تصاویری از رونمایی منشور حقوق بشر کورش


تصاویری از رونمایی منشور حقوق بشر کورش

جان کرتیس مدیر بخش خاورمیانه موزه بریتانیا

آزاده اردکانی رئیس موزه ملی و جان کرتیس مدیر بخش خاورمیانه موزه بریتانیا

حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

منشور حقوق بشر کوروش توسط آزاده اردکانی رئیس موزه ملی ایران در ویترین قرار می گیرد.

قرار دادن منشور کوروش در محفظه‌ی شیشه‌ای توسط رییس موزه ملی

سخنی در مورد رئیس موزه ملی آزاده اردکانی به نقل از ایسنا

آزاده اردکانی فارغ التحصیل میکروب شناسی دانشگاه آزاد که معلم زبان فرزندان بقایی رییس میراث فرهنگی بوده و در بهمن ماه 88  به‌عنوان معاون موزه‌ ملی ایران معرفی شد، پس از 20 روز معاونت بطور ناگهانی جای محمدرضا مهراندیش را به‌عنوان رییس موزه‌ ملی ایران گرفت.

اردکانی که در زمان ریاست اسفندیار رحیم مشایی بر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به عنوان معلم زبان خصوصی وی و بقایی به کار گرفته شده بود، در حالی به این سمت منصوب شده که هیچ گونه سابقه ای درحوزه میراث فرهنگی ندارد.

محمدرضا مهراندیش در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید این خبر، بیان کرد: ساعت 8:30 امروز (چهارشنبه، 14 بهمن‌ماه) درحالی‌که برای انجام کارهای روزمره و مکاتبه با گمرک با هدف بازگرداندن اشیای تاریخی ایران که در ترکیه هستند، درحال رفتن به موزه ملی بودم، در تماسی با رییس دفترم متوجه شدم، طی ابلاغی به تاریخ روز گذشته (13 بهمن‌ماه) خانم آزاده اردکانی به‌عنوان سرپرست موزه‌ ملی ایران انتخاب شده است.

وی گفت: من با عشق، ریاست موزه‌ ملی ایران را پذیرفتم و اکنون نیز با افتخار و سربلندی این مسؤولیت را ترک می‌کنم. تنها گلایه‌ای که دارم، از این اقدامات غافل‌گیرانه‌ای است که انجام می‌شوند. این اقدامات غافل‌گیرانه آفت بزرگی در تغییر و تحول مدیران فرهنگی‌اند و در شأن مجموعه فرهنگی بزرگی مانند موزه ملی ایران نیست که مدیریت آن به این شکل کنار گذاشته شود.

رییس پیشین موزه‌ ملی ایران ادامه داد: اکنون با نگاهی به کارنامه 27 ماه فعالیتم در موزه‌ ملی، با افتخار و سربلندی این مسؤولیت را ترک می‌کنم؛ اما مطمئنا در فضای فرهنگی و هنری باقی می‌مانم.

مهراندیش با بیان این جمله که «اگر با ایمان به یک درخت خشک‌شده آب دهید، مطمئنا شکوفا می‌شود» اظهار داشت: متأسفانه کار فرهنگی کمی دشوار شده است، ولی ما ناامید نمی‌شویم. هر جا باشیم، تلاش می‌کنیم که هدف‌مان آباد کردن باشد. چه زمانی که در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مشاور فرهنگی بودم و چه زمانی که مشاور رسانه‌یی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و حتی مدیر کل روابط عمومی این سازمان بودم و مدیریت 27ماهه‌ای که در موزه‌ ملی ایران داشتم، در همه‌ این مقاطع تلاش کردم، با همه‌ وجود کار کنم و هدفم ساختن و آباد کردن بود.

وی درباره‌ حکم معاونت اردکانی در موزه‌ ملی ایران نیز توضیح داد: حدود 20 روز پیش، با تماسی که از سوی دفتر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفته شد، حکم معاونت موزه‌ ملی را برای خانم اردکانی با ابلاغ داخلی امضا کردم و اکنون ابلاغ او به سمت سرپرستی موزه‌ ملی ایران از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ـ حمید بقایی ـ داده شده است.

مهراندیش درباره‌ سوابق کاری اردکانی گفت: او فعالیت خود را با کار در بخش بین‌الملل مرکز اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری (میراث آریا) با مدیر مسؤولی خود من آغاز کرد. مدتی مدتی نیز به تدریس زبان انگلیسی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مشغول بود و فارغ‌التحصیل رشته‌ میکروب‌شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مهراندیش فارغ‌التحصیل رشته‌ ادبیات در مقطع کارشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و سینما از دانشکده‌ی سینما و هم‌چنین فارغ‌التحصیل پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد است.

وی کارهای فرهنگی خود را از سال 1363 در سپاه پاسداران آغاز کرد و پس از مدتی فعالیت در بخش معاونت فرهنگی و تبلیغات جنگ در ستاد فرهنگی کل قوا و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدتی نیز در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیرعامل مؤسسه‌ توسعه‌ تصویر شهر در این سازمان بود. او چهارسال پیش، نخست در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مدیر کل روابط عمومی این سازمان شد، سپس در 19 آبان‌ماه 1386 طی حکمی مدیر موزه‌ ملی ایران شد.

پیش از مهراندیش، محمدرضا کارگر به‌مدت 11سال مدیریت موزه‌ ملی ایران را برعهده داشت. کارگر فارغ‌التحصیل رشته‌ی باستان‌شناسی بود و در مدت فعالیت خود در موزه‌ ملی، تلاش‌هایی را برای گسترش این موزه در محدوده‌ میدان مشق، هیأت امنایی شدن موزه‌ ملی و برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی ایران در کشورهای دیگر انجام داده بود.

malek-welkin - کانادا - رد دیر
لطفا محتوای نوشته روی منشور را به آگاهی برسانید
شنبه 20 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
قیافه زنکه چادری خوب شد دست کش پوشیدی وگرنه کثیف میشد درود بر کوروش شاه شاهان باز الان این ...توده ای و کمونیست ها میان چرت و پرت مینویسن
شنبه 20 شهریور 1389

shahab46 - المان - هانوفر
سالم از ایران بیرون بیاد باید خدا را شکر کرد.
شنبه 20 شهریور 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
خدا میدونه چه قصدی دارند? گوشتو دست گربه دادند.
شنبه 20 شهریور 1389

siamaktg - ایران - تهران
واقعا که حقوق بشر رو تو ایران فقط باید بزارن تو موزه ... کوروش کجایی که ......... مرگ بر دیکتاتور
شنبه 20 شهریور 1389

mr.honest - انگلستان - لندن
نصف گوشتم رفت تا اینا منشور رو گذاشتن تو ویترین ، هی رفتم عکس پایینتر گفتم العان دیگه گذاشتن تو ویترین دیدیم ای بابا انقدر باهاش بازی میکنن تا بیفته
شنبه 20 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
فارع التحصیل رشته میکروب شناسی دانشگاه آزاد! حوزه فعالیتش با مدرک تحصیلی اش مطابقت ندارد! بله از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است! خجالت نکشیده این پست را قبول کرده؟ این حکومت امام زمانی دولت احمدی نژاد به رهبری خامنه ای در خط خمینی ست. عجب حکایتی ست! یادت به خیر تاریخ یادت به خیر باستان شناسی!
شنبه 20 شهریور 1389

7-aseman - اتریش - وین
دوست دختر رحیم مشایی رو هم دیدیم چه قیافه ی وحشتناکی داره.میکروبهای کشور رو که مشایی یکیشون بوده رو شناخته که تونسته یک شبه همه کاره بشه
شنبه 20 شهریور 1389

