مخالفت دو سوم آلمانی‌ها با اسلام‌دوستی رئیس جمهوری آلمان


مخالفت دو سوم آلمانی‌ها با اسلام‌دوستی رئیس جمهوری آلمان

کریستیان وولف و همسرش پیش از سخنرانی اش به مناسبت بیستمین سالگرد اتحاد دو آلمان

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که دو سوم مردم آلمان با اظهارات کریستیان وولف، رئیس جمهوری جدید خود، درباره اسلام مخالفند. آقای وولف اسلام را "بخشی از فرهنگ امروز آلمان" خوانده است.

طبق نظرسنجی تازه‌ای که نتایج آن در رسانه‌های جمعی آلمان منتشر شده است، حدود دو سوم مردم آلمان موضع رئیس جمهوری خود را درباره اسلام رد می‌کنند.

بیشتر محافل سیاسی آلمان نیز با نظر او مخالف هستند.

رئیس جمهوری آلمان در نطقی به مناسبت بیستمین سالگرد اتحاد مجدد آلمان گفته بود: "امروزه اسلام نیز مانند آیین‌های مسیحی و کلیمی به آلمان تعلق دارد".

او خود را رئیس جمهوری تمام کسانی خواند که با اعتقادات گوناگون از جمله اسلام، در آلمان زندگی می‌کنند.

آقای وولف گفت که در برابر جامعه آلمان از مسلمانان انتظار دارد که به ارزش‌های این جامعه احترام بگذارند.

اظهارات رئیس جمهوری بحث گسترده‌ای در محافل سیاسی و رسانه‌های جمعی به راه انداخت.

عده‌ای از او حمایت کردند، اما بسیاری از گروه‌ها و شخصیت‌های دارای گرایش‌های دست راستی، به شدت به او حمله بردند.

اکثریت مخالف

در نظرسنجی بنیاد "یوگاو" ۱۰۰۸ شهروند آلمانی مورد پرسش قرار گرفته‌اند. از این عده ۶۶ درصد گفته‌اند که با نظر رئیس جمهوری مخالف هستند و تنها ۲۴ درصد از او طرفداری کرده‌اند. حدود ۹ درصد نظری نداده‌اند.

بیشترین مخالفت از جانب طرفداران نیروهای راست بوده است، اما برخی از هواداران نیروهای چپ نیز با نظر رئیس جمهوری آلمان مخالفند.

بیشتر سیاستمداران محافظه‌کار با دیدگاه رئیس جمهوری مخالفت نشان داده‌اند.

ولفگانگ بزباخ، رئیس کمیسیون امور داخلی در پارلمان آلمان، به روزنامه "بیلد" شماره روز سه شنبه (۵ اکتبر) گفته است: "درست است که اسلام امروزه به صورت واقعیتی در زندگی ما در آمده است، اما آلمانی‌ها به سنت مسیحی – یهودی تعلق دارند."

کریستینه هادرتهاور، وزیر امور اجتماعی ایالت بایرن (از حزب سوسیال مسیحی) گفته است: "اظهارات رئیس جمهور باعث سوءتفاهم می‌شود. آزادی ادیان را نباید با برابری ادیان اشتباه گرفت."

محافل کلیسایی نیز به نحوی با اظهارات رئیس جمهوری ابراز مخالفت کرده‌اند. هانس یوخن یاشکه، اسقف هامبورگ، معتقد است: "مسلمانان البته باید در آلمان از امنیت و آسایش برخوردار باشند، اما آنها از فرهنگ دیگری هستند."

اسقف یاشکه تأکید می‌کند که آلمان به شدت از فرهنگ و سنت مسیحی متأثر است، و می‌افزاید: "ما برای حفظ فرهنگ غربی مبارزه می‌کنیم. مسلمانان باید به فرهنگ اکثریت شهروندان کشور ما احترام بگذارند."

بیشتر جمعیت‌های خارجیان مقیم آلمان از اظهارات اخیر رئیس جمهور این کشور استقبال کردند و آن را گامی درست در جهت جذب مهاجران با تبار غیراروپایی در جامعه دانستند.

ایمان مازیک، رئیس "شورای مرکزی مسلمانان آلمان" که تبار بیشتر اعضای آن از ترکیه است، به روزنامه "بیلد" گفته است: "رئیس جمهوری با این اظهارات پیامی روشن و دلگرم‌کننده به همه مسلمانان مقیم آلمان داد."

آقای مازیک انتقاد کرد که برخی از مردم آلمان، مسلمانان را "شهروندان درجه دو" می‌دانند.

