جوابیه هاشمی رفسنجانی به نامه خامنه‌ای:تا نظر امام حجت است دانشگاه آزاد دولتی نخواهد شد

 
جوابیه هاشمی رفسنجانی به نامه خامنه‌ای:
تا نظر امام حجت است دانشگاه آزاد دولتی نخواهد شد

خودنویس : هنوز جوهر نامه آیت‌الله خامنه‌ای به هاشمی رفسنجانی درباره عدم وقف دانشگاه آزاد اسلامی خشک نشده است که وب‌سایت رفسنجانی با انتشار خبری از قول ایت الله خمینی اعلام کرد : «تا نظر امام حجت است دانشگاه آزاد دولتی نخواهد شد». رفسنجانی با یاداوری خاطراتش از یک میلیون تومان اهدایی خمینی گفت :«گفتم مخالفند. می‌گویند این کار باید دولتی باشد، خصوصی نمی‌شود. ایشان (امام )گفتند: من این موضوع را حل می‌کنم و حل کردند. »

خاطره رفسنجانی به نقل از وب‌سایت اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی:
خاطره‌ای که می‌توانم به عنوان نمونه اشاره کنم این است که اوایل انقلاب، یکی دو سال که گذشت، مشکل پشت کنکوری‌ها را داشتیم. بزرگ‌ترین مشکل این بود که میلیون‌ها نفر مایل‌ بودند در کنکور شرکت کنند و دانشگاه‌ها فقط چند هزار نفر می‌گرفتند، مثلاً ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر. ما هم بین مردم بودیم و در فامیل می‌دیدیم که بچه‌ها می‌رفتند کنکور می‌دادند و ندرتاً قبول می‌شدند، افراد خاصی قبول می‌شدند؛ یا سفارشی بودند یا این‌ که امکانات درس ‌خواندن و استعداد ممتاز داشتند و در کنکور موفق می‌شدند. بقیه می‌ماندند.


این کار برای کشور خیلی ضربه بود. انقلاب فرهنگی هم که راه افتاد، همین دانشگاه‌ها هم تعطیل شدند. دانشگاه‌ها ۲ سالی تعطیل بود و دانشجو نمی‌گرفتند. دیدیم این وضع یک فاجعه برای کشور است.
من خطبه‌ای در نماز جمعه خواندم و توضیح دادم که چه اتفاقی می‌افتد که بچه‌هایمان الان در حد دیپلم بیرون می‌آیند و بعد هم بیکار می‌مانند و استعدادها زنده به گور می‌شود! گفتم این جریان فقری که در جامعه وجود دارد و تبعیضی که هست، هر سال عمیق‌تر می‌‌شود، چون یک عده‌ ممتاز - چه در داخل و چه در خارج- تحصیل می‌کنند و بعد هم کارهای اساسی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را به‌دست می‌گیرند و خانواده‌های مردم عادی هم باید در حد عملگی، یا کارمند و یا کاسب بمانند. این تبعیض را هیچ ‌وقت نمی‌توانیم به هم بزنیم، مگر اینکه به بچه‌ها میدان بدهیم که درس بخوانند و این بچه‌ها بعداً در قشر بالای کشور حضور داشته باشند.


این موضوع و تبعات آن را از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، پیشرفت و ظلمی که به این‌ها می‌شود، فشار روحی که به جوان‌ها می‌آمد، هزینه‌ای که برای اعزام به خارج می‌شد و پولدارها به خارج می‌رفتند و غیره را توضیح دادم. این خطبه را امام هم گوش داده ‌بودند. بعد که امام را دیدم، به من گفتند حرف‌های هشداردهنده‌ای زدید. می‌خواهید چه کار کنید؟ گفتم: می‌خواهیم یک دانشگاه غیردولتی درست کنیم تا از امکاناتی که الان هست، استفاده کنیم. می‌توانیم کلاس‌های درس‌ را در حسینیه‌ها، مساجد، در اوقات فراغت دانشگا‌ه‌ها یا مدرسه‌ها و جاهایی که مردم هدیه می‌کنند، بگذاریم و از نیروهایی هم که در جامعه وجود دارند و آدم‌های باسوادی هستند - استاد دانشگاه نیستند، ولی باسواد هستند- استفاده کنیم. مردم هم خودشان خرج تحصیل‌شان را بدهند و به خارج نروند. ایشان گفتند محاسبه‌ات درست است، اقدام کنید. گفتم مخالفند. می‌گویند این کار باید دولتی باشد، خصوصی نمی‌شود. ایشان گفتند: من این موضوع را حل می‌کنم و حل کردند.


