استعفای سومین دیپلمات : رایزن دوم سفارت ایران در بلژیک، استعفا کرد و به مخالفان دولت پیوست


استعفای سومین دیپلمات :
رایزن دوم سفارت ایران در بلژیک، استعفا کرد و به مخالفان دولت پیوست

کمپین سفارت سبز

گزارش ها حاکیست فرزاد فرهنگیان رایزن دوم و وابسته مطبوعاتی سفارت ایران در بروکسل روز جمعه 'استعفا' داده و به صف مخالفان حکومت پیوسته است.

این سومین دیپلماتی است که در اعتراض به وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران کناره گیری می کند.

محمد رضا حیدری کنسول سابق ایران در اسلو که پیش تر به نروژ پناهنده شد در گفتگوی تلفنی با بی بی سی فارسی خبر استعفای آقای فرهنگیان را تایید کرد و گفت او اکنون در اسلو بسر می برد.

وی گفت فرزاد فرهنگیان روز جمعه استعفای خود را به سفیر ایران در بلژیک اعلام و سفارت را ترک کرد.

به گفته آقای حیدری، سفیر ایران آقای فرهنگیان را "تهدید" کرده و گفته است این تصمیم او عواقب شدیدی خواهد داشت و به همین دلیل او بروکسل را ترک کرده و به نروژ رفته است.

محمد رضا حیدری گفت آقای فرهنگیان ساعت یازده صبح سه شنبه جزئیات این استعفا را طی یک کنفرانس خبری در اسلو اعلام خواهد کرد.

وزارت خارجه ایران هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.

اما آقای حیدری گفت که دیپلماتهای معترض بیشتری در درون "سیستم" هستند که آنها نیز به تدریج استعفا خواهند داد.

هفته پیش نیز حسین علیزاده، دیپلمات سفارت ایران در فنلاند از سمت خود استعفا کرد و به 'جنبش سبز' مخالفان جمهوری اسلامی پیوست.

آقای علیزاده به بی بی سی فارسی گفت که به "تقلب تاریخی" در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران، نحوه برخورد حکومت با اعتراضات انتخاباتی و سیاست خارجی ایران که شرایط نگران کننده ای را برای این کشور ایجاد کرده، معترض بوده است.

او گفت: "برای من امکان اینکه بتوانم با این تعارض زندگی کنم و فرزندانم را با این تعارض پرورش دهم، مقدور نبود".

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به انتشار خبر استعفای آقای علیزاده گفت که او "کارشناس اقتصادی سفارت ایران در هلسینکی" بوده، اما دوره مأموریت او در مردادماه تمام شده است.

اما آقای علیزاده گفت که تصمیم او برای کناره گیری و پیوستن به مخالفان دولت ایران محصول روندی طولانی بوده است: "باید صبر می کردم تا زمان مناسب فرا برسد".

محمد رضا حیدری، کنسول سابق ایران در نروژ که اوایل امسال از سمتش کناره گیری کرد و به این کشور پناهنده شد، روز جمعه (۱۰ سپتامبر) به بی بی سی فارسی گفته بود که آقای علیزاده از چند ماه پیش با "کمپین سفارت سبز" همکاری داشته است.

"کمپین سفارت سبز" که توسط محمدرضا حیدری به راه افتاده است، یکی از اهداف خود را "اعلام همبستگی دیپلمات های ایران، با جنبش سبز آزادیخواهانه مردم ایران و ترک سفارتخانه های جمهوری اسلامی" بیان می کند.

