کماندوهای ویژه اسرائیل؛ آمادگی برای نبرد آینده + عکس


کماندوهای ویژه اسرائیل؛ آمادگی برای نبرد آینده

واحد کماندویی ویژه اسرائیل که در ماه مه به کاروان امداد رسانی ترکیه که عازم غزه بود، حمله کرد، به برنامه پانوراما بی بی سی اجازه داده بطور اختصاصی با عوامل و دست اندرکاران آن دسترسی داشته باشد.

بعضی از کماندوهای اسرائیلی کلاه های نقابدارشان را برداشتند تا با من حرف بزنند و زخم هایی را که در شب درگیری برداشته بودند به من نشان بدهند، شبی که در آن روی عرشه کشتی ترکیه ای مرمره آبی، ۹ نفر کشته و ۵۰ نفر هم زخمی شدند.

سروان آر (R) می گوید: "من یک چاقو در شکمم دیدم و آن را بیرون کشیدم".

"مرتب ما را می زدند و فریاد الله اکبر به هوا بلند بود".

تصاویر گرفته شده توسط اسرائیلی ها نشان می دهد که مسافران کشتی، سروان آر، عضو واحد ۱۳ کماندوهای دریایی را با میله مورد ضرب و شتم قرار دادند، او را با چاقو زدند و سپس به طبقه پایین عرشه انداختند.

اینکه کدام طرف شروع کننده خشونت منجر به مرگ چند نفر در کشتی بوده، شدیدا مورد اختلاف است. ماوی مارمارا یکی از شش کشتی متعلق به فعالان ائتلافی از گروه های طرفدار فلسطینیان بود که روز ۳۱ مه در آبهای بین المللی و در فاصله ۸۰ مایلی (حدود ۱۳۰ کیلومتری) سواحل اسرائیل در حرکت بود.

به من اجازه اختصاصی داده شد در تمرین واحد ۱۳ کماندوهای دریایی روی کشتی مشابه مرمره آبی حضور پیدا کنم.

اعضای واحد ۱۳ کماندوهای دریایی اسرائیل احساس می کنند توسلشان به زور موجه بوده

من همراهشان با یکی از قایق های بادی کوچک آنها، که به "مورنوس" معروف است، به دریا رفتم. آنها خود را برای مواجهه با کاروان های امداد رسانی دریایی احتمالی در آینده آماده می‌کردند.

کاروان امداد رسانی غزه توسط جنبش غزه آزاد و یک گروه ترکیه ای موسوم به بنیاد آزادی ها و حقوق بشر و کمک های انسان دوستانه (IHH) سازماندهی شده بود.

خشونت اعمال شده [در جریان این برخورد] با محکومیت گسترده جهانی روبرو شد. ترکیه سفیر خود را از اسرائیل فرا خواند و مانور نظامی مشترک دو کشور را لغو کرد.

ترکیه خواهان عذرخواهی و تحقیقات بین المللی است. اسرائیل اخیرا اعلام کرد با تحقیقاتی که از سوی سازمان ملل در مورد کشته ها انجام شود همکاری می کند، ولی در حال حاضر مشغول انجام تحقیقاتی داخلی است که البته در آن از اقدامات کماندوهایش دفاع کرده است.

کماندوها تأکید می کنند که جانشان در خطر بوده و وقتی از سلاح گرم استفاده کرده اند که مورد حمله قرار گرفته اند.

مقامات ترکیه گفته اند در کالبد شکافی ۹ فعال کشته شده، سی گلوله در بدن آنها پیدا شده، و یکی از آنها چهار بار از ناحیه سر هدف قرار گرفته است.

ستوان آ (A) یکی از کماندوهای قایق هایی بود که ساعت چهار و نیم صبح به ماوی مارمارا نزدیک شد، آنهم پس از اینکه کاروان امداد رسانی پنج اخطار نیروی دریایی اسرائیل برای تغییر مسیر را نادیده گرفت. آنها گفتند مردانی با شلنگ و میله هایی که آن شب از بدنه کشتی بریده بودند، آنها را به عقب رانده اند.

ستوان آ گفت: "آنها میله های فلزی در دست داشتند و روی نرده ها می کوبیدند. به طرف ما سنگ، اشیاء فلزی و زباله های موجود در کشتی را پرتاب می کردند، و به این ترتیب به عده زیادی از سربازان آسیب رساندند."

گروهبان وای (Y) یکی از کماندوهایی بود که با طناب از یکی از هلی کوپترها روی عرشه کشتی آمد. او گفت: "فعالان حاضر در کشتی، طناب را به آنتن کشتی بستند. این کار خیلی خیلی خطرناک است. ما باید پاهایمان را روی زمین بگذاریم، در غیر اینصورت ۱۵ یا ۲۰ متر پایین می افتیم."

