حمله نیروهای لباس شخصی به مسجد قبای شیراز و ضرب و شتم شدید حاضران در مسجد + عکس

حمله نیروهای لباس شخصی به مسجد قبای شیراز و ضرب و شتم شدید حاضران در مسجد

تعدادی از نمازگزاران و طلبه های مسجد قبا در حمله روز قدس زخمی شدند

بر اساس گزارش های رسیده از شیراز، بیش از صد نفر از نیروهای بسیجی و لباس شخصی این شهر، بعد از راهپیمایی روز قدس به مسجد قبا که امامت آن را آیت الله علی محمد دستغیب به عهده دارد، حمله کردند.

آیت الله علی محمد دستغیب، از مراجع تقلید ساکن شهر شیراز و از روحانیون منتقد حکومت کنونی ایران است که در یک سال و چند ماه بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ در سخنرانی های متعدد خود از معترضان به نتایج انتخابات دفاع کرده است.

به همین دلیل در یک سال گذشته نیروهای بسیجی و لباس شخصی چندین بار به مسجد قبا حمله کرده و در مواردی خساراتی هم به این مسجد وارد کرده اند.

اما بر اساس گزارش هایی که روز جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ از شیراز رسیده، حمله های این بار به مسجد قبا شدیدتر بوده و خسارت های جدی به مسجد وارد شده و تعدادی از نمازگزاران حاضر و طلبه هایی که در این مسجد سکونت دارند، شدیدا مجروح شده اند.

به گزارش وب سایت های نزدیک به آیت الله دستغیب، بعد از راهپیمایی روز قدس که هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان در همه شهرهای ایران برگزار می شود، حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای لباس شخصی و بسیجی در مقابل مسجد قبا تجمع کردند.

بنا بر گزارش ها شورای تامین استان فارس از پنجشنبه شب حصارهایی فلزی اطراف مسجد قبا نصب کرده و دلیل آن را جلوگیری از حمله احتمالی مخالفان آیت الله دستغیب به مسجد عنوان کرده بود.

اما آن طور که سایت "حدیث سرو"، نزدیک به آیت الله دستغیب، گزارش داده، در هنگام تجمع مخالفان نیروهای شورای تامین به آنها اجازه داده اند از حصار عبور کرده و به مسجد حمله کنند.

بنا بر گزارش ها بعد از مدتی نیروهای انتظامی مهاجمان را از مسجد بیرون کرده اند.

در روزهای پیش از روز قدس هم نیروهای بسیجی و لباس شخصی چند بار با تجمع در مقابل مسجد قبا شعارهایی علیه آیت الله دستغیب سر دادند و تهدید به حمله به داخل مسجد کردند.

در پی این تهدیدها آیت الله دستغیب در سخنرانی پنجشنبه شب خود در مسجد قبا نسبت به حمله به این مسجد هشدار داد و گفت: "اینجور نیست که فکر بکنید برای ما این کارها ضرری است. هیچ ضرری به ما نیست ... ما هر جا که باشیم، خدا را می پرستیم. گذاشتند در این مسجد نماز بخوانیم، نماز می خوانیم. نگذاشتند هر جا شد ما نماز خودمان را می خوانیم ... ما بنا داریم که ان شاءالله تا آخر عمرمان به همین وضعی که هست باشیم. گذاشتند که امر به معروف و نهی از منکر می کنیم. نگذاشتند، وقتی که دهانمان را بستند، وقتی که دست و پایمان را بستند، خوب دیگر ما پیش خدای تعالی تکلیفی نداریم."

آیت الله دستغیب در سخنرانی پنجشنبه شب خود همچنین حمله به مسجد و گرفتن آن را باعث "برگشتن" مردم از نیروهای نظامی دانست و گفت: "چقدر می خواهید مردم از شما برگردند؟ مردم که تنها شما نیستید. شما ادعا دارید، خیلی هم ادعا دارید، اما مردم غیر از شما هم هستند. کسانی که کاسب هستند، کسانی که اداری هستند، کسانی که در دانشگاه ها هستند، مگر همه شهر یک عده نیروهای سپاه و بسیج است؟ وقتی مردم بشنوند که مسجد را گرفته اید، این واقعا خیلی برای شما بد است، واقعا یک برگه سیاهی است برای شما."

