علم الهدی: هر حکمی برخلاف نظر ولایت مطلقه فقیه مردود است


علم الهدی: هر حکمی برخلاف نظر ولایت مطلقه فقیه مردود است

امام جمعه مشهد گفت: هر حکمی که برخلاف نظر ولایت مطلقه فقیه باشد مردود است.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت تثبیت و تحکیم مبانی اعتقادی، فکری دینی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است و یکی از مسائل و اندیشه‌های سیاسی اصل ولایت فقیه است که این نقطه ما را به ائمه اطهار(ع) و پیامبر (ص) متصل می‌کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به استفتائی که اخیرا از مقام معظم رهبری مبنی برالتزام به ولایت فقیه شده است گفت: رهبری در پاسخ خود به دو مورد مفهوم شناسی ولایت فقیه و معنای التزام به ولایت فقیه اشاره کرده و می‌فرمایند " ولایت فقیه به معنای حاکمیت مجتهد جامع‌الشرایط در عصر غیبت است و شعبه‌ای از ولایت ائمه اطهار (ع) است که همان ولایت رسول خدا(ص) است و همین که از دستورات حکومتی ولی امر مسلمین اطاعت کنید نشانه استلزام کامل به آن است. "

علم الهدی گفت: متاسفانه جریان‌های مرموز فتنه‌گر در داخل و خارج به تحلیل‌های ناجوانمرادنه نسبت به این استفتاء پرداخته و از آن به عنوان محلی برای قدرت یابی و توسعه در قدرت یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه فتنه سال 88 و مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری که دشمنان فهمیدند که ولایت فقیه نقطه تثبیت اسلام در عرصه سیاست است، این تحلیل‌های ناجوانمردانه دور از انتظار نیست.

علم الهدی با بیان اینکه اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی همه در اتاق فکر استکبار در داخل و خارج به ولایت فقیه هراسی مبدل شده است عنوان کرد: آنها از هر موضعی برای براندازی از این اصل مسلم دین در عرصه سیاست استفاده می‌کنند.

وی گفت: امروز یک عده افرادی به عنوان دستیار استکبار این حرف را می‌گویند که در زمان امام(ره) مدعی پاسداری از ولایت فقیه و امام راحل بودند و این موضوع را ناجوانمردانه تحلیل می‌کنند.

علم الهدی تصریح کرد: در تمام تاریخ اندیشه و مسئله ولایت فقیه که تا زمان غیبت صغری می‌رسد تعبیر حاکم نسبت به مجتهد جامع الشرایط وجود داشته که حتی می‌توان به قبل از غیبت صغری و در سخنان امام صادق(ع) نیز در این رابطه اشاره کنیم و این تعبیری است که همه فقها در تاریخ فقه داشته‌اند که امام (ره) نیز به طور جدی به آن تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اصل 110 قانون اساسی که در خصوص برخی از شئون ولایت فقیه آمده است نیز عنوان کرد: امام(ره) در رابطه با این اصل قانون اساسی می‌فرمایند که تنها بخشی از شئون ولایت فقیه را شامل می‌شود و برخی سران فتنه نیز قبل از انتخابات در گفت‌وگو با نیویورک تایمز بدون داشتن اطلاع از بازنگری قانون اساسی و اصل 52 آن اختیارات ولایت فقیه را اصل 110 برشمرده در حالی که بر اساس اصل 52، ولایت مطلقه فقیه مطرح می‌شود به طوری‌ که تمام فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی قوای سه گانه و دستگاه‌ها و نهادهای کشور و... در صورت نبود موافقت ولایت مطلقه فقیه مردود است و تمام قوای سه گانه و قانون‌گذار و... زیر نظر ولایت مطلقه فقیه هستند.

وی ادامه داد: ولایت مطلقه فقیه تنها به معنای نظارت نیست بلکه حاکمیت است و این اصل دین ما است چون امامت از اصول دین است و هرکه آنرا قبول ندارد از شیعه گری و امامت باید دست بردارد.