"ما با دو گروه مواجه بودیم: گروهی که می‌خواستند ما را بکشند و گروه معتدل تر دیگری که سعی می‌کردند مانع بالا گرفتن کار شوند و مانع کشتن ما شوند"

سروان آر، کماندوی اسرائیلی

کماندوها اولین طناب را بریدند و از سمت دیگر هلی کوپتر با طناب پایین آمدند.

من علاوه بر این در استانبول با فعالان ترک هم صحبت کردم.

بعد از اینکه سروان آر و دو کماندوی دیگر مجروح شدند، توسط مراد آکینان، یکی از داوطلبان بنیاد آزادی ها و حقوق بشر و کمک های انساندوستانه، به پایین کشتی، یعنی جایی که کشته ها و مجروحان قرار داشتند، برده شدند.

مراد آکینان به من گفت: "قابل درک بود که بعضی ها می گفتند ما باید با اینها همان کاری را بکنیم که با ما کردند. ولی من آنها را آرام کردم و گفتم که مطابق اعتقادات مذهبی مان، ما باید آنها را مداوا کنیم و به جای اولشان برگردانیم."

از ترس جان

سروان آر گفت نگران جانش بوده؛ "من متوجه شدم که با دو گروه طرف هستیم: گروهی که می خواهند ما را بکشند، و گروه معتدل تری که سعی می کنند گروه اول را کنترل کنند و مانع بالاگرفتن کار و کشتن ما شوند."

سپس سروان را با طبقه بالا بردند. او نگران بود که مبادا گروگان گرفته شود. او می گوید: "نگهبان من، هدف یک تفنگ گیج کننده اسرائیلی قرار گرفت و به داخل دوید. من متوجه شدم که تنها هستم و از کشتی پایین پریدم و قایق ما مرا از آب گرفت."

کماندوهای اسرائیلی در جستجوی سلاح های ارسالی به غزه – که توسط گروه فلسطینی حماس اداره می شود – وارد کشتی های زیادی شده اند که عازم این ناحیه هستند.

حماس موجودیت اسرائیل را نمی پذیرد و در سال های اخیر هزاران راکت بسوی اهداف غیرنظامی در اسرائیل شلیک کرده است.

اسرائیل کنترل شدیدی بر ورودی ها و خروجی های زمینی و دریایی غزه اعمال می کند. آنها می گویند محاصره دریایی برای توقف ورود سلاح به غزه ضروری است. ولی فلسطینیان می گوینداین کار باعث رنج مردم می شود و زندگی اقتصادی این ناحیه را فلج کرده است. این محاصره نوعی تنبیه دسته جمعی قلمداد شده و بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

گیورا ایلاند می گوید اکتیویست ها "آمده بودند تا بکشند یا کشته شوند."

ولی بنیادی که پشت کشتی های امدادی قرار داشت، تنها بخاطر اقدامات انساندوستانه اش شناخته شده نیست. مقامات غربی و اسرائیلی آن را به ارتباط با تروریست ها متهم می کنند، اتهامی که این بنیاد قویا آن را رد می کند.


IHH از استفاده از میله، زنجیر و چاقو علیه کماندوها دفاع می کند.

بولنت ایلدریم، رئیس این بنیاد گفت: "قضیه چیزی فراتر از مقاومت آرام بود، چون اسرائیلی ها از همان ابتدا شروع به تیراندازی کردند. افراد ما زیر شلیک گلوله از خودشان دفاع می کردند."

اسرائیلی ها می گویند پایین آمدن از هلی کوپتر با طناب و تیراندازی همزمان با آن امکان ندارد، و آنها تنها هنگامی بجای گلوله های مشقی از گلوله های جنگی استفاده کردند که از طرف فعالان به سویشان تیراندازی شد.

ژنرال بازنشسته گیورا ایلاند که تحقیقات در مورد حوادث داخل کشتی را رهبری کرده، گفت: "شواهد بسیار روشنی داریم که طرف مقابل در حد اقل چهار مورد از سلاح گرم استفاده کرده است. در بعضی از این موارد آنها از سلاح هایی که از سربازان اسرائیلی به سرقت برده بودند استفاده کرده اند. در حد اقل یک مورد آنها از سلاحهای خودشان استفاده کرده بودند، زیرا ما گلوله ها و پوکه هایی پیدا کردیم که از سوی نیروهای اسرائیلی مورد استفاده قرار نگرفته بودند."

او گفت که استفاده کماندوهای اسرائیلی از سلاح های گرم موجه بوده، اما در عین حال پذیرفت که آنها در زمینه اطلاعاتی و برنامه ریزی "مرتکب اشتباهاتی شدند".