ضرب و شتم طلبه های مدرسه آیت الله دستغیب توسط لباس شخصی ها

جرس:  هم اکنون در مسجد قبای شیراز بین نیرو های لباس شخصی و طلبه های آیت الله دستغیب درگیری فیزیکی جریان دارد. 

بعد از راهپبمایی روز قدس در شیراز همانطور که آیت الله دستغیب پیش بینی کرده بود، عده ای سازماندهی شده به سمت مسجد قبا رفتند.

به گزارش انقلاب سبز، لباس شخصی ها که گزارش می شود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفرهستند داربست های اطراف مسجد را شکسته و وارد مسجد شدند و به ضرب و شتم طلبه های آیت الله دستغیب پردختند.

  پیش از این مسئولین مسجد قبا با نیروی انتظامی تماس گرفته و به آنان گفته بودند که این چنین برنامه ای تدارک دیده شده است، اما نیروی انتظامی از اعزام نیرو خود داری کرده و تنها به بستن حصارکشی و داربست پرداختند. 

طی چند ماه گذشته این دومین بار است که لباس شخصی ها با حمله به مسجد آیت الله دستغیب به طلاب این مدرسه حمله کرده اند .

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ان که با خود چنین کند بدا به حال مخالفین!!!!!!
جمعه 12 شهریور 1389

daiana - ایران - تهران
بیچاره
جمعه 12 شهریور 1389

behroz- usa - امریکا - لس انجلس
من از مسئولین سایت میخواهم که انصاف را در خبر رسانی رعایت کنند. چرا ابتدای این خبر نگفتید که اول از پشت بام مسجد به مردم حمله کردند و بعد مردم برای دفاع خودشان به مسجد حمله کردند؟ این چیزی که شما گفته اید نیمی از واقعیت است!!
جمعه 12 شهریور 1389

(_JuSt MujiZ_) - پاکستان - لاهور
افسوس ........................
جمعه 12 شهریور 1389

mehdipch - امارات - دبی
اقایان بسیجی وسپاهی کاری نکنید که ارزش واحترام خود را نزد مردم پائین بیاورید خود شما با خبر هستید اکثر مردم از این دولت وحتی از حکومت نارازی هستن ودلیلم دارن زمانی که 7 مرجعه تقلید این حکومت را تائید نمی کند شما چرا کاری میکنید که مورد لعنت ونفرین قرار بگیرید کسانی که فرماندهان زمان جنگ بودید همان مردم بودن که لغمه از گلوی فرزندان خودشان میگرفتن وبرای شما ارسال میکردن خجالت بکشید اینقدر این جونان نادان را فریب ندهید کاری کردید که مردم ارزوی جنگ میکنن وباز ارزو دارن که همه شما تیکه بتیکه شوید چرا مردم را فراموش کردید چرا
جمعه 12 شهریور 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
حکایت عجیبیه...فرزندان چه کسایی رو در روی رژیم ایستاده اند...فرزندان دستغیب...بهشتی..مطهری..از واژه شهید استفاده نکردم چرا که تا اونجایی کنه من اطلاع دارم شهید به کسانی اطلاق میشه که در راه خدا کشته میشوند..مثه خیلی ها چشم وگوش بسته نمیپذرم که اینا شهیدند
جمعه 12 شهریور 1389

kafechi - ایران - تهران
بابا بیخیال..طلبه مجروح :)))
جمعه 12 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
میرزاده عشقیها رو نگاه کن که با زنجیر و چماق و شیشه شکسته نوشابه چه بلایی به سر همنوعان خودشون اوردن!صد قلاده سگان ولایت مجهز به انواع الات و ادوات پاچه گیری غوغایی کردن ..امروز قند تودل مهندس تاکسیها اب میشه و با دیدن این عکسها حسرت میخورن که چرا در بطن مزدوری و خراب کاری و وحوش و ذلالت نیستن!
شنبه 13 شهریور 1389

