دیوید کامرون: گروگان بریتانیایی احتمالا با نارنجک آمریکایی‌ها کشته شده است


دیوید کامرون:
گروگان بریتانیایی احتمالا با نارنجک آمریکایی‌ها کشته شده است

لیندا نورگرو

در پی کشته شدن یک گروگان بریتانیایی در افغانستان، دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، اعلام کرد ممکن است این زن، هنگام عملیات نجات توسط آمریکایی‌ها کشته شده باشد و نه گروگانگیران.

به گفته نخست‌وزیر بریتانیا، ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، گفته است که تحقیقاتی در مورد عملیات نجات ناموفق لیندا نورگرو صورت خواهد گرفت.

لیندا نورگرو از ماه پیش میلادی در افغانستان در دست گروگانگیران بود؛ این شهروند بریتانیایی برای یک موسسه مشغول به کار بود و در زمینه توسعه کشاورزی و مناطق روستایی فعالیت می‌کرد.

پیش از این ناتو و مقام‌های بریتانیایی گفته بودند که این زن ۳۶ ساله به دست گروگانگیران و با مواد منفجره به قتل رسیده است.

با این حال روز دوشنبه دیوید کامرون در بیانیه‌ای اظهار داشت کشته شدن وی «به احتمال زیاد در اثر اشتباه» بوده است.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین گفت دیوید پترائوس صبح دوشنبه با او تماس گرفته و اطلاعات جدیدی به او داده است.

دیوید کامرون در عین حال تاکید کرد  وی تا تکمیل تحقیقات نمی‌تواند علت مرگ این زن را با قطعیت اعلام کند؛ وی افزود که بریتانیا و ایالات متحده در مورد مرگ این زن به طور مشترک تحقیق می‌کنند.

در همین حال دفتر نخست‌وزیری بریتانیا، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که روز سه‌شنبه دیوید پترائوس و دیوید کامرون در لندن با یکدیگر دیدار می‌کنند.

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا این دیدار را بی‌ارتباط با کشته شدن این شهروند بریتانیایی اعلام کرده و تصریح کرده است که این دیدار از چند هفته پیش برنامه‌ریزی شده بود.

در گزارش‌  اولیه‌ای که درباره عملیات نجات این گروگان بریتانیایی منتشر شده بود، به پرتاب نارنجک اشاره‌ای نرفته بود.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز دوشنبه در بیانیه خود گفت به گمان وی تصمیم برای نجات این گروگان اقدامی درست بوده است.

 از سوی دیگر ویلیام هگ، وزیر خارجه بریتانیا، روز دوشنبه در مجلس عوام گفت وی شخصا «چند ساعت» پس از ربوده شدن این زن، مجوز عملیات نظامی برای آزادی وی را صادر کرده بود.

ارتش ایالات متحده، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در بازبینی فیلم‌ها و صحبت با اعضای تیم نجات، مشخصا نمی‌توان به نتیجه قطعی درباره علت مرگ این زن دست یافت.
darius mis - انگلستان - لندن
به نظر میرسه که این هم یک بازی سیاسه دیگریست.وگرنه هم گروهای فعال و مردم عادی خاج گشوری میدوند که افغانستان وضع اشفته ای دارد.در ضمن در کابینه کامرون و اونهای که این صحبتها را میکنند بهتر میدونن که کار گروهای خودشونه یا همقارشون امیکایها هستند.که نمیخواستن در گیر گروگانکیری دیگر در منطقه داشته باشند و جنجال تازه تری شروع شود .پس دستور قتل خانوم را دادند به صورتی که معموریت آزادیش را داده ودر صورت مقابله به قول خودشون اگر هم خانوم گشته شد در بازی آنها خیالی نست. تمام شد. و جریان گروکانگیری به یک بقولی اشتاه شده و میپیچونن. اینامیگن کا رما بود اونا میگن نه باباجان کا ر کار شماست .تازه حالا باید دید برای این خانوم جسدی پیدا میشه یا نه ؟ داستان سر دراز دارد.شاید هم در برنامه جاسوس بازی این خانوم العان با یک اسم جدید بامشخصات تازه تر در جای دیکر باشد.
سه‌شنبه 20 مهر 1389

armin7 - هلند - روتردام
اینجاست که میگن مارادونا رو ولش غضنفر و بگیر. خدارحمتش کنه.
سه‌شنبه 20 مهر 1389

bg_m - بلغارستان - صوفیا
با سلام به همه دوستان نمیدونم چرا هر کی تو افغانستان خدمت میکنه یا برکنار میشه یا هم اشتباهی کشته میشه
سه‌شنبه 20 مهر 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
خب فرقش چیه؟ مطلب این است که این خانم مثل صدها ادم دیگر که در روز بر اثر خریت و تعصبات عقیدتی میمیرند کشته شده است. همین. تشخیص یا کارشناسی هیچ چیزی, نه جلوی تکرار این سفاکیها را میگیرد و نه این خانم را جان دوباره میدهد. نه؟ پس با تئوری و تخیل شوخی نفرمایید و انرژیتان را تحلیل نبرید. جانتان خوش.
سه‌شنبه 20 مهر 1389

black chador - امریکا - ولدن
تنها برای یک حرف باید اعدام شود . یوسف رشیدی دانشجوی پلی تکنیک بود که درروز دیدار احمدی نژاد از پلی تکنیک یک صفحه کاغذ را بالا برد که رویش نوشته بود "رئیس جمهور فاشیست پلی تکنیک جای تو نیست.
سه‌شنبه 20 مهر 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
روزانه ده ها افغانی بدست متجاوزان غربی کشته میشن هیچکس اعتراضی نمکنه.امابخاطریه زن غربی رسانه ها پرشده ازعکس او.بدرک بره به حهنم.
سه‌شنبه 20 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.