درخواست گروهی از روزنامه نگاران ایرانی از احمدی نژاد


درخواست گروهی از روزنامه نگاران ایرانی از احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد در نیویورک مصاحبه های متعددی با رسانه های آمریکا داشت

بی بی سی : تعدادی از روزنامه نگاران ایرانی مقیم خارج از این کشور در نامه ای سرگشاده به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، خواهان پاسخگویی او به سئوالات خود شدند و هشدار دادند که روش مواجهه آقای احمدی نژاد با رسانه ها می تواند این تصور را ایجاد کند که او از روزنامه نگاران کشور خود گریزان است.

در این نامه که به امضای بیش از شصت روزنامه نگار ایرانی رسیده، آقای احمدی نژاد متهم شده است که در سفرهای خارجی فقط به سئوال خبرنگاران خارجی پاسخ می دهد و در کنفرانس های مطبوعاتی داخلی او هم عمدتا رسانه های طرفدار دولت فرصت طرح پرسش های خود را پیدا می کنند.

امضا کنندگان این نامه سرگشاده نوشته اند که روزنامه نگاران منتقد ایرانی یا به دلیل فشارهایی که به آنها وارد شده بود در خارج از این کشور به سر می برند، یا درون کشور زندانی هستند و یا ناچار به سکوت شده اند.

مسیح علی نژاد، خبرنگار ساکن بریتانیا که از امضا کنندگان این نامه است به بی بی سی فارسی گفت که با توجه به اینکه آقای احمدی نژاد به رسانه های غربی گفته است که در ایران آزادی بیان وجود دارد، "این فرصتی است که از او بخواهیم برای احترام به ادعای خودش به روزنامه نگاران ایرانی هم پاسخگو باشد."

او تاکید کرد که امضا کنندگان این نامه انتظار پاسخ مثبتی از آقای احمدی نژاد ندارند و این در واقع یک حرکت نمادین برای نشان دادن میزان پایبندی آقای احمدی نژاد به ادعاهایش در مصاحبه با رسانه های غربی است.

خانم علی نژاد گفت که سوالات بسیاری درباره وقایع پس از انتخابات ایران بی پاسخ مانده و این سوال ها در مصاحبه های متعدد آقای احمدی نژاد در نیویورک مطرح نشده است.

او گفت که هیچ خبرنگاری از آقای احمدی نژاد نپرسید که بر اساس آزادی که از آن صحبت می کند آیا به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اجازه داده می شود از تلویزیون ایران با مردم ایران صحبت کند؟

در نامه روزنامه نگاران ایرانی خارج از کشور آمده است که پاسخ منفی آقای احمدی نژاد به این نامه و یا بی پاسخ گذشتن او از کنار پرسش های روزنامه نگاران ایرانی، افکار عمومی دنیا را متوجه این سوال می کند که: "چرا رئیس دولت ایران از پاسخگویی به روزنامه نگاران کشور خود گریزان است و گفته او را درباره وجود آزادی بیان در ایران با تردید رو به رو می کند."

به گفته خانم علی نژاد این نامه که روز جمعه ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) منتشر شد به وسیله یکی از خبرنگاران خارجی به یکی از همراهان آقای احمدی نژاد در نیویورک تحویل داده شده است.

آقای احمدی نژاد که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا به سفر کرده، در طول اقامتش در نیویورک مصاحبه های متعددی با خبرنگاران رسانه های آمریکا و سایر کشور ها انجام داده است.

بیش از یک سال از انتخابات جنجال بر انگیز ریاست جمهوری ایران می گذرد و در این مدت تعداد زیادی از روزنامه نگاران ایرانی بازداشت یا مجبور به ترک ایران شدند.

afshin7174 - ایران - تهران
بابا این باراک اوباما چه سوخته که به اینا پول داده که همچین نامه ای رو بنویسن. لووووووووووووووووول
یکشنبه 4 مهر 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
تعجب میکنم اخه یه دیکتاتور چطوری میاد با خبرنگاران داخلی که به همه چیز واقف و اگاهند ،مصاحبه میکنه .!!؟؟ اون خود شیفتگی مصاحبه با شبکه های خارجی داره که خبرنگاراشون به همه جزئیات وارد نیستند و اگر هم سوال کنند جواب سوالشان را با سوال میدهد.دائما میگه که اینکه ایران آزادترین کشور دنیاست .اما کسانیکه حکومت میکنند جرات مصاحبه با خبر نگاران داخلی ندارند. این جنایتکاران دروغگو چیزی بپایان عمرشون نمونده. یه کم دیگه صبر کنیم گورشون رو گم میکنند.
یکشنبه 4 مهر 1389

ali203 - ایران - بوشهر
باور کنید حاج سید کل دکی محمود یهودی نژاد فارسی زبان منتخب پست ترین کثیف ترین و بیسوادترین فارس زبانان اشغالگر است وما ایرانیان بیغرت ترین نسل ایرانی
یکشنبه 4 مهر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خوب انقدر دروغ گفته که از مصاحبه مثل سگ میترسه چون 31 سال با دروغ و جنایت بر مردم ما حکومت کردند
یکشنبه 4 مهر 1389

ali203 - ایران - بوشهر
oghab - فنلاند - هلسینکی //مزدور خو د فروش حقیر بهتره بری فیلم صحبت محمدرضا پهلوی ان فقید بزرگوار را به زبان انگلیسی در سازمان ملل گوش کنی
یکشنبه 4 مهر 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
تو دهنی خوبی خورده با این نامه!ولی رو که نیست سنگ پا قزوینه
یکشنبه 4 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
من نمیفهمم چرا میخواهید با این سمبل کثافت رژیم اسلامی مصاحبه کنید? دروغ کم شنیدید?
یکشنبه 4 مهر 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
afshin7174 - ایران - تهران . تو مزدور حتما پول گرفتی که این چرت و پرت را بنویسی چون یک ضرب المثلی که میگه کافران همه را به کیش خود پندارند
یکشنبه 4 مهر 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
Black Chador - امریکا - ولدن . می خوان حالش رو بگیرن.
دوشنبه 5 مهر 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
اقای شجاع جیگردار که همش حرف حق میزنه و دیگر هیچ...که طرفداراش که براش غش میکنند که هیچ اونهایی هم که دوسش ندارن هم سالی حداقل یکبار مفتون حرفای عوامفریبش میشن و به به چه چه میکنن...این مفلوک بیسواد را همه ایرانیان میشناسند برای همین که نمیتواند خبرنگارهای ایرانی را مثل غربیها دور بزنه جرات نداره دو کلمه حرف بزنه.این ادم انقدر ترسوست که جرات رفتن به دانشگاهای مملکتی که خودش را رییس جمهور مردمی اش میداند را ندارد.از ترسش است که دقیقه به دقیق بدو بدو...کجا?نیویورک!!حالا جماعت مخالف و موافقش قربان صدقه سایز جیگرش برن.
دوشنبه 5 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.