۱۲ نفر بر اثر انفجار بمب در جریان رژه نیروهاى مسلح در مهاباد کشته شدند

 
۱۲ نفر بر اثر انفجار بمب در جریان رژه نیروهاى مسلح در مهاباد کشته شدند

 

انفجار بمبى در ۵۰ مترى مراسم رژه نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى ایران در شهرستان مهاباد تا کنون ۱۲ کشته و ۷۵ مجروح بر جاى گذاشته است. استاندار آذربایجان غربى گفته است که دو نفر از کشته شدگان از همسران فرماندهان ارشد نظامى شهرستان مهاباد هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت هاى پزشکى وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى عصر روز چهارشنبه آخرین آمار کشته شدگان انفجار در مهاباد را ‪ ۱۲‬تن و مجروحان را ۷۵ نفر اعلام کرد.

پیشتر، وحید جلال زاده، استاندار این استان گفته بود که دو نفر از کشته شدگان از همسران فرماندهان ارشد نظامى شهرستان مهاباد هستند.

وى در گفت و گو با خبرگزاری مهر افزوده بود که حال چهار نفر از مجروحان وخیم است.

استاندار آذربایجان غربی می گوید که در جریان این انفجار هیچ فرد نظامی کشته نشده است و تمام کشته شدگان، زن بوده اند.

آقای جلال زاده افزوده است: «بمبگذاری شهرستان مهاباد از طریق مواد منفجره‌ای که درون ساک جاسازی شده بود در زمان تماشای رژه نیروهای مسلح رخ داد.»

در همین ارتباط، صلاح الدین خدیو، روزنامه نگار در مهاباد، در گفت و گو با رادیو فردا گفت: «این انفجار پیش از ظهر امروز در فلکه مادر مهاباد اتفاق افتاد. شیی انفجارى طورى جاگذارى شده که بیشتر تلفات از زنان و بچه ها بوده اند.»

وی اظهار داشت: در سال هاى اخیر چنین انفجارهایى در مهاباد سابقه نداشته و آخرین مورد آن در سال ۱۳۶۶ بوده که در جریان راهپیمایى ۱۳ آبان آن سال بمب منفجر شد.

آقای خدیو افزود: هنوز کسى مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است ولى مقامات استاندارى مى گویند که کار ضد انقلاب بوده ولى مردم با تعجب، شک و ناباورى به این پدیده نگاه مى کنند و هنوز از طرف مردم کسى به عنوان مسئول این کار نام برده نمى شود.

در همین حال، خبرگزارى مهر گزارش داده است: «شدت انفجار که در محل استقرار بانوان در مراسم سان و رژه نیروهاى مسلح در مهاباد روى داد به حدى بود که بر تعداد مجروحان حادثه پس از یک ساعت از وقوع اقدام تروریستى همچنان افزوده مى شود.»

گزارش تلویزیون عرب زبان العالم وابسته به صداى و سیماى جمهورى اسلامى حاکى است که این انفجار ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه رخ داد.

خبرگزارى فارس که نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است نیز از قول مدیر کل سیاسى و انتظامى استاندار آذربایجان غربى گفته که این عملیات انتحارى بوده است.

فخر على نیکبخت افزوده است: «مسئولان اطلاعاتى استان اقدامات خود را براى یافتن گروهگ مغرض آغاز کردند ولى هنوز در این ارتباط اطلاع موثقى در دست نیست.»

پیشتر نیز استاندار آذربایجان غربى «ضد انقلاب» را عامل اصلى این حادثه معرفى کرده و گفته بود: «متاسفانه آنچه از ظاهر امر پیداست این بار نیز ضد انقلاب با نفوذ در بین مردم و بانوان حاضر در مراسم سان ورژه نیروهاى مسلح چهره کریه خود را نشان داد.»

صفر عیسی زاده، نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، نیز در گفت و گو با رادیو فردا مدعی شد که «بمب گذاری مهاباد از سوی ایادی آمریکا و اسرائیل صورت گرفته و دشمنان آن را طرح ریزی کرده بودند.»