barge sabz - انگلستان - لندن
. عجب صبری خدا دارد. اگر من جای او بودم .همان یک لحظه اول که اول ظلم را می دیدم. از آن مخلوق بی وجدان جهان را با همه زیبایی و زشتی به روی یکدگر ویرانه می کردم. عجب صبری خدا دارد. اگر من جای او بودم .نه طاعت می پذیرفتم و نه گوشی از بهر استغنای این بیدادگریهاتیز می کردم. پاره پاره در کف زاهد نمایان بهر صد دانه می کردم. عجب صبری خدا دارد.
شنبه 13 شهریور 1389

بینوایان - ایران - تهران
این گزارش رو هم بخونید: https://www.rajanews.com/detail.asp?id=60552
شنبه 13 شهریور 1389

svenskpojke - سوئد - یمتلند
شاه هم به فیضیه حمله کرده بود . دوران انگار دارد تکرار میشود خدا کند حکومت بعدی دموکراسی ترین باشد
شنبه 13 شهریور 1389

استبداد فکری - ایران - ماهشهر
دو طرف درگیر قیافه هاشون شبیه همه. چه جوری همدیگه را میشناسن؟. پیشنهاد می کنم طرفداران دستغیب کلاه خود بزارن رو سرشون تا هم اشتباهی خودی ها را نزنن هم جلوی ضربه چماق رو بگیره.
شنبه 13 شهریور 1389

mashady - انگلیس - منچستر
گفتاکه کرا کشتی تاکشته شدی زار// تا باز که او را بکشد انکه ترا کشت / انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس// تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت
شنبه 13 شهریور 1389

استبداد فکری - ایران - ماهشهر
جـــــناب behroz-usa - آمریکا - لوس انجلس/ تا حالا یه خبر درست تو سایت رجانیوز دیدی؟ چرا گول امثال رجانیوز را میخوری؟ اینها منشاء فتنه هستند. خدایش خبرهای این سایت و امثال اون رو دنبال کن همش توطئه و فتنه است. بعضی خبرهاش را به یه منع دیگه منتسب کرده بود هرچی پیگیری و جستجو کردم اثری از اون خبر و یا سایت نبود.
شنبه 13 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
میرزاده عشقیها رو نگاه کن که با زنجیر و چماق و شیشه شکسته نوشابه چه بلایی به سر همنوعان خودشون اوردن!صد قلاده سگان ولایت مجهز به انواع الات و ادوات پاچه گیری غوغایی کردن ..امروز قند تودل مهندس تاکسیها اب میشه و با دیدن این عکسها حسرت میخورن که چرا در بطن مزدوری و خراب کاری و وحوش و ذلالت نیستن!
شنبه 13 شهریور 1389

استبداد فکری - ایران - ماهشهر
جــــــناب behroz-usa-آمریکا لس آنجلس / همین سایت رجانیوز و همفکرانشان که دم از حمایت از مسلمان سنی فلسطین میزند. برو بخون ببین در مورد سنی ها و غیر شیعه چه نظری دارند.!!. www.rajanews.com/detail.asp?id=55211 . بالاخره سنی ها ی فلسطین جهنمی هستند یا شهید در راه حق؟. جـــــــــــــــــالبه بدونید فردای اون روز که این مقاله را نوشتند گروه عبدالمالک تو مسجد زاهدان بمب گذاری کردند.(همین چند هفته پیش). اگـر رجــــــــــانیـــــوز فتنه گر نیست پس چیست؟؟؟؟
شنبه 13 شهریور 1389

