کلاهبرداران بانک صادرات در امارات ماندند

 
کلاهبرداران بانک صادرات در امارات ماندند

جام جم آنلاین : دادگاه استیناف دوبی درخواست ایران برای استرداد دو ایرانی که متهم هستند 84 میلیون درهم معادل 23 میلیارد تومان از بانک صادرات ایران کلاهبرداری کرده اند را رد کرد.

دو فردی که ایران خواهان استرداد آن ها شده است متهمند با تهیه اسناد تقلبی و دستکاری در اسناد غیر رسمی مثل فاکتورهای تجاری و گواهینامه های بررسی محموله و ارائه آن ها به بانک صادرات ایران 84 میلیون و 656 هزار و 788 درهم از این بانک کلاهبرداری کرده اند.

دادگاه استیناف دوبی روز گذشته با بررسی درخواست ایران با استرداد این افراد به این کشور خودداری کرد. پرونده ای علیه این دو نفر در دو کشور امارات و ایران تشکیل شده است.

بر اساس اسناد پرونده این افراد در دوبی، آن ها با ادعای ارسال یک محموله شمش طلا توسط شرکت خود در دوبی به ایران توانسته اند از بانک صادرات ایران این مبلغ را دریافت کنند. آن ها با ارائه اسناد جعلی به بانک خواهان گشودن اعتبار اسنادی لازم در این خصوص شدند و بنابراین مبلغ مذکور را از سوی بانک دریافت کردند.

محمد رضا، مدیر بخش اسناد بانک گفته است سه شرکت در ایران برای خرید طلا از این افراد در شعبه بانک صادرات ایران در دوبی اقدام به گشایش اعتبار اسنادی کردند و 105 میلیون درهم برای آن ها در این شعبه سپرده گذاشتند.

این بانک پس از تایید اسناد ارائه شده از سوی دو طرف برای انجام این معامله 84 میلیون درهم به حساب شرکت متعلق به این افراد واریز کرد.

بانک صادرات ایران پس از پی بردن به این کلاهبرداری در 15 فوریه 2008 شکایتی را علیه این افراد به پلیس دوبی ارائه کرد.

sasan(007) - امارات متحده عربی - ابوظبی
چه بانک مزخرفی اینجا بی اعتبار ترین بانکها بانکهای ایرانیه ههههههههههههه
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

habibollah - ایران - تهران
خیلی جالبه بانک دوبی 105میلیون درهم رو 84میلیون درهم تحویل داده.21میلیون درهم فقط گیره بانکه اومده.هاهاهاهاها
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

شمبلیله - انگلیس - لندن
اگه یه خورده بیشتر بگید چه جوری این کار رو انجام دادن ممنون میشم و شاید هم پولار ..
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

m3rt3ga - امارات - دبی
میدونم کین این 2 تا!!! مطمئن بودم ازاد میشن...
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

choke_bander - امارات - دبی
خدایی خیلی بانک الکیه . من کیف پولیمو دزدیدند زنگ زدم به بانک صادرات گفتک که کارتمو ببندین یارو میگفت خودت باید بیایی اینجا و وووووووو خلاصه بگم بعد از یک هفته رفتم یک حساب جدید تو یکی از بانکای عربی باز کردم حالشو هم دارم میبرم .
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.