجه قرار گیرند و آنوقت ...
دوشنبه 26 مهر 1389

leyli maman - مالزی - کوا لا لا مپور
ایا خانمهای ایرانی شیر پیدا میکنند که بخورند؟واسه شیراهای یارانهای باید از صبح زود تو صف باشند.......اونم چه شیری اب خوشمزه تر ه والله ........شیر ازاد هم که قیمتش بالاست ................حالا پوکی استخوان نگیرن تعجب داره.
دوشنبه 26 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.