مشارکت:بازداشت شکوری راد نشانه شکست کودتاگران است

مشارکت:بازداشت شکوری راد نشانه شکست کودتاگران است

جبهه مشارکت ایران اسلامی، از احزاب اصلاح طلب ایران، در بیانیه ای بازداشت علی شکوری راد از اعضای این حزب را نشانه «شکست کودتاگرانی» دانسته است که در برابر منطق و استدلال، ابزاری «جز درفش» در دست ندارند.

علی شکوری راد، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و نماینده مجلس ششم، روز سه‌شنبه بازداشت شد و عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، گفته است وی به «مسایل امنیتی» متهم شده است.

جبهه مشارکت در بیانیه روز چهارشنبه خود با انتقاد از ایجاد محدودیت برای مخالفان در ایران نوشته است:« در حالی که وقیحانه در رسانه های غربی اعلام می شود که ایران آزاد ترین کشور جهان است و با گستاخی می گویند مخالفان از رییس دولت آزادی عمل بیشتری دارند، دکتر شکوری راد به جرم سخن گفتن و اعلام نظر و نوشتن مطلب در وبلاگ شخصی خود دستگیر می شود».

علی شکوری راد طی هفته  اخیر به اظهارات غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه، در خصوص انحلال حزب مشارکت ایران اسلامی واکنش نشان داده و مطالبی  را در انتقاد از اظهارات این مقام قوه قضاییه در وبلاگ خود نوشته بود.

جبهه مشارکت بیانیه خود تاکید کرده است که علی شکوری راد به اتهام «نابخشودنی اظهار نظر»بازداشت شده است.

این حزب اصلاح طلب همچنین گفته است: بازداشت علی شکوری راد «نشانه شکست قطعی و محتوم و در ماندگی کودتاگرانی است که در برابر منطق و استدلال جز تیغ و درفش در کف ندارند و البته نشانه پیروزی جریان اصیل اصلاحات و جنبش سبز مردم ایران است که در سال صبر و استقامت، مظلومانه همه این نامردمی ها را تحمل می کنند.»

جبهه مشارکت تصریح کرده است که اقداماتی از نوع بازداشت علی شکوری راد « هیچ خللی در روند فعالیت مسالمت آمیز ، قانونی و حق گرای» این حزب ایجاد نمی کند.

واکنش به اظهارات محسنی اژه ای

علی شکوری راد پس از آنکه محسنی اژه‌ای از حکم دادگاه انقلاب در خصوص انحلال جبهه مشارکت خبر داده بود، وی را مورد انتقاد قرار داده و او را به «دروغگویی» متهم کرده بود.

غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که جبهه مشارکت و مجاهدین اقلاب اسلامی، دو حزب عمده اصلاح‌طلب ایران، توسط دادگاه منحل شده و دیگر حق فعالیت سیاسی ندارند.

علی شکوری راد در پاسخ به محسنی اژه‌ای نوشته بود: «جبهه مشارکت یک حزب قانونی است و تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و هیچ حکمی مبنی بر انحلال به آن ابلاغ نشده است. علاوه بر آن، حکم رسمی و قانونی دادگاه مبنی بر لغو تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را در دست دارد، بنابراین با گردنی افراشته به فعالیت‌های تشکیلاتی و سیاسی خود ادامه می‌دهد و هیچ کس حق ندارد مانع آن بشود.»

علی شکوری راد  پس از  آنکه غلامحسین محسنی اژه‌ای بعد از دو هفته دوباره کنفرانس مطبوعاتی  دیگری برگزار کرد، به این اظهارات تازه هم واکنش نشان داد و نوشت: این بار «دروغ‌های جدیدی را برای توجیه دروغ قبلی خود سر هم کرد». «ماجرای افتضاح قضایی در صدور حکم انحلال جبهه مشارکت ظاهرا پایانی ندارد و باید منتظر حراج ته‌مانده‌های اعتبار دستگاه قضایی برای حفظ حیثیت جناب سخنگو بود.»

به گزارش وب سایت نوروز، نزدیک به حزب مشارکت، در حال حاضر ۱۶ تن از اعضای ارشد جبهه مشارکت از جمله محسن میردامادی، دبیرکل حزب در زندان به سر می برند.
ایرانی ایرانی باش - ایران - تهران
تا عید سال90 با رهبری ایران خداحافظی خواهیم کرد و تمام آزادیخواهان شاد می شوند
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
از شنیدن این خبر ناراحت شدم . اقتدارگرایان حکومت زور و تزویر بدانند که,هر قدر روند خشونت, گسترش دامنه ی دستگیری ها و سرکوب علیه آزاداندیشان را در جامعه پیش ببرند به همان اندازه انگیزه ی مردم جامعه برای پایین کشیدن سید علی آقا و نوکرانش از تخت قدرت را تقویت می دهند. آقای شکوری راد عزیز به وجود شما و همۀ آزاداندیشان در بند حکومت سلطنت ولایی افتخار می کنم . و یقین دارم که روز روشنایی نزدیک است. زنـــده باد جنبش آزادیخواهی ســـبز ایـــــران
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
وقتی سفیر «کومور» برای ما طاقچه بالا می گذارد ,,. این کشور آفریقایی شأن و جایگاهی وی‍‍‍ژه در روابط بین الملل ندارد که بخواهد با توسعه روابط با ایران، کشورمان را از انزوا خارج یا به فرض عدم وجود رابطه، ایران را منزوی نماید. دولت ایران نیز از داخل بابت نگاه به کشورهای مستضعفی که نقش چندانی در روابط بین الملل ندارند، تحت فشار است/ باید بپذیریم یکی از عوامل اصلی چنین موضع گیری هایی از سوی برخی کشورها، کاهش هزینه های چنین اقداماتی است و...این مرتیکه آدمخوار 4 پا چنین جسارتی میکند در گفتگویش با یک رسانه ایرانی گفته "رئیس ‌جمهور این کشور برای تأسیس سفارت در ایران هزینه‌های زیادی پرداخت کرده و مزایای زیادی را از دست داده است" وی همچنین افزوده است "اگرچه خلیج فارس نام واقعی و درست دریای جنوب ایران است، اما بهتر آن است که جهت مصلحت ممالک اسلامی آن را "خلیج اسلامی" بنامیم"..........حالا شما هموطنان باغیرت چه جوابی برای این احمق هم پیاله مموتی دارید.
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

alexxx - اتریش - وین
چه خوب بود میشد بدونیم, تا کی این شل کن سفت کنهای بی سمر ادامه داره.. ! شاد و پیروز باشید.
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

h.k - دانمارک - اودا
اگراینمردم وملتی که من میبینم این حکومت تاروزقیامت مانده گار خواهدبود.کارهای بزرگ رامردان بزرگ می باید.
جمعه 23 مهر 1389

h.k - دانمارک - اودا
اگراینمردم وملتی که من میبینم این حکومت تاروزقیامت مانده گار خواهدبود.کارهای بزرگ رامردان بزرگ می باید.
جمعه 23 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.