احمدی نژاد: یارانه نقدی دو روز دیگر به حساب مردم واریز می شود


احمدی نژاد: یارانه نقدی دو روز دیگر به حساب مردم واریز می شود

به گفته آقای احمدی نژاد روز بیست هفتم مهر، یارانه نقدی به حساب خانوارها واریز می شود

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، اعلام کرده که از سه شنبه بیست و هفتم مهر همزمان با تولد امام هشتم شیعیان، اولین بخش از یارانه نقدی به حساب ایرانیان متقاضی دریافت یارانه نقدی واریز می شود.

آقای احمدی نژاد که به همراه اعضای هیات دولت در سفر استانی به اردبیل در شمال غربی ایران رفته است، با تعیین زمان پرداخت یارانه نقدی، در واقع شروع برنامه حذف یارانه ها را اعلام کرده است که قرار بود از ابتدای سال شروع شود.

در قانون حذف یارانه ها پیش بینی شده است که دولت در سال جاری، از محل افزایش قیمت کالاهایی نظیر بنزین، گازوئیل، برق و گاز، دولت می تواند ۲۰ هزار میلیارد تومان (۲۰ میلیارد دلار) درآمد داشته باشد.

قرار است برای مقابله با تورم ناشی از افزایش قیمت کالاها، نیمی از درآمدهای حاصل از افزایش قیمت، در اختیار خانواده ها قرار بگیرد و بخشی به تولید اختصاص داده شود و بخشی نیز در طرح های عمرانی هزینه شود.

بنابر آخرین گزارشی که عادل آذر رئیس مرکز آمار آیران ارائه داده، ۶۸ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۵۸ نفر در قالب حدود ۲۰ میلیون خانوار فرم های اطلاعات اقتصادی را پر کرده اند.

قرار است بر اساس این اطلاعات، به خانوارها یارانه پرداخت شود.

طرح "اطلاعات اقتصادی خانوارها" که نشان دهنده توانایی مالی خانوارهاست، پرسشنامه ای بود که به عنوان نخستین تلاش دولت برای جمع آوری اطلاعات خانوارهای ایرانی ارایه شد.

مطابق این پرسشنامه، سرپرست خانواده باید اطلاعاتی نظیر درآمد ماهانه، واحد مسکونی ملکی یا اجاره ای، سطح زیر بنای واحد مسکونی، ارزش تقریبی واحد مسکونی، ارزش دیگر املاک و مستغلات و تعداد خودروهای شخصی را در اختیار مرکز آمار بگذارد.

بنابر گزارشهای رسمی، اکنون تقریبا تمام خانوارهای متقاضی، شماره حساب ویژه دریافت یارانه نقدی را افتتاح کرده و آن را به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده اند.

بنابر قانون حذف یارانه ها، یارانه شانزده قلم کالا و خدمات با اجرای قانون جدید حذف و این کالاها و خدمات به قیمت بین المللی عرضه می شود.

یارانه موادی نظیر بنزین، گازوئیل، گاز، نفت، برق، آب، گندم (نان)، شکر، برنج، روغن، شیر، شکر، در مدت پنج سال حذف شده و این کالاها و خدمات با قیمت بازارهای منطقه خلیج فارس عرضه می شود.

بنابر قانون باید نیمی از درآمدهای حاصل از افزایش قیمت به صورت نقدی به خانواده ها پرداخت شود اما هنوز مشخص نیست که به هر نفر چقدر یارانه نقدی پرداخت خواهد شد. مقامات دولتی می گویند که امسال به همه خانواده ها یارانه نقدی پرداخت می شود و فقط برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و ساکن در مناطق محروم علاوه بر سرانه مومی، ده درصد اضافه یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.

khosh bavar - ایران - کرمان
اخ جون, خیلی نقشه ها با این پول کشیدم ! نمیدونم چکار باهاش بکنم ! اولین پول " نفت " ! برم بانک پس اندازش کنم, یا برم با بچه ها حال کنم و شاید هم...........
یکشنبه 25 مهر 1389

mjh24 - ایران - کرج
گویندکه از این ماه یارانه دهیم/از مردم(ری)گرفته تا (بانه) دهیم/گربودجه ماکفاف آنرا ندهد/یک خایه به سرپرست هر خانه دهیم!
یکشنبه 25 مهر 1389

abi6156 - مالزی - ایبو
دیگه با امدن پول نفت رو سفره مون و با پرداخت مبلغ بسیار بالای یارانه به ملت. کل مشکلات مالی حل میشه دیگه کسی نگه تورما.قراره ماهی حدود 30 هزار . تومان بیاد به حسابمون حالا فوقش ماهی سیصد چهارصدتومان به خرج مون اضافه بشه با این همه دستو دلبازی دولت خدمتگزار جای هیچ نگرانی نیست.اسوده بخوابید انهابیدارند.
یکشنبه 25 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
جناب دست و دلباز اول پول نفت بیزبان را به جیب خود و سپاه نامردان واریز کن برای یارانه هم وقت زیاده.
یکشنبه 25 مهر 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
کسی نشناسه فکر میکنه اینو به جرم بی ریختی گرفتند و چون خیلی بیریخته عکسشو چاپ کردند...
یکشنبه 25 مهر 1389

Pezhman - اتریش - وین
یارانه ها دارویی است که زیان وضررش بیش از منفعتش است.اقتصاد سالم چیز دیگری است.ایجاد کارنمودن,دست از دشمنی با جهان برداشتن,کوتاه کردن دست اختاپوس سپاه پاسداران از اقتصاد کشورووو.همگی درایجاد احزاب شناخته شده بین المللی ومجلس انتخاب شده ازسوی اکثریت ملت و یا احزاب آزادوغیر دولتی.اینگونه رفتارها پتانسیل ونیروی انفجار اجتماعی را کمی به تعویق انداخته, اما قدرت وشدت وحدت آنرا بیشتر وبنیان براندازتر خواهد نمود.دوای درد این مملکت دمکراسی درسایه قوانین سازمان ملل است.نه رشوه وتزریق موادمخدر.
یکشنبه 25 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
داره دنبال شپش میگرده.
یکشنبه 25 مهر 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
این استارت یک بحران اقتصادی بسیار وخیمی در ایران می باشه. تورم ناشی از این طرح جهنمی از ایران بسازه ک 90 در صد مردم در زیر خط فقر زندگی کنند. این طرح تنها و تنها به ذلیل کسر بودجه شدید اجرا شد. خودشون هم میدونن که اوضاع اقتصادی بسیار بسیار وخیم خواهد شد که به این دلیل این طرح را با تعلیق وترس فراوان دارند کم کم به اجرا در می اورن وحتی پیش بینی فتنه اقتصادی دادن
یکشنبه 25 مهر 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
در عکس بالائی مموتی به خودش میگه: من 5 تا شپش تو این جیبم گذاشته بودم، کجا در رفتن؟!
یکشنبه 25 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.