دیپلمات سابق ایران در بلژیک: منافع ایران دارد به یغما می رود

 
دیپلمات سابق ایران در بلژیک: منافع ایران دارد به یغما می رود

فرزاد فرهنگیان، دیپلمات سابق ایران در سفارت جمهوری اسلامی در بلژیک

فرزاد فرهنگیان، رایزن دوم سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک می گوید که به باور او و در سطح کارشناسی و سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی باور عمومی این است که مردم، انقلاب و منافع ایران دارد به یغما می رود.

آقای فرهنگیان که در حال حاضر و پس از استعفا از رایزنی سفارت ایران در بلژیک به نروژ پناهنده شده و در اسلو به سر می برد، در گفت وگو با فهمیه خضر حیدری از رادیو فردا به مسائلی که از سوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی علیه او و دیگر دیپلمات های ایرانی مستعفی مطرح شده، پاسخ داد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی،
گفته بود که دو دیپلمات ایرانی در کشورهای فنلاند و بلژیک ‌که به تازگی «در اعتراض به سرکوب مردم» از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند، به دنبال منافع شخصی بوده و انگیزه سیاسی نداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه استعفای دو دیپلمات ایرانی در فنلاند و بلژیک را کاری «زشت و تخلف اداری» دانسته و در عین حال هرگونه انگیزه سیاسی برای این اقدام را رد کرده است.    
    
آقای فرهنگیان در پاسخ به گفته های آقای مهمانپرست گفت: «استعفای ما حتما انگیزه سیاسی داشته، من خطاب به آقای مهمانپرست که مانند سعید الصحاف صحبت می کند و با شناختی که ما از ایشون داریم، مانند سعید الصحاف حرف می زند اما ما که ایشان را می شناسیم، می دانیم که فرقشان با سعید الصحاف است که او به کارش اعتقاد داشت، ایشان آن اعتقاد را هم ندارد. اگر کسی انگیزه سیاسی نداشته باشد نمی آید در رسانه ها مطرح شود.ضمن این که چه طور است که کشتن مردم و سرکوب مردم کارزشتی نیست اما استعفای دیپلمات به نشانه اعتراض را کار زشت می خوانند.»

سعید الصحاف، آخرین وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی رژیم بعث عراق بود که بابت تکذیب اخبار و وارونه نشان دادن حقایق در زمان حمله آمریکا و نیروهای ائتلاف به عراق در سال ۲۰۰۳ به پدیده ای در دنیای رسانه تبدیل شده بود.

«شاید منظور پانزده ماه از کشتار مردم است»

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با بیان این که ماموریت دیپلمات‌های مستعفی به پایان رسیده بود، درباره انگیزه سیاسی این افراد از استعفا نیز گفته بود: ‌«انگیزه سیاسی این افراد را نه در وزارت خارجه و نه در خارج از کشور کسی باور نمی‌کند. به نظر می‌رسد این افراد نوعی توجیه و منافع شخصی داشته‌اند.»

وی افزوده بود: «این که ادعا می‌شود این دو مشغول کار بودند و به دلایل خاص استعفا داده‌اند این طور نیست، اگر کسی قصد سیاسی داشته باشد بعد از گرفتن ۱۵ ماه حق ماموریت این کار را انجام نمی‌دهد.»

فرزاد فرهنگیان در پاسخ گفت: «آقای مهمانپرست عوامفریبی می کنند. آنهایی که وزارت خارجه کار می کنند این را می دانند که کارمندان وزارت خارجه قراردادی کار نمی کنند، تا زمانی که نیروها در ماموریت هستند، دیپلمات ایران در خارج از کشور محسوب می شوند و قراردادی در کار نیست.»

آقای فرهنگیان گفت: «ماموریت من به همراه سه تن از دوستانم که با هم آمده بودیم، سال آینده تمام می شود. شاید ایشان (رامین مهمانپرست) پانزده ماه را از از خرداد ۸۸ به بعد به نشانه شروع کشتار وسرکوب مردم گرفته باشند.»

وی افزود: «ما سی سال از زندگی خود را در یک ریتم خاصی و افکار خاصی گذراندیم و گذر از آن کار راحتی نیست. اگر من پارسال هم این کار را می کردم، آقای مهمانپرست همین را می گفتند. من از خرداد پارسال در فکر بودم برای مردم چه باید کرد. ما فکر می کردیم به جای دفاع از منافع مردم، داریم منافع آنها را تخریب می کنیم.»

