پخش اعترافات حسن ابطحی درباره امام دوازدهم شیعیان


پخش اعترافات حسن ابطحی درباره امام دوازدهم شیعیان
 

گویا نیوز : 14 ماه پس از آنکه محمدعلی ابطحی، معاون و رئیس دفتر سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری، به بیان اعترافاتی علیه خود و نامزدهای معترض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت، رسانه ها از پخش اعترافات پدر او علیه خود از سیمای جمهوری اسلامی خبر دادند.

روابط عمومی شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی روز گذشته به نقل از تهیه کننده و کارگردان برنامه "به سوی ظهور" خبر داد که اعترافات سید حسن ابطحی علیه خود، ساعت 13 روز جمعه از این شبکه پخش خواهد شد.رضا صبور با اعلام این خبر، پدر محمدعلی ابطحی را "یکی از منحرفین و مدعیان دروغین" معرفی کرد.

به گفته آقای صبور، "کارشناس این هفته برنامه، حجت‌الاسلام سلیمی، دادستان کل ویژه روحانیت است و با حضور وی تعدادی از اعترافات متهمین و مدعیان دروغین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت."

سایت رجانیوزکه این خبر را منتشر کرده در این خصوص نوشته است: "با روی کار آمدن دولت خاتمی و انتصاب پسر سیدحسن ابطحی در مقام معاونت حقوقی رییس جمهور، بار دیگر عرصه فعالیت برای او و دوستانش باز شد و با استفاده از این فرصت طلایی و رانت حاکمیتی که در اختیار سید حسن ابطحی گذاشته شد فعالیت های وی گسترش چشمگیری یافت."

رجانیوز سپس با اشاره به آشنایی سید حسن ابطحی با سید عبدالکریم هاشمی نژاد (روحانی کشته شده در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی) از سال های دور، و سپس وصلت این دو با خواهران یکدیگر، نوشت: "گرایش شدید سید حسن ابطحی به فعالیت تبلیغ ایده ظهور صغری و ارتباط و ملاقات با امام زمان، عدم دخالت در مسایل سیاسی و در نتیجه، گرایش به تفکرات انجمن حجتیه، سبب آغاز و اوج گرفتن اختلاف شهید هاشمی نژاد با وی شد که این اختلاف از سال 1350 تا شهادت شهید هاشمی نژاد در سال 60 ادامه داشت."

این سایت نزدیک به احمدی نژاد در ادامه مدعی وجود سندی در میان اسناد سازمان اطلاعات و امنیت وقت (ساواک) شده که در آن سید حسن ابطحی "فردی سالم و آرام" و "طرفدار آیت الله شریعتمداری" معرفی شده است.

سایت ارگان کمیته ویژه رسانه ای دولت احمدی نژاد درباره عملکرد آیت الله ابطحی پس از انقلاب 22 بهمن 57 هم نوشته: "ابطحی پس از انقلاب هم رویه خود را ادامه داد تا اینکه با اوج گیری فعالیت او در اوایل دهه هفتاد، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای نسبت به انتشار بی رویه کتب پر اشکال وی اعتراض کرد و حتی درباره وجود شخصی بنام ملاآقاجان با آن توصیفات که ایشان بدفعات در کتابهای خود از وی به عنوان استاد سیر وسلوک خویش یاد کرده است، تشکیک کرده و آن را ساخته و پرداخته خود ایشان قلمداد کرد."

رجانیوز در پایان گزارش خود آورده است: "با این حال با روی کار آمدن دولت خاتمی و انتصاب پسر سیدحسن ابطحی در مقام معاونت حقوقی رییس جمهور، بار دیگر عرصه فعالیت برای او و دوستانش باز شد و با استفاده از این فرصت طلایی و رانت حاکمیتی که در اختیار سید حسن ابطحی گذاشته شد فعالیت های وی گسترش چشمگیری یافت. این فضای باز برای وی چندان دوام نیاورد چرا که او چند سال پیش به اتهام ادعای ارتباط با امام زمان و اغفال مردم دستگیر شد."

 

مسائل مرتبط با امام زمان

سید حسن ابطحی، پدر و سید تقی ابطحی، برادر محمدعلی ابطحی اوایل تیرماه سال 1385 توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

محمدعلی ابطحی اما خود نزدیک به دو هفته در این باره سکوت کرد تا اینکه در 13 تیر با انتشار مطلبی بر روی وبلاگش، تایید کرد که پدر و برادرش "به دلیل مسائل فکری وتشکیلاتی مربوط به امام زمان" بازداشت شده اند.