YAho0DA - امارات - دبی
. به کوروش چه خواهیم گفت؟ ***** اگر سر برآرد ز خاک. اگر باز پرسد ز ما *****چه شد دین زرتشت پاک. چه شد ملک ایران زمین ***** کجایند مردان این سرزمین. به کوروش چه خواهیم گفت؟ *****اگر دید و پرسید از حال ما. چه کردید برنده شمشیر خوشدستتان ***** کجایند میران سرمستتان. چه آمد سر خوی ایران پرستی ***** چه کردید با کیش یزدان پرستی. به شمشیر حق نیست دستی. که بر تخت شاهی نشسته است ***** چرا پشت شیران شکسته است. در ایران زمین شاه ظالم کجاست *****هواخواه آزادگی پس چرا بیصداست.
شنبه 20 شهریور 1389

YAho0DA - امارات - دبی
چرا خاموش و غم پرستید،های ***** کمر را به همت نبستید،های. چرا اینچنین زار و گریان شدید ***** سر سفره خویش مهمان شدید. چه شد عرق میهن پرستیتان ***** چه شد غیرت و شور و مستیتان. سواران بیباک ما را چه شد***** ستوران چالاک ما را چه شد. چرا ملک تاراج میشود ***** جوانمرد محتاج میشود. چرا جشنهامان شد عزا ***** در آتشکده نیست بانگ دعا. چرا حال ایران زمین ناخوش است ***** چرا دشمنش اینچنین سرکش است. چرا بوی آزادگی نیست، وای *****بگو دشمن میهنم کیست، های. بگو کیست این ناپاک مرد ***** که بر تخت من اینچنین تکیه کرد. که تا غیرتم باز جوش آورد ***** ز گورم صدای خروش آورد. به کوروش چه خواهیم گفت؟.
شنبه 20 شهریور 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
احتمالا این خانم مجرد تشریف دارن که اینقدر مورد لطف این ارازل بی ظرفیت قرار گرفته .
شنبه 20 شهریور 1389

pelle - سوئد - استکهلم
خامه ای ،، نکبت نژاد،، دشمنان انسان و انسانیت ،کمی به منشور حقوق بشر کورش نگاه کنید و از خودتان خجالت بکشید ، این منشور حقوق بشر هیچ ربطی به شما ندارد ، شما نه ایرانی هستید و نه از تبار کورش بزرگ بلکه تازی و تازی زاده هائی هستید که بعد از ۱۴۰۰ سال دوباره وحشیانه به ایران حمله کردید و مردم و کشور را به نابودی کشیدید ، حیف که چشم ناپاک شما به این منشور بیفتد چه برسد که دست خون آلوده تان بخواهد آنرا لمس کند.
شنبه 20 شهریور 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
در کشوری که حلبی ساز میشود رییس ج. و قصاب میشود وزیر و سبزی پاک کنها و دمپایی فروشها میشوند نماینده مجلس، یک میکروب شناس باید بشود سرپرست آثار باستانی کشور.
شنبه 20 شهریور 1389

لیلی - دانمارک - ناکسکوف
محتوای منشور در انجیل در باب 45 اشعیا آورده شده. بخوانید
شنبه 20 شهریور 1389

aryamard2010 - هلند - شیراز-هاردرویک
حیف اون منشور که دست این زنیکه بهش خورد. و حیف اسم آزاده که برازنده ایشان نیست.
شنبه 20 شهریور 1389

danialsabagh - انگلیس - لندن
به وطن خوش امدی.
شنبه 20 شهریور 1389

aryamard2010 - هلند - شیراز-هاردرویک
لطفان به 3 عکس مونده به آخر نگاه کنید. منشور حقوق بشر در دست شیطان رو میبینید.
شنبه 20 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
کوروش شاه شاهان کجایی میهن ما را اهریمنان تازی متجاوز اشغال کرده اند و به نوامیس ما تجاوز میکنند و میکشندو سنگسار و دست و پا قطع میکنند سرزمین زرتشت به چه روزی افتاد دلم میخواهد فریاد بزنم
شنبه 20 شهریور 1389

raha1984 - المان - هامبورگ
ایرانیان و افتخارشون به این منشور !باور کنید ازاینکه این ارازل اوباشهای عربزاده از اونجایی که دشمن ایران و ایرانی هستند نفشه ای برای این منشور دارند !
شنبه 20 شهریور 1389

svenskpojke - سوئد - یمتلند
چند هزار تمدن و تاریخ صهیونیستی بود اگر انها سواد داشتند میدنستند که صهیونیست شصت و سه سال پیش به وجود امد و نه چند هزار سال پیش . ابرو را میبرند. زمانی که یهودیان و اروپا و غرب مثل حیوان وحشی در غار و طویله مانند زندگی میکردند در تمدنی به نام پارس مردمانی ازاد زندگی میکردند
یکشنبه 21 شهریور 1389

ekman - ‫ایران - شیراز
‫حتمأ با صلوات بر محمد و آلش ازین منشور رونمائی کردند و در موزه قرار دادند،این منشور متعلق به نیاکان ماست ولی ملتی باید از آ ن نگهداری کند که شایستگی اش را داشته باشه.اصلأ چرا این منشور را مثل جام جهانی بصورت امانت ،هر دوره ای به بهترین کشوری که منشور حقوق بشر را رعایت کرده نمیسپارند،.
یکشنبه 21 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
جایگاه منشور حقوق بشر کوروش کبیر در سرزمین نقض حقوق بشر!!!
یکشنبه 21 شهریور 1389

sanazsarmad - آلمان - برلین
واییییی. خدا کنه خرابش نکنن!!!!!. راستی این واقعا اصلشه؟
یکشنبه 21 شهریور 1389

mah mahi - ایران - تهران
کوروش کجایی؟؟؟. هرگز نخواب کوروش،. ای مهرآریایی . بی نام تو، وطن نیز نام و نشان ندارد .
یکشنبه 21 شهریور 1389

Nader Jahanbani - کانادا - تورنتو
ای حرامزاده های انگلیسی! و ای پدر خوانده های آخونها! رژیم ضد ملّی و ضدّ ایرانی تازی نژاد کجا و منشور کورش کبیر کجا! شما با این دلقک بازیها چه کسی را می خواهید بفریبید؟ این حرام لقمه های استعماری سوراخ دعا را گم کرده اند. آخر رژیمی که از بدو پیدایش نحس خویش همه همّ و غمش را در راستای زدودن فرهنگ ایرانی کرده است, چه به منشور کورش؟ خودم فکر میکنم انگلستان با یک تیر دونشان زده است:. 1- با توجه به بافت ضدّ ملّی رژیم وحشی و فاشیستی آخوندی, این استوانه را که حاوی روح و هویت ایرانی است, به دست جمهوری جهل و جنایت داده تا نابودی آنرا رقم زند به این معنا که این استوانه حالا حالاها در ایران می ماند و خواهیم دید که در اینده این خبر پخش می شود که این اثر برجسته تاریخی یا به سرقت رفته و یا در حین نقل مکان و جابجایی دچار آسیبهای جدی شده است!! و تازه اقامت طولانی آن هم به حساب باند احمدی نژاد و رحیم مشایی و خامنه ای گذاشته می شود که آنرا پس نداده اند!! و از این رو با جست و خیزهای استعماری سعی در آرایش چهره جنایتکاران حاکم که بخصوص بعد از تنشهای انتخاباتی بشدّت خدشه دار شده, کمی بزک کنند.!. 2.
یکشنبه 21 شهریور 1389

