درخواست کمک فرزند سکینه آشتیانی از رییس جمهوری برزیل

 
درخواست کمک فرزند سکینه آشتیانی از رییس جمهوری برزیل

پسر سکینه محمدی آشتیانی روز پنجشنبه از لولا داسیلوا ، رییس جمهوری برزیل،خواست که مادرش را از حکم سنگسار نجات دهد و کمک کند تا از اعدام او جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزای فرانسه، سجاد قادرزاده در گفت وگو با روزنامه «او گلوبو» و خطاب به رییس جمهوری برزیل گفت:« خواهش می کنم ما را فراموش نکنیدو در این مناقشه تنهایمان نگذارید. برای محمود احمدی نژاد، صدای شما بسیار رساتر و سنگین تر از صدای ماست.»

سکینه محمدی آشتیانی به اتهام زنای محصنه از سال ۱۳۸۴ در زندان به سر می‌برد. وی پیش از این برای این اتهام به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم در مورد وی اجرا شد، اما با باز شدن پرونده قتل همسرش، پرونده پیشین خانم آشتیانی بار دیگر به جریان افتاد.

در این دادگاه خانم محمدی آشتیانی به اتهام زنای محصنه به سنگسار و به اتهام قتل همسرش به اعدام به وسیله دار محکوم شد.       

لوییز ایناسیو داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل، چند هفته پیش از محمود احمدی‌نژاد‌ و آیت ‌الله خامنه‌ای، رئیس جمهوری و رهبر ایران
خواست اجازه بدهند سکینه محمدی آشتیانی که به سنگسار محکوم شده، به برزیل بیاید و از این کشور پناهندگی بگیرد.

این درخواست حتی به شکل رسمی از سوی وزیر خارجه برزیل اعلام شده و توسط سفیر برزیل در تهران، به وزارت خارجه جمهوری اسلامی تحویل داده شد.

سجاد قادر زاده که ۲۱ سال دارد، گفته است که «تلاش های رییس جمهوری برزیل تاثیر مثبتی داشته و در مخمصه ای که پرونده مادرش در آن گرفتار شده، موثر بوده است.»

لوییز ایناسیو داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل با اشاره به پرونده و حکم صادره برای خانم آشتیانی گفته بود: «من می‌خواهم از دوستم احمدی‌نژاد، رهبر ایران(آیت‌ الله خامنه‌ای) و دولت ایران درخواست کنم که برزیل اجازه یابد به این زن پناهندگی اعطا کند.»

رییس جمهوری برزیل گفته بود: «اگر این زن در آنجا مسائلی را سبب شده، ما او را در برزیل پذیرا خواهیم شد.»

سجاد قادری همچنین پیشتر و
در گفت وگو با روزنامه گاردین از تدارک مراسم اعدام ساختگی برای مادرش توسط ماموران زندان خبر داده بود.

تدارک دیدن اعدام ساختگی چند روز پس از زمانی انجام شد که مقامات زندان از دیدار خانم محمدی آشتیانی با فرزندانش ممانعت به عمل آوردند. سجاد می‌گوید مأموران زندان به آن‌ها گفته بودند که مادرشان مایل به دیدار آن‌ها نیست و این در‌حالی است که پس از آن خانم محمدی آشتیانی نیز اعلام کرد که به او گفته شده بود که کسی به دیدارش نیامده است.

سجاد که پس از این اعدام ساختگی با مادرش تماس تلفنی داشته است، اعلام کرد که از صدای مادرش بر می‌آمد که تحت فشار روانی است.

او می‌گوید: «آن‌ها (مقامات مسئول) از اعتراض‌های بین‌المللی در مورد پرونده مادرم خشمگین هستند و برای همین از او انتقام می‌گیرند».

با این‌حال سجاد می‌گوید که کمپین‌های بین‌المللی برای آزادی مادرش تنها دلیلی است که وی تا کنون اعدام نشده است و می‌افزاید: «از همه در سراسر جهان خواهش می‌کنم که به حمایت خود از مادرم ادامه دهند. این تنها راهی است که ممکن است بتواند موجب بخشوده شدن مجازات اعدام او شود».

dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
خدا کنه دل این مسولان رژیم حداقل به خاطر فرزندانشان رحم بیاد و خانم محمدی اشتیانی رو اعدام نکنند.
جمعه 12 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
بانوی اول فرانسه خواست پـــــا پیش بگذاره ..بیچاره را "فاحشــــه نامیدند!!. ببینیم برا ی "مَرد ِ اول ِ برزیل .چه لقبی در نظر گرفتند؟؟!!.....
جمعه 12 شهریور 1389

sam-antwerpen - بلژیک - انتورپن
بابا اخه این چه مملکتی اه که رییس جمهور یک کشور دیگه باید 'برای نکشتن شهروندان' توسط دولت اون کشور وارد میانجیگری بشه!. مثله بابایی که هر روز بچه هاشو کتک بزنه و هی همسایه ها بیان جدا کنن. حالا این 'سکینه' رو بکشید همه چی حل میشه?. زنهای بدبخت که حق طلاق ندارن و اگه از شوهرشون راضی نبودن چیکار باید بکنن?. لطفا یه 'بچه ملا' از باباش جوابو بپرسه و به ما بگه!!!
جمعه 12 شهریور 1389

javadremix - ایران - تهران
بیچاره نمیدونه که اون حرف های داسیلوا توی یه شوی انتخاباتی بوده وبه محض اینکه خرش از پل گذشت دیگه از این چیزا خبری نیست
جمعه 12 شهریور 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
چقدر این جانوران ولی وقیح پست و بی شرف هستند که از ملاقات یک مادر با فرزندانش جلوگیری میکنند!!! اعمال این جانوران موذی با هیچ معیاری در جهان مطابقت نداره و حتی قانون جنگل هم اینطور نیست. هیچ حیوان وحشی برای اذیت و آزار دست به شکار نمیزنه و حیوان دیگری رو نمیکشه. نابود باد رژیم کثیف و شیطانی ولی وقیح و آثار مخربش
جمعه 12 شهریور 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
بیچاره این زن چقدرزنان درایران تحت فشارهستندوبااینحال میجنگند نابودبشه این رزیم که31ساله بادروغ وخونریختن حکومت میکنه ولی هیچ دیکتاتوری برجانموندواینهاهم نخواهندموند!!!!! المان
جمعه 12 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.