وی علت سکوت دو هفته ایش درباره این مسئله را "شرایط دشوار خانوادگی" و "اختلاف نظر سیاسی" با پدرش عنوان کرده بود.

ابطحی همچنین نوشت پدرش مدت زیادی از دوران بازداشت شانزده روزه اش را در بیمارستان سپری کرده، چرا که بیمار است و سه سال پیش عمل قلب باز کرده است.

سید حسن ابطحی که 74 سال دارد، از روحانیون شهر مشهد و نویسنده کتابهایی در زمینه تجربیات عرفانی شخصی خود و همچنین امام دوازدهم شیعیان است که به باور پیروان این مذهب، بیش از یازده قرن است زنده است اما در غیبت به سر می برد و قرار است در آینده قیام کند.

در کتابهای آقای ابطحی هیچ اشاره مستقیمی به اینکه وی با امام غایب ارتباط داشته باشد نشده اما او در کتابهایش از افرادی یاد کرده که به گفته وی، با امام دوازدهم ارتباط داشته اند و او نیز شخصاً با این افراد ارتباط داشته است.

یکی از کتابهای آقای ابطحی به نام "پرواز روح" به زندگی فردی به نام ملا آقا جان اختصاص دارد که آقای ابطحی، آن گونه که خود نوشته، مدتها نزد وی به کسب معنویات مشغول بوده و او را راهنما و مرشد خود در مسائل معنوی قرار داده بوده است.

آقای ابطحی بنیانگذار مسجدی به نام صاحب الزمان در شهر مشهد است و از ۴۴ سال پیش مرکزی با نام "کانون ‌بحث‌ و انتقاد دینی" در این شهر پایه نهاده که هدف‌ ‌آن، پاسخ به "عقده ها، ‌گره ‌ها و مشکلات‌ فکری‌ و دینی جوانان" اعلام شده است. این کانون در تهران و قوچان نیز شعبه دارد.

سایت خبری "انصارنیوز" در آن هنگام علت بازداشت سید حسن ابطحی را "نقض تعهد قبلی مبنی بر عدم انجام فعالیت های تشکیلاتی" دانسته و افزوده بود که نامبرده "پیش از این به دلیل انجام فعالیت های تشکیلاتی مشکوک، از جانب نهادهای امنیتی کشور مورد بازخواست گرفته و مدتی را به حالت تبعید در کلاردشت به سر برده است".

به ادعای این سایت: "وی پس از آنکه در دولت خاتمی، پسرش به پست های مهم و کلیدی گمارده شد از موقعیت استفاده نمود و فعالیت های قبلی خود را مجددا از سر گرفت و در شهرهای مختلف کشور تشکیلات عریض و طویلی به راه انداخت که نشریه خورشید مکه یکی از محصولات آن بود. گفتنی است، فرزند این مدعی رابطه با امام زمان(عج) که او نیز در کسوت روحانیت است، در سایت شخصی خود، مدام دولت احمدی نژاد را به دلیل آنچه که تحجر و ارتجاع و سوء استفاده از مقدسات می نامد، مورد حمله و بعضا تمسخر قرار می دهد."

پدر و برادر محمدعلی ابطحی 55 روز پس از بازداشت، آزاد شدند. اعترافاتی که قرار است روز جمعه از سید حسن ابطحی در تلویزیون ایران پخش شود، به احتمال زیاد در همان هنگام بازداشت از او اخذ شده است.

برخی منابع خبری در دوران بازداشت پدر آقای ابطحی خبر دادند که وی علیرغم کهولت سن در بازجویی ها تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

محمدعلی ابطحی همواره تصریح کرده اعتقادی به دیدگاه های پدرش ندارد اما در عین حال بسیار به او احترام می گذارد و علاقه دارد.

عجب روزی بود...

محمدعلی ابطحی، معاون پارلمانی و رئیس دفتر سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری وی بود که به عنوان اولین روحانی شناخته شده ایرانی که وبلاگنویس شد، از شهرت زیادی برخوردار است.

وی در انتخابات گذشته ریاست جمهوری از حامیان مهدی کروبی بود و پس از انتخابات هم مانند بسیاری از دیگر فعالان سیاسی، مسئولان و اعضای احزاب مخالف احمدی نژاد، روزنامه نگاران و... بازداشت شد.