به گفته او "این افراد آمده بودند که بکشند یا کشته شوند. و با توجه به شرایط، در جای پیچیده ای مانند یک کشتی، بیلان کار – یعنی تعداد کشته ها – به شکل حیرت آوری پایین است."

گیورا ایلاند گفتاین بنیاد ترکیه ای توانست به هدف خود برسد و توجه جهانی را به محاصره غزه جلب کند. او افزود: "متأسفانه آنها موفق شدند دقیقا به آنچه می خواستند برسند؛ تحریک، و اینکه بتوانند نشان دهند که اسرائیل باعث مرگ ۹ نفر شده. در نتیجه اسرائیل به افراط در استفاده از زور متهم شده، و مقصر همه چیز قلمداد می شود."

واحد ۱۳ کماندوهای دریایی مشغول تمرین برای مواجهه با کاروان های امداد رسانی بعدی است که انتظار می رود پائیز آینده از راه برسند. نبرد مدیترانه هنوز تمام نشده است.

جین کوربین - بی بی سی، پانوراما

واحد کماندویی ویژه اسرائیل

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
اگر شما ها در حال جنگ هستید دیگر این ننه من غریبم بازی ها یعنی چه. این به من چاقو زد و آن به من گلوله زد و این به من میلگرد زد. خب جنگ همین است دیگر.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
بشر جدن از خودش و این کلمه "نبرد" یا "جنگ" شرمش نمیشود؟! نبرد و جنگ مگر نه اینکه بربریت محض و جنونزدگی مطلق است؟ چرا ما از لحاظ تکنولوژی اینهمه پیشرفت کرده ایم, اما از جهت سیکولوژیکی و روانی دقیقا همانطور مانده ایم که در غار و غارنشینی بوده ایم؟ وحشی؛ تندخو؛ عصبی؛ جانی؛ بیرحم و قاتل و اماده برای جنگ و خونریزی؛ ویرانگری و ادمکشی. حیرت اور نیست؟ عجیب نیست که ما از هزاران سال تاریخ جنگ و کشتار هیچ چیزی نیاموختیم؟ عجب! شادباشید.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

ali bidin - ایران - ساری
تنها راه نجات اتحاد ایران و اسرائیل در منطقه است، این اتحادیه بزرگترین بلوک سیاسی و اقتصادی منطقه و در زمان کوتاهی جهان خواهد شد. اعراب و بخصوص فلسطینیها ایرانیان را کافر و نجس می دانند و واجب القتل، حتی مجروحان فلسطینی در زمان جنگ 33 روزه از پذیرش خونهای ایرانی خودداری کردند و مردن را به خون ایرانی ترجیح دادند. در تمام کشورهای فربی فلسطینیها از منفورترین انسانها بشمار می روند. تنها مورد استثنا در کشور کویت بود که قبل از جنگ اول خلیج فارس به فلسطینیها اجازه اقامت آزاد و خرید ملک داده بود و لی با شروع حمله صدام همین فلسطینیهای نامرد به جان کویتیها افتادند و به قتل و غارت شدید اقدام کردند و نتییجه آنکه الان حتی در کویت هم فلسطینی مترادف با نامردی و آدمکشی شناخته شده و حتی ویزای توریستی هم برایشان به سختی صادر می شود. این حکومت ما سوراخ دعا را گم کرده است و جای دوست و دشمن را عوضی به مردم می گوید.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

rochele - امریکا - میامی
آخه اینا که از پس 4 تا ترک بر نمیان می خواهند به ایران حمله کنند ؟
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
بادرود ، من هم وقتی فیلم درگیری رو دیدم متوجه شدم که مقصر صددرصد ترکها بودند چرا که اگر راست میگفتند چه لزومی داشت که طنابی که از هلیکوپتر به پائین انداختندرو بکشندو مانع ورود سربازان شوند و اگر خوب به فیلم توجه کنید با لوله یا چوب اینهارو میزدند , خیلی طبیعی هست کسی که تفنگ به دست داره برای نجات جون خودش شلیک هم میکنه,واین ترکها مخصوصآ برای درگیری رفته بودن.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