Nader Jahanbani - کانادا - تورنتو
2- در صورت نابودی این اثر که در واقع انتقام انگلستان, این دشمن قسم خورده ملّت ایران به حساب خواهد شد, انگلیسیها ننگ این عمل را به دامن غلامان خانه زاد خود, یعنی رژیم آخوندی می اندازند. ملّت ایران هوش و حواستان را جمع کنید و اسیر این بازی استعماری حرامزاده ها و حرام لقمه های انگلیسی و مهره های آنان نشوید.
یکشنبه 21 شهریور 1389

blackmoon - امارات - دبی
لول عکس شماره 14 رو نگاه کنید قیافه زنه
یکشنبه 21 شهریور 1389

m.mohajer - المان - ماینز
malek-welkin - کانادا - رد دیر دوست عزیز متن این لوح رادراین سایت ببینید:. https://ghiasabadi.com/manshur.html
یکشنبه 21 شهریور 1389

maiden666xx - انگلستان - لندن
توی کشوری که تاریخ پادشاهی رو هم ازکتابای درسئ حذف کرده منشور قرز میگیرن ? جریان چییه ? حتما یه نقشهای دارن این جمائته عرب پرست !!!!
یکشنبه 21 شهریور 1389

m.mohajer - المان - ماینز
البته سالها پیش از کوروش حمورابی (1792 تا 1750 ق م ) پادشاه مقتدر بین النهرین در الواح خود از حقوق انسانها به خصوص حقوق زنان صحبت کرده بود حقوقی که نه در لوح کوروش نه در تخت جمشید ونه در جای دیگر از ان صحبت نشده-- منشا حجاب-- تا دوران معاصرکه ان هم توسط فاطمه قره العین از حواریون علی محمد شیرازی مشهور به باب به صورت پروتست وعصیان بیان گردیده است.
یکشنبه 21 شهریور 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
aryamard2010 - هلند - شیراز-هاردرویک / درود بر تو ,حق با شماست , اما از او وحشتناکتر عکس شماره اا هست لطفآ نگاه کنید ! چی میبینید ؟ با این خنده سرد و این قیافه شیطانی چی میبینید ؟ شما هم نگران نمیشوید ؟
یکشنبه 21 شهریور 1389

بچه شمرون - هلند - روترام
لعنت بر انگلیس که دست این کثافتا رو اجازه داد به این منشور بخوره.
یکشنبه 21 شهریور 1389

h.k - دانمارک - اودا
سلام اولان.که جی.این سنگ چه معنای دارد.بجز قدمت تاریخی.ایا جز این است که تاریخ چندین هزارساله ما رابه 2500 سال تقلیل داده است.ایا جز این است که بگوید. که ما به جای پیشرفت برعکس سایرین عقب می رویم. وتاکنون درعقب نشینی اینقدر پیش امدیم.وهنوز هم پیش خواهیم رفت.و 1100 سال دیگر هم جا داریم. اغاز پیشرفتم رژیم قبلی بود که زمینه ساز رژیم فعلی شدتاجایی که به خواهر باکرهام.....واعدام کردند.تاانقدرپیشرفم.که ناموسم برای لقمه نانی به کشورهای همسایه پناه میبرد.ومن نگونبخت انموقع که جان از خودم بود وفریاد میکشیدم کمکم کن.پشتم راخالی کردی.حتی بالودادنم کمرم راشکستی.اما دلمان رابرای تکه سنگ باعکس میخجه خوش میکنم.مندلم خون شد به جای خوشی.
یکشنبه 21 شهریور 1389

h.k - دانمارک - اودا
این خانم که داره خفه میشه خیلی خبره است.هم ان اقای گردن کلفت.دوتا مانده به اخر.
یکشنبه 21 شهریور 1389

payam armani - انگلیس - منچستر
ما باید سر به دیوار بکوبیم.که تازیان لوح کوروش را لمس میکنند و بوز خند میزنند.
یکشنبه 21 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
بخشى از وصف کوروش بزرک در کتاب "یادگاری بزرگمهر - ادیاتکاری وزرگمتر " یه زبان پارسى پهلوى ساسانى: {سه شپ خوامن ایتن دیت: هماک جهان راد روشنیه گریفت.پس اپاک اسوباران سخت اوشتافت پت کوستی خوراسان سمرکند شترستان بون فرکند و به فرجامینیت. پس زرتوهشت دین آورت هچ فرمان وش یک هزار و دو ست فرگرت پت دین دپیری پت تختکی ها زرین کند او نپشت او پت گنج هان آتخش نیهات او پس گجستک سوکندر سوخت او اندر دریاپ اپکند.} برگردان به فارسی دری امروزی: {سه شب خوابی چنین دید: همه جهان را روشنی گرفت.با سواران سخت شتافت به سرزمین خراسان شهرستان سمرقند را بنیاد نهاد و به فرجام رسانید. پس از اینکه زرتشت دین آورد به فرمان او یک هزار و دویست بخش به خط دین دبیره بر روی تخته های زرین کنده و نوشته شد و به کتابخانه ای به نام آتش نهاده شد ولی سپس اسکندر ملعون آن را سوزاند و به دریا افکند}
یکشنبه 21 شهریور 1389

بچه شمرون - هلند - روتردام
اگر این منشور از ایران سالم امد بیرون حالا ببینین من مطمئنم که براش نقشه دارن هیچ کسم هیچ کاری نمیتونه بکنه ادمارو مث اب خوردن یکشن بعد برا منشور ارزش قائل باشن باورش سخته.
یکشنبه 21 شهریور 1389

dorsa shooter - انگلستان - کمبریج
من امروز رفتم موزه ی لندن به عشق دیدن منشور کوروش بزرگ ولی خبر نداشتم که رفته ایران.نامیدوارم تو ایران بتونم ببینمش.وقتی وارد اتاق 52 که مخصوص ایران باستان بود شدم بغض گلومو گرفت از هیبت و عظمت یا شاید هم انرژی ای که اونجا حاکم بود.باور کید عین حقیقته هیچ کشوری توی موزه لندن آثار باستانی به اندازه ی ایران با کلاس و خاص نبود.
یکشنبه 21 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
کورش به سربازانش به هنگام فتح بابل//به در خواست ملت اسیر انجا //به هنگامیکه به انجا در می ائید مبادا//// قلبی را بیازارید که قلب من را ازرده اید//// این بود فرهنگ ایران باستان و از ان سو فرهنگ جنایات تازیان قاتل که چگونه در طی 300 سال از ایرانی انقدر کشتند وبرده گرفتند تا دین خود را زور چپان کردند و بی هویتها و تخم و ترکه ی همانها به کورش و داریوش لجن می پراکنند...
یکشنبه 21 شهریور 1389

freepersia - نیوزلند - تارانگا
چقدر قیافه این زنیکه اشغال با اون چادر مسخرش مضحک و چندش اوره, حالم گرفته شد منشور کورش بزرگ توی دستای کثیف این عجوزه بود.
یکشنبه 21 شهریور 1389

shown - امریکا - دیترویت
آزاده اردکانی فارغ التحصیل میکروب شناسی دانشگاه آزاد که معلم زبان فرزندان بقایی رییس میراث فرهنگی بوده و در بهمن ماه 88 به‌عنوان معاون موزه‌ ملی ایران معرفی شد، پس از 20 روز معاونت بطور ناگهانی جای محمدرضا مهراندیش را به‌عنوان رییس موزه‌ ملی ایران گرفت.چه ربطی باهم داره معلوم نیست
یکشنبه 21 شهریور 1389

arash1977 - ایران - تهران
چادری کثافت حروم زاده آشغال
یکشنبه 21 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
این همه هزینه برای یه پاره آجر که چی بشه.خنده دارتر اینه که بعضی ها نوشتن به وطن خوش آمدی.میخوام صدسال سیاه نیومدی.
یکشنبه 21 شهریور 1389

gholam33 - ایرلند شمالی - دری
وای منشور حقوق کوروش در سرزمین نقض حقوق بشر ?
یکشنبه 21 شهریور 1389