این نماینده مجلس همچنین اعلام کرد که یک نفر در رابطه با این بمبگذاری دستگیر شده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

شهرستان مهاباد که ساکنین آن کرد و سنى مذهب هستند در جنوب استان آذربایجان غربى واقع شده و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

این منطقه از جمله نقاطى است که کردهاى شورشى وابسته به پژاک در آن فعال هستند و علیه جمهورى اسلامى ایران مى جنگند.

هر سال در روز ۳۱ شهریور و همزمان با آغاز جنگ هشت ساله میان ایران و عراق نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى در شهرهاى مختلف اقدام به برگزارى رژه مى کنند.

yashasinazarbaijan - امریکا - نیویورک سیتی
کثافت های حرومزاده کار خودشونه چرا که اگه گروهی میخواست این کار را بکنه بمب جائی میگذاشت که حداقل یک نفر از نیروهای امنیتی هم زخمی بشه چطور ممکنه که همه کشته شدگان زن میباشند. ما باید همه با هم چه کرد چه لر چه ترک چه جنوب چه شمالی دست در دست هم بدیم و ایران رو از دست این لاشخوران نجات بدیم یاساسین ایران
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

karkas - ایران - اصفهان
اگه انتحاری بوده پس کیا دستگیر کردن ، هر کی بود خیلی حروم زده بوده، من فکرم قر از خود آخوندا به جائی دیگه نرفت
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
عملیات تروریستی و بمب گذاری از طرف هر گروه و سازمانی باشه بشدت محکوم است. با این اعمال زشت کار به جایی نخواهد رسید .این روش مبارزه نیست و نخواهد بود. باید به مردم اگاهی داد تا مردم به رشد سیاسی و فکری کامل برسند.انگاه میتوان ایرانی آزاد و دمکرات را بنا نهاد .
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

guevara - سوئیس - زوریخ
همه احزاب کوردی،دموکرات،کومه له،پژاک و .. این سناریوی رژیم رو محکوم کردند. بژی کورد و کوردستان.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

reza paris - ایران - تهران
کار خود اخوند ها هست .
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
کار خود رژیمه ,,برای بدنامی ملت ملت کرد یا گروهکهاست بهر حال این آخوندها برای منافع خودشان دست به هر فکری و هر کاری دست میزنند
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
تسلیت به هموطنان کرد/خدایش هموطنان کرد همیشه تحت ظلم وستم این رژیم منفور بوداند.مرگ برخامنه ایی وهمه جنایتکاران اسلامی که هدفی جز نابودی ایران و ایرانی ندارند فرقی نمیکنه ترک وکردوفارسو.....
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

guevara - سوئیس - زوریخ
این انفجار در بین خانواده های کورد سر به رژیم (جاش منگورها) اتفاق افتاده.بر همگان واضح است که ج.ا با این کار میخواهد وابستگی جاشها (خائنین) را بخود و نفرت آنان را به کوردها و احزابشان را بیشتر کند.خائن باید بمیرد ولی آزار و کشتار زنان و بچه های بیگناه کاری ناجوانمردانه است و هیچ کوردی از ان دفاع نمیکند.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

amoo uk - انگلیس - لیدز
این جنایت کاره نیروهایه خودسره حکومت جور و جهله .باز هم تشویش ذهنیت مردم نسبت به کردستان
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

arashfarnod - کانادا - ونکور
.. قبلا گفتم این حکومت از طریق اختلاف بین قومیتها نیز این کار را کرده و می کند .شعار تماشاچیان شهرداری تبریز علیه دائی و باقری با هدف و برنامه ریزی شده از طرف حکومت بوده و متاسفانه باز هم دائی د ر دام خائنانه رژیم افتاد.واین دستاویز خویی می شه برای کمیته انضباطی تا ترک و فارس و عرب و کرد و همه بندازه به جون هم .(در ضمن مجتبی خامنه ای برای معامله سه جزیره ایرانی با اماراتیها از طریق چینی ها وارد مذاکره شده است.بعدا متوجه می شوید که حرفها راست است.)
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
کار خود این ملاهای ادمکش جانیه! اینا کم از این کارا نکردند. خودتونید! مرگ بر خامنه ای چلاق ادمکش. مرگ بر حامیان این رژیم
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