وی صبح روز شنبه 10 مرداد سال گذشته همراه با بسیاری دیگر از چهره های اصلاح طلب در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی حاضر شد و در حالی که چهره کاملا متفاوتی با پیش از دوران زندان پیدا کرده بود، به بیان اعترافاتی علیه خود، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و... پرداخت.

او در آن دادگاه تقلب در انتخابات را "توهم" نامید و گفت: "تقلب واقعا در ایران وجود نداشت چرا که در انتخابات سال 84 وقتی فاصله کروبی و احمدی‌نژاد کمتر از نیم میلیون بود، وزارت کشور خاتمی نپذیرفت که کلمه تقلب مطرح شود لذا کروبی تخلف در انتخابات را مطرح می‌کرد و بنده تعجب می‌کنم که در این انتخابات با وجود اختلاف 11 میلیونی چگونه بحث تقلب پذیرفته می شود."

آقای ابطحی همچنین گفت: "شخصا از معدود کسانی بودم که در موضوع انتخابات با حضور موسوی موافق نبودم. سال 84 که وی برای حضور در انتخابات مطرح شده بود، بنده مخالفت کردم چرا که این مقطعی که وی در سیستم حکومتی حضور نداشت، می‌توانست توهماتی برای موسوی ایجاد کند که این توهمات به کشور آسیب می‌زد."

مخالفان دولت احمدی نژاد و معترضان به نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری معتقدند اعترافات افرادی مانند ابطحی در آن دادگاه بر اثر شکنجه های روحی و جسمی بوده است.

محمدعلی ابطحی هرچند در دوران بازداشت این مسئله را رد می کرد اما 10 مرداد سال جاری، با انتشار یک سطر کوتاه در صفحه فیس بوک خود، تلویحا این مسئله را تایید کرد.

وی در آن هنگام نوشت: "پارسال مثل امروزی دادگاه داشتیم. از روز قبلش تمرین کرده بودیم. چه روزی بود…"

dkdk - دانمارک - اسلیس
همشون حقه باز.پدرسوخته.فریبکار.نامرد و قدرت طلبند.اخه مردک امام زمان بیکار بود که با تو رابطه برقرار کرد.یا اینکه صالحترین و نیکترین و معصومترین فرد در مسلمانان دنیا تنها تو بودی که امام 12 دهم با تو تماس گرفت.بسه دیگه اینقدر مزخرفگوئی نکنید که حال مردم از شماها بهم میخوره.
یکشنبه 25 مهر 1389

mardin delfani - انگلیس - برادفورد
حالا خامنه ای میگه امام زمان به من نمایندگی تام الاختیار داده کسی بهش گیر نمیده چرا به این یکی که زور نداره گیر دادن؟ امام زمان یعنی دروغ بزرگ در اسلام رافضی آخوندی چیزی که حتی خود محمد هم در داستانهایش خلق نکرده بود
یکشنبه 25 مهر 1389

Hoja Verde - ایران - تهران
امام زمان وجود خارجی ندارد.
یکشنبه 25 مهر 1389

برگشته - بحرین - محرق
چرا الان این قضیه را بشکل وسیعی میخواهند منتشر کنند?!! هر چه بنفعشان هست ان را به امام زمان میچسبانند نمونه اش سخنان امام جمعه قم و هر چه از طرف غیر دولتیها باشد سرکوب میکنند . غیبت امام زمان شده ابزاری برای سرکوب و یا تایید دیگران.خدا بخیر کنه !!
یکشنبه 25 مهر 1389

yavaram - المان - کلن
dkdk من از تو خیلی بدم میاد چون همیشه احمقانه ترین نظراتو تو ارائه میدی چرا میای تو این سایت؟!
یکشنبه 25 مهر 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
dkdk - دانمارک - اسلیس میشه وجود امام زمان رو برای ما ثابت کنی؟؟
یکشنبه 25 مهر 1389

حخا - استرالیا - سیدنئ
Hoja Verde - ایران - تهران . . بهتره بگی ا ز نظر من..
یکشنبه 25 مهر 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
تنها یک بیمار روانی و روان پریش شیعه به این داستان احمقانه ی امام غیب شده معتقد است ننگ بر شما که ایرانی را عقب افتاده ی فکری معرفی می کنید گور بابای دینتان و خدایتان وحوش این دین ننگین.
یکشنبه 25 مهر 1389

klopatra7 - آلمان - دوسلدورف
مگه انتری نژاد خودش نگفته بود هر کس امام زمان رو دید مارو خبر کنه
یکشنبه 25 مهر 1389