وی اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند امام(ره) انقلاب کردند و مردم ما کشته دادند که بعد از پیروزی، مملکت همچون کشوری فرنگی در آمده که یک مشت سیاست باز بخورند و مال مردم را به چپاول ببرند و برگرده آنها سوار شوند اما اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: بنا است اینجا اسلام پیاده شود و سکوی قیام وجود اقدس حضرت مهدی (عج) در فرج و ظهور باشد.

وی ادامه داد: یک عده در داخل کشور دست در پنجه آمریکا داده و هر جریان و کلامی که وسط آمد شروع به تحلیل شیطانی کرده و در رسانه‌ها پخش می‌کنند به گمان آنکه مردم ولایی ما دنبال سرشان راه می‌افتند اما غافلند که مردم پای ولایت فقیه به دلیل آنکه دندانه وصل به امام عصر (عج) است ایستاده و هر درد و رنج و توطئه شیطانی را تحمل می‌کنند.

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
علم الهدی....مساوی علم الحمار.
جمعه 22 مرداد 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
جناب حسنی با ورژن جدید" مردود "یعنی تک ماده ای جفت ماده ای در کار نیست
جمعه 22 مرداد 1389

kafar - المان - اخن
ولی لعنت به شماها کاملا جایز است .
جمعه 22 مرداد 1389

porharfi - هلند - آرنم
مدیریت و مسئولان گرامی سایت ایرانیان -انگلستان: من به شما در کمال ادب اعتراض" دارم!! بنا بر چه حکمی "به هر "عمامه بسر ِ دمامه ایی!! لقب ِ"آیت الله. میدهید؟؟..این مانند اینست که به هر "تــار زن و ویلون زن و پیانو نواز..و..و.."لقب ِ "استـــاد". بدهیم...!!
جمعه 22 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
حتی حکمی از خدا که برخلاف حکم رهبر باشد مردود است؟؟؟؟؟ اسلام پرستها و رهبر پرستهای سایت جواب بدهند؟؟؟؟
جمعه 22 مرداد 1389

novid - بلژیک - انتورپن
ولایت مطلقه فقیه تنها به معنای نظارت نیست بلکه حاکمیت است و این اصل دین ما است چون امامت از اصول دین است و هرکه آنرا قبول ندارد از شیعه گری و امامت باید دست بردارد. خداییش حرف حق جواب نداره واسه همینم هست که من شخصاً از شیعه گری و امامت دست بر داشتم اسلام یعنی‌ همین حالا هی‌ بگید نه, نه اسلام واقعی این نیست بخدا همینه اسلام یعنی‌ دیکتاتوری.
جمعه 22 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
porharfi - هلند - آرنم . دوست عزیز اتفاقا .ایت...الله نامی برازنده ی از بالا تا پائین رژیم و ملایان.
جمعه 22 مرداد 1389

dara20 - ایران - تهران
منظور این شیاد ولایت وقیح است. با کجات واسه رهبر افلیج ادمکشت نوشابه باز میکنی? دستمالت سوخت بدبخت مزدور ...... راستی یادم رفت بگم مرگ بر جمهوری اسلامی.
جمعه 22 مرداد 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
فاحشه های فکری که میگن اینان .
جمعه 22 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
novid - بلژیک - انتورپن . . من هم چند سال هست اینو مینویسم. اخه اگر کسی خودشو مسلمان میدونه باید قوانینش هم قبول کنه. مخصوصا زنها. یک زن نمیتونه بگه من مسلمان هستم و همچنین درخواست برابری حقوق بکنه چون طبق قران ارزش یک زن مسلمان مساوی هست با ارزش بیضه چپ یک مرد.
جمعه 22 مرداد 1389

h.k - دانمارک - اودا
اخرش نفهمیدیم کشورهایی که ولی فقیح ندارند.چگونه اداره میشوند.خوبه که ماداریم.
شنبه 23 مرداد 1389

shnasahand - دوبی - الاهلی
این همه اعتراف به شرک از زبان یه اخوند نوبره والا اخه مگه ولی فقیه خدا است؟
شنبه 23 مرداد 1389

rastad - ایران - تهران
قزوینی ها یه ضرب المثل دارند : دور از جدش ر... به قدش . مرده شور اون ریخت نحسش رو ببره پیر خرفت . مرده شور خودتو با اون ولایت وقیحت رو ببره .
شنبه 23 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.