دیپلمات ایرانی در فنلاند استعفا داد


دیپلمات ایرانی در فنلاند استعفا داد

وزارت امور خارجه ایران هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است

حسین علیزاده، رایزن سوم سفارت ایران در فنلاند، از سمت خود استعفا داده و به "جنبش سبز" مخالفان جمهوری اسلامی پیوسته است.

محمد رضا حیدری، کنسول سابق ایران در نروژ که اوایل امسال از سمتش کناره گیری کرد و به نروژ پناهنده شد، روز جمعه (۱۰ سپتامبر) از هلسینکی،پایتخت فنلاند، به بی بی سی فارسی گفت که آقای علیزاده از چند ماه پیش با "کمپین سفارت سبز" همکاری داشته است.

"کمپین سفارت سبز" که توسط محمدرضا حیدری به راه افتاده است، یکی از اهداف خود را "اعلام همبستگی دیپلمات های ایران، با جنبش سبز آزادیخواهانه مردم ایران و ترک سفارتخانه های جمهوری اسلامی" بیان می کند.

حسین علیزاده شخصا با بی بی سی فارسی صحبت نکرد اما محمد رضا حیدری از قول وی گفت که او با تشکیلات (نظام جمهوری اسلامی) اختلاف پیدا کرده و "به مردم پیوسته است."

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از حسین علیزاده می نویسد: "من دیگر خود را دیپلماتی نمی دانم که در کنار رژیم ستمگر ایران ایستاده است."

او گفته است: "من به سفارت اطلاع داده ام که از کارم استعفا داده ام....من دیگر دیپلمات نیستم، مخالف سیاسی هستم."

آن طور که محمد رضا حیدری به بی بی سی فارسی گفت، حسین علیزاده پیش از کناره گیری، از "داخل سیستم" اطلاعاتی را در اختیار کمپین وی قرار می داده است.

گفته می شود که حسین علیزاده هنوز از هیچ کشوری تقاضای پناهندگی نکرده است.

آقای علیزاده دومین دیپلمات ایرانی است که می گوید در اعتراض با نحوه برخورد هیات حاکمه این کشور با مردم معترض به نتایج انتخابات خرداد ۱۳۸۸ از سمت خود کناره گیری می کند.

کنسول سابق ایران در نروژ در اوایل ژانویه امسال و پس از وقایع عاشورای تهران استعفا داده بود.

دولت نروژ به آقای حیدری و اعضای خانواده اش پناهندگی سیاسی داده است.

محمدرضا حیدری در مصاحبه ای در ماه ژانویه گفته بود که شمار دیگری از کارمندان وزارت امور خارجه ایران از شرایط داخلی ناراضی هستند و ممکن است تعدادی از آنان از سمت های خود کناره گیری کنند و به کشورهای خارجی پناهنده شوند.

وی گفته بود که در نظر دارد در زمینه مبارزه با نقض حقوق بشر و آزای زندانیان سیاسی در ایران فعالیت کند.

برخی از مقامات وزارت امور خارجه ایران اقدام آقای حیدری برای کناره گیری از شغل او را ناشی از فرصت طلبی قلمداد کردند اما آقای حیدری گفته است که انگیزه او صرفا اعلام حمایت از مردم ایران بوده است و با اقدام خود، در واقع امتیازات شغلی متعددی را از دست داده است.

در جمهوری اسلامی، ارتقای شغلی و دستیابی به مشاغل مهم دولتی و برخورداری از امتیازاتی مانند اعزام به ماموریت های خارج از کشور، عموما مستلزم اثبات وفاداری نسبت به نظام و تعهد به پیشبرد اهداف حکومت است.

Black Chador - امریکا - ولدن
به دنیای انسانها خوش امدی. امیدواریم اثرات دنیای شیطانی از بدنت بزودی بیرون بره و پاک بشی. زنده باد هلری عزیز وتحریمهاش مرگ بر علی چکه ای .
شنبه 20 شهریور 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
زنده باد به این ازاده مرد ایران حسین علیزاده که زندگی مرفح خود را برای ملت ایران فدا میکند و مرگ بر مزدورانی که هنوز به این افت الله فجیح اسهالی علی چلاق نوکری میکنند
شنبه 20 شهریور 1389