فرزاد فرهنگیان در پاسخ به
یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود دیپلمات هایی که استعفا دادند مشکلات روحی و روانی دارند گفت: « متاسفانه یک ملتی را دچار مشکل روانی کردند و علت این است که خود آقایانی که در راس امور هستند مشکلات روحی و روانی فراوان دارند و قطعا مردم هم گرفتار هستند. ماهم سلولی از سلول های مردم ایران هستیم. ما هم گرفتار مشکلات روحی و روانی هستیم و آن را قبول داریم اما فکر می کنم مشکلات روحی و روانی که خودشان دارند به مراتب بیشتر است.»

فرزاد فرهنگیان از سفارت ایران در بلژیک، حسین علیزاده از سفارت ایران در فنلاند و محمد رضا حیدری از سفارت ایران در نروژ، در اعتراض به وقایع پس از انتخابات، از سمت خود استعفا داده و تقاضای پناهندگی کردند.
togyan - انگلیس - لندن
صبح بخیر اقای دیپلمات. خواب دیدی خیر باشه. بیش از سی ساله که ایران داره به یغما میره.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

bavar88 - هلند - آمستردام
هر کاری کنی‌ خودت فعلا جز اموال ایران هستی‌ و داری توسط غربیها به یغما میری. تاریخ مصرف شما خیلی‌ زود تموم می‌شه دلاور گوجه ای.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

iraneslam89 - هلند - هلند
آدم عوظی سه سال پول خوب گرفتی و شدی منافق وطن فروش و اگر خواستی راحت باشی برو خود فروشی کن تا کشورهای فاسد زودتر برایت پناهندگی بدهند
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
درود بر تو اقای علیزاده که با این کارت سوزش بیشتری به انها وارد کردی
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
دوستان با تمام کامنت هایی که این جا بر علیه این اقا میذارید هیچ ارزشی را از کار این ایرانیان کم نمیشه و بر عکس پناهندگی این عقاید چنان ضربه و اعتراضی به رژیم و حکومت آیت اللهی شما وارد کرده که هنوز تو خیالتان هم نمیگنجد ؛ ) دنیای غرب و مردم مطاله گر اروپا به این مسائل خیلی توجه میکند و زمانی که قرار شد از مالیات های خود جهت جنگ و حمله به ایران مایه بگذارند حتما مطمئن خواهند بود که رژیمی که سفرای ان پناهنده شدند انقدر خطرناک و غیر انسانی است که میباید در جایش نشانده شود ! و این میشود که دو لنگان اقایتان را در هوا به نمایش جهانی خواهند گذاشت!احمدی نژاد هم قمپز در میکنند که اگه جنگ بشه اینطور میکنیم و آنطور و حد و مرزی نخااهیم شناخت (یذهب )و غربیها هم همین سخنان بیهوده و نابجا را میخاستند که دوباره ملت غربی بشنوند!(حالا فهمیدید که چرا احمدی نژاد را به آنجا راه دادند !؟) هوا پس است برای شما ..
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

کلاغ سیاه - ایران - تهران
دلیر مرد آقای فرهنگیان عزیز . اصلا در مورد اراجیف این بی مغز ها فکر نکن .ملت سربلند ایران این دزدان و چپاولگران را به خوبی میشناسند و ارزش کار شما را هم درک میکنند . هرکس از دار و دسته اینها اگر شرف و شهامت شما و همکارتان در نروژ را داشته باشه یک روز دیگر با اینها همکاری نمیکنه .
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

ali bidin - ایران - تهران
درود بر شرفت.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
bavar88 - هلند - آمستردام iraneslam89 - هلند - هلند . . این حرفها دیگه فایده ای نداره. دیگه کم کم ساندیسهای پوشک خیس علی چکهای که شما عادت داشتید دولقمه دولقمه بخورید داره تموم میشه.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

moorsisi - ایران - تهران
چرا خودشو ناراحت مییییییییییییییییییییییکنی
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
iraneslam89 - هلند - هلند . بی سواد رژیمی اولا زبان کشورت عربستان را هم بلد نیستی عوضی نه عوظی/نوکری ملا با پول خون ملت را ادامه بده کاری به اینها نداشته باش.نقل علی خان تازیزاده.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

قیصرمنم - ایران - اصفهان
این یارو شبیه به انتر آقا ( حسین رضازاده) است... شاید اینهم قبلا" دمبل برداری کار میکرده......
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

monamour - فرانسه - مارسی
خط ریش را عشق است، ریش رو صفا دری برادر.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

فاتح - ایران - تهران
خاوئن وطن فروش . اگر خودفروشی می کردی بهتر از اینکارت بود که برای فشار بیشتر به کشورت با دشمن هم دست شدی .
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
فاتح - ایران - تهران . دشمن در بیت رهبری و در کتاب دینی توست که ایران را به گنددددد کشیده بس کن خائن تازی زاده
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
منافع ایران 31 ساله داره به یغما میره البته به وجدان خودت مراجعه کردی و دیدی بهترین راه همینه اگر بقیه هم وجدان و شرف داشته باشند باید دست از همکاری با رژیم مفلوک و دد منش بردارند به امید ازادی که دور نیست
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

amir58 - ا - مشهد
دمت گرم .خیلی مردی .هرکی مرد باید ازاینها جدا شه .
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

h.k - دانمارک - اودا
فاتح ایران کشورایران فعلان دراشغال بیگانه ومتولدین ومعاودین عراق وچندتازه مسلمان یهوداست.بهامید پیروزی.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

