ابراز نگرانی مصر از خطرهای جدید در خلیج فارس

 
ابراز نگرانی مصر از خطرهای جدید در خلیج فارس

حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر

حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر،  روز یکشنبه بدون  نام بردن از ایران از «خطرهای جدید» در خلیج فارس ابراز نگرانی کرد.

 آقای مبارک به مناسب شب‌ قدر در ماه رمضان در پیامی به مردم کشورش گفت:«مراسم ما (در ماه رمضان)  امروز در حالی برگزار می‌شود که جهان عرب و اسلام با روزگار سختی روبرو است.»

آقای مبارک گفت علاوه بر مسائل و مشکلات در افغانستان، پاکستان، عراق، لبنان، سودان و سومالی، «خطرهای جدیدی» هم در حال بروز در خلیج فارس است که ثبات و امنیت این منطقه را تهدید می‌کند.

کشورهای غربی و اسرائیل و برخی کشورهای عربی به برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران ظنین هستند و آن را تلاشی برای دستیابی به بمب اتمی می‌دانند. این در حالی است که ایران می‌گوید برنامه اتمی را برای تولید برق دنبال می‌کند.       
بیشتر بخوانید:


به گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی به جز نگرانی بر سر برنامه اتمی ایران،  از حمایت تهران از حزب الله لبنان و نیز  حماس در باریکه غزه ناخرسند هستند.

  حسنی مبارک در حالی از  بروز «خطرهای جدید» در  خلیج فارس سخن گفته است که دولت مصر هفته پیش اعلام کرد در اعتراض به اظهارات منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، درباره از سرگیری مذاکرات مستقیم صلح فلسطینی‌ها و اسرائیل ، سفر وی به قاهره را به تعویق انداخته است.

وزارت خارجه مصر  پیش از این گفته بود رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره به این وزارتخانه احضار شده تا درباره انتقاد منوچهر متکی از مشارکت برخی از سران کشورهای عرب در از سرگیری گفت‌وگو های مستقیم فلسطینی‌ها و اسرائیل توضیح دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،
وزارت خارجه مصر به این دیپلمات ایرانی گفته ابود دیدار گروه تروئیکای جنبش غیر متعهدها بین ایران، مصر و کوبا که قرار بود دوشنبه برگزار شود، به تعویق افتاده است.

ایران پس از مصر که در حال حاضر ریاست جنبش غیرمتعهدها را بر عهده دارد، ریاست این جنبش و میزبانی شانزدهمین نشست جنبش عدم تعهد را برعهده خواهد داشت و به همین دلیل قرار بود که منوچهر متکی برای مشورت با مصر، ریاست فعلی جنبش، و کوبا که پیش از مصر ریاست این جنبش را بر عهده داشت، عازم قاهره شود.

روابط ایران و مصر پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران و در واکنش به به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی مصر، متوقف شد هر چند دو کشور، دفتر حافظ منابع در پایتخت‌های یکدیگر دارند.

واشینگتن هفته گذشته میزبان مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها بود اما پیش از آن، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با حسنی مبارک رییس جمهوری مصر و عبدالله پادشاه اردن، دیدار کرد.

محمود احمدی‌نژاد پیش از این به از سرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی ها
انتقاد کرده بود که واکنش تشکیلات خودگردان فلسطینی را در پی داشت.
YAS ABI - بلژ - برسل
باید هم نگران باشند. رژیمهای وابسته به امریکا و دیکتاتور از بیداری مردم منطقه میترسند. رژیم مصر با خانتی که به مردم غزه کرد از همه پلیدتر است.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
نگران ! مگه مبارک کاری " جز " نگرانی, بلد هست, که انجام بده ?! نقش مبارک = نگرانی, نقش ایران = فتنه و و و, نقش اسرائیل = مظلوم , نقش usa = شیر بی دندان و چنگال, نقش....... , اخ, ول کن, همه ما داریم نقش و فیلم بازی میکنیم, از زندگی شخصی گرفته تا دنیای سیاست, زیرا " کارگردان " ما خدا / هیچ نام دارد !!??
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

vaghe bin - ایران - تهران
YAS ABI - بلژ - برسل...شما هم برای خودت شیرزنی هستی ها.خدا برکت بده به بلژیک.تمام شیرزن ها اونجا جمع شدند...
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.