اقتدار - دانمارک - هالته
ببخشید!!!. آقای حیدری گفته است که انگیزه او صرفا اعلام حمایت از مردم ایران بوده است و با اقدام خود، در واقع امتیازات شغلی متعددی را از دست داده است. . نه آقا تو میدونی که اگر تو همون فنلاند پناهنده بشی بدونه هیچ پاچه خواری از حق و حقوق انسانیت بهرمند میشوی,,, مردم را بهانه نکن.
شنبه 20 شهریور 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
نوشته إز ارش حجازی !!ما نسلی بودیم که بعدها نسل سوخته نام گرفت؛ نسلی که در زمان انقلاب ۷ تا ۱۵ سال داشت؛ نسلی که در دوران انقلاب شاهد قتل عموهایشان بودند و بعد از انقلاب شاهد اعدام و حبس والدینشان. نسلی که محکوم بود بهترین سال‌های عمرش را در وحشت جنگ ایران و عراق به سر ببرد، یا در خط مقدم، در حال دویدن در میدان مین، یا در خانه، در هول بازگشت دوستی از میدان جنگ در تابوت. نسلی که در حال آموزش استفاده از کلاشنیکف وارد سن بلوغ شد.  نسلی که یاد گرفته بود به هیچ‌کس، حتا دوستانش اعتماد نکند، مبادا جاسوس باشند؛ و می‌ترسید کلامی بر زبان آورد، مباد علیهش به کارش برند. نسلی که چیزهای زیادی دید، بیشتر از آنکه سزاوارش باشد. و اما نسلی که وقتش را به آموختن گذراند. ما شاهدان راستین ملتمان بودیم. ما سی سال تماشا کردیم و هیچ نگفتیم. ما نخجیر شکارچی بودیم، اما در تکامل متوازی نخجیر و شکارگر، ما سریع‌تر تکامل یافتیم. ما ماندیم تا داستان را برای نسل بعدمان بگوییم، شاید آن‌ها از ما شجاع‌تر باشند. ندا، تو از ما شجاع‌تر بودی. تو دیوار انتهای کوچه‌ی بن‌بست را فروریختی.
شنبه 20 شهریور 1389

Enghelab - ایران - تهران
زرنگاشون دارند فرار میکنند و احمقهاشون به دست مردم تکه باره میشوند .هاهاهاها...هههه.هاااهاهااها... در سال 56 هم ساواکیهای زرنگ فرار کردند به امریکا و دارند حال میکنند واحمقهاشون ماندند ودر سال 57 اعدام شدند .هاهاهاهههاها... حالا زرنگی یا احمق حزب الاغی ???? اگر حزب الاغی هستی و هنوز در ایران هستی از احمقهاشون هستی. هاهاهاههههاااهاها...
شنبه 20 شهریور 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
هنوز رسانه ها فنلاند در این مورد چیزی ننوشته اند.!!
شنبه 20 شهریور 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
بدینوسیله پوزش میخوام چون همین الان این خبر از سوی رسانه های فنلاند هم تایید شد و خبرش رو خوندم که آقایی علیزاده در اعتراض به حکومت اسلامی ایران از مقام خود استعفا داده. به صف مردم خوش اومدی به امید روزی که همه دیپلمات ها به این رژیم ضد بشری نه بگن.
شنبه 20 شهریور 1389

persisch007 - اتریش - وین
با درود فراوان به اقای حیدری و اقای علیزاده که با اعلام مخالفت به رژیم به تمامی منافع و موقعیت های رفاهی خود پشت کردند و بجای این رفاه ظاهری , شرف و غیرت و شجاعت و انسانیت ومهمتر از همه ایرانی ماندن را انتخاب کردند .
شنبه 20 شهریور 1389

farhad352 - ایران - تهران
درود بر تمام مران و زنان ایرانی که ازادی خود و هم میهنانشان را ،بر ت دریوزگی و تمکین و تحمل وجود تعفن آور آخوندی ترجیح میدهند. مرگ بر ملایان و اجیرشدگان بی شرف،دزد،جانی ، متجاوز و غارتگر ایران باد
شنبه 20 شهریور 1389

lidia - سوئد - گوتنبرگ
نمیفهمم مخالف سیاسی رژیم ستمگر ایران شده ام یعنی چی مگر رهبران جنبش ارتجاعی سبز موسوی و کروبی در دامن این رژیم هار پرورده نشده اند و کشتارهای دهه 60 و قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان 67 در دوره همین رهبر خائن شما موسوئ نبود نباید از میان بد و بدتر بد را انتخاب کرد اقایان حیدری و علیزاده این راه مبارزه نیست در دام جنبش ارتجاعی سبز افتادن اب در هاو کوبیدن است
شنبه 20 شهریور 1389

amiriirani - ایران - تهران
عجیب است که این اقایان درست موقع تمام شدن ماموریتشان و بازگشت به ایران یادشان به جنبش مخالف می افتد. همین اقای حیدری چند سال از سفارت حقوق می گیرد و وقتی زمان بازگشت می رسد به فکر مخالفت می افتد. من که خودم شک می کنم. انها اگر صادق بودند همان ابتدا قید دلار را می زدند و بجای انکه از سفارت حقوق بگیرند به جنبش مخالف می پیوستند.
شنبه 20 شهریور 1389

