احمدی نژاد وارد لبنان شد


احمدی نژاد وارد لبنان شد

سفر احمدی نژاد به لبنان واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته است

رئیس جمهوری ایران برای دیداری رسمی وارد لبنان شده است.

صبح روز چهارشنبه، 21 مهر (13 اکتبر)، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری، در راس هیاتی از مقامات ارشد دولتی ایران به دعوت مقامات لبنانی برای دیداری دو روزه وارد بیروت، پایتخت این کشور شد.

محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید، و اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، از جمله اعضای هیات همراه آقای احمدی نژاد هستند.

قرار است هیات ایرانی با میشل سلیمان، رئیس جمهوری، سعد حریری، نخست وزیر، و نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان دیدار رسمی داشته باشد و با سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان نیز ملاقات کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد با اعضای خانواده امام موسی صدر، از روحانیون برجسته شیعه لبنان که در دهه هفتاد ظاهرا در سفری به لیبی ناپدید شد، دیدار می کند.

محمود احمدی نژاد قبل از عزیمت به مقصد بیروت، در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه تهران گفت که هدف از این سفر تبادل نظر پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه ای، گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تلاش برای تعمیق روابط دو کشور در زمینه های مختلف است.

خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش کرده است که در جریان این سفر، تفاهم نامه هایی در زمینه های تجاری، صنعتی، آب و برق، بهداشت، محیط زیست و همکاری های علمی و آموزشی بین هیات ایرانی و مقامات لبنانی امضا خواهد شد.

منوچهر متکی از جمله اعضای هیات همراه احمدی نژاد در سفر به لبنان است

پیش از این برخی از منابع جمهوری اسلامی از تبادل نظر پیرامون مبادلات و کمک های نظامی ایران به ارتش لبنان در جریان این سفر نیز خبر داده بودند اما تا کنون در این مورد، گزارش رسمی انتشار نیافته است.

مقامات اسرائیلی و آمریکایی دولت جمهوری اسلامی را به حمایت مخفیانه نظامی و تسلیحاتی از جمله تحویل موشک به جنبش حزب الله متهم کرده اند هر چند مقامات ایرانی تنها حمایت سیاسی از این گروه را مورد تایید قرار داده اند.

قرار است آقای احمدی نژاد در این دیدار، به مناطق جنوبی لبنان هم، که تحت نفوذ جنبش حزب الله قرار دارد، سفر کند و سخنرانی در اجتماعی در یک ورزشگاه نیز در برنامه وی گنجانده شده است.

گفته می شود که سید حسن نصرالله نیز در این مراسم حضور خواهد داشت اما مشخص نشده است که آیا وی شخصا در این محل حاضر می شود و یا مطابق معمول، از طریق ارتباط تله ویدیویی در مراسم شرکت می کند.

سفر بحث برانگیز

سفر احمدی نژاد واکنشهای متفاوتی را در لبنان برانگیخته است

به گزارش خبرگزاری فارس، هیات ایرانی در دیدار از جنوب لبنان، که منطقه هم مرز اسرائیل است، طرح موسوم به "بوستان ایران" را که با هزینه جمهوری اسلامی در شهر مرزی مارون الراس ساخته شده افتتاح می کند.

در هفته های اخیر، موضوع سفر آقای احمدی نژاد به لبنان و به خصوص برنامه حضور او در مناطق جنوبی این کشور واکنش های متفاوتی را در پی داشته است.

دولت اسرائیل حضور آقای احمدی نژاد در مناطق مرزی لبنان با این کشور را اقدامی تحریک آمیز دانسته به خصوص اینکه برخی گزارش ها حکایت از آن داشت که وی در نظر دارد طی مراسمی، به یادبود انتفاضه فلسطینیان، به سنگ پرانی به سوی مرز اسرائیل مبادرت کند.

مقامات جمهوری اسلامی این خبر را تکذیب کرده اند.

همچنین، دولت آمریکا به شهروندان این کشور در لبنان هشدار داده است که در طول سفر محمود احمدی نژاد، از محل های ازدحام و اجتماع مردم خودداری ورزند زیرا بیم درگیری در این محل ها می رود.

در روزهای اخیر، گروهی موسوم به عبدالله عزام، که از آن با عنوان یک گروه سلفی تندرو منشعب از شبکه القاعده یاد شده، به جنبش حزب الله لبنان، به عنوان یک سازمان شیعه، اخطار کرده است که در صورت سفر احمدی نژاد به مناطق جنوبی لبنان، به اقدامات خشونت آمیز دست خواهد زد.

