متکی: غرب را به خاطر تحریم‌ها پشیمان می‌کنیم


متکی: غرب را به خاطر تحریم‌ها پشیمان می‌کنیم

منوچهر متکی

در حالی که مقام‌های آمریکایی و از جمله وزیر خارجه این کشور، از موفقیت تحریم‌ها علیه ایران سخن گفته‌اند، منوچهر متکی با بی‌اثر خواندن این تحریم‌ها اظهار داشت که ایران غرب را به خاطر تحریم‌ها پشیمان خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران پس از بازگشت از سوریه در تهران در باره اثر تحریم‌ها به خبرنگاران گفت: «با توجه به مطالعات دقیق و بررسی‌های جامعی که از سوی ایران برای گسترش تجارت با دیگر کشورها صورت گرفته، مطمئناً دنیای غرب را به خاطر این گونه اعمال غیرقانونی همانند سال‌های گذشته پشیمان خواهیم کرد.»

وزیر خارجه ایران همچنین موضع هماهنگ اروپا با ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «اروپا در دوران هشت ساله بوش همه ابتکارات سیاست خارجی خودش را در اختیار کاخ سفید قرار داد و فاقد سیاست خارجی بود و امروز هیچ نامی از آن در هیچ یک از بحران‌های عمده منطقه‌ای و جهانی برده نمی‌شود و این به معنای غلبه هژمونی و سلطه آمریکا بر سیاست‌های اتحادیه اروپاست.»

اتحادیه اروپا افزون بر حمایت از تحریم ‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل، خود  رشته تحریم‌های یکجانبه‌ای علیه ایران وضع کرده، که از جمله صنعت نفت و گاز ایران را هدف قرار داده است.

کشورهای دیگری چون کانادا، استرالیاو ژاپن نیز، هرکدام تحریم‌های یکجانبه دیگری علیه ایران وضع کرده‌اند.

منوچهر متکی تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ در شورا ی امنیت را، به سیاست داخلی این کشور در ارتباط دانست و گفت: «حزب دموکرات کارنامه‌ای ناموفق در یک سال و نیم دولت‌ آقای اوباما از خود برجا گذاشته است، لذا با توجه به انتخابات میان دوره‌ای نوامبر سال جاری میلادی و برای به دست آوردن پیروزی در این انتخابات، نیازمند حرکت‌هایی برای تصحیح وجهه ناموفق کاخ سفید در تعاملات داخلی و خارجی است.»

وزیر  امور خارجه ایران، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اجرای تحریم‌های شورای امنیت از سوی برزیل، گفت: «از کشورها انتظار نمی‌رود که نسبت به قطعنامه‌های سازمان ملل موضعی مخالف اتخاذ کنند، لذا کشورها اعلام می‌کنند که مصوبات سازمان ملل را رعایت می‌کنند.»

برزیل گرچه به قطعنامه ۱۹۲۹ به همراه ترکیه رای منفی داد، اما   وزیر خارجه این کشور به تازگی اعلام کرده است که کشورش به این قطعنامه احترام خواهد گذاشت.

 منوچهر متکی در حالی تحریم‌ها را بی‌اثر خوانده  که هیلاری کلینتون، این هفته در
مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز ، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل ائتلاف در صحنه جهانی علیه برنامه هسته‌ای ایران، اظهار داشت که اثر تحریم‌ها، مقام‌های ایرانی را «شگفت‌زده» کرده است.

هیلاری کلینتون در این مصاحبه تاکید کرده است که «ما از بسیاری از منابع مختلف در سراسر جهان می‌شنویم که این تحریم‌ها روی فکر ایرانی‌ها تاثیر گذاشته» و آنها با اتخاذ مانورهای تجاری و سیاسی گسترده‌ درصدد جلوگیری از اثرات این تحریم‌ها هستند.

وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران گفت: «اساساً شرایط سیاسی منطقه با حمله رژیم صهیونیستی به ایران دگرگون خواهد شد. رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها می‌دانند که ورودشان به درگیری با ایران یک نزاع محدود نخواهد بود و این درگیری یک درگیری بسیار گسترده خواهد بود.»

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها در رسانه‌ها، درباره میزان احتمال حمله اسرائیل یا آمریکا به ایران و عواقب ناشی از آن افزایش پیدا کرده است.

مقام‌های لشگری و کشوری ایران همواره اعلام کرده‌اند که هرگونه حمله‌ای را به شدت و حدت پاسخ می‌دهند.

