دادستان تهران: کوهنورد زن آمریکایی با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد می شود


دادستان تهران:
کوهنورد زن آمریکایی با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد می شود

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، که روزشنبه، آزادی ساراشورد، شهروند آمریکایی زندانی در ایران را منتفی اعلام کرده بود، روز یکشنبه از آزاد شدن وی به قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری های ایران، آقای دولت آبادی، روز یکشنبه، ۲۱ شهریور در نشست خبری با خبرنگاران در این زمینه گفت: «برای دو نفر از متهمان که هر دو مرد هستند،‌قرار بازداشت صاد شده و برای متهم دیگر که یک خانم است، قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است».

دادستان تهران دلیل تبدیل بازداشت خانم شورد به آزادی به شرط وثیقه را «بیماری» وی اعلام کرد و گفت: «بر اساس گزارشات مأموران پرونده و تأیید قاضی مبنی بر بیمار خانم شورد، بازداشت وی به قرار ۵۰۰ میلیون تومانی تبدیل شد و در صورت تودیع این وثیقه، ‌وی می‌تواند آزاد شود».

این در حالی است که آقای دولت آبادی روز شنبه، ۲۰ شهریور، اعلام کرده بود که آزادی خانم شورد به دلیل «عدم طی شدن فر‌آیند قضایی»، منتفی است.

با این حال پیش از اظهارات دادستان، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در روز شنبه از «عفو و آزادی» سارا شورد،‌ به مناسبت عید فطر
خبر داد و پیگیری‌های محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران را در اخذ این تصمیم دخیل دانست.

خانم سارا شورد تا این لحظه همچنان در حبس به سر می‌برد و گرچه با استناد به اظهارات آقای دولت آبادی، زندانی بودن وی تا کنون به این دلیل است که آزادیش منوط به پرداخت وثیقه است، ولی روزنامه دولتی ایران می‌نویسد که دلیل آزاد نشدن خانم شورد، تعطیلی روزشنبه بوده است.

شین باور و جاشوا فتال، ۲۷ ساله، همراه با سارا شورد، ۳۱ ساله، مردادماه سال گذشته، در حالی که مشغول کوهنوردی در منطقه مرزی کردستان عراق با ایران بودند، حین عبور از خط مرزی عراق و ایران توسط مأموران ایرانی
دستگیر شدند و از سوی جمهوری اسلامی به جاسوسی متهم شدند.

در همین زمینه آقای دولت آبادی روز یکشنبه بار دیگر بر اتهام جاسوسی این سه نفر تأکید کرد و گفت: «در مصاحبه سال گذشته اعلام کرده که اتهام این سه نفر جاسوسی است و به اندازه کافی در این باره دلیل وجود دارد».

وی تصریح کرد که در این مدت مقامات قضایی در حال انجام تحقیقات برای تکمیل پرونده بودند و افزود که اکنون «تقریبا» پرونده تکمیل شده است و قاضی پرونده نیز «کیفرخواست این سه آمریکایی متهم به جاسوسی را صادر کرده است».

siya48 - آلمان - کلن
اولا که اگه مطمئن بودید طرف جاسوسه،جّد و آبادش رو هم تا حالا اعدام کرده بودید،،دوّماً اگه واقعا فکر سلامتی افراد بودید،خیلی‌ بیمار‌ها هستند در زندان‌هاتون که از فرط بیماری کشته میشن،،سوماً این ۵۰۰ میلیون که دارید گدایی می‌کنید بابت آزادیش،حتی ۱% جوابگوی یک متخصص نیست که از کشور ما به کشور این خانوم هجرت میکنه،و تمام استعداد هاش رو در اونجا سرمایه گذاری میکنه....
یکشنبه 21 شهریور 1389