امام یک میلیون تومان پول دادند و گفتند: من این را به این کار هدیه می‌کنم. در صحبتی هم اعلام کردند که این کار خیلی خوبی است که فلانی پیشنهاد کرده ‌است. دیگر این تندروها  نتوانستند مخالفت کنند.

ezatdf - ایران - تهران
می بینیم که شغالان بیشه مشغول پاره کردن یکدیگرند
سه‌شنبه 20 مهر 1389

romano - ایران - تهران
خیلی جالبه در مورد بعد از انقلاب می‌فرماید "افراد خاصی قبول می‌شدند؛ یا سفارشی بودند یا این‌ که امکانات درس ‌خواندن و استعداد ممتاز داشتند و در کنکور موفق می‌شدند." ای پدرسوخته اون موقعتونم که آره!
سه‌شنبه 20 مهر 1389

azadi - ایران - کرج
ارواح عمه ات راست میگی.
سه‌شنبه 20 مهر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
چند بار از او رودست خوردی باز هم فریبش را خوردی؟
سه‌شنبه 20 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
شما سردمداران رژیم اشغالگر در طول دوران سیاهتان از خمینی گرفته تا فرعون زمان خامنه ای، سعی کرده اید با تحقیر نمودن و تهدید کردن و ترور کردن رهبران سنی آنان را از سر راه بر دارند و به عناوین مختلف روح سنی دوستی را درمیان جوانان سنی بکشند و آنان را به سمت و سویی سوق دهند که خواسته ی رژیم است، و از طرفی جهت فریب افکار عمومی هفته‌ی نام نهاد وحدت را، راه اندازی کرده اند تاسر پوشی باشد بر جنایات بیشمار آنان نسبت به اهل سنت. و حال آنکه وحدت میان سنی و شیعه و انسجام اسلامی که از سوی زمامداران رژیم ولایت وقیح سر داده می شود، تنها یک ادعای واهی و توخالی است و سرابی است برای فریب و نیرنگ اقوام و ملتهایی که از دور صدای این طبل توخالی را می شنوند و نظاره گر ظلم و ستم اعمال شده بر اهل سنت ایران نبوده و نیستند،نمونه اش ترور دکتر عبدالرحمن قاسملو دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران و دستیاران راستینش آنهم بدستور مستقیم رییس جمهور وقت که خودت بودی الان مثل کفتار نوبت. شماهاست که همدیگر را از صحنه محف کنید ما ملت ایران فقط شاهد و نظاره گر هستیم,, مرگتان رسیده
سه‌شنبه 20 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
اکنون که دولت احمدی نژاد بار دگر خود را بر ملت تحمیل نموده و از روز اول با تیر و کمان همه‌ی ایران را نشانه گرفته، و با دستانی خون آلودتر و چشمانی پر کینه‌تر به اهل سنت خیره شده، گمان می‌رود روند این ظلم و ستم با یک واکنش بسیار شدیدی از سوی اهل سنت مواجه گردد. این واکنش بگمان غالب نه تنها مناطق اهل سنت را به آتش می‌افکند بلکه استقرار میهن عزیزمان را نیز خدشه‌دار خواهد ساخت، و اگر این روند بدین صورتی که در جریان است استمرار پیدا کند، ایران عزیزمان چون کشور اتحاد شوروی به چندین تکه تبدیل خواهد شد. البته تاریخ ننگ مسئولیت این تحولاتی که دشمنان میهن عزیزمان از آن شاد خواهند گشت، را بر دوش آخوندهای صفوی خون آشام و مصلحت پرست و کوته بین خواهد نهاد!,,,مرگتان رسیده.
سه‌شنبه 20 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
میهن عزیزمان؛ ایران، در سایه‌ی شوم عقلهای کوته اندیش و خونخوار صفویت جز خواری و بدبختی و ذلت و پستی هیچ درو نکرده است. و تنها راه نجات ایران بازگشت به دین و مذهب نیاکانمان است که از پیش از قرن 2 هجری تا قرن 10 هجری تاریخی با شکوه برای این مرز و بوم رقم زدند. تنها راه نجات ایران کندن این پوستین نحس صفویت است که بر این کشور با عظمت در نهایت قرن 9 و قرن 10 هجری پوشانیده شد، و آنروزی که شاه اسماعیل صفوی بر تخت نشست در واقع ایران و عظمت و تاریخ و مجد آن بخاک سپرده شد!,,,,,,,,,,,,,,,,نمانیم کین بوم ویران کنند / همی غارت از شهر ایران کنند. نخوانند بر ما کسی آفرین / چو ویران بود بوم ایران زمین. دریغ است ایران که ویران شود / کنام پلنگان و شیران شود. ای رژیم اشغالگر آخوندی مرگتان رسیده.
سه‌شنبه 20 مهر 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
اینهم مثل همون وقتی که بر بستر خمینی بودی واز خمینی پرسیدی ایا امام دراین شرایط فرد مناسبی برای جانشینی در نظر دارند وایشان در جواب گفتند بله .اقای خامنه ای .ازگفته های رفسنجانی در مجلس شورای اسلامی بعد از مرگ خمینی .(از این رفسنجانی اخوندتر هیچکس نیست)
سه‌شنبه 20 مهر 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
ای که بر پدر خودتان و اون امامتان لعنت که هر چی میکشیم از دست شما کلم به سرهاست!
سه‌شنبه 20 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
خب حالا که به همه سند لیسانس و دکترا دادی چرا همه بیکارند? درضمن قبل از انقلاب صلواتی شما مدرک دانشگاههای ایران همه جا قبول بود ولی حالا ارزشی نداره چرا? . چون هر اخود .. نشسته ای یه دانشگاه باز کرده و مدرک چاپ میکنه. حتی شرکتهای ایرانی هم این مدرکهارو قبول ندارند چون سواد پشت سرشون نیست.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

