بودجه هنگفت عقیم‌ کردن گربه های تهران - هر گربه ۵۰۰ هزار تومن

 
بودجه هنگفت عقیم‌ کردن گربه های تهران , هر گربه 500 هزار تومن

تابناک : خلاصی از شرگربه‌های ولگرد شهری که در حال حاضر به نوعی جزء لاینفک زندگی مردم به ویژه در شهرهای بزرگ کشور تبدیل شده است این روزها دغدغه اصلی مدیریت شهری به حساب می‌آید و هر روز یک راهکار جدید ارائه می‌شود، از معدوم کردن گربه‌ها گرفته تا عقیم کردن آنها.
اما به عقیده اسماعیل کهرم مشاور محیط‌زیست محیطی شورای شهر تهران عقیم کردن گربه‌ها نه تنها معضل گربه را در شهر حل نمی‌کند بلکه عواقب ثانویه‌ای نیز به دنبال دارد.

او که اکولوژیست و مشاور زیست‌محیطی شورای شهر تهران است درباره تصمیم شورای شهر مشهد درمورد عقیم کردن گربه‌ها به ایلنا، می‌گوید: عقیم‌کردن گربه‌ها یک اقدام غیرکارشناسی است چون با عقیم شدن این گربه‌ها موش‌های شهر تنها دشمن طبیعی خود را در شهر از دست می‌دهند و موش‌ها یکه‌تاز عرصه‌های شهری می‌شوند.

او ادامه داد: غیر از این چون عقیم‌ کردن گربه‌ها به صورت غیراصولی وبدون در نظر گرفتن ضوابط بهداشتی انجام می شود، گربه‌ها پس از عمل جراحی در خیابان به حال خود رها می شوند در نتیجه زخم های گربه‌های جراحی شده در اثر تماس با زباله‌ و خیابان‌ها مستعد عفونی شدن است و همین امرموجب بیمار شدن گربه و مرگ زجرآور آنها می شود و همچنین امکان بیمار کردن سایر گربه‌ها را هم دارد.

او تاکید کرد: هزینه عقیم‌ کردن هر گربه 500 هزار تومان است، آیا بهتر نیست مدیریت شهری به جای این هزینه، ظرف‌های زباله را که منبع اصلی تامین غذای گربه‌ها و در نتیجه زیاد شدن آنهاست درب‌دار کند.

کهرم توضیح داد: بهترین راهکار برای مقابله با معضل گربه‌های ولگرد این است که زباله‌های خود را در ظرف‌های سرپوشیده قرار دهند و یا به گربه‌های ولگرد هرگز غذا ندهند، همچنین اگر در خانه گربه نگهداری می‌کنند با یک گردن‌بند مانع از اختلاط گربه خود با گربه‌های ولگرد محلی شوند.

او ادامه داد: استفاده از کیسه‌های زباله برای حمل آن و یا درب‌دار نبودن مخازن زباله در کنار خیابان موجب می‌شود که گربه‌ها مواد غذایی مورد نیاز خود را بدون زحمت، از پسماندهای خانگی به دست آوردند و در نتیجه نیاز به شکار موش نداشته باشند.

این کارشناس محیط زیست تاکید کرد: اگر مواد غذایی موجود در زباله از دسترس گربه‌ها خارج شود هم جمعیت گربه‌ها کنترل می‌شود و هم به تدریج گربه‌های گرسنه برای تامین غذای خود به شکار موش‌ها روی می‌آورند و در نتیجه جمعیت موش‌ نیز به طور طبیعی کنترل می‌شود.
او تاکید کرد: بهتر است مدیران شهری قبل از اقدام در زمینه محیط‌زیست شهری، حتما با

متخصصین محیط‌زیست شهری مشورت کنند تا مبادا با اقدامات غیرکارشناسی خود سبب‌ساز مشکلات ثانویه‌ای شوند که مستلزم صرف هزینه‌های گزاف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری مشهد از اجرای طرح عقیم سازی گربه ها در این شهر برای کنترل جمعیت آنان خبرداده بود.