killsatkillsat - ایران - تهران
مرسی
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
افرین به بچه های سفارتهای خارج از کشور . بابا دمتون گرم بخدا . اتحاد اتحاد اتحاد پیروزی نزدیک است . به امید جشن ازادی همگی امان در ایران عزیز . مرسی از iranianuk خبر خوبی بود بعد از علیزاده دیپلمات مستعفی ایران در فنلاند.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

rok - هلند - اوترخت
نامش اسدالله فرزاد فرهنگیان است . اصالتا" ابادانی است و بسیار زیرک و فرصت طلب دامادش مراکشی است و هم اکنون در پاریس زندگی می کند و خواهرش هم از پناهندگان مقیم هلند شهر بردا می باشد. دارای یک پسر بنام هادی و دو دختر به نامهای هدی و هما است . در آخر ماموریت بنظرم بهترین تصمیم را گرفت . عمو فرزاد موفق باشی
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
از همتون مخصوصا اقای حیدری تشکر میکنیم و برای همه ایرانی های شجاع ارزوی موفقیت میکنیم.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

علی بی غم - ایران - تهران
این دیپلمات ها هم خیلی خوش سلیقه تشریف دارند. چرا همگی از اروپا هستند تا حالا نشنیدم مثلا بگویند یک دیپلمات از آفریقا یا آسیا استعفا و پناهنده شده. آقایون یک وقت بهشون بد نگذره؟ سه چهارسال حقوق دولتی آنهم از نوع یورو را می گیرند و موقعی که ماموریتشان تمام می شه و حسابی چاق شدن می زنند زیر کاهدون یعنی هم از کاهدون می خورند هم از طویله آن یکی بعد از یکسال یادش می افتد که در انتخابات تقلب شده و باید پناهنده شود!!! تو که اعتقاد و اطمینان حاصل کردی در انتخابات تقلب شده چرا بعد از یکسال اقدام به استعفا کردی؟ نکنه دلت نیامد از حقوق یورویی بگذری؟ بعد از اتمام ماموریت فیلت یاد هندوستون می کنه. ای خدا ما ملت چقدر ساده تشریف داریم . قربون شما علی بی غم . هندک
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

rajoo - قطر - دوحه
درود به غیرتت مرد و درود به شرافتت. به آغوش ملت خوش اومدی دلاور!
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

bavar88 - هلند - امستردام
امروز بیش از یک سال از انتخابات ریاست جمهوری می گذرد و باید از این افراد پرسید، چرا همان زمان استعفا نداده اند و اکنون که مأموریتشان به پایان رسیده و دستمزد ته مانده خدمت را نیز دریافت کرده اند، چنین کاری می کنند؟ پس به نظر می رسد، برای این گونه افراد، مسأله انتخابات، تنها بهانه ای است تا پس از سال ها اقامت در اروپا، به واسطه شغلشان، با پناهندگی حضورشان در آنجا را تداوم بخشند و احتمالا تجارت و کاسبی را که در آنجا به راه انداخته اند، ادامه دهند.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

king_oni - انگلستان - لیدز
نه بابا خسته نباشی‌ که انقدر زود فهمیدی ! همهٔ شما یک مشت دروغ گو و مفت خور هستید که حالا که دیدید وضع آخوند‌ها داره خراب می‌شه اونا رو ول کردید . ۳۱ سال برای پی‌ بردن به این رژیم لعنتی وقت کمی‌ بود ؟ خاک بر سر شما زالو‌های کثیف که دنیا رو به گند کشیدید . .. به قبر خمینی و امثال تو. .
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

h.k - دانمارک - اودا
علی بی غم ایران تهران میدونی چرا.اینها ازادی وبرابری را عینان به چشم دیده اند.ولی انها فقط شنیده اند.شنیدن کی بود مانند د....... دراروپا رییس جمهور با دوچرخه میاد.وخریدخودشرا میکنه.یاوزرا ونمایندگان هم همینطور ایا درکشورهای اسیایئ هم اینجوره.درود به شرفت جوانمرد. همه استیفا میدن رسدانجاکه همه سفارتخانههای جمهوری اسلامی تعطیل شوند.علت چه بودکه دولت فاشیست اعلام کرد.بچههای سران حق خارج رفتن برای تحصیل ندارند.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