بهار سبز - ایران - تهران
اینکارها مشکلی از بحران مشروعیت اسرائیل حل نمی کند. این کماندوها در جنگ لبنان چه غلطی کردند؟ آخرش دست از پا درازتر برگشتند. بهتر است صهیونستها بدنبال راه حل به شیوه های انسانی باشند. با عربده کشی و شمشیر کشیدن و قمه کشیدن نمی توان عمر جاودان داشت.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

hirowa - ایران - هیرو
ای وای ترسیدم!!؟؟
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
برید کاسه و کوزه تون جمع کنید ! مگه با ایننوع تاکتیک و تسحیلات جنگی امکان پیروزی بر طالبان, فلسطینی, بسیجی ( جنگ اسیمیتری = Asymmetric warfare ) ممکنه ?
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش : دوست گرامی, شما خیلی رومانتیک فکر میکنید و جنگ را وحشی و بربری میخوانید, که این فقط یکروی سکه هست. از تولید ادمی ( نطفه ) تا دوران بچه گی, مدرسه, کار, انتخاب زوج با یکنوع جنگ مقابله شده, و حتی در طبیعت ( حیوانات ) و سیارات ( بزرگ که کوچک را می بلعد ) یکنوع جنگ وجود داره و ما گاوها را به کشتارگاه برده و از گوشت ان استفاده میکنیم که واسه همه یک امر عادی شده. و اگر این جنگ نبود انسان اینقدر پیشرفت و( هواپیما, تجهیزات اتمی و پزشکی ) کشف نمیکرد. کشور ما, کشور غنی هست که دشمن میخواهد از ان استفاده بیشتر ببره و در خود کشورهای جهان اول یکنوع جنگ اقتصادی هم وجود داره. منظورم: مثل روز/شب , زیبا/زشت, مرد/زن, پس صلح / جنگ یک امر طبیعیه ولی باید زرنگ باشه که جزو طرف مثبت قضیه باشه !
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

farzad_s - ایران - تبریز
Darvish101 - انگلیس - لندن----کاملا باهاتون موافقم----برعکس بعضی ها با نظرات فاشیستی وضد یهودی وتعصب بی جا موضوع رو عوضی جلوه میدن---این مفتخور ها همیشه دنبال اینجور کارها هستن حتی جدشون محمد هم با حمله به کشورهای دیگر سعی در غارت و کشتن و تجاوز به زنان وکودکان وتقسیم غنائم داشتند------مرگ بر فاشیسم اسلامی-------ننگ بر افرادی که بعد از قرنها تجاوز و قتل و غارت اعراب براین سرزمین بازهم عرب پرستی میکنن
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

mori021 - دانمارک - ارهوس
خدا هم توش مونده با این مخلوقش
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

hamed_58 - سوئد - گوتنبرگ
ali bidin - ایران - ساری. درود بر شما دوست فهیم. البته ایرانی ازاد از شر اخوند. که البته منظور شما هم همان بوده است
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

afsaneh2010 - فرانسه - نیس
.am.the.world - لوکزامبورک - اش خیلی ممنون دوست عزیز باز هم از نظرات شما استفاده کردیم. انسانها از نظر فکری پیشرفت چندانی نداشتند.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

senator7 - آلمان - برلین
بهار سبز - ایران - تهران نوشته های تو منو یاد این مثل میندازه: روزی سیری طعنه زد به پیاز که تو مسکین چقدر بد بویی! عربده کشی بده؟ به لمپنی نژاد بگو این کار رو نکنه.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

aghle kol - ایران - تهران
rochele - امریکا - میامی انها از پس 4 تا بر نمی ایند از پس 9 تا بر میان. دوما اگر ریگی در کفششان نبود اجازه میدادند تا کشتی را باز رسی کنند. سوما در تمامی ویدئو ها کاملا معلوم است که ترکها به انها حمله ور شده اند. چهارم اینکه از این قوم نجس و منحوس هر چه بکشند کم است چون واقعا دیگر دنیا را با حرکات تروریستی ذله کرده اند و اتو دست کشورهای دیگر داده اند که به مردم بی پناه حمله کنند.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

بینوایان - ایران - تهران
وقتی بی بی سی با تمام توان به کمک اسرائیل می آید برای ماست مالی کردن جنایت اسرائیل. "مرتب ما را می زدند و فریاد الله اکبر به هوا بلند بود!!! پست فطرت های دروغگو.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

alexxx - اترش - وین
سلاحهای خطرناک مصادره شده رو در عکس مشاده میشه , از همه خطرناکتر فلکس های برقی و قلابسنگهایی هستن که توسط ان سنگ و تیله های شیشه ای پرتاب میشه. این جهودها نوچه امریکائیان.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

e-a-l-i-dige - هلند - امس
کماندوهای ویژه اسرائیل= پشمک
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