استبداد فکری - ایران - ماهشهر
بـــــــینوایان - ایران - تهران/ . این مقاله رو هم بخونید.https://www.rajanews.com/detail.asp?id=55211. اگه تونستی بین جهنمی بودن سنی ها و شهید بودن سنی های فلسطینی یکی رو انتخاب کنی؟.
شنبه 13 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
چه خر تو خری شده میهن ما بخاطر دینی که اصلا مال ما ایرانی ها نیست ولی 1400 ساله ما رو بدبخت کرده
شنبه 13 شهریور 1389

pariha - کویت - کویت
خدا لعنت شون کنه هر جوری که بتونند به مردم حمله میکنند حتی حرمت مسجد نگه نداشتند این مزذورهای جیره خوار مرگ بر شما باد
شنبه 13 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
من بارها بهتون گفتم که وقتی این کثافتها با هم دعواشون میشه براشون سوت بزنید وتشویقشون کنید حتی اگر شده چماقی یا سنگ بهشون برسونید. بامید بروز یک جنگ داخلی خونین بین این تازیها وازادی ایرانی ها.
شنبه 13 شهریور 1389

اقتدار - دانمارک - هالته
عجب روزگاری شده!!!
شنبه 13 شهریور 1389

oldboy - انگلستان - لندن
لباس شخصی و بسیجی رو باید به همراه خانوادهاش انداخت تو کوره آدمسوزی.
شنبه 13 شهریور 1389

haman968 - ایران - تهران
اول اونا از پشت بوم سنگ و چوب و حتی کپسول آتش نشانی پرت کردند. حدود 10 نفر رو هم زخمی کردند. چیزی که عوض داره گله نداره!
شنبه 13 شهریور 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
یک کاری می کنن که کسانی هم که هنوز یک جو ایمان واسشون مونده دین و مذهبو بگذارن کنار, اتفاقا خیلی خوبه
شنبه 13 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
svenskpojke - سوئد - یمتلند. نوشتی شاه به فیضیه حمله کرد??بار اول است که می شنوم اگر کرد دمشششششش گرم.پسر سوئد بزرگ شو.// من سلطنت طلب نیستم ولی می دانم که دوران شاه رو به جلو داشت و اگر فرصت داده می شد در ردیف بهترین کشور ها قرار می گرفت ولی پرش از جهان 3 به 1 وقت می برد علت دفاعم از شاه اینست که تعدادی برای توجیه لبیک به خمینی و لاپوشانی شرایط امروز مرتب نقائص ان زمان را که بود!!! اگراندیسمان می کنند.همین.
شنبه 13 شهریور 1389

بینوایان - ایران - تهران
استبداد فکری - ایران - ماهشهر// در این مقاله منظور از شیعیان(همونطور هم که بیان شده) هر نوع دین و مذهبیه. در ضمن اصلا اشاره ای به اهل تسنن نشده. حالا بگذریم، شما به عنوان یک لائیک چرا حرص میخوری؟ ;)
شنبه 13 شهریور 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
این هم نتیجه دست کشیدن از ساندیس خوری و پاچه خواری امت همیشه در صحنه!!! برادران دیروز و دشمنان امروز !!! مرگ بر خامنه ای و مزدوران جنایتکارش
شنبه 13 شهریور 1389

بینوایان - ایران - تهران
استبداد فکری - ایران - ماهشهر//اصلاح میکنم، منظور از غیرشیعیان.
شنبه 13 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس . . مشکل بزرگ شاه ضعیف بودنش بود. اون کشور و مردم ایران را دوست داشت ولی بخاطر ضعیف بودنش اطرافیانش با حرصشون به مال و قدرت ازش استفاده میکردند. من کلا به سلطنت یک نفر بروی یک ملت مخالفم . البته اگر ملت ایران این اراده رو داشتن که اجازه ندن یک نفر دیکتاتور بشه شاه تشریفاتی که به توریسم کمک کنه قابل قبوله ولی متاسفانه این قضیه تقریبا غیر ممکنه.
شنبه 13 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
Black Chador - امریکا - ولدن , ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس : . هیچ خبر دارید که " لقب " شاه در ایران چیه ? دل رحمین و رئوف !!
شنبه 13 شهریور 1389

