شیوا نظرآهاری با افزایش میزان وثیقه به ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شد

 
شیوا نظرآهاری با افزایش میزان وثیقه به ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شد

رادیو فردا : گزارش‌های رسیده از تهران حاکی است که شیوا نظر آهاری، فعال حقوق بشری که به تازگی اتهام محاربه به وی تفهیم شده بود، به قید وثیقه از زندان آزاد شده است. محمد شریف وکیل خانم نظرآهاری نیز در گفت‌وگو با رادیو فردا، موضوع آزادی موکلش را تأیید کرده است.

آن طور که سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی گزارش کرده است، شیوا نظرآهاری غروب روز یکشنبه پس از آزادی مورد اتقبال دوستان و خانواده‌اش قرار گرفته است.

جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال حقوق بشر، روز ۱۳ شهریور ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد اما به رغم آنکه دادگاه هنوز هیچ حکمی درباره خانم نظرآهاری صادر نکرده است، بر اساس گزارش کلمه، خانواده و وکلای مدافع وی امیدوارند که با توجه به دفاعیات انجام شده، خانم نظرآهاری از تمام اتهامات تبرئه شود.

خانم نظرآهاری درست یک روز بعد از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری در خرداد ۸۸ بازداشت شد اما پس از سه ماه با قرار وثیقه آزاد شد. با این حال بار دیگر در ۲۹ آذرماه زمانی که برای برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت‌الله منتظری عازم قم بود، دستگیر و زندانی شد و بیش از یکصد روز از دوران حبس خود را در انفرادی به سر برد.

در دادگاهی که در ۱۳ شهریورماه امسال برای این فعال مدنی برگزار شد، اتهام‌های تبانی و اجتماع برعلیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلغ علیه نظام و از جمله اتهام محاربه که می‌تواند حکم اعدام در پی داشته باشد، به وی تفهیم شده است.

انتساب اتهام محاربه به شیوا نظرآهاری با واکنش‌های گسترده سازمان‌ها و مجامع حقوق بشری روبه‌رو شده است.

در مورد آزادی خانم نظرآهاری محمد شریف وکیل مدافع وی به رادیو فردا گفت که با توجه به اخذ آخرین دفاعیات از موکلش در جلسه دادگاهی که در روز شنبه این هفته برگزار شد، پرونده وی در مرحله صدور خکم قرار گرفته است.

آقای شریف افزود که با توجه به اینکه در بازداشت اولیه موکلش قرار وثیقه‌ای صادر شده بود، پس از خاتمه بازرسی موضوع تبدیل قرار بازداشت وی به قرار وثیقه مطرح شد که دادگاه با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی اضافه بر میزان وثیقه قبلی موافقت کرد و وی از بازداشت رهایی یافت.

قرار وثیقه قبلی شیوا نظرآهاری ۲۰۰ میلیون تومان بود که به این ترتیب این فعال حقوق بشر با سپردن ۵۰۰ میلیون تومان در خارج از زندان به سر می‌برد.

آقای شریف در زمینه اتهام‌های وارد شده به خانم نظرآهاری نیز تصریح کرد که اعتقاد به انجام فعل مجرمانه به وسیله موکلش ندارد و امیدوار است که بر همین اساس رأی موکلش صادر شود.

آقای شریف همچنین افزود که با توجه به اینکه هنوز حکم خانم نظرآهاری اعلام نشده است، هنوز در مورد تصمیم دادگاه ماهیت پرونده موکلش اطلاعی ندارد.

وی افزود که احتمالاً رأی دادگاه در مورد شیوا نظرآهاری صادر شده اما تا کنون چنین حکمی به وی ابلاغ نشده است.

Rony - آمریکا - لس
500 میلیون از کجا آورده این فعال حقوق بشر؟ اگر حقوق بشر اینقدره بگین. ما هم فعال حقوق بشر بشیم...
دوشنبه 22 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
شیو جان این دولت کثیفلیاقت افرادی مثل شمارو نداره. از این جهنم بیا بیرون. ایران ازاد اینده به شما جوانان شجاع و فهمیده احتیاج داره.
دوشنبه 22 شهریور 1389

شکلات - ایران - تهران
وثیقه ها رو به نام پنج تن ( پنج ان ! )زدن امسال . آخه همه شون 500 هستن.
دوشنبه 22 شهریور 1389