khosrow60 - سوئد - سوئد
تحویل منشور به این ادمخواران اشتباه است.سرنوشت این منشور مثل مجسمه بامیان درافقانستان خواهد بود .اونرو نابود کردن باشیلیک توپ تانگ ومنشوررا کافیست ازدستان بیفتدوهمین خواهد شد.درسی سال این ادمخواران به هیچکس رحم نکردن میخواهید به منشوررحم کنن.
یکشنبه 21 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
کورش کبیر نامت تا ابد جاوید و آوازه بزرگی شکوه و عدالتت ماندگار. ای افتخار بزرگ ایرانیان که حتی دشمنان قسم خورده ایران و فرهنگ آن چنین تهی و عاری از هر گونه دستاوردی هستند با کمال بیشرمی و وقاحت ناچار شده اند که دست به دامان فرهنگ و تعالی حقوقی که تو برای کل مردم در نظر گرفتی شوند . فرهنگ و تمدنی که خود به عنوان الگو و اسوه برای ایرانیان و مردم دنیا از خود تا به امروز باقی گذاشت که مثل و مانند ندارد. این خفاشان شب پرست که به هر جا دست انداخته و یا ساکن میشوند تاریکی دهشت و خرابی با خود به همراه دارند به گمان اینکه لمس آن منشور مقدس که تمام واژه هایش در مورد کرامت انسان است و توجه به آن شاید بتواند خون مردم ایران و کشتن حقوقشان را بر دستان کثیف و آلوده شان که به خون مردم و نقض حقوقشان آغشته است کمی پاک کند.....
یکشنبه 21 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد. قطعا برنامه تعویض ریاست موزه ملی با این زنک که با کمی سرخاب و سفیداب خواسته اند او را از قشر بسیجی متمایز کنند بی دلیل نیست و قطعا این مزدوران وطن فروش برای ماندن چهار صباحی بیشتر . حاضرند خشتک خود و وابستگانشان را به غریبه ها بفروشند تا آنها را نگه دارند. انگلیس که ارباب همیشگی اینان بوده و هست. و جرات معلق زدن نزد آنها ندارند به مانند ملوانان انگلیسی که با هدیه و ملاقات خصوصی آنها را راهی کردند. این دزدان مافیایی که از ابتدا سرمایه و دارایی ایران مانند گوشت لخم که به دست گربه سیاه دزد بیفتد به دستشان افتاد و بقدری خوردند و چاپیدند که علاوه براینکه حلقوم همدستانشان را در دیگر جاها پر کردند از شدت گوشت خواری به بیماری دچار شدند و از درون خونشان فاسد شد. البته مرض هاری هم مزید بر علت شده از آن سو به جان خود و از این سو به جان مردم افتادند. حال که کفگیرشان به ته دیگ خورده است و تعطیلی های پی در پی به خاطر از دست رفتن تمام امور اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را رایج کرده اند چون عملا باز بودن و تعطیلی در بازار خوابیده و رکود در همه چیز یکسان است. ....
یکشنبه 21 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
...حال به جان تتمه مال این مردم بی پناه و مظلوم افتاده اند و سراغ کاخهای شاه و اشیا ء و سرمایه ای که متعلق به مردم است رفته اند. در این گشت و گذار کیف حاوی اسناد را به قول خودشان در رولز رویس شاه یافته اند. چه بسا درست میگویند بقدری ثروت باد آورده در دست این گرگان طماع بوده که دیگر سراغ قسمتهای جاسازی شده در ماشین شاه فقید نمی رفته اند. وگرنه مگر شاه مانند اینها مغز سر خورده بود که کیف حاوی اسناد را در ماشین آنهم صندوق عقب بگذارد. احتمالا این اسنادی بوده است که شاه فقید از دست چشم های جاسوس در کاخ در ماشین جاسازی کرده است و اسنادی مربوط به سایر کشورها بوده و حاوی اطلاعات زیاد و سری که چه بسا دیگر کشورها همچنین وعده وعیدهای پیش رو برا در اختیار گرفتن دیگر اشیاء قیمتی و آنتیک کاخ شاه. این مزدور را هم . انتخاب کرده اند و با دادن منشور مقدس به دستان کثیفش هم هندوانه زیر بغلش داده و هم اینکه مثلا به زن و شخصیت او اجر و قرب گذاشته اند...
یکشنبه 21 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
....ما ایرانیان همانگونه که شاهدیم حقوق ما از هر نظر زیر سوال رفته و چه از سوی بیگانه و به ظاهر خودی منفور و جاسوس پایمال میشود و به یغما میرود. اما این مورد نباید باعث یاس و سر خوردگی ما شود. اگر ما ایمان داشته باشیم که همواره نور بر تاریکی پیروز است و خداوند حافظ بندگان خود در موقعیتهای خطیر یا بی پناهی به پیروزی خواهیم رسید. بدون ذره ای تردید. این چهار ماه . این منشور را مانند جان شیرین بدانیم هر چند که سود مالی آن به جیب گشاد این دزدان سرگردنه میرسد اما قطعا خیر و برکتش از آن ما خواهد بود به این امر یقین داشته باشیم.
یکشنبه 21 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
کورش کبیر نامت تا ابد جاوید و آوازه بزرگی شکوه و عدالتت ماندگار. ای افتخار بزرگ ایرانیان که حتی دشمنان قسم خورده ایران و فرهنگ آن چنین تهی و عاری از هر گونه دستاوردی هستند با کمال بیشرمی و وقاحت ناچار شده اند که دست به دامان فرهنگ و تعالی حقوقی که تو برای کل مردم در نظر گرفتی شوند . فرهنگ و تمدنی که خود به عنوان الگو و اسوه برای ایرانیان و مردم دنیا از خود تا به امروز باقی گذاشت که مثل و مانند ندارد. این خفاشان شب پرست که به هر جا دست انداخته و یا ساکن میشوند تاریکی دهشت و خرابی با خود به همراه دارند به گمان اینکه لمس آن منشور مقدس که تمام واژه هایش در مورد کرامت انسان است و توجه به آن شاید بتواند خون مردم ایران و کشتن حقوقشان را بر دستان کثیف و آلوده شان کم رنگ کند به آن متوسل شده اند.....
یکشنبه 21 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
......غافل از اینکه این منشور مانند کتابی مقدس است که در گل نبشته و ثبت شده و خالص تر و حقیقی تر از این منشور مقدس چه در کتب دینی و چه در کتب حقوقی و قانونی دنیا وجود ندارد. این منشور واقعیت دارد بدون هیچ گونه شائبه یا تحریف و یا تفسیر برای فهم موضوع. این منشور خاصیت دارد و در خود انرژی مثبت کرامت هزاران سالانه انسانهای متمدن را حفظ میکند......
یکشنبه 21 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
.....انسانهایی که در فلات ایران زمین زندگی و به چنان درک و توانایی فرهنگی در مورد حقوق همنوع خود رسیده بودند که دنیای امروزه حتی به حساب کشورهای دمکراتیک نمی توانند به گرد قوانین و فراز های آن برسند. محتویات این منشور را این خفاشان نمی توانند به زعم خود بر گردانند چون قبل از اینکه دست آلوده ی این جانیان کاسب کار به این معجون نیکی و راستی برسد محتویات آن بر ملا شده دیگر نمی خواهد برای هر گوشه آن هزار سفسطه و مغلطه کنند و به نفع خود آن را بچرخانند. این منشور انرژی ایرانی و باستانی خود را برای مردم سرزمینمان و ایران خوبمان به ارمغان آورده. قدر این موقعیت استثنایی را بدانیم و هر لحظه به زیارت این لوح مقدس برویم تا چشم و قلبمان که برای ایرانی و ایران و حقوق همه مردم دنیا می تپد جلا ییدا کند. این لوح نشانه بزرگی و عظمت انسانی ذوالقرنین بزرگ است که خداوند به او قدرت برکت و دانایی بسیار به همراه عدالت بخشید تا بعد از هزاران سال هنوز مردم دنیا از برکت وجود آن و قوانینش بهره ببرند. سلام و درود خدا و مردم ایران زمین به کورش کبیر پیامبر راستی ها و نیکی ها و عدالت.
یکشنبه 21 شهریور 1389

maiden666xx - انگلیس - لندن
این اقای لاغر و کم مویئ که در عکس یکئ مونده به اخر داره با افکار پلید و نگاه پر از عقده به منشور نگاه میکنه قیافش منو یاده فیلم creep میندازه. به نضره من این باید بره فیلم ترسناک بازی کنه ! خیلئ بیشتربهش می یاد !!
یکشنبه 21 شهریور 1389

maiden666xx - انگلیس - لندن
این اقای لاغر و کم مویئ که در عکس یکئ مونده به اخر داره با افکار پلید و نگاه پر از عقده به منشور نگاه میکنه قیافش منو یاده فیلم creep میندازه. به نضره من این باید بره فیلم ترسناک بازی کنه ! خیلئ بیشتربهش می یاد !!
یکشنبه 21 شهریور 1389

maiden666xx - انگلیس - لندن
این اقای(حمید بقایی) که در عکس یکئ مونده به اخر داره با افکار پلید و نگاه پر از عقده به منشور نگاه میکنه قیافش منو یاده فیلم creep میندازه. به نضره من این باید بره فیلم ترسناک بازی کنه ! خیلئ بیشتربهش می یاد !!
یکشنبه 21 شهریور 1389