na rafigh - ایران - تهران
یواش یواش گند کاری ها داره رو میشه..ممنونم ای خدای مهربانی که تو هم تحمل و صبر و رازداری این پست فطر تها را نداشتی و ستار العیوب بودن خودت را به خاطر ملت ایران نادیده گرفتی ممنونم
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

ایرانی ایرانی باش - ایران - تهران
خدا بخواهد دارن همدیگر را افشا میکنن که چه پدری از مردم در آوردن
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
شنیده بودین دعوا سر لحاف ملا نصرالدین؟ شده مصداق ما...
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

SHEKAN - ایران - تهران
اکبر محترمانه کنار بکش . گند زدی !
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
رفسنجانی و oghab - فنلاند - هردو از یک جنس هستن. هر دو خائن وطن فروش البته oghab خائنتر از هاشمی
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

shahab46 - المان - هانوفر
تف بروح امامت وپدر مادر های همه شما حرام زاده هااز اول تا اخرتان
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

iranprotect2011 - ایران - ساری
خانه به دوش - سوئد - استکهلم - خاک بر سر هر چی سنی هست اولا........دوما هاشمی یک تو دهنی محکم خورد که ممکنه امروز یا فردا خبر سکته کردنش به گوشمان برسد...
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

yool - انگلستان - لندن
بازم این بابا یک خاطره از زیر عباش بیرون آورد.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

bavaffa - اذربیجان - باکو
ببخشید امام این یکمیلون با کار بدست اورده بود یا با حراج اموال مردم.کوسه توضیح مختصر بدهد.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
mazda قراضه .تو یه لقمه نون گدائیتو بخور چکار به کار ایران داری.که کی خائن.امثال تو برید خدارو شکر کنید.که یک کیس بدبختی دادید اومدید از طرف سازمان ملل .به خاطر بینوائی .وگر نه توی ایران اگر بودی باید قلکتو میفروختی .بشین نونت بخور ودم تکون بده.
چهار‌شنبه 21 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.