odin - بلژیک - انتورپن
من هم گذارشی را که این خانم در دوران تحقیق مستقل تهیه کرده بود دیدم، کشتی ترکیه ای برای درست کردن خبر و فشار مطبوعاتی عازم غزه بود، دو ،سوم داروهایی که در کشتی بود تاریخ مصرفشان گذشته بوده و قابل استفاده نبودن، اما ترکها این داروها را هم که باید دور ریخته میشد را بحساب اورده بود و قیمت انرا البته برسم تجارت! ترکی دولا،پهنا اعلام میکرد این فقط ایران است در دنیا که از دهان فرزندان خودش میدزده و میریزه تو شکم حماس و دزدهای رهبرش خالد مشعل. حقش بود این کشتی با همه تروریستهای سرنشینش بزیر دریا میرفت.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
ali bidin دوست عزیز و محترم از ساری: مطالبی که عنوان کرده اید, فقط به نفرت و تنفر دامن میزند. نه؟ دوست عزیز مگر میشود انسانها را جمع زد و مطلق در مورد انها سخن گفت؟ در چه موردی میشود مطلق حرف زد؟ چیزهایی که ذکر کرده اید؛ ریشه در باورها و اعتقادات دارد و متاسفانه ما با باورها و اعتقاداتمان دنیا را جهنم کرده ایم. نه؟ دوست من بنده به این مباحث معمولا ورود نمیکنم؛ اما بدانید که تقسیم کردن انسانها به ملیت و نژاد نهایت سفاهت است. فلسطینیها در کویت به قتل و غارت روی نیاوردند اما ورود عراقیها را خوش امد گفته و با انها در شناسایی کویت و افسرانش همکاری کردند. نه؟ اینکار در تمام جنگها شبیه و مشابه دارد و متعلق به نژاد خاصی نیست. باور کنید کویتیها نیز در بازگشت و استقرار؛ جنایاتی غیرقابل وصف به زنان و دختران فلسطینی روا کردند. حتی در بیابانهای جهره؛ به دخترانی فلسطینی تجاوز کرده و انها را به اتش میکشیدند. بحث در مورد اینهمه دمنشی و سلاخ مسلکی بشر ناتمام است. ما باید یاد بگیریم که در صلح با هم زندگی کنیم و مدت کوتاه عمرمان را با جنگ و جنایت تباه نکنیم.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
2) متاسفانه مذاهب و باورها مانع از این درک و نزدیکی میشوند و مرتبن ما را به خونریزی و کشتار یکدیگر سوق میدهند. ما زمینی سرشار از نفرت, جنگ و خون با باورهایمان ساخته و به فرزندانمان تحویل میدهیم. باورهایمان را نیز به فرزندانمان منتقل میکنیم تا انان نیز این جنگ و نفرت را ادامه دهند. مذاهب, ایدئولوژیها و اعتقادات ما, هیچوقت و هیچوقت به ما انسانها فرصت دوستی و صلح و ارامش نخواهند داد. این یک واقعیت کاملا صریح و روشن است. شادی و خرمدلیتان را ارزو دارم. با ارادت و دوستی.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

afsaneh2010 - فرانسه - نیس
ali bidin - ایران - ساری با شما کاملا موافقم! اتحاد ایران و اسراییل یعنی قدرت بزرگ در خاورمیانه حتی دیگه این غربیها هم دهنشون را می بستند ولی افسوس با وجود این رژیم غیر ممکن است.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

احمد_فیلیپین - فیلیپین - بگیوو
سلام دوستان.ایران_ساری من با پیشنهاد شما کاملا موافقم چرا که اگر اینطور شود خیلی خیلی از مشکلات دوکشور حل خواهد شد و برای ایران بیشتر ثود میدهد.به هر حال دوست داریم که سران فارغ ازتفکر مملکت این را بدانند و عملی کنند که دست این روسیه ی کثیف هم از ایران قطع بشود به امید هم پیمان شدن ایران واسراییل.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
khosh bavar عزیزم, از توجه شما ممنونم. بنده به فکتها نگاه کرده ام و اصلا معنی رمانتیک را نمیدانم. با ارادت و دوستی به شما و afsaneh عزیزم از نیس. شادباشید.
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

ali203 - ایران - بوشهر
هر چند که اکثر ایرانیان انتقاد پذیر نیستند بابا مگه هر روز به اب و خاک .ناموس مردم ایران تحاوز نمیشود مگه هر روز اعدام نمیکنند مگه جریمه نقدی نمیکنن مگه دست زناتونو تو دستتون در نمیارن مگه هر روز جلو شما ویا ماشینتان را به عناوین مختلف نمیگرن من میخواهم از اقایان خیلی غیرتی بپرسم چرا زود جو گیر میشین اگه واقعا غیرت دارین دست به دست هم بدین تا کار به اونجاها نکشد اسراییلیها هر چقدر بد باشن از تازیهای کثافت بهترن شاد باشید
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