Nima 1 - سوئیس - زوریخ
اگر در این مدتی که ایرانه دزدیده نشه خیلیه. خدا رحم کنه.
یکشنبه 21 شهریور 1389

pelle - سوئد - استکهلم
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان. آخر ای نادان ،نوکر تازی ،اگر این یک پاره آجر است پس چرا این ارباب دائم الخمر تو آنجاش را پاره کرد ، که اگر شده حتی برای مدتی کوتاه آن را به ایران بیاورد. درضمن بدان ارزش این پاره آجر خیلی بیشتر از خون کثیف تو و رهبر نشئه ات و کل بسیج و سپاه و همه مزدوران جمهوری اسهالی است ، این پاره آجر پیام آزادی و انسانیت را به انسان یادآوری میکند، ولی شما پیام آور قتل ، تجاوز ،نابودی ،زندان و اعدام و ترور انسانها هستید.
یکشنبه 21 شهریور 1389

siya48 - آلمان - کلن
maiden666xx - انگلستان - لندن. دقیقا زدی وسط خال....
یکشنبه 21 شهریور 1389

odin - بلژیک - انتورپن
باور کنید ارزومه که احساسم اشتباه باشه، اما منهم مثل بیشتر شماها حس میکنم این لوحه از دست این ارازل و اوباش سالم بیرون نمیره. یا نابودش میکنن و یا میدزدنش مثل مجسمه ها. کی میتونه فردا جلوی چهارتا پاسدار مسلح رو که میرن درش میارن بگیره؟ کی میتونه مثلآ به یه خرس بیشرمی مثل نقدی یا فیروزابادی بگه سردار لطفآ بیخیال این یکی بشین؟ یا به محصولی یا به مشاعی؟ بابا جان من نمیدونم انگلستان میخواست این تنها اثری که افتخار ماست در دست اینها از بین بره که بردش اونجا؟
یکشنبه 21 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان . ننگ بر تو ضد ایرانی و قاتل اسلامی که چشم دیدن نموداری از تمدن گذشته ی ایران را نداری چون وجود ان اثبات دد منشی- تحجر -عاشق خون بودن- و شهوت پرستی دین ننگینت است / امیدوارم در بهشت خیالی خدایت بجای 70 حوری 70 رامبو به سراغت بیایند تا خفه خون بگیری.
یکشنبه 21 شهریور 1389

انوش مهندس - ایران - عسلویه
احتمالا فردا پس فردا فیلم رابطه غیراخلاقی خانم اردکانی با مشایی و بقایی در میاد!!!!!!! . بیخودی نذاشتنش تو موزه ملی.........
یکشنبه 21 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
برای شناخت و آگاهی همگانی . محتوای منشور را منتشر کنید..!!. منشور داخل ِ ویترین شیشه ایی..مانند کتابی ناخوانده ست....!!*
یکشنبه 21 شهریور 1389

pouriya - ایران - رودسر
YAho0DA - امارات - دبی. آری دوست من, براستی به این یکتا نماد خرد و هوشمندی, نجابت, بزرگواری و مهر, شهامت و میهن پرستی کورش بزرگ چه میتوان و بایستی گفت??
یکشنبه 21 شهریور 1389

afsaneh2010 - فرانسه - نیس
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان پاره اجر اون مغز توست که باید کوبیده بشه به دیوار!
یکشنبه 21 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان . روزیکه گور قاتلان اجداد ایرانی در ایران با خاک یکسان شد پاره اجر را بر فرق سرت خواهند کوبید البته پاره اجر واقعی نه این استوانه کوچک که دنیائی مهر را در نبشته هایش دارد
یکشنبه 21 شهریور 1389

زنده باد آزادی - ایران - ایران
فقط یکی به من بگه این دختره این وسط چرا میلوله بین مردها؟؟؟؟؟
یکشنبه 21 شهریور 1389

aryamard2010 - هلند - شیراز-هاردرویک
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان . آخه تو عرب چه میفهمی؟. شما بفرما به ماست تون افتخار کنید.
یکشنبه 21 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
arashbehdin - امریکا - اتلانتا و سایر دوستان فرهیخته این سایت درود، این رونمایی با حضور نامبارک روسای میراث فرهنگی! توهین بزرگی به همه ایرانیانی بود که علاقمند به تاریخ و تمدن باستانی سرزمین پارس هستند. توهین بزرگی به متخصصان تاریخ و باستان بود. کدام کشوری را سراغ دارید که موزه ها و میراث فرهنگی آن را نظامیها و شبه نظامیها اداره کنند؟ کار فرهنگی و مدیریت در موزه و خصوصا ریاست در بخش میراث فرهنگی اولین چیزی که طلب می کند داشتن مدرک حداقل فوق لیسانس در رشته تاریخ و مدیریت میراث فرهنگی و یا باستان شناسی و تاریخ هنر می باشد. این خانم و اقا با کدام دیپلم و سابقه کاری به چنین پست مهمی گمارده شدند؟! تحصیلات خود بقایی چه بوده؟ این خانم اگر صلاحیت داشت در رشته تحصیلی خودش کار می کرد نه اینکه معلم خصوصی زبان چند تا ریشوی بی سواد بشود! معلوم نیست چه خوابی برای اثر گرانبهای تاریخی و باستان شناسی سرزمین پارس دیده اند. ایران تنها کشوریست که رفتن نخبه ها تحصیل کرده ها و برگزیدگان علمی اش هدف حکومت امام زمانیست. حتی کمونیستها هم حاضر به از دست دادن نخبه هایشان نبودند. ننگ بر این ناجمهوری!
یکشنبه 21 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان . . عزیزم ناراحت نشو تو هم برو یکی از پوشکهای خیس علی چکه ای رو توی یک قوطی شیشه ای بزار و با خانواده ات هر روز مقابلش نمازبخون.
یکشنبه 21 شهریور 1389

bolour - سویس - زوریخ
bolour-سویس-زوریخ. زیتون -بهبهان ....مزدور .ننگ ومرگ باد به این رژیم کثیف
یکشنبه 21 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
زیتون- بهبهان حتما تست dna بده 100 درصد ابا و اژدادت همان تازیان متجاوز وحشی که 1400 سال پیش به ایران امدند هستی ...
یکشنبه 21 شهریور 1389

