معجزه موسی از لحاظ علمی تحقق پذیر است


معجزه موسی از لحاظ علمی تحقق پذیر است

شرح این معجزه در قرآن هم آمده است

معجزه پیامبر یهودیان و شکافتن دریای سرخ یکی از مهم ترین داستان های تورات است که بر اساس آن، حضرت موسی قوم بنی اسرائیل را از طریق شکافتن دریا از مصر خارج می کند.

به نص تورات، فرار پس از آن محقق شد که که آب دریا به کنار رفت و راهی برای گذر کردن این گروه از میان دریا باز شد.

برخی دانشمندان می گویند که این امر از طریق وقایع طبیعی امکان پذیر است.

در تورات آمده است: "پس موسی دست خود را مقابل دریا برافراشت و در طول شب بادی شدید از مشرق وزیدن گرفت و به قدرت خدا آب دریا کنار رفت و دریا دو نیم شد."

در ادامه داستان اشاره می شود که آب دریا مانند دیواری در کنار می ایستد و بنی اسرائیل به سلامت از میان دریا گذر می کنند، اما وقتی که قوم فرعون قصد گذر از همان مکان را داشتند، این دیوار آب می ریزد و آنها در دریا غرق می شوند.

شرح این معجزه در قرآن هم آمده است اما آیا وقوع این داستان در واقعیت امکان پذیر است؟

جواب این سوال به گفته کارل دروز، رهبر یک گروه تحقیقاتی از مرکز ملی تحقیقات جوی (NCAR) در ایالت کلورادوی آمریکا مثبت است، البته ممکن است که دریای سرخ دو نیم نشده باشد.

آقای دروز یک نمونه کامپیوتری از منطقه دلتای نیل که در نزدیکی دریای سرخ قرار دارد تهیه کرد.

او متوجه شد که تحت شراط بادی مساعد، منطقه کم عمقی که در نزدیکی پورت سعید واقع است می تواند خشک شود.

گفته می شود در مدت زمان خشک شدن موقت این مکان که دریاچه تانیس نام دارد، افراد می توانند از این محل گذر کنند.

در واقع آقای دروز اولین کسی نیست که بین این منطقه و داستان معجزه موسی که در تورات آمده است، ارتباطی دیده است.

در قرن نوزدهم ژنرال ارشد الکساندر تلاچ، یک افسر ارتش بریتانیا، گزارش کرد که این رویداد را به چشم خود دیده است.

آقای تلاچ گفت در طول شب بادی از سمت شرق وزید و وقتی که روز بعد از خواب بیدار شد از دیدن اینکه دریاچه به طور کلی از بین رفته و در گل و لای باقی مانده از آن مردم در حال رفت و آمد بودند، بسیار حیرت زده شده است.

khosh bavar - ایران - کرمان
اینقدر نماینده گان تمام ادیان ظلم و ستم کردند, که ادمی از دینش و اعتقادش متنفر میشه و یا به شک و تردید میافته و یا از روی ترس, که باعث تمسخر دینزده گان نشه, منکر دین و اعتقادش میشه, و از طرفی, کتاب ادیان فشرده و با زبان مخفی و اسرار امیز نوشته شده, که هر مفسری میتونه داستانها و تفسیرها ببافه !!
جمعه 2 مهر 1389

mdice7 - ایران - تهران
دیر آمدی ای موسی،دوره اعجازها گذشته است،عصایت را به چارلی چاپلین بده تا کمی بخندیم
جمعه 2 مهر 1389

pariha - کویت - کویت
معجزه دریا رو ول کنید پیش میاد زاینده رود هم اینجوره - باید به عصا سحری چسبید اخ چقدر خوبه برای دعوا کردن بزنی و فرار کنی شاید هم بزنی و خود غیب بشی
جمعه 2 مهر 1389

mehr47 - ایران - تهران
چه معجزه ای بالاتر از محمود که با یک متر و نیم قد دنیا رو قهوه ای کرده?
جمعه 2 مهر 1389

salad shirazi - امارات - دبی
به نظرتون از لحاظ علمی میشه ثابت کرد که چه جوری مهدی موعود الان 1300 ساله تو یه چاه داره نامه های مردم رو میخونه و حاجت روا میکنه اونم بدون اب و غذا و ککشم نمیگزه؟
جمعه 2 مهر 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
پس با این حساب معجزه ای اتفاق نیفتاده و یک عمل طبیعت را نباید به حساب ارتباط موسی و خدا گذاشت!
جمعه 2 مهر 1389

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
این مزخرف رو در یاهو سون هم نوشته. نزدیک به بیشتر از 80 درصد کامنتها اونو مسخره کردند. نشون میده که دیگه این مزخرفات خریدار چندانی نداره. هرچند در دنیای غرب هم آدم های مغز خشک کم پیدا نمیشه.. یکی نیست به اینها بگه شما اول برادریتون رو اثبات کنید بعد ادعای ارث کنید. الان علم تاریخ اگر کلیسا و صهیونیست ها بهش مجال بدن وجود موسی رو هم نمیتونه اثبات کنه چه برسه به اینکه چنین معجزه ای از طرف اون صورت گرفته باشه. مورد جالب دیگه ای که در این مقاله اومده آوردن قران به عنوان شاهده. یک مثلی هست که میگه: به روباه گفتن شاهدت کیه؟ گفت دمم..!!
جمعه 2 مهر 1389

experthoney - بحرین - منامه
salad shirazi - امارات - دبی. ثابت شده، ولی نفهماش نمیدونن،
جمعه 2 مهر 1389