Shomali - ایران - لاهیجان
این ملت بدبخت و متعصب عقب مانده اگرنفت زیرپایشان نبود چه می کردند؟!.
یکشنبه 25 مهر 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
yavaram - المان - کلن . . من برعکس تو از کسی بدم نمیاد به خاطر اینکه عقده شخصیتی ندارم و شنونده خوبیم.اما برای تو متاسفم..ضمنا اگر هنوز به ان حد از رشد مغزی و تقکری نرسیده ای که بفهمی باید به عقیده های مختلف مردم احترام بگذاری بهتر تو کامنت نگذاری.ضمنا شعور و معرفت هر انسان برمیگرده به شخصیت خانوادگی و سواد و مطالعات انسان که با کمال معذرت تو..............?لطفا بی ترییتی و بی ادبی نکن چراکه نشانگر بیشخصیتیت خواهد بود.
یکشنبه 25 مهر 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
salarkhan - آلمان - هامبورگ وجود امام زمان نه اثباتیست و نه انکاریست.تنها تنها عقیدتیست یعنی اینکه عده ای از مردم عقیده به وجود امام زمان دارند حال درست یا غلط بماند.انسانهای فهیم به عقیده دیگران احترام میگذارند.هر چند عقیدشون درست نباشد.
یکشنبه 25 مهر 1389

2oktor - ایران - قم
درود . دوستان ایرانی ام به این سوالات جواب بدین لطفا فحش هم اگه دلتون خواست بدین چه مسلمان چه غیر مسلمان . 1- امام زمان (عج) زنده است ؟. 2-خانه دارد ؟ (به غیر از دلها و اذهان شما ). 3- عربی صحبت میکند ؟. 4- فارسی و انگلیسی و چینی و ووووووووو بلد استند ایشان ؟. 5- ازدواج کرده ؟. 6 -فرزندان و نوه و نتیجه و نبیره و غیره دارد؟. 7 - این همه سید داریم یکی از فرزندان امام زمان را نام ببرید؟. 8 -در ویلا و قصر زندگی میکند یا چادر؟ (به غیر از چاه جمکران ). 9- این فرد 1500ساله تا حالا چند زن گرفته ؟ و آیا از زندگی سکسی وی هم خبری دارید ؟ . 10-0 - کت و شلوار دارند ایشان یا عمامه و ردا و عبا و خرقه و ووو . 11 - شمشیر و اسب دارند ؟ یا کلت و دوشکا و بمب هسته ای و وووو . 12- از دنیای اینترنت و اونترنت و پزشکی و مهندسی هم خبری دارند ایشان یا خیر؟. 13-همه اینها گیرم که درست از کار در بیاد آیا یک نفر مورد اطمینان ایشان نیست تو یک میلیارد مسلمان که از این همه علم یه نفعی به شیعه برسونه و ما بشیم آمریکا ؟.
یکشنبه 25 مهر 1389

behdad521 - ایران - تهران
امام زمان ابزاری است برای چپاول آقایان
یکشنبه 25 مهر 1389

Pezhman - اتریش - وین
بخش نخست .. امام زمان دست پخت ایرانیان است. همیشه زردشتیان منتظرآن مرد افسانه ای بودند.ستاره شناسان هم در این امر دخیل بوده اند. مدتها قبل در تلویزیون اتریش درمورد افسانه Die Heiligen Drei Könige فیلمی بصورت علمی آن دیدم. زیرا هرودوت تاریخ نویس به آن اشاره نموده. وهراز چندگاهی ایرانیان ازشرق امپراطوری رم , سر در می آوردند. وهمگی به دنبال مهدی موعود بودند. واین امر قبل ازاسلام بوده وربطی به اسلام ندارد. ساختن مرقد و بارگاه و ضریح و گنبد برای مردگان در اسلام وطبق وصیت محمد گناه و غدغن است. آخر زمان هم درقرآن دقیقا"توضیح داده شده.
یکشنبه 25 مهر 1389

Pezhman - اتریش - وین
بخش دوم ... امام زمان خلاف حرف محمد وساختن مناره وگنبد ودستک و بارگاه برایش شرک وگناه است.چرا محمد گفت:برای قبر من, سنگ قبر نگذاریدو قبرش با سطح زمین برابر باشد.؟ کمی عاقلانه فکر کنیم.وخدا تر از خدا نباشیم. و چه جنایاتی تحت نام حجتیه صورت گرفته ومی گیرد. که مبنای آن برتقیه استوار می باشد واحمدی نژاد وبسیاری از آیت الله های شیعه به آن گرفتار وراهی جز دلبستن به بن بست شیعه حجتیه ندارند.درغیر این صورت باید.اطلاعات غلط ومزخرفی را که سالها درحوزه بلعیده اند.یک سره بالاآورده.ساده ترین آنرا بصورت اولا, سنت رسولیش (سنی)بلع مجدد بفرمایند.
یکشنبه 25 مهر 1389

