هشدار اوباما به ترکیه در باره روابط با ایران و اسرائیل


هشدار اوباما به ترکیه در باره روابط با ایران و اسرائیل

سیاست های دولت آقای اردوغان در قبال ایران و تنش این کشور با اسرائیل، واکنش های منفی در آمریکا داشته است

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه هشدار داده که مواضع این کشور در قبال اسرائیل و ایران می تواند بر روند خرید سلاح های آمریکایی توسط ترکیه تاثیر بگذارد.

روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز طی گزارشی در شماره امروز خود ( شانزده اوت) نوشت که آقای اوباما شخصا در این مورد به نخست وزیر ترکیه هشدار داده و گفته است در صورت ادامه این روند، ترکیه شانس کمی برای خرید سلاح های آمریکایی مورد نیازش خواهد داشت.

این روزنامه نوشته این هشدار از آن رو اهمیت دارد که ترکیه خواهان خرید هواپیماهای بدون سرنشین از آمریکاست؛ هواپیماهایی که با آن ترکیه می تواند به مواضع کردهای جدایی طلب در کوهستان های شمال عراق با موشک از هوا حمله کند.

روزنامه فایننشال تایمز از قول یک مقام ارشد آمریکایی نوشته است که باراک اوباما به آقای اردوغان گفته است برخی اقدامات این کشور، سئوال هایی را در میان اعضای کنگره آمریکا ایجاد کرده از جمله این که آیا می توان به ترکیه به عنوان یک متحد اطمینان کرد یا نه."

این مقام آمریکایی که فایننشال تایمز نام او را ذکر نکرده، افزوده که این سئوال ها موجب می شود تامین درخواست های ترکیه برای خرید سلاح از آمریکا برای مبارزه با پ ک ک برای دولت آمریکا دشوار باشد.

این مقام گفته است که ترکیه باید نشان دهد که مصالح امنیت ملی آمریکا را جدی می گیرد. او افزوده است که آمریکا عملکرد دولت ترکیه را بررسی کرده و بر اساس آن در مورد درخواستش برای خرید سلاح تصمیم گیری می کند.

طبق قوانین آمریکا، دولت این کشور باید پانزده روز پیش از فروش سلاح به همپیمانان خود در ناتو، کنگره را در جریان بگذارد. کنگره می تواند با تصویب قطعنامه ای مانع فروش سلاح شود.

سیاست های دولت آقای اردوغان در قبال ایران و تنش این کشور با اسرائیل، واکنش منفی قانونگذاران آمریکایی را در پی داشته است.

مقام های آمریکایی نیز از رای منفی دولت ترکیه در ماه ژوئن به قطعنامه تحریم ایران در شورای امنیت ابراز نارضایتی کرده و این نارضایتی را در مناسبت های مختلف بیان کرده اند.

روزنامه فایننشال تایمز نوشته که دولت آمریکا از ترکیه خواسته تا "لفاظی های" خود علیه اسرائیل را تعدیل کند.

ترکیه به دنبال کشته شدن چند شهروند این کشور در حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی حاوی کمک برای غزه، حملات لفظی خود علیه اسرائیل را شدت بخشید و سفیر خود را از این کشور فراخواند.

dkdk - دانمارک - اسلیس
نمیدونم چرا امریکا فکر میکنه رهبر تمام دنیاست و هر کسی با امریکا مخالف است با تمام دنیا مخالفه.این نهایت خودبزرگ بینی وخود ستائی و پرویی است.کشوریکه با نهایت بیوجدانی هیروشیمو را با بمب اتم با خاک یکسان کرد و ملیونها زن.کودک.پیر و جوان بیگناه را بخاک و خون کشید.به ویتنام حمله ور شد و انجا نیز ملیونها انسان را کشت.بعد عراق و افغانستان . از همه بدتر و کثیفتر حمله ناجوانمردانه به هواپیمای مسافربری بندر عباس دبی بود که همه مسافران بیگناه را چزغاله کرد.حال چنین کشوری با اینهمه خدمات حیوانی که به انسانها کرده خود را رهبر دنیا میداند و پرچمدار دمکراسی.حال 4 تا بیسواد و حقیر وطن فروش باز سنگ امریکا را بسینه بزنند.
دوشنبه 25 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
عیب نداره همین فردا تقلبی نژاد خبر میده که ایران تا دو روز دیگه میتونه این هواپیماهای بدون سرنشین را برای ترکیه بفرسته. در خبری دیگر روزنامه تایمز از تعجب معاونهای تقلبی نژاد بعد از مشاهده از رئیس جمهور ایران در حال تا کردن ورقه های کاغذ خبر داد.
دوشنبه 25 مرداد 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
dkdk - دانمارک - اسلیس ,,مثل اینکه تحریمهای رژیم توسط ابرقدرت تورا هم دچار روان فکری و به فراموشی برده چرا که اینهایی که نوشتی همه میدانند بهتره در مورد جنایتها اعدامها و شکنجه های رژیم که بر سر ملت ایران آورده بنویسید پس بهتره که زیاد جوش نیاری چون شیرت خشک میشه ,,امیدواریم که ترکیه را بیشتر و بدتر از رژیم ایران فلج کند
سه‌شنبه 26 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
dkdk - دانمارک - اسلیس . فکر نمیکنه مطمئن هست. وقتی اتفاقی در هر کشور اسلامی عقب افتاده میفته زود از امریکا کمک میخوان. برای چه?
سه‌شنبه 26 مرداد 1389

marsel - ایران - تهران
dkdk - دانمارک - اسلیس. کمی در اظهار نظرهات دقت کن!. کسی وطن فروشی نکرده اگه با این اخوندهای 2 زاری که روزانه از خون مردم میمکند مخالفت کنه. ترکیه هم توهم ورش داشته فکر کرده علی آباد هم شهر شده. یادش رفته با این رقاصه ها و روسپی ها خودشو به اینجا رسونده که الان ایران و ایرانی رو آدم حساب نمیکنه!(ارجاعت میدم به صحبت جناب ابراهیم تاتلیس که گفته بود من اصلاً ایرانی ها رو آدم حساب نمیکنم!). اینم بدون که ما مملکت دست اجنبی نمیدیم حالا میخواد هر کی باشه!.
سه‌شنبه 26 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.