آمریکا و اسرائیل که برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند، همواره گفته‌اند که همه گزینه‌ها را در برابر ایران مد نظر دارند.

zartusht67 - المان - فرانکفورت
شما شکر زیادی میل میکنی ناراحتی معده میگیری مرتیکه منحرف که در زندان قبل از اعدام به دختران معصوم تجاوز میکردی که معروف به منوچهر داماد شده بودی انتقام نزدیک است
جمعه 22 مرداد 1389

alireza.iran.culture - المان - هامبورگ
منوچ بی خیال بابا .حالا یه غلطی کردن.تو به بزرگی مموتی ببخش.چراخونتو کثیف میکنی.واسه شما که سفره پهنه.بچرید تا به موقع خدمت شما میرسیم با دوستان.
جمعه 22 مرداد 1389

xixix - انگلیس - منچستر
در دنیا خفتگانی هستند که بیداریشان همچون بیداری اژدها وحشتناک است !
جمعه 22 مرداد 1389

xixix - انگلیس - منچستر
بزرگترین عمل غیر اخلاقی این است که انسان شغلی را که از انجام آن ناتوان است بر عهده گیرد. (ناپلئون بناپارت)
جمعه 22 مرداد 1389

xixix - انگلیس - منچستر
همیشه باید مراقب سه چیز باشیم : وقتی تنها هستیم مراقب افکار خود، وقتی با خانواده هستیم مراقب اخلاق خود و زمانی که در جامعه هستیم مراقب زبان خود. (مادام داستال)
جمعه 22 مرداد 1389

porharfi - هلند - آرنم
تحـــــریم ها برای توی مُفتخور بی اثــــر است..اما اثــــر ِ بسیار بــدی برای. مَردُم ِ بیچاره خواهد داشت!!..
جمعه 22 مرداد 1389

hadirm - ایران - خوزستان
نه فقط غرب بلکه تمام کسانی که در این تحریم به نوعی دخیل بودند و سعی در تحت فشار گذاشتن ملت ایران بو ده اند. هرچند این ارزو را با خود به گور خواهند برد.
جمعه 22 مرداد 1389

مسیو حسن - فرانسه - تولوز
بابا تخفیف بده یکمی . شلوغ نکن البته فکر میکنم این وزیر خارجه ما هم مثل وزیر قبلی صادق خرازی اوا خواهر و هموسکسوئل باشه و در راه خدا کار کنه.
جمعه 22 مرداد 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ من متاسفم که ادمی به حقارت و ذلیلی تو که مغز فندقی هستی چطور فکر کردی با حمله امریکا به ایران اخونها میروند اخه تو که از اطلاعات مرخصی و اگاهیت همجون کودکی 6 ساله است نمیدانی اگر هم حمله ای صورت گیرد تنها هوائیست و جند مرکز اتمی چون نطنز بوشهر و...هدف قرار میگیرد و تمام.حال تو که دروغگوی کم سوادی و خود را رزمنده و معلول مینامی چطور با وقاهت تمام میگی میروی کمک امریکا تا وطنت را ویران کنی? خیلی ریز میبینمت و البته حقیر.هیچ ایرانی با شرافتی هرگز راضی نمیشه بیگانه ای به وطنش حمله کنه چه برسه به اینکه خودش هم جزو بیگانگان متجاوز بشه.ننگ و شرمت باد.ضمنا با حمله این رژیم تغییر نمیکنه رژیم فاسد توسط ملت عوض خواهد شد.شیر فهم شدی مستر ریزیان.
شنبه 23 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
بمیری متکی.
شنبه 23 مرداد 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
اگه پشیمان نکردی چی ???
شنبه 23 مرداد 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
نمیدونم چرا وقتی این یارو رو می بینم یاد عقب افتاده های ذهنی میفتم؟!
شنبه 23 مرداد 1389

shnasahand - دوبی - الاهلی
جناب اوباما بشنو متکی از طرف اسراییل بتوپیغام داده است میخواهد با حمله به ایران پشیمانت کند
شنبه 23 مرداد 1389

rastad - ایران - تهران
دوست گرامی salarkhan - آلمان - هامبورگ . حالا هر وقت من میبینمش باور کنین یاد باربرهای میدون شوش و تره بار میافتم . مرتیکه اوا خواهر کثافت بازم میکروفن رو خالی دید هی داره زر مفت میزنه
شنبه 23 مرداد 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
اگه تحریمها بی اثره پس چرا هی خط و نشان میکشید؟!!! چیه میخواهید بیشتر اجناس چینی بخرید و پول ملت ایران رو به رخ غرب بکشید؟!!!
شنبه 23 مرداد 1389

alexxx - اتریش - وین
مرتیکه دیوانه چند وقت پیش توی peres TV یه متن رو مثلا به انگلیسی روخونی کرد مردک .. ! ابروی هر چی سیاستمدار و دیپلمات بود برد. دوستانی دیدند میدونن من چی میگم. چه مضحک خندار خودش رو سنگ رو یخ کرد . مرتیکه مجبور بودی ?
شنبه 23 مرداد 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
rastad - ایران - تهران نه خدائیش قیافش شبیه منگلا نیست؟خوب نگاش کنید!
یکشنبه 24 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.