یقنلی قلی میرزا - ایران - طهران
چار تا تورک وسط دریا زدن تو سرتون حالا ببینید تورکای ایران چیکار میکنن باهاتون کپی اوغلو ها
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
.am.the.world - لوکزامبورک - اش: دوست گرامی, مرسی که اینهمه وقتتون در اختیارمان میگذارید و به توضیح fact ها میپردازید, خوشباور اسمم, ولی باورم نمیشه که شما معنی رومانتیک را ندانید ولی از ان جناح نگاه میکنید و به توجیهاتون شاخ و برگ میدهید. رومانتیک = گریه و زاری کردن بخاطر کشتن گاو, که رفع گرسنگی ما میشه و یا اعتراض به دوشیدن گاو, زیرا یکی میگه: همه شیر به گوساله تعلق داره . اگر لغط جنگ در واژه زندگی مردم نبود هیچوقت انسان از افریقا مهاجرت نمیکرد و اسلحه ای ساخته نمیشد و پیشرفتی در کشاورزی ( جنگ با افات ) وجود نداشت و نژاد انسان مثل امروز مرغوب نبود, در کل: باید به کل و مجموعه نگاه کرد, نه به جزئیات فرعی و انفرادی, شاد باشید
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

ben 15 munich - المان - مونیخ
Darvish101 - انگلیس - لندن دوست عزیز من هم با کامنتتون موافقم ماایرانیهای که بطور موقت تو ترکیه بودیم مگر میتونستیم تکان بخوریم حالا این با یک کشتی حامل همه چیز انهم برای تروریستها توی ابهای اسرائیل?
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

shahab46 - المان - هانوفر
ali203 - ایران - بوشهر . دمت گرم حق مطلب را ادا کردی مردم ما دشمنانشان راتشخیص نمی دهند همین فقط حرف وطن پرستی ونامو س اینها براشون جالب است چه کسی این کار را میکنه نمی دانند.وایا جلوی چه کسی باید بایستند نمیداننداین شده که وضعشون اینه.جالبه
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
ali203 - ایران - بوشهر . اقای انتقاد پذیر. شما اگر باباتون بد اخلاق باشه اونوقت بابای همسایه خوش اخلاق باشه هر وقت دعوا بشه طرف بابای همسایه رو میگیری؟ چرا مسایل به این سادگی رو نادیده میگیری ؟ زیادی جهانی فکر نکن .
پنج‌شنبه 28 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
khosh bavar دوست گرانقدر و محترم. عزیزم کجای عرایض بنده رمانتیک بوده؟ مگر ما نمیتوانستیم بدون جنگ هواپیما یا تجهیزات پزشکی بسازیم؟ قربانتان بروم مگر کشتن فرزند شما و من توجیه پذیراست؟! مگر قدمت یک حماقت و سبعیت دلیلی بر ادامه دادن ان است؟ مگر اشویتس سیاه ترین نقطه توحش بر پیشانی بشریت نیست؟ چرا ما به ماه رفتیم اما نمیتوانیم جنگ را پایان دهیم؟ در مورد گاو و گوساله بنده عرضی نکرده و چیزی نگفته ام. روی سخن من, سلاخی و کشتار انسانهاست. به تله خونریزی , جنگ و کشتار انسانها افتادن به نام مهاجرت یا تکنولوژی سخیف نیست؟ اخر مگر زجه, جیغ مادران و کشتار انسانها را میشود با این مطنطنات توجیه کرد؟ نمیدانم. نگاه با شماست و اصراری بر هیچ چیز در میان نیست. سلامت و خرمدل باشید. با ارادت و دوستی.
جمعه 29 مرداد 1389

fatemeh shin - انگلیس - لندن
درجنگ هشت ساله -اعراب باثروت عظیم نفتی شان برای نابودی ایران بسیج شدنددول غربی شرقی هم بخاطر گروگان گیری هم بخاطر نیاز به نفت وثروت اعراب ایران رارها کرده بودندفقط این اسرائیل بودکه باحمایت های مخفی وفروش وارسال نیازهای جنگی کشورمارا ازسقوط حتمی نجات دادواین اسرائیل وخلبانهای تیزپرواز اسرائیلی بودند که ازتبدیل شدن تهران ودگرشهرهای بزرگ به خاکستربوسیله بمب های اتمی صدام حسین که درحال تکمیل آن بود. با بمباران سایت اتمی عراق ازتحقق آن جلوگیری کردند. اشتباه نشود رژم اسلامی هم آنراقبول داردمتقابلا کمک های موئثر به اسرائیل میکندکه همانا دایه مهربان ترشدن برای فلسطینی ها مرگ براسرائیل گفتن وآنرا ازروی نقشه جغرافیا پاک کردن که درنتیجه دیگر هیچ نوع مانوری برای خود اعراب باقی نمیگذارد
جمعه 29 مرداد 1389