bolour - سوییس - زوریخ
bolour-سوییس-زوریخ. زریتون-بهبهان حتم ان سری به روان بزشک بزن ...واسه اون مغز بیمارت بد نیس...
یکشنبه 21 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
خداوند به مسیح خویش یعنی به کوروش می گوید: من دست راست او را گرفتم، تا به حضور وی امت ها را مغلوب سازم و کمرهای پادشاهان را بگشایم، تا درها را به سوی وی باز کنم و دروازه ها بر روی او دیگر بسته نشود. فرمان کوروش در مورد بازسازی معابد اورشلیم. کوروش پادشاه پارس چنین می فرماید: یَهُوَه خدای آسمان ها، جمیع ممالک زمین را به من داده و مرا امر فرموده که خانه ای برای او در اورشلیم که در یهود است بنا نمایم. پس کیست از شما از تمامی قوم او که خدایش با وی باشد. او به اورشلیم که در یهود است برود و خانه ی یهوه که خدای اسرائیل و خدای حقیقی است در اورشلیم بنا نماید.
یکشنبه 21 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
خداوند به مسیح خویش یعنی به کوروش می گوید: من دست راست او را گرفتم، تا به حضور وی امت ها را مغلوب سازم و کمرهای پادشاهان را بگشایم، تا درها را به سوی وی باز کنم و دروازه ها بر روی او دیگر بسته نشود. چنین می گوید که من پیش روی تو خوتهم خرامید و جای های ناهموار را هموار خواهم ساخت و درهای برنجین را شکسته، پشت بندهای آهنین را خواهم برید و گنج های ظلمت و خزاین مخفی را به تو خواهم بخشید تا بدانی که من یهوه خدای اسرائیل می باشم و تو را به اسمت خوانده ام.. هنگامی که مرا نشناختی تو را به اسمت خواندم و مقلب ساختم. من یهوه هستم و دیگری نیست و غیر از من خدایی نیست. من کمر تو را بستم هنگامی که مرا نشناختی تا از مشرق آفتاب تا مغرب آن بدانند که سوای من احدی نیست
یکشنبه 21 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
کورش!. شاه بزرگ،. شاه شاهان،. شاه هخامنشی،. شاه ایرانزمین،. از جانب من، شاهنشاه ایران،. و از جانب ملت من،. بر تو درود باد. در این لحظة پرشکوه تاریخ ایران، من و همه ایرانیان، همه فرزندان این شاهنشاهی. کهن که دوهزار و پانصد سال پیش بدست تو بنیاد نهاده شد، در برابر آرامگاه تو سر. ستایش فرود می آوریم و خاطرة فراموش نشدنی تو را پاس میداریم. همة ما در این هنگام که ایران نو با افتخارات کهن پیمانی تازه می بندد، ترا بنام. قهرمان جاودان تاریخ ایران، به نام بنیانگذار کهنسال ترین شاهنشاهی جهان، به نام. آزادی بخش بزرگ تاریخ، به نام فرزند شایستة بشریت، درود میفرستیم. کورش!. ما امروز در برابر آرامگاه ابدی تو گرد آمده ایم تا بتو بگوئیم:. آسوده بخواب که ما بیداریم،. و برای نگاهبانی میراث پرافتخار تو همواره بیدار خواهیم بود. سوگند یاد میکنیم که آن پرچمی را که تو دوهزار و پانصد سال پیش برافراشتی. همچنان افراشته و در اهتزاز نگاه خواهیم داشت.
یکشنبه 21 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
جانبازان ایران زمین آبیاری شد، تا ایران همچنان زنده و سربلند بماند، بسیار کسان. بدین سرزمین روی آوردند تا آن را از پای در آورند، اما همة آنان رفتند و ایران بر. جای ماند و در همة این مدت، علیرغم تیرگیها، این سرزمین فروغ جاودان همچنان. تجلی گاه اخلاق و کانون ابدی اندیشه باقی ماند. اکنون ما در اینجا گرد آمده ایم تا. با سربلندی به تو بگوئیم که:. پس از گذشت بیست و پنج قرن، امروز نیز مانند دوران پر افتخار تو، نام ایران در. سراسر گیتی با احترام و ستایش بسیار در آمیخته است. امروز نیز همانند عصر تو، ایران در صحنة پر آشوب جهان پیام آور آزادگی و بشر. دوستی و پاسدار والاترین آرمانهای انسانی است. مشعلی که تو بر افروختی و در طول دو هزار و پانصد سال هرگز در برابر. تندبادهای حوادث خاموش نشد، امروز نیز فروزان تر و تابناک تر از همیشه در این. سرزمین نورافشان است، و فروغ آن همچون دوران تو، از مرزهای ایران زمین. بسیار فراتر رفته است. کورش!. شاه بزرگ،. شاه شاهان،. آزادمرد آزادمردان و قهرمان تاریخ ایران و جهان،. آسوده بخواب، زیرا که ما بیداریم و همواره بیدار خواهیم بو
یکشنبه 21 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
و برای نگاهبانی میراث پرافتخار تو همواره بیدار خواهیم بود. سوگند یاد میکنیم که آن پرچمی را که تو دوهزار و پانصد سال پیش برافراشتی. همچنان افراشته و در اهتزاز نگاه خواهیم داشت. سوگند یاد میکنیم که بزرگی و سربلندی این سرزمین را بعنوان ودیعه ای مقدس که. گذشتگان ما به ما سپرده اند با اراده ای پولادین حفظ خواهیم کرد، و این کشور را. سربلندتر و پیروزتر از همیشه به آیندگان خویش خواهیم سپرد. سوگند یاد میکنیم که سنت بشر دوستی و نیک اندیشی را که تو اساس شاهنشاهی. ایران قرار دادی، همواره پاس خواهیم داشت و همچنان برای مردم جهان پیام آور. دوستی و حقیقت خواهیم بود. در این بیست و پنج قرن، کشور تو و کشور من، شاهد سهمگین ترین حوادثی شد. که در تاریخ جهان برای ملتی روی داده است، و با اینهمه هرگز این ملت در برابر. دشواریهای گران سر تسلیم فرود نیاورد. در طول دوهزار و پانصد سال، هر وجب از خاک این مرز و بوم با خون دلیران و
یکشنبه 21 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
برخیز ای کوروش . بر خیز ای شاهنشاه من. برخیز که آن کس که تو را به آسوده خوابیدن دعوت کرده. خود سالهاست که در خواب ابدی فرو رفته. برخیز که به کوروشی نیاز داریم که باز دست آژی دهاک های زمان را از سرزمین اهورایی کوتاه کند. برخیز . لطفا. پدر برخیز که شاید میهن دوستی را بار دیگر به فرزندان ناسپاست آموزش دهی. برخیز. برخیز. برخیز....
یکشنبه 21 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
از آنروز دشمن بما چیره گشت سعادت من آن وقتی است که غبار مذلت از . که ما را روان و خرد تیره گشت چهره بی‌گناه این مملکت بشویم، و آبروی . نبود این چنین کشور و دین ما از دست رفتة او را به‌او برگردانم. . کجا رفت آیین دیرین ما ؟ رضا شاه بزرگ.
یکشنبه 21 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
کوروش برخیز ، زیرا کسی که تو را به آسوده خوابیدن فرا خوانده بود، توسط پدران دوستانمان ( جاماسب گرامی و دیگران) از ایران تبعید شد، و پس از در به دری بسیار ، با ضجر به خوابیدن در سرزمین کشوری غریب، محکوم شد. زیرا ناسپاس بودند. و انان نه تنها او را ، که خودشان را و ایرانمان را، و نیز فرزندان خود و دیگران را به تیره روزی انداختند. و اینک هنوز هم که هنوز است، بعضی هایشان، با ناسپاسی تعجب آوری، هنوز هم از روزگار و دنیا و . .. همه ی خلایق و نیز از او را که به اجبار به خوابیدن در سرزمین غریب، فرستادند،. طلبکارند و خودشان را بی گناه می دانند و حاضر نیستند بپذیرند که: . از ماست که بر ماست. و سرنوشت ملتی خح ناشناس، و نا اگاه بهتر از این نمی باشد. با پوزش از اکثریت ملت ایران که اکنون به حقایق آشنا شده اند و کلید و راه حل ، قفل بسته سرنوشت ایران را یافته اند، و نیز اکنون بسیار حق شناسند، و حتما در آینده ای نه چندان دور جبران مافات خواهند کرد. به ویژه نسل جوان. سپاس _بدرود .
دوشنبه 22 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
همان شب روح شه از وی جدا شد. چو تیری از کمان تن رها شد. شبانگاهان روان شد سوی مرغاب. همان جایی که کوروش بود در خواب. برفت آنجا که دیدارش کند باز. ز خواب ناز بیدارش کند باز. به او گوید که از خواب گران خیز. برای پاس میهن باز برخیز. بساط پاسداران بس مهیاست. برای خفتن اینک نوبت ماست. بیابان تا بیابان جستجو کرد. سراسر دشت ها را زیر و رو کرد. نه بود از قبر شاهنشه نشانی. نه از تاج و نه از تخت کیانی. بلی تاریخ بس تکرار دارد. گهی خواب و گهی بیدار دارد. زمانی نوبت آن است و گه این. گهی زین پشت و گاهی پشت بر زین. زمانی اینچنین گه آنچنان است. بسی شه، مات شطرنج زمان است. ندیدم هیچ شاهی را که بازی. به پایان برده با گردن فرازی. خوش آن کو اندر این بازی نبازد. به هیچ و پوچ این دنیا ننازد. از آن صحرا هنوز هم گاه بی گاه. طنین بانگ کوروش کوروش شاه. صدایی با نسیم شب هم آغوش. هنوز هم می رسد گهگاه بر گوش. وطن را چون تو ما غمخوار هستیم. بخواب آسوده ما بیدار هستیم….