Fereshteh.p - اتریش - وین
حالا مفتخورها، این پول را آمریکا میندازه جلوتون، ولی‌ بلائی سرتون میاره که این پول حروم از گلوتون پایین نره.
یکشنبه 21 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
حالا چی شد کوهنورد بود یا جاسوس ؟ حتما دادستان تهران به خودش گفته حالا که اینها فشار را چنان زیاد کرده اند که ما مجبوریم گروگان را آزاد کنیم، حداقل یک مقداری این آمریکایی ها را تیغ بزنیم. گذشته از حرکت مسخره ی اینا و قرار وثیقه 500 میلیون تومانی باز هم در آخر حرف احمدی نژاد به کرسی نشست و بی خاصیت بودن قوه قضاییه روشن تر از قبل شد! بابا 500 میلیون تومن واسه ما ایرونیا پوله. امریکا واسه لباس یه دونه سربازش و تجهیزان ایمنی که یه عامل بازدارنده واسه گرفتاری یا مجروح شدن سربازش هست بیشتر از این هزینه میکنه. حالا واسه ازادی گروگان که دیگه خودتون بدونین. عجبا. با این کارشون ثابت کردن ادم ربایی کردن.
یکشنبه 21 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
این گروگانگیری بزودی با پرداخت 500 هزار دلار از طرف خانواده سارا به گروگانگیرها کامل و تمام میشه. بله در همین امریکا هم جنایتکاران از این کارها میکنن برای همین عمل جنایتکاران درایران تعجب اور نیست.
یکشنبه 21 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
پس از همون اولش دنبال یه پول کلفت بودین که بین بچه آخوندها تقسیمش کنین. بالاخره بچه آخوندها هم بزرگ شدن دیگه حالا مگه چند تا پست وزارت و وکالت و مدیریت و مشاورت توی مملکت وجود داره؟ هرچی هم که هست دست باباهاشونه پس خودشون چی خودشون هم پول میخوان دیگه. اینم یه راه درامدزایی و اشتغال زایی برای نسل جوان مؤمن و مؤمنه بیکاره!
یکشنبه 21 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
فقط یک دیوانه مثل ملایان قاتل می تواند فکر کند این 3 جوان بدون هیچ تجهیزاتی جاسوس بوده اند یعنی امریکا اینقدر خاک بر سر شده که 3 جوان بی تجربه را برای جاسوسی به مرز ایران بفرستد تازه جاسوسی از چه??? در مرز چه دارید که ارزش جاسوسی داشته باشد.. شما بی شرمهای پست همانطور که جوانان ´´ایران را به اسارت گرفته اید این 3 بینوای خارجی را دستگیر کرده اید برای روز مبادا که امتیازی بگیرید . ننگ بر شما سادیستهای اسلام زده.
یکشنبه 21 شهریور 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
این علیل دیروز گفت که ازادی این خانم منتفی شده دیروز جنسش خوب نبوده!! مملکت خامنه ایئ تو احمقی نژاد شده.
یکشنبه 21 شهریور 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
گداهای پول ندیده، سر پانسد میلیون تومان چه اندازه خود را پایین تر از اینی که هستید آوردید!
یکشنبه 21 شهریور 1389

بچه شمرون - هلند - روتردام
خاک بر سر دولتی که محتاج 500 میلیون تومن باشه خوب معلومه که این خانم بر نمیگرده خواستن دم اخری دست خالی نفرستاده باشنش, ملای بیشرف چی فکر کردی 500 میلیون که هیچ اگه 500 میلیارد هم میخواستین میدادن چون برای مردمشون ارزش قائل هستن اون ساندیسیا هم برن به همون ساندیسشون قانع باشن و زرزر زیادی نکنن.
یکشنبه 21 شهریور 1389

khorshid 3 - انگلستان - بیرمنگهام
اینو با یکی مبادله کردن فقط نمیخوان مبادله همزمان صورت بگیره .حالا چند وقت بعد امریکا هم یکی از دزدان و ادم کش های رژیمو به یک مناسبتی ازاد میکنه. اینا هم همش فیلمشونه . شما اگه رافت اسلامی حالیتون بود یه نیم نگاهی به مردم بیچاره خودتون مینداختید. همش فریب و ریاست بلا نسبت مردمو خر گیر اوردند .
دوشنبه 22 شهریور 1389

hassan5 - ایران - تهران
اقای باصطلاح دادستان دستور دادند اجرا کردی تو که در این نظام کاره ای نیستی
دوشنبه 22 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.