daryaa - آلمان - فرانکفورت
lidia - سوئد - گوتنبرگ,. کاملا و ۱۰۰۰ درصد با شما موافقم. هموطن‌های عزیز کمی‌ بهوش باشین!!! کسی‌ که بخواد در چهار چوبه قانون اساسی این جمهوری منحوس باشه ،که این ۲ آقایان موسوی و کروبی هستند، هیچ تفاوتی‌ به حال ایران ‌و ایرانی‌ نمی‌کنه و فقط رنگ این جمهوری عوض می‌شه نه چیزی بیشتر!!!.
شنبه 20 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
اتیلا - ژاپن - توکیو . . مرصی ایرانی عزیز اقای ارش حجازی واقعا درست گفته.
شنبه 20 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
زنده باد به ادمهای میهن پرست چون فهمید راهی که میرفت به ترکستانه و حالا میخواهد زندگی شرافتمندانه با نان حلال را شروع کنه
شنبه 20 شهریور 1389

amiriirani - ایران - تهران
موضوع اقای علیزاده بویژه در شرایط کنونی بودار است. آقای علیزاده یا با اگاهی و یا در اثر فریب به دامی افتاده است که دقیقا جناح اقای احمدی نژاد بدنبال ان است. در شرایطی که اقای احمدی نژاد در صدد تضعیف وزارت خارجه است به یکباره انهم بعد از یکسال و چند ما از انتخابات اقای علیزاده که در پایان ماموریت خود بایستی به ایران باز می گشت احتمالا بدلیل برخی مشکلات شخصی اعلام می کند که به جنبش سبز پیوسته است. ایشان در مصاحبه با بی بی سی اعلام می کند که نود درصد از پرسنل وزارت خارجه نیر همینگونه فکر می کنند. چه چیزی برای جناح اقای احمدی نژاد بهتر از این که اولا سینه خود را در برابر انتقادات داخلی در مورد تلاش ایشان برای تضعیف وزارتخارجه سپر کند و ثانیا بهانه و توجیهی برای سرکوب بیشتر حامیان وزارت خارجه بدست اورد.
شنبه 20 شهریور 1389

amiriirani - ایران - تهران
اقای علیزاده با چسباندن خودش به جنبش سبز همچون اقای حیدری به جنبش نیز ضربه می زند. خیلی دیگر از افراد برجسته تر از اقایان حیدری و علیزاده بودند که در اعتراض به انتخابات و حمایت از جنبش سبز از ایران رفتند تا در دیاری دیگر بهتر بتوانند کار کنند اما هیچکدام از انها پناهندگی به کشوری بیگانه را ترجیح ندادند. برای تضعیف جنبش سبز چه چیزی بهتر از این که حامیان ان ادمهایی واداده و پناهنده به بیگانگان تلقی شوند. فردی مثل اقای حیدری از هنگامی که خود را به جنبش سبز چسباند و به همین دلیل موفق به دریافت پناهندگی شد جز رفع برخی مشکلات شخصی و خانوادگی خود چه گلی به جمال جنبش سبز زد که حالا جناب علیزاده می خواهد بزند؟ آیا نباید به اینها به دیده تردید نگاه کرد؟ حامیان جنبش سبز باید به هوش باشند تا از طریق افرادی همچون حیدری ها و علیزاده ها به جنبش ضربه وارد نشود.
یکشنبه 21 شهریور 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
بسیاری از هم میهنان سالهاست در فنلاند منتظر جواب پناهندگی هستن ولی دولت فنلاند جواب داده که ایران کشور امنی است.ولی به این مردک وطن فروش سریع پناهندگی میده واقعا این نصارایها عجب حروم زاده هایی هستن.
یکشنبه 21 شهریور 1389

Arya arya - فنلاند - هلسینکی
این پاسدار حرومزاده دلیل بر ین نیست که دستش به خون مردم اغشته نیست. به این فکر افتاده که رژیم در حال سقوط خوب که سریع علاج واقعه قبل از وقوع!!. کشتار زندانیان سیاسی و سه دهه قتل و کشتار هرگز فراموش نخواهد شد!! اینها بزرگترین ضربه را به نژاد پاک اریایی زدند . بین دو نژاد اصیل کرد و فارس تا توانستند تفرقه و کشتار را رهبری کردند
یکشنبه 21 شهریور 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
اتیلا - ژاپن - توکیو ممنون از متن جالبی که انتخاب کردید. شاد و سربلند باشید
یکشنبه 21 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.