به گفته این مقام مسئول در شهرداری مشهد، عقیم سازی گربه‌ها که به اعتقاد وی 'مرگ با ترحم' است با مجوز شرعی برخی مراجع انجام می‌شود.

iranjp - ژاپن - توکیو
بخندم یا گریه کنم . ادم زنده پول بیمارستان نداره داره پرپر میزنه اینهمه ادم گرسنه بعد اینا گیر دادن به معامله گربها !!!
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

SilverSaeeD - ایران - تهران
این که مشکلی نیست! برن 2000 نفر چینی بیارند اینجا، 1 ماه گربه ها با کمال میل نوش جان میکنند! تازه گربه ای 500 هزار تومنم گیرمون میاد در ضمن اینطوری نسل موشها کمتر میشه چون این دیشب دیدم یه موش یه گربه رو دهن گرفته بود داشت میبردتش بخورتش!! گربه هرچی فریاد میزد و پنجول به زمین میکشید هیچ کسی به دادش نرسید! خدا بیامرزتش! موش های الان فقط 1 فرق با خرس دارند! اونم اینه که هنوز بلد نشدن نعره بکشند!!
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
پس بزودی خبر از عقیــــــــــم " کردن مــــوشها " میشنویم؟؟!!یا مـــــوشهــا. با تربیت هستند و به "مــــــــدرســـــــــــه "میروند؟؟!!
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
عقیم .سازی گربه‌ها که به اعتقاد وی 'مرگ با ترحم' است با مجوز شرعی !!!!!!برخی مراجع انجام می‌شود.///دیوانگان.همین
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

mehrabooon - ایران - تهران
بابا موشها زیاد می شن بی شعور ها..اهان. یادم اومد اینها ماموریت دارند ایران را نابود کنند.به قول هادی خرسندی بچه ها این گربه ایران ماست.اینها با سمبل ایران هم مشکل دارن..
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

zilan.zarza - ترکیه - استانبول
بجای این کارا پول رو بدن مردم فقیر خیلی بهتره.نمیدونم شایدم کار درستی باشه?!
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

Fereshteh.p - اتریش - وین
کاش یک خانه حیوانات درست کنن همشونو عقیم کنند ببرن اونجا. پولشم از حزب الهی‌های دزد بگیرند.
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
نمیشه همین هزینه رو برای جانوران ولی وقیح کرد تا با عقیم شدنشون هم حرومزاده های مثل خودشون بدنیا نیان و هم زن و بچه های مردم از شرشون راحت بشن؟!!! البته مرگ موش هم بد نیست. ارزونتر تموم میشه
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

ekman - ‫ایران - شیراز
‫با موش ها دشمنی نکنید.
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
این حزب الهی را عقیم کنید تا انقدر حرام زاده به جامعه تحویل ندهند
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

Neda-ye-Iran - انگلستان - لندن
فکر کنم یکی از آقا زاده ها از دانشگاه اکسفورد لندن (!) مدرک دام پزشکی گرفته جدیدا و کار گیرش نیومده !!!!!!!
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

farzad_s - ایران - تبریز
خب مشکل اصلی آخوندها هستن اول اونها باید عقیم بشن تا بعد اگر مجال بود نوبت به گربه هابرسه
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

hafeze shirazi - ایران - تهران
این آقای کهرم بسیار بی انصاف است . یعنی منظورشان این است که گربه ها را از گرسنگی بکشیم و زجر کششان کنیم؟ کی گفته هزینه عقیم کردن هر گربه 500 هزار تومان است ؟ به فکر دله دزدی هستید؟ خیلی راحت شهرداری محل هایی را تعیین کند و با شکار گربه ها و آوردنشان به ان محل ها آن ها را عقیم کند و با شرکت تعدادی داوطلب در 24 ساعت بعد از عمل از آنان در همان محل مراقبت کرده شود. همه نظریات کارشناسی اقای کهرم واقعا" عین نظریه شکنجه گر هاست
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
500 هزار تومن.!!! ؟؟؟پولها را خوردند.حال میگویند: انشالله گربه بود.دوستان تعجب نکنید, اگر تعداد گربه های عقیم شده درعملیات (یابیضت ال پیشو)را چندمیلیارد گربه اعلام کنند .ضمنا"ماه قبل گربه همسایه مزه تریاک خامنه ای رو لب حوز خورده اینهم نتیجه آن.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
مردارو زجر میدن , زنهارو زجر میدن, پیر را زجر می دن, بچهارو زجر می دن, سگ را زجر می دن , حیوانات نادر ببر, اهو, یوز پلنگ, چرا گربه در امان باشه?!!!!
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
درد و بلای گربه های عقیم شده بخوره تو سر ضحاک بعد بیتش بعد میمون و کابینه اش بعد قوه مقننه و لاری جانی بعد قوه قضائییه و رشوه خوراش بعد شورای نگهبان پیر پاتالهای جادوگر مقام پرست بعد سپاهیان دزد عوضی بعد بسیجیان قاتل متجاوز بعد آخوندهای شکم گنده دزد فریبکار و دیگران در این مایه ها تا خدای نکرده افسرده نشوند و همچنان شنگول و منگول به بازیگوشی بپردازند.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

kholidar - ایران - گیلان
اقا فردا اینا مردارو هم عقیم میکنن در اسلام طالبانی هر گونه رابطه جنسی ممنوع است چه سگ چه گربه
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.