دوشنبه 22 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
زان خدایان آریامهر وجود. استخوانی بیشتر بر تن نبود. می فکند از خشم گه آن پادشاه. خسته بر آیینه عبرت نگاه. سخت می غرید کاین تصویر چیست؟. این عقاب ناتوان پیر کیست؟. شعله را می دید بر بال و پرش. اشک را در دیده نا باورش. وارث شاهان و تاریخ کهن. اینچنین می گفت گه با خود سخن. پادشاها ،دارم از ایران خبر. پیش مرگانت که می دادند سر. زنده باد و زنده باد و زنده باد. شاه ایران تا ابد پاینده باد. بودشان فریاد هر شام وپگاه. زنده باد و نعره جاوید شاه. در خیابان ها چه بلوا کرده اند. چوبه ی دارت مهیا کرده اند. گر رسد بر خاک میهن پای ما. کس نبیند سر به تن فردای ما. خیر مقدم ها و آن تکریم کو؟. پیش پای ما سر تعظیم کو؟. مرگ با تعظیم بر آنسوی شد. شاه ایران را خوش آمد گوی شد. همان جا دیده از دنیا فرو بست. شبی در مصر بر تاریخ پیوست. چو در غربت نه یار و هم نوا داشت. به تابوتش نشانی آشنا داشت. نشانی از درفش کاویانی. به پرچم ،شیر و خورشید کیانی.
دوشنبه 22 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
تو خود دانی که من اسما رئیسم. ولی رسما غلام انگلیسم. به مهر دوست دل آکنده هستم. ولی از روی تو شرمنده هستم. ز بام آسمان ،از این کشاکش. خبر بردند بر شاه مراکش. که شه را حال و روزش آنچنان است. نه جایش در زمین نه آسمان است. چو بشنید این سخن سلطان برآشفت. به فریادی رسا بر خادمان گفت. همان یک شب که اینجا ماند بس نیست؟. بگوییدش که اندر خانه کس نیست. در این بلوا در این دار مکافات. پیامی می رسد از سوی سادات. ندارم ترسی از تهدید کارتر. ندارم وحشتی از مکر تاچر. بیا ای دوست خاک من سرایت. قدم بگذار چشمم زیر پایت. رفاقت گر چنین کردیم کردیم. به روز غم اگر کردیم مردیم. تا پیام از جانب انور گرفت. باز مرغ خسته بالش پر گرفت. باز شاهین مست در پرواز شد. باز هم غرق غرور و ناز شد. عاقبت با صد سلام و صد درود. آمد اندر خاک آن کشور فرود. میهمان بیمار و بد احوال بود. سخت از این ماجرا بد حال بود. گاه تنها بود و گه بالا سرش. دست انور بود و گاهی همسرش
دوشنبه 22 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
پریشان اندر آن آشفته ایام. فرو افتاد بر بام عمو سام. همان افکنده آتش را به خرمن. رفیق نا رفیق پشت پا زن. پس از چندی که آنجا ماند آخر. پیامی آمدش از سوی کارتر. که با ایران کماکان کار داریم. گروگان دستشان بسیار داریم. چو نبود پیش ما دیگر ترا جای. به بام دوستی دیگر فرود آی. باز هم در آسمان پر می کشید. خسته گاهی بر زمین سر می کشید. تا ببیند گل کجاخوش رنگ و بوست. کی نشیند عاقبت در خاک دوست. دمادم می رسد از آسمانش. پیام از افسر پرواز بانش. که شه بیمار و بس آشفته حال است. در این پرواز شاهین خسته بال است. همان شاهین که بر بالش نشان داشت. به سر تاج سر شاهنشهان داشت. همان شاهین که تا پرواز می کرد. به مرغان دگر صد ناز می کرد. مپنداری که این شاهین همان است. یکی مرغ ضعیف خسته جان است. به بام آسمان در اوج افلاک. به سکان آمد آن شه با دلی چاک. به تاریکی یکی تیری رها کرد. رفیقش شاه اردن را صدا کرد. که ای یار وفادار مسلمان. فقط یک شب ترا هستیم مهمان. به پاسخ گفت او با مهربانی. که ای یار و رفیق جاودانی
دوشنبه 22 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
چنین می داد بر ملت بشارت. که من ایرانی آزاده کیشم. همان خان لر سی سال پیشم. ز طوفان ترسی و بیمی ندارم. به کس تکریم و تعظیمی ندارم. نه آن طفلم که از دادی بترسد. نه آن بیدم که با ،بادی بلرزد. مرا ایران به دنیا قبله گاه است. به ایرانم فقط قانون پناه است. مرا پیری نباشد جز مصدق. که از درد وطن کرد عاقبت دق. مرا ترسی ز کس جزاز خدا نیست. ز تسبیح و ز نعلین و عبا نیست. صداقت در نهادش را نشان داد. به حرفش ماند و بر آن ایده جان داد. چو شاه از میهنش می رفت بیرون. به چشمش اشک بود و بر دلش خون. همان را کو سفر آغاز می شد. در گیتی به رویش باز می شد. هزاران مرد وزن در انتظارش. امیران و وزیران در کنارش. در استقبال آن فرخنده شوکت. هزاران تاج و صدها طاق نصرت. به روی شاه کس در وا نمی کرد. کسی آغوش بر وی وا نمی کرد. هراسان مهره ی از هر طرف کیش. تو گویی زیر لب می گفت با خویش. چه آسان رشته ها از هم گسستند. نمک خوردند نمکدان را شکستند. بلی ،سلطان مات دل شکسته. عقاب ناتوان بال بسته
دوشنبه 22 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
اگرچه هم شریفم هم امامی. مپنداری که من همواره خویشم. نه من آن جعفر سی روز پیشم. که من خود پایه ای از انقلابم. موافق تر زهرکس با حجابم. مرا این انقلاب از بیخ عوض کرد. غلط کرد هرکسی تاریخ عوض کرد. شهنشاهی کجا تاریخ دارد ؟. بلی این کارها توبیخ دارد. پس از آن هم شریف و هم امامی. به دولت می رسد مردی نظامی. همان که نا آمده ناکام می رفت. همه شب روی پشت بام می رفت. که ملت گفتش اینجا. جا ،ندارد نوار آنچنانی پا ندارد. همان که گفت این حرفا دروغ است. کجای شهر نا امن و شلوغ است؟. وطن آرام و در امن و امان است. هنوز ایران گلستان جهان است. چو رهبر آنچنان آگاه داریم. خردمندی چو شاهنشاه داریم. کجا بر ما زند دشمن شبیخون؟. کدامین رود می گردد پر از خون؟. هنوز ارتش غلام جان نثار است. به فرمان مطاع شهریار است. رسید این خیمه شب بازی به جایی. که آمد نوبت ملی گرایی. بلی ،ملت همه ملی گرایند. ولی هرگز بر این مسند نپایند. ز دریا مرغ طوفان پرکشان شد. نگهدار درفش کاویان شد. به روز اول کار صدارت
دوشنبه 22 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
ز چشم بد وطن را دور داریم. به هر برزن دوصد مامور داریم. همه جان بر کفان سخت پیمان. همه از نوکران سفره پر نان. وطن را چون تو ما غمخوار هستیم. بخواب آسوده ، ما بیدار هستیم. چو کوروش خفت و در خواب گران بود. ولی از خواب خود دل ناگران بود. که ناگه باد و طوفانی به پا خواست. شعار مرگ بر شاه از چپ و راست. همان جان بر کفان سخت پیمان. همانا نوکران سفره پر نان. به فریاد بلند از کوچه و بام. که شاهنشاه باید گردد اعدام. چو صید ناگهان افتاده دردام. به ملت داد شاهنشاه پیغام. که خشمت را به چشم خویش دیدیم. صدای انقلابت را شنیدیم. من آن شاه پشیمان ملولم. کز این پس خدمت آل رسولم. از این پس طبق قانون اساسی. ندارم کار با کار سیاسی. به غیر از سلطنت کاری ندارم. به جز کاخی و درباری ندارم. در میخانه ها با زور بستند. دو صد پیمانه چون پیمان شکستند. مسلمان می شوند یکباره از دم. وزیر و شیخ و شاه و صدر اعظم. به یادم هست من بی بی چو بیکم. بیانات نخستین صدر اعظم. که بعد از انقلاب آمد سر کار. چنین اش بود لاکردار گفتار. که ای هم میهن خوب و گرامی
دوشنبه 22 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
چو کوروش دید برق جامه هاشان. مزین دید روی شانه هاشان. هزاران تاج و یک دنیا ستاره. نماندش حاجت هیچ استخاره. به کنجی شاه ایران را صدا کرد. به زیر گوشش ایران را دعا کرد. به وی فرمود کوروش با تب و تاب. مبادا لحظه ای چشمت رود خواب. به یک دم می زند دشمن شبیخون. به آنی می شود کارون پر از خون. هزاران گرگ دندان تیز اینجاست. گه اسکندر ، گهی چنگیز اینجاست. زمانی دوست بر تن می زند نیش. بسا گرگ است اندر جامه میش. ز اندرز و نصیحت شه برآشفت. نظر افکند بر کوروش به وی گفت. که ما خود آریامهر وجودیم. به گیتی صاحب بود و نبودیم. به دنیا اینچنین و آن چنانیم. نه ایران ،بلکه سلطان جهانیم. به معنا عالم آرای زمانیم. تمدن را چنین دروازه بانیم
دوشنبه 22 شهریور 1389

