تاکید بان کی مون بر حقوق مدنی در دیدار با احمدی نژاد


تاکید بان کی مون بر حقوق مدنی در دیدار با احمدی نژاد

این نخستین ملاقات رسمی محمود احمدی نژاد در سفر هفت روزه اش به نیویورک است

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با محمود احمدی نژاد بر 'اهمیت احترام به حقوق مدنی و سیاسی' مردم ایران تاکید کرده است.

بر اساس بیانیه ای که روز یکشنبه سخنگوی دبیر کل منتشر کرد، آقای بان در این دیدار همچنین با اشاره به اختلافات موجود بر سر برنامه اتمی ایران، خواستار دستیابی به "توافقی متقابل در راستای قطعنامه های شورای امنیت" شد.

این نخستین ملاقات رسمی محمود احمدی نژاد در سفر هفت روزه اش به نیویورک بود.

آقای احمدی نژاد برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا رفته است.

حضور رئیس جمهور ایران در مقر سازمان ملل متحد در حالی صورت می گیرد که شورای امنیت تاکنون چهار دور تحریم علیه ایران اعمال کرده است.

این تحریم ها تاکنون ایران را وادار به توقف غنی سازی اورانیوم نکرده است.

ایران گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتهام عدم همکاری بازرسان را رد می کند.

تاکید بان کی مون بر احترام به حقوق بشر و انسانی مردم نیز در حالی مطرح می شود که ماجرای حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی در ایران به اتهام "زنای محصنه" جنجال وسیعی در جهان به راه انداخته است.

محمود احمدی نژاد در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی حکم سنگسار خانم آشتیانی را رد کرده و گفته روند قضایی این پرونده هنوز طی نشده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گزارش کرده است که آقای احمدی نژاد در این دیدار به بان کی مون گفته است تحریم ها "بطور قاطع" تاثیری در اقتصاد ایران ندارد.

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
یکی نیست به این بان کی مون بگه نقص حقوق بشر به این روشنی چرا یه برخورد اساسی با این حیوان صفت نمی کنند/حتما این دبیر سازمان ملل رو باید یه سر ببرنش کهریزک بفهمه حقوق بشر یعنی چی. الدنگه بی خاصییت
دوشنبه 29 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.