Hoja Verde - ایران - تهران
حخا - استرالیا - سیدنئ. در کل وجود خارجی ندارد. حرف شما مصداق این است> از نظر من دیو سه سر وجود خارجی ندارد!
یکشنبه 25 مهر 1389

tak30 - بلژیک - بروکسل
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس همیشه با نظراتتت موافقم.واقعا ننگ ابدی بر این.....که نمیزارن ایرانی یک نفس راحت بکشه.
یکشنبه 25 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
امام زمان تازیها در سال 1979 در ایران بوسیله ایر فرانس به سر تا پای ایران ر....
یکشنبه 25 مهر 1389

alexxx - اتریش - وین
انگار اولین اخونده که ادعاهی دروغین بخورد ملت داده. اینا باید یک اخوند پیدا کنند که دروغگو نباشه. میتونن? عمرا" نمیتونن. هیچ کسی توی این دنیا قادر به همچون کاری نیست.
یکشنبه 25 مهر 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
2oktor - ایران - قم: شما و دیگران هم میتونند از جوابم " انتقاد " کنند, ولی نباید برچسب ساندیسخور بزنند, زیرا خودم " شکارچی " و " ضد " ساندیس هستم و نه فحش بدهند ! همه سوالات شما سوالات من هم بود, تا اینکه با این فرضیه علمی اشنا شدم و باز مثل قبل فکر میکنم که ایا میتونه فکرم درست باشه یا نه ? و بدینخاطر هم از شما و هم از دیگران با گفتن فکرم که از این فرضیه فیزیکیی سرچشمه گرفته, جویای کمک هستم. طبق فرضیه فیزیک: اگر یکی از برادران دوقلو, با سرعت نور حرکت کنه و در یک ثانیه بعد به کره زمین برگرده, اثری از برادر 2 قلویش نمیینه, زیرا هزاران سال از عمر کره زمین گذشته ! و چون من بنوبه خود, به UFO=ادمهای فضایی= از دید همه کتابهای اسمانی به فرشته اعتقاد دارم, که " با ما " در تماس هستند, شاید این داستان درست باشه ?!
یکشنبه 25 مهر 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
2oktor - ایران - قم . من غالبا با ابلهان سر و کله نمیزنم اما شما جواب سئوالهای بند تومانیت را که نه پایه علمی و نه منطقی دارد رابا مطالعه بدست میاوری.برو کتابهائی همچون ماورائ طبیعت و یا کتاب قدرتهای ناشناخته و یا کتاب بخوانیم تا بدانیم اثر پرفسور مشکینی را مطالعه کن تا خودت بفهمی که چقدر عقبی.یادت نره که چیزهائی وجود داره که در چهار چوب عقل و منطق نمیگنجه.باید بخوانی تا بدانی.یکی از همین ماوراها انرژی درمانیست که تثبیت شده.بنابراین دانستنیهای جهان پهناور در علم و منطق خلاصه نمیشود.
دوشنبه 26 مهر 1389

2oktor - ایران - قم
dkdk - دانمارک - اسلیس به خصلت ایرانی ام جواب شما را میدهم و تشکر هم میکنم که مرا ابله فرض کردین و اگر من ابله بودم چرا شما که میگین جواب ابلهان را نمیدین خلاصه مرا خطاب کرده و جواب دادین ولی من شما را انسان عاقل و مطالعه گری میدانم بنابراین من هیچوجه هیچگاه و هیچکس را بی جواب نمیگزارم این محور انسانیت است این کتابهایی که شما میگین فراوانند که من بعضی از اینارا مطالعه کردم اما باور بفرمایید هموطن همه دروغ و توجیه دروغند انچه مسلم است یک انسان زنده نمیتواند به غیر از زمین جایی زندگی کند یا با سرعت نور از زمین دور ونزدیک شود / منتظرم /
دوشنبه 26 مهر 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
بابا حسن عسکری عقیم بوده .برید کتابهای مربوط به امام زمان را بخوانید .شیعه گری . 20 روز وو... این .... شر ها چیه .
سه‌شنبه 27 مهر 1389

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.