الجزیره بالکان هم در راه است


الجزیره بالکان هم در راه است

برنامه های این شبکه به زبانی خواهد بود که تا پیش از فروپاشی یوگسلاوی صربوکرواسی نامیده می شد

شبکه تلویزیونی الجزیره از روز جمعه آگهی هایی برای استخدام مدیر کانال تلویزیونی تازه خود، الجزیره بالکان در مطبوعات این شبه جزیره منتشر کرده است.

در این آگهی نوشته شده که الجزیره بالکان در اطلاع رسانی تحولات و رویدادهای منطقه بالکان پیشگام خواهد بود و در سرتاسر این منطقه و همچنین شهرهای مهم جهان خبرنگار خواهد داشت.

دفتر این کانال تازه قرار است در سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگووین باشد. تلویزیون الجزیره به این منظور، شبکه رادیویی تلویزیونی ان ت و استودیو 99 بوسنی را خریداری کرده که سال گذشته پس از آنکه در آستانه ورشکستگی قرار گرفت به تملک شهرداری سارایوو درآمد.

خبر تأسیس شبکه الجزیره بالکان را آلیا بهمن شهردار سارایوو حدود شش ماه پیش اعلام کرده و گفته بود که الجزیره مبلغ 163 هزار یورو هم به شهرداری پرداخته تا هزینه ای را که شهرداری برای کانال ورشکسته استودیو 99 کرده است جبران کند.

روزنامه بوسنیایی آواز، مبغی را که الجزیره برای خریداری استودیو 99 پرداخته یک میلیون و دویست هزار یورو گزارش کرده و نوشته که الجزیره قرار است ده میلیون یوروی دیگر نیز برای راه اندازی کانال الجزیره بالکان سرمایه گذاری کند و حدود چهل خبرنگار هم از کشورهای بوسنی و هرزگووین، کرواسی و صربستان به استخدام خود درآورد.

زمان آغاز به کار الجزیره بالکان هنوز اعلام نشده و شبکه الجزیره تاکنون هیچ اخبار رسمی در مورد کانال تازه خود منتشر نکرده است.

هرچند مخاطبان اصلی الجزیره بالکان قرار است مردم مسلمان بوسنی و هرزگویین باشند اما برنامه های آن برای بیشتر مردم جمهوریهای بازمانده از یوگسلاوی قابل دریافت و استفاده خواهد بود.

برنامه های این شبکه به زبانی خواهد بود که تا پیش از فروپاشی یوگسلاوی صربوکرواسی نامیده می شد و زبان اصلی آن کشور بود.

این زبان اکنون در کشورهای صربستان، کرواسی، بوسنی و مونته نگرو با گویشهای مختلفی که همه آنها برای مردم هر چهار کشور قابل فهم هستند رسمیت دارد، اما با اینکه زبان واحدی است به دلایل سیاسی و ملی گرایانه در هر یک از این کشورها نامهای صربی، کرواسی، بوسنیایی و مونته نگرویی بر آن نهاده شده است.

در کشورهای اسلوونی و مقدونیه و همچنین نسلی از مردم کوزوو هم که هنوز با زبان صربوکرواسی آشنایی دارند، الجزیره بالکان می تواند مخاطبانی داشته باشد.

الجزیره در حال حاضر دارای دو کانال خبری به زبانهای عربی و انگلیسی و دو کانال دیگر برای برنامه های ورزشی و کودکان به زبان عربی است.

khosh bavar - ایران - کرمان
نفوذ دینی و سیاسی عربهای وهابی با دادن پول هنگفت برای ساخت مسجد و بیمارستان روز به روز افزایش پیدا میکنه, و از طرفی مردم سرخورده منطقه مسلمان نشین بالکان از اروپاییها دلسرد شدند که بخاطر دینشان و پیدایش یک کشور اسلامی جدید در مرکز اروپا قتل و عام شدند و و و
دوشنبه 29 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
خیلی بده که اسلام به سلیقه اینها به غربیها معرفی بشه. یک مشت عرب خشن که جهادشون عملیات انتحاری و آدمکشی و گروگانگیری و قاچاق مواد مخدره.
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.