seiied - ایران - یزد
بینوایان - ایران - تهران. خیلی ...که منبع تو سایت رجا نیوز است برو بوق بزن خودتون رو بکشید آب رفته به جوب باز نمیگردد آقاتون اگر شعور داشت خودش رو ملعبه دست احمدی نژاد و دارودسته اش نمی کرد تا اینجور مورد انتقاد قرار بگیره .رسواترین رهبر ایران خامنه ای
شنبه 13 شهریور 1389

khosrow60 - سوئد - سوئد
خیلی خیلی خوشحالم مرتجعین به جان هم افتادن ولمس میکنن درظرف سی سال گذشته چه بسرمردم ایران امده تازه اینها فقط زخمی شدن.بهتره شما هواداران ارتجاع لحظه ائی به این فجایع چشم بندازید .بیش از 600000 زن خیابانی بیش از300000 بچه خیابانی درجنگ باعراق که خمینی باعث شد1 میلیون پانصدهزار کشته ومعلول 260 تروردرخارج کشور عزیزترین وباسوادتر فرزندان ایران بیش از6 میلیون فرارازکشور ودرخارج پناهنده شدن ودرسه شب بیش از12000 مجاهد درزندانهای کشوربدستور خمینی اعدام شدن و....
یکشنبه 14 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
Black Chador - امریکا - ولدن . دوست عزیز دوره ی سلطنت در جهان سپری شده تنها حکومت شاهی در جهان امکان وجود پیدا می کند که مثل سوئد دانمارک هلند و اسپانیا یک مقام تشریفاتی بدون کوچکترین قدرت سیاسی ولی در کشورهای عقب افتاده امکان ندارد چون باید شاه خدایگان شود و هر گروه غیر راست نیز خدایان خود را دارند از مجاهد گرفته تا چپ از طرفدار مصدق گرفته تا هواداران موسوی و کروبی و و و...با این حالت بت سازی بنظر من گشایشی نیست و راه ازادی طولانی با هر روز خاص امیدی جوانه می زند و می خشکد. عاشوراها .4 شنبه سوریها می ایند و می روند تعدادی کشته و زندانی می شوند و بعد هم سکوت....متاسفانه.
یکشنبه 14 شهریور 1389

saeed.shiraz - انگلستان - لندن
خدا به داد ملت برسه قوم مغول هم انجور نبوده والاخدا شاهده
یکشنبه 14 شهریور 1389

وکیل دادگستری معلق سیاسی - انگلستان - لندن
اینها چیزی جز اثبات ضعف و حقارت مهاجمان نیست.
یکشنبه 14 شهریور 1389

mazdak24 - ایران - تهران
بینوایان - ایران - تهران -------- گزارش رجا نیوز هم دیدم، جگرم حال اومد دلم خنک شد. بنده خدا برو پیگیری کن ببین کی اونهارو زده خودشون میگن نیروی انتظامی
دوشنبه 15 شهریور 1389

z.e.molla - ایران - ایران
اسلام ببر بشرط همه چیز قمه.جاقو.زنجیر.چماغ.فحش وناسزا و و و.بنظرتون مقصر امریکاست یا انگلیس و یا اسراییله...
دوشنبه 15 شهریور 1389

sabzazad - ایران - تهران
مرگ بر خامنه ای مرگ بر جمهوری اسهالی زنده باد ازادی V
دوشنبه 15 شهریور 1389

victorsiamak - بلژیک - بروکسل
poriyaye_vali - قطر - دوحه تو خودت واون عربزادها این فرهنگ خشونت را در ایران رواج دادید.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

alexxx - اتریش - وین
به این میگن منطق.به این میگن لوگیک. خداییش هیچ مبلغی, مفسری و یا سخندانی نمیتونست به این روشنی و به این شکوفائی, ائیدولژی اسلامی روحانی اخوندی را تشریح کنه و توضیح بده جمهوری اسلامی یعنی چه. اینا خودشون, ( اخوندا ) مبلغان خوبی هستن , دست کم به تموم ملتها و دولتهای دنیا نشون دادن, رژیم اخوندی با چه زبونی با کسانیکه اختلاف عقیده با او دارن صحبت میکنه.!!! نابود  باد نسل پلید دیوهای تازی تاریخ ایران .
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.