m.mohajer - المان - ماینز
تمام مشکلات در خاورمیانه نشات گرفته از چند موضوع کلی است: اول نفت دوم حکومت جمال عبدالناصر وعربی دانستن خلیج همیشه فارس و مناطق عرب خیز ایران واز اینرو بهانه دادن به صدام سوم مشکل لاینحل فلسطین چهارم انقلاب اسلامی ایران پنجم ظهور القاعده وگروههای تندرو ...ودر اینده نزدیک مشکل اب.
جمعه 29 مرداد 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
farzad_s - ایران - تبریز درود بر تو باهات %100 موافقم این تعصب بیجا و اسلام مملکت مارو به این روز انداخته ، منه ایرانی به عقیده اسلامیون احترام میذارم ولی تا من میخوام با منطق اسلامو زیر سئوال ببرم , میخوان سر منو بکنن , مثلآ من میگم ما چرا باید کسانی که به کشورمون حمله کردن و به زور شمشیر پدرو مادر مارو مسلمون کردن رو بپرستیم این اسلام عزیز ارزونی خودشون , ما چرا باید با مردم اسرائیل که دینشون باما فرق داره دشمنی کنیم و اونارو نجس وکثیف بنامیم ایا میزان درست بودن انسان دینشه یعنی ما الحمدورالله فرشته ایم
جمعه 29 مرداد 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
ben 15 munich - المان - مونیخ / درود برتو , اینها با یه کشتی که معلوم نیست چی حمل میکنه میخوان با زور وارد غزه بشن , دولت اسرائیل دوست نداره یک نفر از مردم کشورش کشته بشه , مگر مثل دولت ایرانه که ارزونترن چیز تو کشورش جون ادمی زاد باشه , دمش گرم پول قدرت تکنولوژی همه چیز داره , اون وقت چهارتاونصفی ادم میخوان خرابکاری کنن نمیزاره اون وقت یه مشت پاچه خوار میگن چرا اسرائیل نمیزاره ما خرابکاری کنیم .
جمعه 29 مرداد 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
fatemeh shin - انگلیس - لندن . در دوران جنگ سیاست اسراییل و امریکا حفظ توازن قوای دوطرف برای طولانی تر شدن جنگ بود چون این باعث پایین ماندن قیمت نفت و ضعیف ماندن دو کشور که هر دو دشمن اسراییل بودند میشد!
جمعه 29 مرداد 1389

benyamin2009 - سوئد - نورشوپینگ
بیش از 60 ساله اسرائیل میکشه و جالبه که همیشه دیگران مقصرند. مضحک و تمسخر امیز. جنایتکار کثیف
جمعه 29 مرداد 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش: مرسی دوست مهربان و پرحوصله ام. من فقط خواستم اینطور بیان کنم: که از کهکشان گرفته تا باکتریها, با واژه جنگ و مرگ درگیر هستند و ما متاسفانه جزی از کل هستیم. من جنگ طلب نیستم, ولی ما اینطور برنامه ریزی شدیم و حتی ابرقدرتها برای تسخیر کردن معادن زیر دریایی قطب شمال جنگ لفظی دارند و ما ( جهان سوم ) با جنگ داغ سر و کار داریم. قصد اهانت کردن و بر چسب زدن به گفته هاتون نداشتم ولی برای من گفته های شما جنبه رومانتیک داشت که از انسانهای اولیه انتظار جنگ را نداشتید. بهرحال من از شما متشکر میشم که ما را همیشه با عقاید " دیگر " تان اشنا میکنید که مثل بقیه نیست و باعث تبادل نظر میشه و اگر اجازه بدهید من همچنان سوالهای بیپروا خودم را از شما خواهم کرد و سوالهای ارزان بنده را بعنوان اذیت کردن شما نبینید که گاهی اوقات کاربریهایی هستند که روی اعصابتون میرونند, و من مطمئن هستم که شما چنین فکری در مورد من و سوالات نمیکنید, مرسی و تا بعد
جمعه 29 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
khosh bavar عزیز و خوش ذوق, به شما ارادت دارم و دوستیتان را ارج مینهم. ارادتمند تا اخر ماه اگوست همه روزه میهمان نگاههای بلند شما عزیزان در این سایت است. با هم به دوستی و حکایت زندگی مینشینم و گفت و شنود میکنیم. عزیزم نگارنده بارها در این سایت عرض کرده که چیزی نمیداند و سر به سمت و سویی ندارد. از یک نقطه فیکس و ایدئولوژیک نگاه نمیکند و ایستگاه عقیدتی ندارد. شخصیت و کاراکتر ندارد و به همین خاطر خراش نمیخورد. بهرجهت دوست گرانقدر, لودگی اسانترین کار دنیاست. هر انسانی میتواند در ظرف 48 ساعت, همه متلکها و لیچارهای فارسی را, از زمان شعبون و کریم شیره ایی تا زمان الله کرم یاد بگیرد. اما انچه را که در طی هزاران سال نیاموخته ایم انسانیت و انسان بودن است. اینطور نیست؟ به شما و دیگر عزیزان با خضوع و دوستی تعظیم میکنم. شادباشید.
جمعه 29 مرداد 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
khosh bavar - ایران - کرمان . i.am.the.world - لوکزامبورک - اش: . دوستان من فکر میکنم هردوی شما صحیح میفرمایید منتها از دو منظر مختلف به قضیه نگاه میکنید. بله ما در دنیایی زندگی میکنیم که میزان زیادی جنگ در ان به ما به ارث رسیده و بناچار بعضی اوقات بایستی به جنگ تن در دهیم. منتها وظیفه ما صلح طلب بودن است و تا حد امکان جلوگیری از وقوع جنگ. اگر اشتباه نکنم مرحوم دکتر مصدق. وزارت جنگ را به وزارت دفاع تغییر نام دادند.
جمعه 29 مرداد 1389

