قطبی: خودمان را برای جام جهانی ۲۰۱۴ آماده می‌کنیم

 
قطبی: خودمان را برای جام جهانی 2014 آماده می‌کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اکنون هر مسابقه‌ای که انجام می‌دهیم، در راستای آماده‌سازی برای جام‌جهانی 2014 است.

افشین قطبی در گفت‌و‌‌گو با سایت فیفا اظهار داشت: خوشبختانه در این فوتبال استعدادها زیاد هستند. احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، میلاد زنیدپور تنها چند نمونه از خیل عظیم این نسل جدید هستند که آینده ای درخشان دارند.
این مربی 46 ساله در این مصاحبه به نکات دیگری اشاره کرد که مشروح آن در زیر آمده است:

*ارزبابی شما از پیشرفت‌های تیم ملی در یک سال گذشته چیست؟
تیم ایران دوره‌ای گذرا را پشت سر گذاشته است. با استفاده از بازیکنان بااستعداد و تازه وارد زیاد در کنار چند چهره قدیمی می‌خواهیم تیمی بسازیم که باز هم جزو بهترین‌های آسیا باشد. اکنون سازماندهی خط دفاع تیم بهتر از گذشته است و منظم‌تر بازی می‌کند. این وضعیت بهبود‌یافته در تیم سبب شد در کنار دسترسی به سرعت و قدرت تهاجمی بیشتر، بتوانیم نتایج خوب اخیر را کسب کنیم. بردهای درخشان تازه ما نشان از آغاز آینده‌ای طوفانی و روشن دارد.

*تیم ملی ایران چهره کاملا متفاوتی نسبت به تیمی که در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2010 ظاهر شد، پیدا کرده است. بسیاری از قدیمی‌ها جا را برای تازه‌ واردان باز گذاشتند...
پس از آنکه در آخرین مرحله مقدماتی جام‌جهانی گذشته تنها 8 دقیقه با حضور در این پیکارها فرصت داشتیم و بعد این فرصت را از دست دادیم، ‌زمان خیلی خوبی پیدا کردیم تیمی جدید را از نو بسازیم. اکنون به لطف خون تازه‌ای که به تیم تزریق شده، در هر پست دو بازیکن داریم و تیم ترکیبی معقول از تجربه و جوانی است. اینک میانگین سنی کمتر از 25 سال شده است.

*علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا مدت‌های مدیدی فرمانده تیم ملی بودند. اکنون چه بازیکنی می‌تواند جانشین این بزرگان شود؟
ما بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند به اشکال مختلف فرماندهی تیم ملی را برعهده گیرند. بخصوص جواد نکونام توانسته خودش را به عنوان کاپیتانی برجسته اثبات کند. او برای تیم در داخل و خارج از میدان یک الگوی واقعی است.

*بزرگترین استعداد‌‌های تیم ایران شامل چه بازیکنانی می‌شود؟
خوشبختانه در این فوتبال اینگونه استعدادها زیاد هستند. احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، میلاد زنیدپور تنها چند نمونه از خیل عظیم این نسل جدید هستند که آینده‌ای درخشان دارند.

*شما می‌خواهید فاتح جام‌ملت‌‌های آسیا در قطر شوید. فکر می‌کنید فوتبال ایران از چنین شانسی برخوردار است که خون تازه‌ای به شریان‌های آن دمیده شود؟
صدالبته بله. فوتبال در ایران نقش بسیار مهمی دارد و درصورت کسب عنوان قهرمانی، برای هر ایرانی و کل جهان شور و شوق بسیاری دربر خواهد داشت.

*وضعیت رقبای همگروهی یعنی کره‌شمالی، عراق و امارات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در فوتبال بین‌المللی دیگر حریف آسان وجود ندارد. در هر دوره از مسابقات فاصله قدرت تیم‌های آسیایی کاهش می‌یابد. از این رو حالت یکه‌تازی مثل گذشته وجود ندارد.

*آیا بازیکنانی مثل علی کریمی و حسین کعبی این شانس را دارند که به تیم ملی اضافه شوند؟
درهای تیم ملی به روی همه بازیکنان آماده، منظم و با روحیه تیمی بالا،‌ ‌باز است.

*پس از مسابقات جام ملت‌های آسیا،‌ مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل از راه خواهد رسید. چگونه می‌خواهید تیم‌تان را آماده حضور در این پیکارها کنید؟
ما الان هر بازی که انجام می‌دهیم، در راستای آماده‌سازی برای جام‌جهانی 2014 است. پس از این حیث کارمان را از مدت‌ها قبل شروع کرده‌ایم. امیدواریم کسب عنوان قهرمانی در جام ‌ملت‌ها بتواند به فوتبال کشور اعتماد به نفس لازم را ببخشد که توان حقیقی و کیفیت واقعی خود را عیان کند.

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
نه، 2014 زوده آقا افشین 2018 یا 2022 بهتره .!!!
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

zoroye iran - اتریش - وین
اگه واقعا هدفتون جام جهانی است بازیکنهای امید یا جوان رو در تیم تزریق کنید که تا 4 سال دیگه در تیم جا بیفتن الان بختیار رحمانی -ارش افشین- سینا عشوری-حقیقی-علی عسکر-حاج صفی و خیلی ها هستند واقعا اینده دارن دست از سر مجیدی کریمی نکونام و غیره بردارید مثل کره و ژاپن عمل کنید البته این حرفا فایده نداره مردم ما تحمل باخت ندارن در مقابل کره 90 دقیقه دفاع کردیم انگار فینال جام جهانی بود محتاط و دفاعی بازی کردیم خجالت هم نمیکشن حال کردن کره رو شکست دادن در بازیهای تدارکاتی تیمها انواع و اقسام شیوها رو تمرین میکنند تا در این بازیها چیزی یاد بگیرند ما فقط بفکر نتیجه هستیم و به هیچ کس زمان نمیدیم حتی اگه هدینگ یا مورینیو هم مربی ایران باشه
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

shahab46 - المان - هانوفر
علی دایی را هم ببرید برای جارو کشی.راستی یادم رفت دادشهای لات علی دایی هم واسه دعوا کردن خوبند.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

ashkan_m2013 - ترکیه - استانبول
zoroye iran - اتریش - وین. . غیر از دعوت حقیقی و علی عسگر بقیه چیزارو باهات موافقم..
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

ashkan_m2013 - ترکیه - استانبول
zoroye iran - اتریش - وین. باز که 40 سال پیشو گفتی..کعبی نکونام زنیدپور در سایت فوتبال ایران خوندم حالا تو ندیدی واطلاعاتت کمه تقصیر من چیه..غلام رضایی هم اگر میداوودی مجیدی خلعتبری شجاعی باشند که تو 18 تاهم نیست..آسمونو عشقه دریارو عشقه آبیو عشقه..راستی استقلال دو ستاره داره لنگ چی؟دوتا آفتابه:)هنوز فینال اسیا هم ندیدین عقده ایها..در جدول فیفا هم حتی جزو باشگاههای برترهم نیستین..
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.