shirmardan - ایران - تهران
دوستان عزیزی که فکر می‌کنن مردم ساده تشریف دارن.. باید به حضورتون عرض کنم مردم ساده نیستن خوب میفهمند اما دوستان عزیز ضربه‌ای که با استعفای اینها به پیکر این رژیم دیکتاتوری در جوامع بین‌المللی وارد می‌شه بیشتر از اون چیزی هست که تصور میکنی‌.. موفق باشین و سربلند تمام آزادیخواهان ایرانی‌.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
bavar88 - هلند - امستردام لی بی غم - ایران - تهران. به هر حال این افراد مجرد که نیستند مسئولیت خانواده را به دوش میکشند و خطرات جانی را هم در نطر بگیریم واقعا من به چنین ایرانیانی می بالم.که پاهای این افت الله فجیح اسهالی را سست کردند وفرو پاشی نزدیک است
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
هر بچه هم میدونه که رژیم در حال فروپاشی است. ان چیز که عیان است! چه حاجت به بیان است.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
تو سفارت ایران تو برلین یکی هست اگه استعفا بده بیاد بیرون وضعش بدتر می شه چون خودم با دو لول می زنمش
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

saaami - سوئد - استکهلم
بچهها متشکریم بچهها متشکریم .
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

iranesabz - هلند - امستردام
rok - هلند - اوترخت . دوست عزیز لازم نیست اسم تمام ایل و تبارش را ببری. اینکار تجسس در زندگی خصوصی مردم است. در هر حال درود به همه کسانی که به جنبش دمکراسی خواهی سبز مردم ایران می پیندند.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
bavar88-هلند آمستردام. از کامنتت خنده ام گرفت میدونی چرا !؟ چون عین مطلب تابناک رو کپی کردی و اینجا نوشتی.پس معلوم میشه که از کجا آب میخوری!؟> بسیجی ساندیسی حداقل یه کم مطالعه کن . اینم لینکش دوستان ساندیسی ها رو بهتر بشناسید. https://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=119664
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
bavar88 - هلند - امستردام. چون باور نداشتند که کار به اینجا بکشه و بوی حلوای این حکومت اینجوری بلند بشه.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

odin - بلژیک - انتورپن
بچه جون حد اقل از اربابت یاد بگیر: اب رو بریز همونجا که میسوزه یعنی حالا صبر کن از بلژیک خبرهای بهتری هم براتون دارم تو چند روز اینده. این اولش بود.برای ارباب کودتاچیت ابرویی مونده؟ البته که نداشت. ببین یه ساندیس بهت جایزه میدم اگه درست جواب بدی. تو ایران تا حالا چند تا کودتاچی تونستن سر راحت رو بالش بذارن و عاقبت بخیر بشن؟ ها؟ چندتا؟
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

arya47 - ایران - کرمان
اینها اگر در سیستم مانده بودند بهترین امکانات و زندگی را داشتند و قابل قیاس با الانشان نیست.درود بر این جوانمردان که از همه امکانات گذشتند تا در این موقعیت که شاید بعضی ها دلسرد از مبارزه بودند امیدوارانه به مبارزات خود ادامه دهند
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
معلومه پای سفره پدرش نان پاکیزه خورده ستونهای رژیم کثیف و منفور جمهوری اسهالی یکی بعد از دیگری در حال فروپاشیست انسان با شرف و با وجدان با این رژیم ضد ایرانی همکاری نمیکنه
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

farid_ghl - ایران - تهران
استعفا می دن که چی بشه؟این که یک مخالف از بدنه حاکمیت بیاد بیرون وجاش یک موافق جایگزین بشه وضعیت رو به ضرر ما بر می گردونه.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