خوش خیـــــال - امارات - ابوظبى
چشمش نه به چشم یار ماند -- زلفش نه به نو بهار ماند -- چشمى و سرینى این چنین خوب -- بر هر دو نوشته غیر مغضوب ( نظامى ) واقعاً که تهمت اخلال در نظم عمومى برازنده اوست . بقول حافظ : رسم عاشق کشى و شیوه شهر آشوبى --- جامه اى بود که بر قامت او دوخته بود . منظور حافظ از شیوه شهر آشوبى همان اخلال در نظم عمومى میباشد.
دوشنبه 22 شهریور 1389

marsel - ایران - تهران
شیوا جان آزادیت مبارک! به عنوان برادر کوچکت اینو میگم. یه مدت سکوت کن بگذار آبها از آسیاب بیفته. فعلاً دور، دور اینهاست! به امید پیروزی جنبش سبز ایران...
دوشنبه 22 شهریور 1389

emadr - ایران - کرج
یک قطعه ادبی فقط به افتخار شیوا :. به هوش باش که خرد اندیشی چون عفونت است . می خزد و نهان می ماند و خود را نشان نمی دهد . اینک بر نامردمان به خرد باید تاخت . آری من خود را فدای همسایه ام خواهم کرد . این سخن فکر من است . برآشفته نباش ای همسایه . مار را انسان به نزدیکی است . از صمیم قلب دوستت می دارم : تا تو تنها نیستی
دوشنبه 22 شهریور 1389

amiriirani - ایران - تهران
به این می گن دولت مستقل و عدالت پرور. فرقی بین ایرانی و خارجی نمی گذارد. از یک ایرانی همان مقدار ودیعه را طلب می کند که از یک امریکایی جاسوس. همه را با یک چشم نگاه می کند و با یک دست می راند.
دوشنبه 22 شهریور 1389

mashady - انگلیس - منچستر
خدا کنه بتونه از ایران خارج شه گور بابای پول
دوشنبه 22 شهریور 1389

emadr - ایران - کرج
برای آزاد زیستن باید آزاده بود . از صمیم قلب دوستت داریم : تا تو تنها نیستی
دوشنبه 22 شهریور 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
ببین عزیزم..اونجا ایران بود ولی بعد از سی یکسال حرف اول کلمه ایران که همون حرف "الف" باشه از دیدن زور و ستم کم کم شروع کرد به خمیده شدن و بعد از چند دوره انتخابات و هوارزدن ها و عربده کشی ها و قلدری ها به کشورهای غربی و پرچم سوزوندن تو خیابونهاش بازم حرف "الف" بیشتر خمیده تر و مچاله تر شد و بلاخره به شکل "و"داره در میاد یعنی از "ایران" داره "ویران" درست میشه !!هنوز خارجی ها که همون غربی ها باشن که شاه بردن و خمینی جاش گذاشتن تصمیمی برای عوض کردن عمامه بسران نگرفتن زیرا که عمامه بسران تازی با کمترین میزان خرج کردن در داخل کشورایران بزرگترین سود برای خارجیان دارند و داشته اند ...اگر تونستی جونت رو بچسبون به تنت بزن از ویران بیرون تا ملاهه با سنگ و پاره آجر تو سرت نزده!!
دوشنبه 22 شهریور 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
تمام این اذیت و ازار بخاطر اینه که تمامی اینها بزارن از ایران فرار کنن تا حکومت بدون هیچ مزاحمی به جنایات و حکومت ننگین خودش ادامه بده . شیوا جان با ارزوی سلامتی و پیروزی .
دوشنبه 22 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
"هنوز خارجی ها که همون غربی ها باشن که شاه بردن و خمینی جاش گذاشتن". خیلی به این خارجی ها کردید میدی. اینها حتی سقوط روسیه قافلگیرشون کرد.
دوشنبه 22 شهریور 1389

mani_dubai - امارات - دبی
بنویس با مشکی به روی تن که غرق در خون است نام ویرانه ی وطن
دوشنبه 22 شهریور 1389

SATTARKHAN - کانادا - تورونتو
rony-لس ببین قبل از اینکه دهنتو به گفتن مزخرف باز کنی و به کسی تهمت بزنی تحقیق کن.این500میلیون پول نقد نیست بلکه 3تا سند خانه هست که یکی برای خانواده خودشه و یکی خواهرش و سومی هم سند خانه پدر بزرگش که هر سه اپارتمان در نقاط مرکزی شهر واقع شدن و قیمت بالایی هم ندارن.از اینکه تو هم ایرانی هستی احساس شرم می کنم.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

YAVARAM - ایران - تهران
rony-امریکا-لس بگیر بخواب بابا تو یکی زیاد داری زر می زنی
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.