به گزارش برخی خبرگزاری ها، گروهی از اعضای جناح حاکم در پارلمان این کشور نیز از برنامه سفر محمود احمدی نژاد انتقاد کرده و با اشاره به مصوبات شورای امنیت در تحریم ایران، این سفر را برای وجهه جهانی کشور خود سودمند ندانسته اند.

ملک عبدالله و احمدی نژاد بر لزوم حفظ و تقویت وحدت در لبنان تاکید نهادند

در مقابل، رسانه های دولتی در ایران از خرسندی مقامات و شخصیت های لبنانی از سفر محمود احمدی نژاد و آمادگی مردم این کشور برای استقبال گسترده از هیات جمهوری اسلامی خبر داده اند.

براساس این گزارش ها، طرفداران جمهوری اسلامی در لبنان برای استقبال از آقای احمدی نژاد، به نصب پرچم های دو کشور و پوسترهای حاوی تصاویر رهبران ایران و سازماندهی مردم برای حضور در مسیر عبور و مکان های حضور هیات جمهوری اسلامی مبادرت کرده اند.

جمهوری اسلامی ارتباط نزدیکی با جنبش حزب الله دارد و دولت و نهادهای حکومتی ایران، از جمله بنیاد شهید، حمایت های مالی قابل توجهی را از این گروه و طرفداران و ساکنان مناطق تحت نفوذ آن به عمل می آورند.

در آستانه سفر آقای احمدی نژاد به بیروت، منابع خبری ایران گزارش کردند که وی شامگاه سه شنبه با ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی، گفتگوی تلفنی داشت و دو طرف بر لزوم حفظ وحدت ملی در لبنان تاکید نهادند.

در حالیکه حکومت های ایران و سوریه از حامیان اصلی گروه شیعه حزب الله محسوب می شوند، عربستان سعودی از دولت لبنان به رهبری سعد حریری حمایت می کند که از طرفداری غرب نیز برخوردار است و از آن به عنوان یکی از رقبای جنبش حزب الله در صحنه سیاسی لبنان یاد می شود.

naslesookhteh - ایران - تهران
ایشالا که ورودت بی خروج باشه.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

sasan(007) - امارات متحده عربی - ابوظبی
فقط یکی دوتا از کشورای شیعه بهش محل میزارن هههههههههه هر کشوری که حکومتش دست شیعه هستش ذلیل و بدبخته بدبختانه یکیش ایرانه که از 30سال قبل ویران شد
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

shahab46 - المان - هانوفر
انشالله خبر مرگش به ایران برمیگردد.الدنگ بی ..س.نامردها 1 میلیارد دلار فقط صرف باسازی لبنان کردن که این بجز خرج گروه های تروریستی.پول بچه های گرسنه ایران را.چه قدر خر انکه واقعا و قلبی طرفدار این الاغ هاست چیزی که حدو مرز نداره خریت که شامل ایشان شده
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
اگه برگرده یک اراجیفی سر هم میکنه که نگو. من رو دزدیدند. من رو میخواستن ترور کنن. من رو شهید کردن. من رو مورد آزار و اذیت (تجاوز) قرار دادن. ..
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

dbsh3000 - سوئد - یوتبوری
بری که برنگردی.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
لبنان را جمهوری ملاها به اتش کشیدند. لبنان حیاط خلوت ماجراجوییهای جمهوری اسلامی است. دیوانه های زنجیری زندگی زمین و انسانها را با باورها, مذاهب و ایدئولوژیهایشان به خاک و خون کشانده اند. دنیا پر از جنون اعتقادات بیسروته و مذاهب صدمن یک قاز شده. انسانها جدن درمانده اند. مگر ممکن است که ما با باور و مذهب و اعتقاد روی صلح و ارامش را در زندگی ببینیم؟! عجب! چطور؟!! جانتان شاد.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

MIRZADEH E ESHGHI - المان - دوسلدورف
هدف اسرائیل در بدو وجود سیطره بر تمام خاورمیانه بود. حتی آمریکا هم نتوانست این کشور را مجبور به توقف شهرک سازی در سرزمین های اشعالی کند. اگر حزب الله و مقاومت نبود اسرائیل ممکن بود تا ایران پیشروی کند. حمایت ایران از حزب الله حمایت از مقاومت مشروع است.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

markopolo vic - استرالیا - ملبورن
خدا بخیرکنه.. پول مردم بیجاره را بریزید گلوی این کثافت ها.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

