ثبت ازدواج موقت بدجوری رای نیاورد


ثبت ازدواج موقت بدجوری رای نیاورد

عصر ایران : نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد ثبت ازدواج موقت در دفاتر اسناد رسمی مخالفت کردند.

در جلسه علنی روز چهارشنبه 3 شهریور ماه و در ادامه بررسی لایحه حمایت از خانواده، "سیدمحمد جواد ابطحی" نماینده مردم خمینی‌شهر پیشنهاد حذف قید دائم در ازدواج دائم و ثبت ازدواج موقت در دفاتر اسناد رسمی را ارائه داد.

"محمدرضا خباز" نماینده مردم کاشمر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: برای نکاح موقت در صورت باردار شدن زوجه در ماده 22 این موضوع بررسی خواهد شد و طراحان گفته‌اند اگر کسی در اثر استیصال و نیاز مجبور شد در شرایطی استثنایی عقد نکاح را انجام داد نیازی به ثبت ندارد اما آقای ابطحی می‌گوید که این ازدواج هم باید ثبت شد.

وی با بیان اینکه اسم ازدواج موقت که برده می‌شود سر وصدای همه بلند می‌شود، تصریح کرد: بنده به عنوان فردی که مدتی با آسیب‌های اجتماعی در کشور سر و کار داشتم و مسئولیت رتق و فتق آسیب‌های اجتماعی را بر عهده داشتم، باید بگویم که اتفاقات ناگوار و خلاف شرع در جامعه در حال رخ دادن است و در اثر برخی از حساسیت‌های بی‌دلیل یا باید به سبک اروپا عمل کنیم یا به سبک شرع مقدس اسلام.

خباز همچنین گفت: به سبک اروپا که امکان‌پذیر نیست چون فرهنگ منحلی دارند بنابراین باید به سبک شرع مقدس اسلام و دین مبین اسلام عمل کنیم.

وی معتقد است ثبت ازدواج موقت در اسناد رسمی نه تنها برای خانواده‌ها مفید نخواهد بود بلکه آثار نامطلوبی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

در ادامه این بحث، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس که در موافقت با پیشنهاد ابطحی در ثبت ازدواج موقت در اسناد رسمی صحبت می‌کرد با تأکید بر اینکه این موضوع بسیار مهم است، گفت:‌ این پیشنهاد اساسا رسمیت بخشیدن به ازدواج موقت نیست بلکه نظام‌مند کردن این موضوع در رابطه با زنان است و اگر ازدواج‌های موقت منجر به بارداری شود در هر صورت زن باید دوران بارداری را طی کند.

وی افزود: در صورت عدم ثبت ازدواج موقت مرد سلب مسئولیت می‌کند و انکار می‌کند و بنابراین مشخص نیست که پدر این جنین کیست از این رو تقاضا می‌کنم طبق اصول 20 و 21 قانون ساسی که بر حقوق مادی و معنوی زن حمایت از زنان در دوران بارداری تأکید کرده، در‌ کجای این قانون حمایت از زنان در دوران بارداری مطرح شده است؟

الهیان ادامه داد: این ثبت در اسناد سجلی نخواهد بود بلکه در دفاتر اسناد رسمی خواهد بود تا زمینه روابط نامشروع و سوء استفاده از زنان در جامعه ایجاد نشود.

پس از سخنان موافق و مخالف نماینده دولت و کمیسیون حقوقی و قضایی نیز با این پیشنهاد مخالفت کردند.

طی رای گیری که برای این پیشنهاد صورت گرفت، نمایندگان با رأی‌گیری و 45 رأی موافق، 122 رأی مخالف و 24 رأی ممتنع از 206 نماینده حاضر در جلسه با این پیشنهاد مخالفت کردند.

"علی لاریجانی" رییس مجلس در واکنش به عدم تصویب پیشنهاد نماینده خمینی شهر گفت پیشنهاد بد جوری رای نیاورد.

Black Chador - امریکا - ولدن
معلومه که رای نمیاره. مگر مردهای ایرانی احمقن که این فاحشه هارو بطور رسمی زنشون بدونن? این اشغالهای اسلامی پولدار فقط مخوان با کمک ملای جا.. محله عشق چند ساعتیشون رو بکنن و پول فاحشه و ملا را بدن یک صلوات بلند برای بنیان گذار این فاحشگری بفرستند و برن خونه پیش کلاغ سیاهشون.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

yarahman-ya-rahim - فنلاند - هلسینکی
. عجب با اینحساب این روهم لولو برد.!!!!!!!!!!!!!!
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