massoudoslo - اسلو نروژ - اسلو نروژ
حکومت تزویر و ترور اسلامی در ایران در صدد ساخت دشمن و خطر واقعی و قابل رویت در سطح اجتماع میباشد به طوری که اعوام را از حضور دشمن بیرحم خاطر جمع کند که به وقت درست ازشان استفاده کند و سعی در کمرنگ کردن جنایات خود دارند! و همچنین امروز این حکومت از هر چه استفاده میکند تا بیشتر بماند.در غیر این صورت به جنگ ، بمب گذاری ،اغتشاش داخلی خوش آمدید.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

arashfarnod - کانادا - ونکور
رژیم فاسد جمهوری اسلامی دست به هرکاری می زند تا بقای خودش را حفظ کند.انفجار در نزدیکی رژه نیروی های مسلح, ترور یک استاد دیگرو...همه و همه از نقشه های این وطن فروشان است.استاد علی محمدی که یادتان هست.تهدید اساتید دانشگاه و دانشجویان به کنار حالا تهدید نیرو های مسلح و حانوادهایشان شروع شده. البته اینهاخیلی ها را با انفجار از بین برده اند.هیچ کس فرماندهان ارتش مثل فکوری و فلاحیان و خیلی های دیگر از جمله فرمانده سپاه کاظمی و همینطور صیاد شیرازی(ترور)را از یاد نمی برند.می توان گفت رژیم هر روز ضعیف تر شده و دست به این کار های احمقانه می زند. امروز اولین روز پیاده کردن طرح هدفمند کردن یارانه ها ,هفته دفاع جنگ (جنگی که خودشان شعله ور کردن تا به اهدافشان برسند)و خیانت روحانیت به مردم ایران است.بنابر این فکر مردم باید منحرف شود. ......
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

arashfarnod - کانادا - ونکور
قبلا گفتم این حکومت از طریق اختلاف بین قومیتها نیز این کار را کرده و می کند .شعار تماشاچیان شهرداری تبریز علیه دائی و باقری با هدف و برنامه ریزی شده از طرف حکومت بوده و متاسفانه باز هم دائی د ر دام خائنانه رژیم افتاد.واین دستاویز خویی می شه برای کمیته انضباطی تا ترک و فارس و عرب و کرد و همه بندازه به جون هم .(در ضمن مجتبی خامنه ای برای معامله سه جزیره ایرانی با اماراتیها از طریق چینی ها وارد مذاکره شده است.بعدا متوجه می شوید که حرفها راست است.)
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
وحید جلال زاده، استاندار استان آذربایجان غربی گفت که تقریبا همه مجروحان و شهیدان حادثه" زنان و کودکان بوده اند...آقای جلال زاده همچنین در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفت که به نیروهای نظامی حاضر در مراسم رژه آسیبی نرسیده است.بابت این خبر خوش به خاعنه ای پاداشی خوبی نصیب خود کردی,,,,,,,,,, تخم شیاطین ملت کرد زن و بچه خودش را نمی کشد این جنایتها فقط از رژیم وقیح خاعنه ای و لباس شخصیها برمیاد. ,,فعلا هر غلطی و هر جنا یتی میتونید بکنید ولی امان از روزی که رژیم فاسد آخوندیسم سقوط کند همه شماها البته با خانواده محترم شما از چنگ ملت ایران هیچ راه گریزی ندارید
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

baas - هلند - روتردام
به امید نابودی حکومت اسلامی .
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
کار خودشونه
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

YAVARAM - المان - تهران
بخدا یه ذره عقل خیلی خوبه اخه دوستان پرفسوری که میگید کار خودشونه یکم فکر کنید مگه حکومت مرض داره طرفدارای خودشو بکشه؟! یه کم عقل خیلی خوبه
-----------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را صحیح بنویسید.
باتشکر
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

بهدین - آمریکا - نشویل
YAVARAM - المان - تهران. مثل اینکە شما شطرنج بلد نیستید.
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.