‌۱۴ زندانی سیاسی خواستار تشکیل گروه حقیقت‌یاب ملی در ایران شدند

 
۱۴ زندانی سیاسی خواستار تشکیل گروه حقیقت‌یاب ملی در ایران شدند

 

۱۴ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین با انتشار بیانیه‌ای، به همان شیوه مورد اشاره محمود احمدی‌نژاد پیشنهاد کرده‌اند که یک گروه حقیقت‌یاب مستقل ملی، متشکل از افرادی معتبر و مورد اعتماد جامعه برای کشف حقایق مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن تشکیل شود.

این زندانیان سیاسی خواستار آن شده‌اند که این کمیته  به دقت و بر اساس اسناد موجود، جوانب مختلف انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن و نیز ادعاهای مطرح شده در مورد تخلفات و دخالت‌های غیر قانونی را بررسی و عوامل پشت صحنه تخلفات و حوادث را شناسایی کند و نتایج کامل تحقیقات خود را در اختیار ملت ایران قرار دهد و عوامل واقعی بحران ساز را به مراجع قضایی معرفی کند.

بهمن احمدی امویی، میلاد اسدی، محسن امین‌زاده، علی پرویز، علی تاجرنیا، محمد داوری، مجید دری،  امیر خسرو دلیرثانی، محمد فرید طاهری قزوینی، کیوان صمیمی، کوهیار گودرزی، علی ملیحی، عبدالله مومنی و محسن میردامادی این بیانیه را امضا کرده‌اند.

 این زندانیان سیاسی تاکید کرده‌اند که تشکیل گروه مستقل حقیقت‌یاب ملی و انتشار بی‌طرفانه نتایج کار گروه، ضمن بازسازی اعتماد جامعه نسبت به امکان برگزاری انتخابات سالم در ایران، برای جامعه جهانی نیز الگو ساز خواهد شد و شبهه رفتار «دوگانه» با ملت ایران و بیگانگان را نیز برطرف خواهد کرد.

امضاکنندگان این بیانیه در بخشی از نامه خود به سخنان محمود احمدی‌نژاد، رئیس  ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در آن مجمع پیشنهاد کرد که یک گروه مستقل حقیقت‌یاب بین‌المللی حادثه حمله تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی را بررسی، عاملان واقعی و پنهان این جنایات را شناسایی و آنان را به دادگاه مستقلی برای محاکمه و مجازات معرفی کند.

۱۴ زندانی سیاسی امضاکننده بیانیه با اشاره به این سخنان نوشته‌اند که ملت ایران حق دارد که انتظار داشته باشد پیش از هر جای دیگر، در رفتار و چارچوبی مشابه آنچه برای رسیدگی به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ پیشنهاد شد، به حادثه‌ای رسیدگی شود که در ابعادی ملی دارای ویژگی‌های مشابه ادعاهای مطرح شده در مورد آن حادثه است.

این زندانیان سیاسی با اشاره به اعتراض‌های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته افزوده‌اند: «هرچند رسیدگی شفاف، بی‌طرفانه و اعتماد‌ساز به این اعتراضات مردمی می‌توانست باعث کنترل بحران شود و وجهه مردم‌سالار نظام و اعتماد عمومی نسبت به فرایند انتخابات را ارتقا دهد، اما با دخالت ماموران امنیتی، اطلاعاتی و نظامی، تردیدها و ابهامات تشدید شد و فضای امنیتی ایجاد شده، این رویداد را به یک بحران ملی بدل کرد.»

در این بیانیه، ماموران اطلاعاتی، امنیتی و نظامی «مداخله‌کننده» در انتخابات ریاست جمهوری متهم شده‌اند که «با ساز کردن قصه‌های تخیلی و روایت‌های مبهم، به افراد بسیاری اتهام وارد و هرکس را که خواستند، به این بهانه بازداشت و روانه زندان کردند.»

این ۱۴ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین سخنان محمود احمدی‌نژاد در مورد وجود آزادی های سیاسی در ایران را با توجه به رویدادهای بیش از یک سال گذشته، از جمله وقایع بازداشتگاه کهریزک، مردود دانسته و اعلام کردند که هنوز بی‌گناهان زیادی در زندان به سر می‌برند. 

Black Chador - امریکا - ولدن
اخه شما دارید با یک سنگ پا حرف میزنید نه یک انسان. ما از این زندانیان شجاع تمنا داریم که خودشون رو زنده نگهدارند چون ایران ازاد به یک یک شما احتیاج داره.
دوشنبه 19 مهر 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
درود به شرف زندانیان ازادیخواه در سراسر دنیا
دوشنبه 19 مهر 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
دکتر باز هم خراب کردی
دوشنبه 19 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.