ali baranpooryan - برزیل - سانتوز
جمع کنین بابا این یهودها از پس دو تا بچه عرب بر نمیان حالا ..هماندو دارن واسه ما....
شنبه 30 مرداد 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش. دوست عزیز در مورد خراش مادر مطالبی عرض کرده بودید که همه چیز از خود پرستی نشات میگیرد کاملا با نظر شما موافقم ولی به نظر من این خود پرستی مادر باعث تکامل و پیشرفت انسان میشود به یک انسان دیگر شانص زندگی و ارتقا میدهد من به شخصه از پدر ومادرم ممنونم که این شانص رو به من دادن و منو به این مرحله رسوندن راستش این موضوع میشود به یک مسابقه بین المللی تشبیه کرد که همه ورزشکارا(پدر ومادر)دوست دارن مدال (داشتن فرزندان موفق) بگیرند ولی تنها سه نفر به این امر دست میابند هر چند مسابقه زندگی بسیار دشوارتر از ان است پرسش اینجاست که ایا این سه نفر ارزش تکریم واحترام ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شنبه 30 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
mahyar جان: واقعا نمیدانم. روزانه 6 ملیارد انسان با خودپرستی, طمع و خودخواهی از خانه خارج میشوند و نتیجه اش دنیایی است که میبینیم. نه؟ نگاه بنده نه فلسفی است نه ایدئولوژیک یا مذهبی. ساده و مستقیم با هم دیده ایم. نه؟ ایا جدن فکر میکنید که زندگی یک مسابقه است؟ در اینصورت این فرصت کوتاه را در رقابت, دوندگی, نگرانی و حسادت بسر خواهید برد. نه؟ زندگی فرصت استثنایی و فوق العاده ایست. گذراندن ان در کشمکش, رقابت و خودخواهی احمقانه و خودسوزی نیست؟ انتخاب همیشه با شماست. این زندگی شماست. شما باید انرا بشناسید و زندگی کنید. شما را میبوسم و سلامتتان را ارزو دارم.
شنبه 30 مرداد 1389

ali bidin - ایران - ساری
fatemeh shin - انگلیس - لندن بسیار زیبا گفتید. واقعیتهایی رو بیان کردید که 1400 سال سیاهه که دقیقا دلیل اصلی بدبختی این کشور شده. هنوز هم که هنوزه در خونه اکثر اسرائیلیها تصویری از مقبره کوروش کبیر به نشانه احترام وجود داره و به یهودیایی که حتی یک ریشه ایرانی داشته باشند لقب برتری می دهند، اونوقت این اعراب که علنا به ایرانی می گن عجم و اینهمه از پیر تا جوانشان آرزوی نابودی حتی یک ایرانی رو داره دوستان ما هستند و خانه امید ما؟؟؟ چقدر از ما بکشند تا باور کنیم که دشمن واقعی ما هستند؟؟؟ خواب غفلت تا کی؟؟؟ فقط در طول جنگ 8 ساله 275000 کشته ایرانی آمار رسمس خود آخونداس (در برابر 105000 کشته عرب). بس نیست؟؟؟؟ بزرگترین افتخار شیعه ها اینه که عربها بعد از فتح ایران مردها رو کشتن و زنها و بچها های ایرانی رو بعنوان غنیمت جنگی بین اعراب قسمت کردتد و حتی دختر پادشاه ایرانو اسیر کردن و بردن تقدیم فلان امام کردن؟؟؟ .
شنبه 30 مرداد 1389

مهدیار - ایران - تهران
برین بی عرضه ها 60 سال از پس عرب ها بر نیومدین ادعام میکنید
شنبه 30 مرداد 1389

$persian$ - ایران - تهران
مار و سنن خودمون اینجا گرفتار قوم یجوج و مجوجیم بشینیم غصه چارتا یهودی و عرب و ترک و بخوریم
یکشنبه 31 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.