Ezhaq - ایران - تهران
shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی وقتی ... مثل محمد معجزه داره بهتر از این نمی شه.
جمعه 2 مهر 1389

pelle - سوئد - استکهلم
چرا تمام معجزه ها باید در هزاران سال پیش اتفاق بیفتد مردمان آن زمان شاید زیاد به این معجزه ها احتیاج نداشتند ولی الآن مردم راحت هر چیزی را قبول نمیکنند چرا الآن هیچ معجزه ای اتفاق نمی افتد.
جمعه 2 مهر 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
غرب خودش در فکر تسخیر فضاست بعد برای کشورهای جهان سوم در حال اثبات چرندیات مضحک کتب دینی//خمینی در ماه...8000 امامزاده..چاه جمکران..شق القمر ..عروج رهبر اسلام به اسمان و چانه زدن با خدا برای کاهش نماز روزانه و و تعدادی اختراع داخل برای سواری تعدادی هم ترفندهای خارجی.همین.
جمعه 2 مهر 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
چه حرفا موسی عصایش به زمین انداخت و عصا مار شد , و .. من تا این معجزات رو با چشمم نبینم باور نمیکنم , هیچ کدام از نظر عقل و خرد درست نیست و همه این معجزهها فقط برای فریب دادن انسانهای فقیرو نادان است , که متأسفانه در همین سایت هم کم نیستند کسانی که با بند پوسیده این پیغمبران در چاه افتادن و تا چیزی می بینن زود ایه ای از خدا بر اونها نازل میشه و زود مینویسنش و بازار گرمی میکنن تا حقوقشون قطع نشه , تمام این داستانها دروغه .
شنبه 3 مهر 1389

Pezhman - اتریش - وین
موسی وجود خارجی نداشته.اسطوره های گیلگمیش ورستم وسهراب وقوانین حمورابی واقعی تر هستند تا این مزخرفات.حضرت محمد که توسط زنش خدیجه با یهودیت آشناشد.اسلام را برمبنای آن وکمک سلمان فارسی پی ریزی کردند.باقتل وعام یهودیان بنی قریضه که کارشان کشاورزی بود .این سئوال مطرح میشود. اگر محمد به خدا وموسی اعتقادی داشت آیا اینگونه با قوم او رفتار وهمه معتقدان به خدای یکتا راتوسط علی (خلخالی عرب)سرمی برید.؟همش بخاطر غارت و دزدی وتجاوز ومال دنیا بوده. دزدی دسته جمعی تحت نام غنیمت وجهاد. دزدی بد است ولی غنیمت خوب است.!!! سعدی میفرماید:اگر خدای نباشد ز بنده ای خوشنود //شفاعت همه پیامبران ندارد سود..(نفی شیعه گری که به شفاعت امامان استوار ومعتقد است.) درمورد باد.اگرشدید بوده چنانکه باعث دیوارشدن آن دریا شده., باید ششصدالی هفصد کیلومتر سرعتش بوده باشد. خب,وزن حجمی انسان باوجودآنکه بیش از سه چهارم بدن انسان مایع است کمتراز آب است. به زبان خودمونی اول آدمها را باد میبرد.مورد دوم دریاچه عمقش چقدر بوده که باوزیدن چندساعت خشک شده حتمان نیم متر.!!
شنبه 3 مهر 1389

Pezhman - اتریش - وین
نکته قابل توجه آن است که مصریان دارای بیشترین کشفیات باستان شناسی جهان هستند.خط هیروگلیف بدست کاردانان, رمزگشایی شد.واکنون از نحوه زیستن و اسامی فراعنه ومراسم مذهبی وطرز جنگ ونبرد و ابزار و یراق نظامیان وغیروووو را میدانیم حتی ازجایگاه زنان وبخصوص همسر فرعون در سیاست وجامعه آن دوران خبر داریم.وکم کم وتکه تکه(پازل وار) تاریخ دوران شکوه مصر باستان معماهایش را برایمان راز گشایی مینماید.ونکته قابل اندیشه وتامل آن استکه, تائید همه چیز وهر کس شده . بجز موسی ویا مدرکی دال برمهاجرت وکوچ یهودیان به سمت سرزمین موعود !!! اصلا" وابدا" خط وخبری یوخ مسن.
یکشنبه 4 مهر 1389

tuti_lol - ایران - تهران
وجود شما خودش معجزه هستش جرا نمی فهمید!؟
دوشنبه 5 مهر 1389

Pezhman - اتریش - وین
مخصوصا"هاله نور و باور کننده هایش.!!!
دوشنبه 5 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.