shahab46 - المان - هانوفر
بنده خدا از ترس اسلامیست های تروریست یه حرفی زده چی بگه بدبخت والا خود مسلمانها حالشان داره از دینشان بهم میخوره فقط یه چندتا عرب وترک پیر وپاتال هستند که دنبال ذینندقربونش بروم مردم خودمان که خیالشان راحت شد خدمتی که خمینی دراین زمینه کرد هیچ وقت نباید فراموش کرد درعرض 30 سال ریشه اسلام را کند چندتا مفت خورهم که سنگش را بسینه میزنند با تغییر اوضاع رنگشان عوض میشه
چهار‌شنبه 14 مهر 1389

ghom.666 - ایران - قم
بریزید بیرون این دین کثیف را تا نابودتان نکرده.
چهار‌شنبه 14 مهر 1389

porharfi - هلند - آرنم
سالهای پیش از اشغال ِ کشور بدست ملایان! هم میهنان .مسیحی . زرتشت . یهودی .بهایی .سُنی.شیعه.و..و..همه با احترام و بدون ادعا ی برتری همزیستی. بیاد ماندنی داشتند..!
چهار‌شنبه 14 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
بدبختیاروپا اینه که مسیحیها در دینشون قوی نیستند و اجازه نمیدن دینبا سیاست قاطی بشه . در حالی که مسلمانها دین را بخش اصلی سیاست میدونن. حالا خودتون بقیه قصه را حدس بزنید. لااقل این عقیده اشغال فعلا در امریکا قدرتی نداره.
چهار‌شنبه 14 مهر 1389

klopatra7 - آلمان - دوسلدورف
اون روزی نیاد که اسلام جزو فر هنگ این مملکت شه. چون اسلام تنها نمیاد و همراه اون حجاب اجباری ازدواج اجباری و تعصبات خشک مذهبی و هزار تا کثافت که ایران و این همه کشور دیگه رو هم گرفته میاد. خود این طرف هم این حرفها رو باور نداره ولی موندن با این جماعت مسلمان که مثل مور و ملخ بچه میریزن و تعدادشون زیاد میشه چیکار کنن و میخواد یک جوری دلشونو به دست بیاره که قاط نزنن. حالم ازشون به هم میخوره حتی اینجا هم قتل های ناموسی میکنن. کسایی که ایران هستند باورشون میشه؟؟
چهار‌شنبه 14 مهر 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
تا اونجایی که من میدونم اکثریت آلمانها مثل بقیه کشورها، مذهب رو به ارث میبرند و اطلاعاتی از مذاهب دیگه ندارند و علاقه ای هم به شناخت آنها ندارند. توی همه کشورها به همین صورته و جای تعجبی نداره. مخصوصا در مورد اسلام که جای خود داره.
چهار‌شنبه 14 مهر 1389

pelle - سوئد - استکهلم
والا ما که از اسلام بجز بدبختی ، بیعدالتی و نابرابری مطلق بین زن و مرد ،فحشا اسلامی یعنی ضیغه که حتی آن را مقدس و واجب هم میدانند، جنگ ، ترور ،تقلب ، زندان ،شکنجه ، تجاوز، اعدام و گرفتن پول گلوله اش ،دروغ ، مزاحم شدن زن و دختر مردم در خیابان بعنوان امر بمعروف ،دزدی اموال مردم، و.و. و. و.و. چیزی ندیدیم ،حالا آدم چطور میتواند عاشق و والای یک چنین دینی بشود، دنیا را این دین نا امن کرده .حالا این آقا چطوراسلام دوست شده خدا داند .شاید در پشت پرده خبری است که ما نمیدانیم.
چهار‌شنبه 14 مهر 1389

bluestar - ایران - تهران
علتش اینه که اسلام رو مهاجران ترک به آلمانیها معرفی کردند. شاید اگه من هم جای اونها بودم بدم میومد.
پنج‌شنبه 15 مهر 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
کافییه یه بمبی چیزی تو یه جای آلمان بترکه تا این آقا به خودش بیاد.
پنج‌شنبه 15 مهر 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
klopatra7 - آلمان - دوست گرامی همه اینهایی که گفتی، کشتن ناموسی دختران، ازدواج اجباری زنان، حجاب و سرکوب و ....در اروپا بویژه در میان ترکان بشدت رایج است. ترکان پس از کولی ها عقب مانده ترین ماینوریتی های اروپا هستند. مسلمانان افراطی از تونس و مراکش و پاکستان هم به کار گسترش اسلام میپردازند. رویهم رفته اینها کاری کرده که اروپاییان از اسلام و مسلمانان ترس داشته باشند و گروههای راستگرا بر روی همین ترس تبلیغ میکنند و رای میاورند.
پنج‌شنبه 15 مهر 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
bluestar - ایران - تهران . در 31 سال اخیر بزرگترین رقم جنایت در ایران بوده بیش از هر کشوری حتی بیشتر از 150000 نفر در الجزایر. انوقت تو اسلام ترکها را مقصر می دانی????نخیر ترورها و عملیات انتحاری اسلامیون مورد نفرت ملتهاست نه حکومتهای دنبال منافع!!!!!!
پنج‌شنبه 15 مهر 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
arashbehdinگرامی دقیقاصحبتهای شمادرسته منکه یک خارجیم تحمل این عقبافتادگی .. این ترکهارو(بغیرازیکعده بسیارمعدود) ندارم چطوراین المانهااینهاروتحمل میکنند درتعجبم.
جمعه 16 مهر 1389

bluestar - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس - این آمار رو دیشب از احمدینژاد گرفتی؟
جمعه 16 مهر 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
bluestar - ایران - تهران . بسیجی امار دقیق است در فاصله ی 10 سال اخرینش چند سال پیش بوسیله ی گرو ههای تروریستی اسلامی..FIS----VA----GIA.. حدود 150000 نفر در الجزایر کشته شدند تو نمازت را بخوان وارد معقولات نشو.
جمعه 16 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.