Enghelab - ایران - تهران
زرنگاشون دارند فرار میکنند.هاهاهاهااههاههههاااهاهاهههاه...
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

alexxx - اتریش - وین
rok-هلند دوست عزیز اینجوری خواستی به ای دوستمون محبتی کرده باشی یا اینکه چوب لای چرخش بزاری. یه کم فکر کن به کاری که کردی. ارزشش رو داره? به هر صورت شاد و پیروز باشید.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
shirmardan - ایران - تهران .... دوست عزیز دقیقا . همه اینها غیرت میخواد که اینا داشتند. اینا به اندازه کافی پول داشتند که بروند و در گوشه ای زندگی کنند یا ممکن است با نظام درگیری دیگری داشتند که استعفا را بهانه کردند ولی همین که نظام خامنه ای کثیف لکه دار شد همین کافی بود .
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
...پیش از نوشتنش همه خوب میدانید که من یه ضّدد ملا هستم!. پس برداشت ِ اشتباهی از این کامنت پس از خواندنش نکنید!!..مرسی. *زمانیکه در ایران بودم با یه خانواده دیپلماتی!که بواسطه برادرش با اونها آشنا. شده بودیم..شبی که خانوادگی همه با هم بودیم .موقع عکس گرفتن.. همسر ِ دیپلمات گفت: ما در کنار ِ شما عکس نمیگیریم!!..(پرسیدم .چرا؟). پاسخ داد:چون عکس گرفتن با افرادی مانند شما ..برای ما دردسر داره و ما. را از کارمان برکنار میکنند..! و جملاتی دیگر که جایش نیست نوشته شود.. امیدوارم که این برکناریها .به آغوش ِ موسوی نباشد که خود در زیر عبای ِ. ملا خامنه ایی میخواهد به هدفش برسد ..*"آنوقت آغوشِ موسوی ننگ آورتر. از عکس گرفتن با افرادی مانند ما خواهد بود!!...
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
bavar88 - هلند - امستردام . شاید بخاطر خوشبینی زیادی فکر کردند که بلاخره حق مردم برنده میشه. فکر نمیکردند که علی چکه ای بجای گوش دادنبه اعتراض مردم شروع بکشتن مردم میکنه. شاید هم فکر کردن علی چکه ای مثل شاه بجای کشتن ایرانی ها دست از سلطنت میکشه. دلیل این دوتا خوشبینی ندانستن. کامل هدفهای این رژیم کثیف هست.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
زیتون بهبهان . معرفت داشته باش تو هم بیا تبریک بگو اخه تا کی جهالت . میدونم خجالت میکشی ولی فرزندان کورش کبیر خیلی مهربان و باگذشتن پس هر چه زودتر نفرت خودتو از این حکومت جنایتکار اعلام کن تا پیش خدا و خلق خدا شرمنده نباشی .
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
علی بی غم - ایران - تهران ...bavar88 - هلند - امستردام ...king_oni - انگلستان - لیدز ...Enghelab - ایران - تهران...farid_ghl - ایران - تهران .... .... هموطن گرامی هیچ میدانید سفارت بلژیک به ایرانیان مقیم بلژیک چقدر کمک کردند.... وقتی بچه ها میرفتند که بعد از10سال پاسپورت ایرانی بگیرند بچه های سفارت عکسهایی را که جاسوسان نظام از تظاهرات گرفته بودند را, به بچه ها نشان می دادند و میگفتند ما بشما پاسپورت میدیم ولی مراقب باشید به این عکسها نگاه کنید اگر در بین اینها هستید به ایران نروید چون در فرودگاه بازداشت میکنند!!!!!!!!!
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
zagros_finland - فنلاند - هلسینکی ممنون که از تقلب ساندیس خورها پرده برداشتی. وقتی مدارک تحصیلی مموتی و اعضای کابینه اش(بخوانید کاهدونی) تقلبی و با زور تهدید و اسلحه باشه از این ساندیس خورهای بیچاره که برای چند تا ساندیس مزدوری میکنن توقع زیادی نمیشه داشت. پاینده ایران
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

ali r - ایران - تهران
و باز هم یک میخ دیگر بر تابوت جمهوری اسهالی
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.