Punisher - ایران - شیراز
آقای فرزاد فرهنگیان / فکر نکنی که مردم خر هستند.....!!!! این دلیل بر عفو و بخشایش تو و امثال تو نیست ..... تا جایی که تونستید چاپیدید و خوردید و به ریش ملت خندیدید / حالا که اوضاع کشمشی شده / از آب گل آلود ماهی نگیرررررر.... خیانت کاران به این ملت و سرزمین باید بزرگترین تاوان را پس بدهند تا درس عبرتی برای همه ی پاچه خاران باشند..... تنها به امید انتقام از شماها زنده هستم
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
درود بر شما اقای فرهنگیان اگر ایشان به خاطر پول میخواست همچین کاری کنه با سمتی که داشت تو کشوری که از رهبرش تا انترش همه دزد هستد خیلی بیشتر گیرش میامد/درضمن وطن فروش کسی که بخاطر چند تا ساندیس تاریخ گذشته دشمن هموطنش میشه مرگ بر خامنه ائی وجدوابادش
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
چه بوی سوختگی اینجا پیچیده !! اعضای تیم ملی ساندیسیها لطفا" ببندید که بوی سوختگی خیلی بدجور تابلوهه .
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

فاتح - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس . برات متاسفم ! اگر درست تربیت شده بودی انقدر راحت به هموطنات توهین نمی کردی ! فقط بدان ما پیرو دینی هستیم که در کتاب مقدس آن هیچگاه حتی به دشمنان خدا ، فحش و بد و بیراه گفته نشده بنابراین شیوه من هم چیزی جز این نخواهد بود . بهت توصیه می کنم بعضی اوقات هم از عقل استفاده کنی ، حیفه که آکبند بمونه .
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
فاتح - ایران - تهران .پیاده شو با هم بریم...توهین اسلام به دیگران . قرآن میگوید:. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ فَلاَ یَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً فَسَوْفَ یُغْنِیکُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء إِنَّ اللّهَ عَلِیمٌ حَکِیم (توبه/28)" اى مؤمنان همانا مشرکان نجس هستند، لذا نباید پس از امسالشان به مسجدالحرام نزدیک شوند، و اگر از تنگدستى مى‏ترسید، پس در آینده ی نزدیک الله شما را از فضل خویش توانگر گرداند، که الله داناى فرزانه است. اگر ما بگوئیم نجس خودتی متهم به اهانت به اسلام میشویم!.
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
ادامه...قرآن میگوید که:. قَاتِلُواْ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْیَوْمِ الآخِرِ وَلاَ یُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ یَدِینُونَ دِینَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حَتَّى یُعْطُواْ الْجِزْیَةَ عَن یَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ" (توبه/29) و کسانیکه از اهل کتابى(یهودیان و مسیحیان) که به الله و روز آخرت ایمان ندارند و حرام داشته ی الله و پیامبرش را حرام نمى‏گیرند و دین حق نمى‏ورزند، آنها را بکشید تا به دست خویش و با حقارت جزیه بپردازند. اگر ما بگوئیم که اسلام به دینداران مخالفش هم رحم نمیکند، ما را متهم به اهانت به اسلام مینمایند!.
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
ادامه... قرآن میگوید که:. وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ(اعراف/179) و در حقیقت بسیارى از جنیان و آدمیان را براى دوزخ آفریده‏ایم قلبهائی (مغز، زیرا از نظر قرآن مرکز تعقل قلب است) دارند که با آن (علمی )دریافت نمى‏کنند و چشمانى دارند که با آنها نمى‏بینند و گوشهایى دارند که با آنها نمى‏شنوند آنان همانند دامها بلکه پست تر هستند، آنها همان غافل‏ماندگانند. أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکْثَرَهُمْ یَسْمَعُونَ أَوْ یَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا (فرقان/44) آیا گمان می‏بری اکثر آنها می‏شنوند یا می‏فهمند؟ آنها فقط مانند دامها بلکه پست تر هستند. اگر کسی به اسلام آنگونه که خودش مخالفینش را چارپایان مینامد؛ پیروانش را حیوان بنامد، دنیا را بر سرش خراب میکنند!.
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
ادامه...فاتح از تهران...فحش و بد و بیراه به نظر شما چیست?????
پنج‌شنبه 1 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.