هشدار فرانسه درباره شکست مذاکره اتمی با ایران


هشدار فرانسه درباره شکست مذاکره اتمی با ایران

رئیس جمهوری فرانسه گفت هنوز امید دارد که مناقشه اتمی از طریق مذاکره حل و فصل شود

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه گفته است در صورتی که برای حل مناقشه اتمی ایران توافقی 'معتبر' بدست نیاید، غرب برای دفاع از کشورهای متحدش در منطقه اقدام خواهد کرد.

او چهارشنبه در نطق سالانه اش برای سفیران فرانسه در کشورهای خارجی، گفت که اگر توافقی "معتبر" در مناقشه اتمی بدست نیاید، انزوای ایران افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهوری فرانسه گفت که در این صورت، "ما مجبور خواهیم شد که خودمان را سازماندهی کنیم تا از کشورهایی که احساس خطر می کنند حفاظت و دفاع کنیم."

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای سارکوزی گفت: "همه می دانند که سیاستی که به ایران اجازه دهد مسیر اتمی اش را دنبال کند پیامدهای جدی خواهد داشت."

او افزود: "این (سیاست) به گسترش تسلیحات هسته ای در منطقه یا حتی جنگ منجر خواهد شد."

ایران برنامه اتمی خود را صلح آمیز می داند و اتهام کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را رد می کند.

با این حال، اسرائیل که گفته می شود سال هاست که سلاح اتمی دارد، دستیابی ایران به سلاح هسته ای را غیرقابل قبول و خطری علیه موجودیت خود می داند.

نیکولا سارکوزی چهارشنبه جزئیاتی از برنامه احتمالی برای "دفاع" از متحدان غرب در منطقه خاورمیانه بیان نکرد.

آمریکا از سال گذشته سیستم های دفاع موشکی خود را در آب های خلیج فارس و نیز در چهار کشور عرب همسایه ایران تقویت کرده است.

هرچند طی هفته های اخیر برخی مقام های جمهوری اسلامی و غربی از آمادگی برای از سرگیری مذاکرات چند جانبه برای رفع مناقشه اتمی خبر داده اند، این گفتگوها هنوز آغاز نشده است.

فرانسه به زودی ریاست دوره ای گروه هشت کشور بزرگ صنعتی جهان (گروه هشت) و نیز گروه ۲۰ که متشکل از بیست کشور بزرگ صنعتی و در حال توسعه است را برعهده خواهد گرفت.

رئیس جمهوری فرانسه در جمع سفیران این کشور اولویت های سیاست خارجی دولتش را تشریح می کرد.

او در عین حال ابراز امیدواری کرد که غرب از طریق مذاکره بتواند با ایران درباره برنامه اتمی این کشور به توافق دست پیدا کند.

khosh bavar - ایران - کرمان
سارکوزی : بهتره بری پیش وودی الن, که با خانمت داره فیلم میسازه, چکار داره میکنه ! کوتوله, بازار اسلحه فروشی را داغتر نکن, که بخاطر چرخش اقتصاد خراب کشورت, اسلحه به جهان سوم بفروشی و مردم را به کشتن بدهید, تحت این عنوان: که مردم فرانسه دارای کار هستند , و از سرنعمت اسلحه فروشی اقتصادت بهتر شده و و و..........
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

آینه - انگلیس - لندن
فعلا کشور خودت رو جمع و جور کن. ملت ایران خودشون میتونند کاری بکنند شما سران اروپا به نفع خودتون باشه شل میکنید و به ضررتون که باشه سفت می کنید و شروع به کوری خوندن میکنید . ملت ایران فقط خودشون باید تصمیم بگیرند و کاری کنند
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
آینه -انگلیس -لندن: آینه زیبا. ملت ایران نتوانست " رای خود را از چنــــگ ِ آن. ظالمان بِدَر آورد!! انتظار داری برای جنـــــگ خودشان "تصمیــــــــــم بگیرند؟؟!!. کمی روی ِ مان را به دور دست گذشته برگردانیم و نگاهی عمیق به عواقب ِ جنگ. با عراق نیندازیم ..مَردُم هرگز نمیتوانند "تصمیم بگیرند .تا زمانیکه در چنجـــول های. روباه ها اسیرند!.."آیا در انگلیس هم.هنوز فرزندان ِ آسیب دیده از "جنگِ جهانی. دوم ..مانند..اینجا متولد میشوند؟؟!! من در یکی از روز های بمباران هرگز 3 جوان ِ. همسایه (روبرو) را فراموش نمیکنم که بمب ِ عراقی؟؟!(یا خارج از عراق؟) جلوی. چشم تیکه شده به اطراف پرتاب کرد..هنوز جلوی ِ چشمند.."نازنین آینه مَردُمی. که در سانسور. زندان ِ کشور.بدور از سیاست است..نمیتواند به نفع خود و. سرزمینش تصمیم بگیرد ..ما از دور نمیتوانیم دَردِ و رنج آنان را لمس و درک کنیم. هــــــــرگز نیاید جنـــــگی برای هیچ ملتی!! نــــابـــود باد کارخانه های مهمات و. اسلحه سازی جهانی...نابود باد...!
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
مگر شما فرانسویان کثیف خمینی را برای ما نفرستادید ودر کنفرانس گئوادالوپ اتیش بیار معرکه نبودید بی شرفها
جمعه 5 شهریور 1389

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
لطفا هرچه زودتر شر این جمهوری اسلامی و سران جنایتکارش را از سر مردم ایران کم کنید . یا الله زودباشید میخواهیم زودتر به دمکراسی و جمهوری ایرانی دست پیدا کنیم . استقلال .آزادی جمهوری ایرانی .سکولاریستی و دمکراتیک ..در فیس بوک صفحه برای رفراندوم آزاد و عادلانه باز شده به این کمپین بپوندید. https://www.facebook.com/group.php?gid=144576808897554
جمعه 5 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
سیب زمینی هم خودشه قاطی میوه ها کرده.
جمعه 5 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.