saeed_iranian - ایران_تهران - پردیس
به کوروش گفت:کوروش ، شاه شاهان. شهنشاه بزرگ ملک ایران. وطن را چون تو ما غمخوار هستیم. بخواب آسوده ، ما بیدار هستیم. چو بشنید این سخن کوروش به پا خواست. نظر افکند آنی بر چپ و راست. که بیند لحظه ای حال وطن چیست. ببیند آن یل صاحب سخن کیست. به پشت شه امیران کله پوش. به گرداگرد قبرش گوش تا گوش
دوشنبه 22 شهریور 1389

kian ahvaz - ایران - اهواز
این زنیکه خودزیتون بود وای زیتون شبا تو خواب هم میایی حالم اززیتون اسمش درختش روغنش ویتامینش خلاصه از هر جی زیتونه بهم میخوره. ننگت باد زیتون بهبهان بغداد مزارشریف قم عربستان بیابون سوسمار
دوشنبه 22 شهریور 1389

خرمگس سبز - ایران - تبریز
YAhoODA-امارات-دوبی --- اگر کورش سر برآرد زخاک ، بهش میگیم بی خیال بابا ، شرمنده ، مملکتو دادیم دست نوادگان عربهای متجاوز ، یکیش هم همین زیتون بهبهان - ایران - بهبهان که منشورتو از پاره آجر تشخیص نمیده...
دوشنبه 22 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
دونفردرتاریخ به یهودیت خدمت شایان کردن.کورش که آنهاراازبردگی رهانیدو هیتلرکه باکشتارآنهاباعث مظلومیتشان شد.درواقع به بشریت خیانت کردن.
دوشنبه 22 شهریور 1389

nikbakht_s58 - ایران - تهران
چرا کسی به این زنیکه نمیگه: آشغال، نجس، کثیفه ی بی هویت دستای چرک و کثافتتو نزن به این لوح مقدس!
دوشنبه 22 شهریور 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
Dionysos - دوست و هم میهن گرامی، برای کسی مانند شما که باستان شناسی خوانده است این درد هزاران بار بیشتر است. من هم امیدوار بودم شاید موزه لندن کپی این استوانه را به اینها انداخته باشد. البته این ها همه نمایش و تئاتر برای تحمیق هر چه بیشتر توده های نادان و نا آگاه است. به نظر من ایرانیان سراسر دنیا باید کمپینی براه انداخته و توماری امضا کرده و به موزه ای که استوانه را به دست این دشمنان فرهنگ ایرانی داده است، اعتراض کنند.
دوشنبه 22 شهریور 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
در کامنت بالا، بجای موزه لندن، موزه بریتیش یا بریتانیا درست است.
دوشنبه 22 شهریور 1389

masooleh - ایران - تهران
ارزش ندارد. ارزش ندارد. ارزش ندارد. ارزش ندارد. ارزش ندارد. ارزش ندارد. ارزش ندارد. ارزش ندارد. ارزش ندارد. ارزش ندارد
دوشنبه 22 شهریور 1389

Plato_2010 - استرالیا - ملبورن
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان بچه ها خونتون رو الکی بخاطر جفنگیات یه ادم بیسواد مثل این زیتون به جوش نیارید.این از قماش همون نکبتهائی که عکسشون اینجاست.نون به نرخ روزخور و ذینفع این نظام کثیف خونخوار
دوشنبه 22 شهریور 1389

Neda-ye-Iran - انگلستان - لندن
وای! خیلی خندیدم! عکس سوم از آخر درست مثل جادوگرا افتاده! خیلی نور پردازی پر معنایی بود مرسیییییییی...D -:
دوشنبه 22 شهریور 1389

ali bidin - ایران - ساری
چرا یک کلاغ سیاه با مدرک میکروبشناسی و 6 ماه سابقه تدریس زبان به توله های رئیس میراث فرهنگی شده رئیس موزه ملی ایران؟؟؟؟!!!!!! 
دوشنبه 22 شهریور 1389

h.k - دانمارک - اودا
saeed iranian تهران پردیس سلام واقعان خیلی لذت بردم ازاشعارتان بسیارعالی وسنجیده هستند.اگر از خودتویاهرکسی دیگر ...من افتخارمیکنم.به چنین هموطن باسلیقه وخوش ذوق.
دوشنبه 22 شهریور 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
h.k - خودت هم میفهمی چی میگی؟ یه دور کامنت بالات رو بخون ببین تا چه اندازه جمله بندی فارسیش نادرست و نامفهوم است. دیگر اینکه استوانه کوروش نه سنگ است نه آجر پاره و نه کلوخ، معلومه شماها تو زندگیتون زیاد با آجرپاره و کلوخ سر و کار داشتید. نه بابا، این یک سند تاریخی است که قانون اساسی آنزمان بر ان حک شده است!این به این معنی است زمانی که ترکهای آسیای میانه در بیابانها و زیر چادر بر سر هم میزدند و شیر اسب میخوردند، ایران دارای نظام حکومتی و اداری و قانون بود.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
arashbehdin - امریکا - اتلانتا، دوست فرهیخته عزیز این نمایشها و دلقک بازیها همانطور که گفتید فقط برای تحمیق عامه بیسواد و بی اطلاع مردم است و این نوع بازیهای اسلامی سیاسی نه تنها برای من و شما بلکه برای هر کسی که دوستدار فرهنگ و تمدن و تاریخ ایران و سرزمین پارس هست دردآور و تحقیر کننده ست. به امید رسوایی هر چه بیشتر ناجمهوری اسلامی که از فرط بی اعتباری دست به دامان هخامنشیان شده. شاد باشید
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.