مهرداد2538 - ایران - تهران
دختر موسی صدر که زن خاتمی است, چطور احمقی نژاد به دیدار خانوادهء آنها می رود؟ نتیجهء اخلاقی اینکه اینها (سران جنبش سبز و دارودستهء احمقی نژاد) همگی سرشان در یک آخور است.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

porharfi - هلند - آرنم
آآآآآآآآآی .13 در لبنان بگیرت!! حالشو ببرند!!!
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

yashasinazarbaijan - امریکا - نیویورک سیتی
اسرائیل کجاست یکی از اون موشکهای نازنینت . نتانیاهو جون مادرت غیرت کن فقط یک کلید قرمز رنگ فشار بده
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

bavar88 - هلند - امستردام
ابهت احمدی نژاد را نگاه کنید که تا کجا بدون واهمه وترس می تونه سفر کنه در حالیکه سران مفت خور عربی جرات ندارند پاشون را از اطاق خوابشون بیرون بزارند...سران غربی که جای خود داره. با ارزوی سلامتی برای ریس جمهور محبوب و امید ....هههههههه
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

nimaaa - امریکا - نیویورک
یکی از بهترین سواحل مدیترانه ای در لبنان قرار داره و همینطور بهترین استریپ تیزها و دیسکوهای خاور میانه.اما امروز ما میبینم که این کشور رو به عنوان کشور مظلوم و ستمدیده به ما معرفی میکنن و متاسفانه شاهد هستیم که یک عده تروریست لبنانی سالیانه میلیاردها دلار از بیت المال ایران رو تاراج میکنند
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
سفری بی برگشت برای مموتی آرزومندم.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

vaghe bin - ایران - تهران
MIRZADEH E ESHGHI - المان - دوسلدورف...این همه پیشرفت و سازندگی در ایران و کشورهای منطقه مرهون کارشناسی ها و افکار شماست..دوست عزیز مراقب خودت باش یکوقت ماهواره ها پیدا نکنند مخفی گاه شمارو..واقعا حیفه شما رو از دست بدیم....صد رحمت به مموتی
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

MIRZADEH E ESHGHI - المان - دوسلدورف
کامنت از خودم نبود.نظریه ثبت شده ای بود در بخش نظرسنجی بی بی سی به تاریخ 13 اکتبر2010.
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
بترکه چشم حسود.
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

ahoora mazda - نیوزیلند - آوکلند
MIRZADEH E ESHGHI - المان - دوسلدورف فعلا که ملت ایران داره میترکه با این اقتصاد و خفقان. توی ساندیسخور حال کن با درد هموطنات. وطن فروش خائن به ایران
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
اهورا مزدا.تو از کمکهای اجتماعی(سوشیالی)لذت ببر.اقتصاد وخفقان در ایران ربطی به تونداره.تاریخ ثابت میکنه وطنفروش خائن کیه.فاطمی ها وگلسرخی ها وحنیف ها هم به اسم خیانت ووطنفروشی پای جوخه اتش وطناب دار رفتن.تاریخ نشون داد خائن ووطنفروش کیه.
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

mashady - انگلیس - منچستر
مهرداد2538 - ایران - تهران جدی میگی?الله اکبر . زن خاتمی? دختر موسی صدر?? مرسی از اطلاعاتت
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

sasan(007) - امارات متحده عربی - ابوظبی
این احمقی نژاد حرومزاده با اون یه دست حرومزاده تر از خودش فکر میکنن ایران اث باباشونه کثافتا ********** به امید سقط شدن هر هوتا حرومزاده
پنج‌شنبه 22 مهر 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
MIRZADEH E ESHGHI - المان - دوسلدورف خائن کسی هست که از فضله نژاد و جمهوری اسهالی تجاوزگر دفاع کنه بعدش به جای طرفداری از هموطنانش بهشون بگه بترکه چشم حسود. خلاصه بگم هر کسی به هر وجهی از این رژیم تجاوزگر ادمخار طرفداری کنه خائن صد در صد به ایران وایرانی هست
شنبه 24 مهر 1389

alexxx - اتریش - وین
MIRZADEH ESHGHI-- ای بابا وضع تو خیلی خراب تر از این حرفاست, اقا جان یه خورده به خودت بیا, سوزن زندگیت گیر کرده داری درجا میزنی , خودت هم متوجه نیستی. حیفه بابا جون.
یکشنبه 25 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.