فراگیری عربی در مدارس دولتی اسرائیل اجباری می شود


فراگیری عربی در مدارس دولتی اسرائیل اجباری می شود

این تصمیم ناشی از افزایش تقاضا از سوی دانش آموزان برای مدرک تحصیلی شان بوده است

مقامات اسرائیلی طرح جدیدی را معرفی کرده اند که براساس آن دروس عربی در مدارس دولتی اجباری می شود.

به موجب این طرح که ابتدا در 170 مدرسه دولتی در شمال اسرائیل به اجرا گذاشته خواهد شد، یادگیری زبان و فرهنگ عربی برای دانش آموزان یهودی کلاس پنجم دبستان اجباری می شود.

مسئولان آموزشی می گویند هدف از اجرای این طرح موسوم به "یا سلام" این است که زبان را به پل فرهنگی تبدیل کنند و فرهنگ سازگاری بین اعراب و یهودیان را افزایش دهند.

هم اکنون دانش آموزان عرب مدارس اسرائیل ملزم به یادگیری زبان عبری هستند، و دانش آموزان یهودی در صورت اراده می توانند عربی را به عنوان زبان دوم یاد بگیرند.

به گزارش روزنامه هاآرتص، شلومو آلون سرپرست بخش علوم عربی و اسلامی در وزارت آموزش اسرائیل، گفته است: "ما در کشوری زندگی می کنیم که دو زبان رسمی دارد. مطالعه عربی باعث تشویق تساهل و انتقال پیامی حاکی از پذیرش خواهد شد."

آقای آلون گفت که این وزارتخانه مایل به ایجاد فرصت هایی برای آموزگاران عرب در داخل نظام آموزشی اسرائیل است. حدود هزار معلم زبان عربی در اسرائیل هست که اکثرا یهودی هستند.

او افزود: "میل قلبی دولت برابری کامل میان شهروندان است. ما هویت فرهنگی را اساس حل مناقشه ها قرار نمی دهیم."

khosh bavar - ایران - کرمان
افرین. هر چه زودتر بهتر, زیرا ادمها خیلی شبیه هم هستند و فقط زبان و رنگ پوست باعث فریب چشم ادمی میشه, که فکر میکنه اینها مثل من نیستند.
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

sapho - ایران - اصفهان
یادمه یه بار به یه دوستام میگفتم به نظر تو برقراری صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها راحت تره یا دختر پسرا ایرانی
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
من از این زبان شتر تنفر دارم مخصوصا با صدای بلند قران خواندن رو
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

DrPhil - دانمارک - نوبغو
واقعا کار خوبی می کنن . بزرگترین آرزوم اینه که یه روزی تمام مردم دنیا با هم دوست بشن و بینشون صلح برقرار بشه.zartusht67 - المان - فرانکفورت واقعا آدم بی تربیت و بی شخصیتی هستی.حیف اسم زرتشت که همچین آدم مزخرفی مثل تو انتخاب کرده.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

mehrabooon - ایران - تهران
بچه ها هیچ میدانید که دستور زبان عربی را یکی از شاعران ایرانیه اهل شیراز نوشته و تدوین کرده.چون وقتی اعراب به ایران حمله کرده و ایران را تصرف کردنند بقدری بد و ناموزون صحبت میکردنند که شاعر و فیلسوف شیرازی شاکی شده و شروع به ساختن دستور زبان عربی میکنه و بعد از ساختن ان را به عربستان میبرند و تدریس میکند.متاسفانه اسم این شاعر را فراموش کردم.ازدوستان شیرازی تقاضا دارم اسم این شاعر را بنویسند. به خاطر نوشتن به دست ایرانی است که دستور زبان عربی یکی از دقیق ترین وقویترین دستور زبانهای دنیاست.در ضمن گور بابای اعراب واسرائیل و زبونشون که یه جورایی مثل هم اند.عبری و عربی فقط حرف ب جابجا میشه..زنده باد پارسی و ایران...
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
mehraboon ایران - تهران درود بر شما اینرو به این ادم بی سوادDrphil دانمارک -نوبغو که بیکاره از اداره سوسیال حقوق میگیره و ادم هم میفروشه بگو تا مغز نداشته اش باز بشه پایدار باشی
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

DrPhil - دانمارک - نوبغو
zartusht67 - المان - فرانکفورت فعلا این شما هستین که مختون رو اجاره دادین. چون اگه کمی اخبار رو دنبال کنین می فهمین که اولا در دانمارک چیزی به اسم سوسیال وجود نداره. ثانیا تمامی کسانی که قبلا از دولت پول می گرفتن الان مجبورن کار کنن. به نظر میاد که شما در آلمان راه مفتخوری رو پیشه گرفتین و فکر می کنین همه مثل خودتون هستن. باز هم میگم حیف اسم زرتشت که روی آدم بی مقداری مثل شماست.
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
Drphil -دانمارک -نوبغو اتفاقا از طرز فکرت دقیقا ادم میفهمه از چه خانواده محترمی میایید برایت بی نهایت متاسفم از خداوند بزرگ میخواهم شفایت داده و به ایرانیت برگردی چون اینطور که معلومه برات مهم نیست که اعراب چه با ابا و اژداد ما کردند ضمنا حالم از ادمهای میهن فروش امثال تو بهم میخوره ضمنا با ازمایش DNA میتوانی بفهمی ایرانی هستی یا عرب
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.