ezatdf - ایران - تهران
به نظر شما زنها از شنیدن این خبر بیشتر خوشحال می شوند یا مردها؟
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
ملا : مردی که عمامه به سر داشته و عبای بلندی نعلین او را می پوشاند و تسبیح در دست به زبانی نامفهوم چیزی زیر لب زمزمه می کند و به ملا معروف است. تخصصی ندارد و تنها هفت منبر را حفظ کرده و از بالای منبر در مسجد یا خانه آنرا برای مردگان و تاریک مغزان قرائت می کند. ملای سنتی و ملا کلواتی (کراواتی) بدون عبا و نعلین و عمامه هر دو از یک توبره می خورند. یکی از مهمترین خصوصیات ملا دلالی و لحاف کشی در امر صیغه می باشد که با عرض پوزش به ج... نیز معروف است. چند همسری و صیغه یا فاحشه گی اسلامی دکان و کاسبی پر درآمد و ارزان و مفتی برای ملاهای لحاف کش و دلال هست که مالیات هم لازم نیست بدهند! لایحه حمایت از ملاهای لحاف کش در مجلس توسط ملا کلواتی (کراواتی) ها تصویب شد!!!! ناز شست بندگان مذکر الله!
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
ezatdf - ایران - تهران /// نامردها
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

milad_v v v - ایران - تهران
تو ایران هر چی رای نیاره تصویب میشه....نمونه همین محمود خان!!!
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

sir_reza - ایران - تهران
Black Chador - امریکا - ولدن. خجالت نمی کشی که دهنت رو باز می کنی یک دفعه به یک جمع زیادی از زنها می گی فاحشه؟! یعنی بین اونها زنها و مردهای سالمی پیدا نمی شه که به همدیگه وفادار باشند و بنا به دلایلی به صورت موقت با هم باشند و ظلمی در حق همدیگه نکنند؟ تو همون کشوری که هستی چقدر از دختر و پسرهای جوون با هم زندگی می کنند بدون این که ازدواج رسمی کرده باشند؟ اونها هم فاحشه اند؟. مرده شور این آخوندها رو با اون قوانین ...شون رو ببره! دلیل نمی شه به هموطنات توهین کنی! تو مگه اینجا و می دونی که بعضی از زنها با چه شرایطی زندگی می کنند؟!
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
کلیه ی ملایان دلالان محبت که در زبان انگلیسی با..پ.. شروع می شود. مگر در ایده ی شان جز خون و زیر شکم چیز دیگری هم هست????
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
sir_reza - ایران - تهران . . تو خجالت نمیکشی که قضیه رو حضم نمیکنی? من کاری به دختر و پسرهایی که همدیگرودوست دارن ندارم. زنهایی که با مرد زندار رابطه دارن مهم نیست کجای دنیا باشن به نظر من فاحشه هستند. حالا این ملاهای کثیف اسلامی مخوان با خوندن چند لغت تازی و یک تیکه کاغذ این فاحشهگری را قانونی کنند.
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

mehdipch - امارات - دبی
من سالهاست در خارج ار کشور زندگی میکنم وتجربهای زیادی در مورد زنهای ایرانی دارم خانمها مرا ببخشن ولی خدا میدانت حقیقت است رن ایرانی بسیار خوب است نجیب است خاندار است ولی دوست خوبی برای شوهر نیست مادر خوبی برای فرزندان است ولی دوست خوبی برای شوهر نیست چون در سنین پیری که مرد همه کس خود را از دست داده ونیاز به محبت همسر خود دارد اون همه محبت خود را نثار عرئسها ویا دامادهای خود ویا نوهای خود میکند وفراموش میکند که این شئهر همان شوهری است که سالها بپای ان سوخت
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

sir_reza - ایران - تهران
Black Chador - امریکا - ولدن . به جمله هایی که گفتی یک بار دیگه نگاه کن. تو هیچ جای جمله هات راجع به مردهای زن دار صحبت نکردی و فقط گفتی زنهایی که ازدواج موقت می کنند فاحشه هستند که حرف کاملا بی خودیه! الان مردهای بی زن زیادی هستند که با زن های بدون شوهر ازدواج موقت کردند و تو به همه اونها گفتی فاحشه! واسه همین گفتم خجالت نمی کشی؟!
جمعه 5 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
sir_reza - ایران - تهران . . کامنت منو بخون منظور من از کلاغ سیاهاشون همون زن اولشون هست. در ضمن برای چه دلیلی یک مرد با زنهای بی شوهر ازدواج موقت میکنه? یخورده به این قضیه فکر کن.
جمعه 5 شهریور 1389

sir_reza - ایران - تهران
Black Chador - امریکا - ولدن. 1- من به استفاده از عبارت "کلاغ سیاه" اعتراض نکردم. کسانی که ازدواج موقت می کنند ممکنه جزو این گروه ها باشند: زنهای شوهردار، مردهای زندار، فاحشه های واقعی، زن و مردهای بی همسر ولی سالم. منظور من اینه که وقتی داری نظرت رو می نویسی همه گروه ها رو با هم یکی در نظر نگیر. ولی تو با جمله های به گروه چهارم هم توهین کردی. 2- گفتی "برای چه دلیلی یک مرد با زنهای بی شوهر ازدواج موقت میکنه?" اگه منظورت مرد زندار است که به نظر من از روی هوس و کثافت کاری. ولی اگر مرد بی زن باشه خیلی موضوع طبیعیه و سوال نداره! سوال تو مثل این می مونه که بگی چرا پسرها و دخترها دنبال جنس مخالف می رن؟ جواب مشخصه: برای جواب دادن به نیاز درونیشون از جمله عاطفی و جنسی باشه. اشکالی داره؟
شنبه 6 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.